Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...
Guest

Pogadajmy o samochodach :-)

Recommended Posts

1 godzinę temu, Autor1984 napisał(-a):

 

To również zależy od tego czy jest stały czy ruchomy. Przeszklony dach daje o sobie znać często zimą :)

Pisałem o ruchomym, bo taki kiedyś miałem. 


To jest moje zdanie i ja je całkowicie popieram.

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 14.03.2024 o 11:05, beniowski napisał(-a):

Pewnie tak. A odnośnie jednokolorowych aut, to już kiedyś ktoś tu wstawiał zdjęcie pokazujące różnice pomiędzy autami obecnie a kiedyś (bodajże lata 70-te). Teraz nuda, głównie czernie i szarości; kiedyś mnóstwo kolorów. 

Mnie się podobają two tone, ale ja mam skłonności do bezguścia ;) Zarówno duże limo jak i sportowe wozy (np. dach lub maska carbon) wyglądają nietuzinkowo w takim zestawieniu. Oczywiście niektóre duety wyglądają lepiej, niektóre słabiej, ale nie uważam, żeby to było bardziej obciachowe niż np. obklejanie wszystkiego matową folią.

 

W dniu 16.03.2024 o 09:55, mario1971 napisał(-a):

Szklany dach to zawsze duży kłopot i kupa nerwów. Podobnie jest z pneumatyką, tylko tu można to naprawić (wymienić każdy element), a czarodziejski szyberdach i tak będzie trzeszczał i piszczał już w miesiąc po nasmarowaniu. 

Jestem fanem szyberdachów albo chociaż przeźroczystych dachów. Lubię światło, zmieniają się możliwości aranżacji itp. Pechowo można trafić na rozwiązania wadliwe psujące opinię. Ale ja miałem np. w dwóch kolejnych x-trailach prawie cały otwierany dach. Efekt był fantastyczny w każdym układzie: pełne szkło, roleta, pełne otwarcie, uchył. Nigdy przez te lata (każdy miałem od nowości po 5-6 lat a potem wiem kto użytkował) nie było grama trzasku czy nieszczelności. Raz w roku przegląd mechanizmu, uszczelek i smarowanie. A z nowoczesnych rozwiązań system paneli w Taycan to jest bajka.

 

W dniu 15.03.2024 o 19:32, Autor1984 napisał(-a):

Zgodnie z sugestią Kolegi @Lynx27parę fotek.

 

 

Bardzo, bardzo zacny pojazd 👌

Co tam masz na pokładzie z wyposażenia? Może jakiś kod do konfiguratora? 🤔

Edited by Valygaar

Share this post


Link to post
Share on other sites
20 godzin temu, Autor1984 napisał(-a):

Dzięki!

Dzięki!

Na razie ciężko coś napisać. Mam zaledwie kilkadziesiąt kilometrów, może dobiłem do 100. Jedno co mogę na chwilę obecną stwierdzić to niesamowity komfort, a przyjemność obcowania z tak wykonanym pojazdem jest na prawdę ogromna. Jak go dotrę "ułożę" to pewnie coś więcej skrobnę. Nie żałuję koloru, choć miałem obawy, bo zamawiałem w ciemno. Chyba nawet próbnika nie mieli na stanie. A jest to kolor niesamowity, przy dominującym czarnym w 7mkach G70 wyróżnia go i szczerze powiedziawszy nawet odróżnia. Naturalnie jasna barwa sprawia wrażenie, że jest jeszcze większy. Dziś przejechałem się trochę poza Bydgoszcz, bo mam taki skrót gdzie leżą najgorsze spowalniacze jakie kiedykolwiek "pokonywałem". To co zrobili z zawieszeniem to szczyt. Nie jestem w stanie sobie wyobrazić jak jest w RR...

Wybacz za "lag" w odpowiedzi, ale jestem na kursie organizowanym przez mój Klub Strzelecki. I tak się zerwałem znacznie wcześniej ;)

To również zależy od tego czy jest stały czy ruchomy. Przeszklony dach daje o sobie znać często zimą :)

 

 

A co tam za zawieszenie masz?

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, bober5264 napisał(-a):

Jezdzi ktoś z Was może Lexem ES? Jak wrażenia?

Wysłane z mojego SM-S921B przy użyciu Tapatalka
 

Jeździłem na testach i to sporo.

Gdyby nie skrzynia, to samochód pieczołowicie wykonany. Jakość wykończenia na najwyższym poziomie, zawieszenie - standardowe rewelacyjne, design - mi odpowiada. Tylko jak wiele razy tutaj wspominaliśmy zafajdane eCVT psuje całość. Jedź do salonu i weź na jazdę próbną.

2 godziny temu, SzefSzefow napisał(-a):

 

 

A co tam za zawieszenie masz?

Adaptacyjne pneumatyczne zawieszenie obu osi z elektronicznie regulowanymi amortyzatorami.

3 godziny temu, Valygaar napisał(-a):

Mnie się podobają two tone, ale ja mam skłonności do bezguścia ;) Zarówno duże limo jak i sportowe wozy (np. dach lub maska carbon) wyglądają nietuzinkowo w takim zestawieniu. Oczywiście niektóre duety wyglądają lepiej, niektóre słabiej, ale nie uważam, żeby to było bardziej obciachowe niż np. obklejanie wszystkiego matową folią.

 

Jestem fanem szyberdachów albo chociaż przeźroczystych dachów. Lubię światło, zmieniają się możliwości aranżacji itp. Pechowo można trafić na rozwiązania wadliwe psujące opinię. Ale ja miałem np. w dwóch kolejnych x-trailach prawie cały otwierany dach. Efekt był fantastyczny w każdym układzie: pełne szkło, roleta, pełne otwarcie, uchył. Nigdy przez te lata (każdy miałem od nowości po 5-6 lat a potem wiem kto użytkował) nie było grama trzasku czy nieszczelności. Raz w roku przegląd mechanizmu, uszczelek i smarowanie. A z nowoczesnych rozwiązań system paneli w Taycan to jest bajka.

 

Bardzo, bardzo zacny pojazd 👌

Co tam masz na pokładzie z wyposażenia? Może jakiś kod do konfiguratora? 🤔

Dzieki.

Kod gdzieś mam, chociaż zmieniło się wyposażenie i ceny więc pewnie nie zadziała. Musiałbym w papierach pogrzebać.

Może zacznijmy od tego co ten samochód ma w podstawie, a czego nie ma i czym to jest spowodowane.

Więc w podstawie jest wszystko to co kierowca by chciał mieć w samochodzie:

- dostęp komfortowy, automatyczna klapa, szklany dach, automatyczne domykanie drzwi, diodowe reflektory z asystentem, asystent parkowania, tempomat, system nagłośnienia Bowers & Wilkins, w pełni elektrycznie regulowane fotele, czterostrefa, podgrzewane siedzenia, ambient, pakiet serwis 100kkm na 5 lat i wiele innych bzdetów, których nawet nie pamiętam...

Co dołożyłem, przede wszystkim lakier ;), koła, bmw individual, przyciemniane szyby(tutaj ktoś w centrali dołożył pakiet, który zdjęto i pominięto przyciemnianie - ale sprawa już jest załatwiona), szklane aplikacje, coś tam jeszcze ale zabij mnie nie pamiętam, muszę zerknąć w zamówienie.

Cała reszta czyli pakiety executive itd plus lounge to głównie przygotowanie auta pod pasażera. Ja jestem kierowcą ;)

 

Jestem już po egzaminie i chyba do przodu huhuehue :)


"Człowiek tyle jest wart, ile warte są sprawy, którymi się zajmuje." Marek Aureliusz

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 minuty temu, beniowski napisał(-a):

Co to są szklane aplikacje?

M.in. to, ale dochodzą również na drzwiach w tym sterowanie ustawieniami fotela. W standardzie są z tworzywa sztucznego - tragicznie to wygląda.

Szklane.png

EDIT: pełen opis ze strony BMW.

"Ekskluzywne szklane aplikacje CraftedClarity na elementach wnętrza obejmują wykonane ręcznie elementy ze szkła kryształowego, które w widoczny i namacalny sposób wzbogacają wnętrze.
Detale takie jak przełączniki regulacji foteli w boczkach drzwi, kontroler BMW, regulator głośności oraz przycisk start/stop oraz dźwignia biegów wykonane są ze szkła kryształowego. Stanowi to wyjątkowe dopełnienie wyglądu wnętrza BMW i podkreśla jego szlachetny charakter."

Edited by Autor1984

"Człowiek tyle jest wart, ile warte są sprawy, którymi się zajmuje." Marek Aureliusz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy ktoś z kolegów posiada nową klasę E W214? Kurcze od lat jestem użytkownikiem Audi i w sumie prawie zamówiłem A6. Prawie, bo kupno modelu przy końcu jego produkcji trochę mnie boli. Chciałem poczekać na nowy model, który będzie miał teraz oznaczenie A7(jednostka spalinowa). Ale coraz bardziej spoglądam w stronę E klasy. Byłem wczoraj w salonie obejrzeć ten model i muszę stwierdzić, że wrażenia bardzo na plus.  Niestety nie było wolnego auta na jazdę testową, ale co się odwlecze, to nie uciecze. Jeśli ktoś miał trochę więcej styczności z tym autem, to poproszę o relację.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, beniowski napisał(-a):

Co to są szklane aplikacje?

 

Np wybierak w G05  :mellow:

 

glass.jpg.c33f846ae9b2275fe6cdc272d5c3a76a.jpg

 

tapatalked

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mnie to wygląda na przyrząd pokryty szkłem, nie aplikację (bo dla mnie aplikacja to jest coś niefizycznego), ale niech wam będzie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Qsto napisał(-a):

Czy ktoś z kolegów posiada nową klasę E W214? Kurcze od lat jestem użytkownikiem Audi i w sumie prawie zamówiłem A6. Prawie, bo kupno modelu przy końcu jego produkcji trochę mnie boli. Chciałem poczekać na nowy model, który będzie miał teraz oznaczenie A7(jednostka spalinowa). Ale coraz bardziej spoglądam w stronę E klasy. Byłem wczoraj w salonie obejrzeć ten model i muszę stwierdzić, że wrażenia bardzo na plus.  Niestety nie było wolnego auta na jazdę testową, ale co się odwlecze, to nie uciecze. Jeśli ktoś miał trochę więcej styczności z tym autem, to poproszę o relację.

miałem jazdę próbną tym autem 220d 4matic , bardzo fajna , komfortowa , i dobrze wyciszona limuzyna , jeździ lepiej niż BMW g30 ze zwykłym zawieszeniem na zakrętach , tylko nie dotykaj osłony przeciwsłonecznej przed odbiorem , bo Ci się odechce 😅  ja jednak wybrałem A6 i czekam na odbiór 😇

Edited by Krakus1

Share this post


Link to post
Share on other sites
22 minuty temu, Krakus1 napisał(-a):

miałem jazdę próbną tym autem 220d 4matic , bardzo fajna , komfortowa , i dobrze wyciszona limuzyna , jeździ lepiej niż BMW g30 ze zwykłym zawieszeniem na zakrętach , tylko nie dotykaj osłony przeciwsłonecznej przed odbiorem , bo Ci się odechce 😅  ja jednak wybrałem A6 i czekam na odbiór 😇

Nie ukrywam, że liczyłem na to, że się wypowiesz. A w porównaniu do A6? Zrobili mi bardzo dobrą konfigurację za dobre pieniądze na A6. Ale obecnie mam A4 B9 też dobrze wyposażone,  więc zmiana w moim przypadku nie tak wielka. Kusi bardzo E klasa, ale ciekawi też co pokaże w przyszłym roku Audi.

Co jest nie tak z tą osłoną?

Share this post


Link to post
Share on other sites

wszystko zależy od tego czego oczekujesz od auta , moim zdaniem jeśli się przesiadasz z A4 , to i A6 i E będą fantastycznymi wyborami , i niech dusza wybiera czego pragnie .

w moim przypadku sprawa jest trochę inna , bo przesiadam z 5er dość dobrze wyposażonego , a chcąc czuć wyraźną różnicę w komforcie , jakości i wyposażeniu auta , to E była zbyt uboga , jedynie A6 sprostał moje wymagania w tej klasie np:

- wykończenia wnętrza ze skóry naturalnej

- przednia szyba akustyczna , nie tylko boczne

- fotele komfortowe specjalnie projektowane do tego celu

- system audio Hi End 

- ambient air

- ogrzewanie postojowe odpalane z aplikacji jak i z pilota - w E jest tylko z aplikacji , a z doświadczenia wiem że to potrafi kilka razy w roku być zawodne -

 

natomiast co do osłony przeciwsłonecznej , to dotkniesz i się przekonasz 😞

co do finansowania , jak kiedyś napisałem Audi deklasuje rywali 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na tą chwilę bardzo podobnie skonfigurowane a6 jest o około 80k tańsze od E. Ciekawe jak będzie wyglądać sytuacja po wejściu nowego modelu.  

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, beniowski napisał(-a):

Mnie to wygląda na przyrząd pokryty szkłem, nie aplikację (bo dla mnie aplikacja to jest coś niefizycznego), ale niech wam będzie.

 

 

Kalka z niemieckiego die Applikation

Nie tylko program czy nakładka na program ale coś ozdobnego, po polsku też sie mówi aplikacja na ozdoby na kiecce

U mnie w wyposażeniu jest to opisane Kristallsteuerung  ;)

 

tapatalked

Share this post


Link to post
Share on other sites

W środę jedziemy do SPA ;)

Coraz bardziej podoba mi się tył. Choć G11/12 ma ładniejszy 😕 

tył.png


"Człowiek tyle jest wart, ile warte są sprawy, którymi się zajmuje." Marek Aureliusz

Share this post


Link to post
Share on other sites
33 minuty temu, plszcto napisał(-a):


i na czym stanęło - folia czy powłoka?

W pierwszej kolejności zabezpieczam środek, bo ta skóra brudzi się od samego spoglądania na nią. Nad powłoką się jeszcze zastanawiam. @Krakus1 podpowiedział wosk i być może na to się zdecyduję, cyklicznie co 3 - 4 miesiące.

W sumie firma, która zabezpiecza mi auta, daje świetny upust więc chyba drugie auto też pojedzie na odświeżenie ;) W pakiecie dają wszystko co można zrobić, lakier, felgi, szyby, opony.

Folia odpadła choćby ze względów finansowych. Ceny są astronomiczne. Z powłoką obawiam się również, by mi lakieru nie polerowali... Choć ten w BMW niby nie wymaga korekt.

 

 

Edited by Autor1984

"Człowiek tyle jest wart, ile warte są sprawy, którymi się zajmuje." Marek Aureliusz

Share this post


Link to post
Share on other sites

To czy wymaga czy nie to kwestia w jakim jest stanie, jak powiesz ze nie chcesz definitywnie polerki to przecież jej nie zrobią. Powiedz tylko proszę że ta firma nie ma w nazwie mordor, bo tam daja 'wszystko w pakiecie' ale niestety pierwsza pozycją tego pakietu to spierpapier robota

Wysłane z mojego SM-S921B przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 minut temu, bober5264 napisał(-a):

To czy wymaga czy nie to kwestia w jakim jest stanie, jak powiesz ze nie chcesz definitywnie polerki to przecież jej nie zrobią. Powiedz tylko proszę że ta firma nie ma w nazwie mordor, bo tam daja 'wszystko w pakiecie' ale niestety pierwsza pozycją tego pakietu to spierpapier robota

Wysłane z mojego SM-S921B przy użyciu Tapatalka
 

Problem polega na tym, że aby osiągnąć efekt lustra jadą wszyscy równo. Nawet z nowymi autami.

Korzystam z ich usług 10 lat. Nigdy nie narzekałem.

Ostatnią ceramikę jednak robiła konkurencja, ze względu na to, iż dealer miał "swoich".


"Człowiek tyle jest wart, ile warte są sprawy, którymi się zajmuje." Marek Aureliusz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bo taka jest prawdę że nawet nowe trzeba potraktować one stepem, nie ma się czego bać, ale jeśli nie chcesz - nie trzeba tego robić i tak będzie efekt Wow, ale tak naprawdę taki sam efekt Wow będziesz miał oddając na wosk co 4 mies a z ceramiką też wypada raz na pół roku pojechac na 'odetkanie'
Auto cudowne i cholernie drogie, ja bym nie oszczędzał i okleił ppfem cale, bo odpryski i ryski będą bolały

Wysłane z mojego SM-S921B przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites
42 minuty temu, Autor1984 napisał(-a):

W pierwszej kolejności zabezpieczam środek, bo ta skóra brudzi się od samego spoglądania na nią. Nad powłoką się jeszcze zastanawiam

 

 

Zaczynam rozumieć dlaczego właściciele tych wypasionych Auto Spa są multimilionerami   :lol:

 

tapatalked

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Autor1984 napisał(-a):

W pierwszej kolejności zabezpieczam środek, bo ta skóra brudzi się od samego spoglądania na nią.

 

 

oj tak , a szybko przestaniesz nosić niebieskie jeansy w tym aucie 😅 polecam raz w tygodniu czyścić fotel kierowcy i podłokietniki chusteczkami do czyścienia skóry , bo jak się zrobi w tym temacie zaległości, to tym trudnej będzie z odrobieniem 😉

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.