Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
Gość

Pogadajmy o samochodach :-)

Rekomendowane odpowiedzi

W V90 zero totalne jeśli chodzi o niepożądane dźwięki.

 

Za to w Q5 już raz poprawiali brzęczący element tunelu i będą to robić znów. Jak na ok 80 tys. przebiegu to w sumie nie ma na co narzekać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 25.10.2024 o 19:00, Tommaso napisał(-a):

A u mnie nastąpiła drastyczna zmiana, zamieniłem Fabrykę Adrenaliny na Dziadkowóz.

 

 

Rzeczywiście zaskakująca wymiana. Gdyby był do kompletu to rozumiem, ale taki swap to kopernikański przewrót. Niech się dobrze sprawuje.

M3 to super fura, ale kurde ja z takimi autami mam problem, jak z białymi sneakersami do gajera.

Masz jakiś konkretny plan na fun car?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja usłyszałem tylko tyle, że wszystkie modele poniżej flagowców w każdej marce oczywiście za wyjątkiem luksusowych takich jak Bentley, RR czy Maybach. Będą traktowane po macoszemu. Słabej jakości tworzywa sztuczne z recyklingu będą pchane do wszystkich modeli. Ma być określony przerób materiału wciśnięty w produkcję i tyle. Więc wszystko poza flagowcami będzie tak naprawdę jeżdżącymi tamburynami na kołach. I nawet jeśli dział montażu będzie z pieczołowitością składał każdy z modeli co oczywiście jest mrzonką, to i tak tworzywa w określonych warunkach środowiskowych i terenowych będą się "odzywały".


"Człowiek tyle jest wart, ile warte są sprawy, którymi się zajmuje." Marek Aureliusz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, Valygaar napisał(-a):

Rzeczywiście zaskakująca wymiana. Gdyby był do kompletu to rozumiem, ale taki swap to kopernikański przewrót. Niech się dobrze sprawuje.

M3 to super fura, ale kurde ja z takimi autami mam problem, jak z białymi sneakersami do gajera.

Masz jakiś konkretny plan na fun car?

Mam na wiosnę, ale podzielę się nim w stosownej chwili.

Ale to będzie autko typowo do zabawy, postawie je na sport cupach 2 i częściej będę odwiedzał tory, bo M3 było mi trochę szkoda.

M3 miało być autem do wszystkiego i w miarę się w tej roli sprawdziło, ale chyba podział na 2 auta ma u mnie większy sens.

 

 

1 minutę temu, Autor1984 napisał(-a):

Ja usłyszałem tylko tyle, że wszystkie modele poniżej flagowców w każdej marce oczywiście za wyjątkiem luksusowych takich jak Bentley, RR czy Maybach. Będą traktowane po macoszemu. Słabej jakości tworzywa sztuczne z recyklingu będą pchane do wszystkich modeli. Ma być określony przerób materiału wciśnięty w produkcję i tyle. Więc wszystko poza flagowcami będzie tak naprawdę jeżdżącymi tamburynami na kołach. I nawet jeśli dział montażu będzie z pieczołowitością składał każdy z modeli co oczywiście jest mrzonką, to i tak tworzywa w określonych warunkach środowiskowych i terenowych będą się "odzywały".

 

I dlatego X3 tak kiepsko wygląda w środku. Bo jest już tak duże, że gdyby jeszcze było świetnie wykonane, to byłoby sporą konkurencją dla X5

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Teraz, Tommaso napisał(-a):

Mam na wiosnę, ale podzielę się nim w stosownej chwili.

Ale to będzie autko typowo do zabawy, postawie je na sport cupach 2 i częściej będę odwiedzał tory, bo M3 było mi trochę szkoda.

M3 miało być autem do wszystkiego i w miarę się w tej roli sprawdziło, ale chyba podział na 2 auta ma u mnie większy sens.

 

 

Wyczuwam coś dwuosobowego ;)

2 minuty temu, Tommaso napisał(-a):

Mam na wiosnę, ale podzielę się nim w stosownej chwili.

Ale to będzie autko typowo do zabawy, postawie je na sport cupach 2 i częściej będę odwiedzał tory, bo M3 było mi trochę szkoda.

M3 miało być autem do wszystkiego i w miarę się w tej roli sprawdziło, ale chyba podział na 2 auta ma u mnie większy sens.

 

 

 

I dlatego X3 tak kiepsko wygląda w środku. Bo jest już tak duże, że gdyby jeszcze było świetnie wykonane, to byłoby sporą konkurencją dla X5

Zgadza się, jak dali mi X1, to byłem dosłownie "podłamany" tym co oferuje w środku...


"Człowiek tyle jest wart, ile warte są sprawy, którymi się zajmuje." Marek Aureliusz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
55 minut temu, Autor1984 napisał(-a):

Tak bym tego nie usprawiedliwiał. Jerzy to jest nieakceptowalne, nie za te pieniądze!

W Volvo nic, ale to nic nie słychać, a nie ukrywam, ze po gigantycznym dzwonie miałem obawy jak chłopaki je złożą.

Więc wpływ B&O w ogóle nie powinien występować. Materiały są źle spasowane i tyle. Ponadto temperatura też nie powinna mieć na to wpływu. Volvo ani razu nie wprowadziłem do garażu; słońce, woda, mróz i cicho jest jak było przy odbiorze.

Reklamuj, bo ja bym szału dostał.

I tak będę robił Łukasz, zobaczymy co powie ASO w przyszłym tygodniu , jak zrobią to ok. , a jak nie, to oddam auto do firmy zajmującej się wyguszeniem aut , żeby się nim zajęli. 

co do Volvo , miałem jazdę  próbną S90. nie robił na mnie najlepszego wrażenia pod względem wyciszenia , dużo było słychać z podwozia 

Edytowane przez Krakus1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wygłuszenie nadkoli to teraz jakiś temat tabu, prawie wszystkie nowe auta nie mają tam prawie nic, nie rozumiem takich oszczędności.

Edytowane przez Tommaso

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cale szczęście za ok 2k można zrobić to solidnie w zewnętrznej firmie, robiłem tak w każdym aucie i w obecnym chyba też zrobie

Wysłane z mojego SM-S921B przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

fajny sposób zmiany czasu z letniego na zimowy w RX , no i ten klasyczny zegarek , jak w RR 👍🏼

natomiast Audi wygrał z BMW w tym temacie , bo sam zmienił czas , w BMW musiałem ręcznie to robić,  jak jest w 7er Łukasz?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
18 minut temu, Krakus1 napisał(-a):

fajny sposób zmiany czasu z letniego na zimowy w RX , no i ten klasyczny zegarek , jak w RR 👍🏼

natomiast Audi wygrał z BMW w tym temacie , bo sam zmienił czas , w BMW musiałem ręcznie to robić,  jak jest w 7er Łukasz?

Automatycznie zmienił.


"Człowiek tyle jest wart, ile warte są sprawy, którymi się zajmuje." Marek Aureliusz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
45 minut temu, Krakus1 napisał(-a):

fajny sposób zmiany czasu z letniego na zimowy w RX

Chyba to "żadna Ameryka" - w camry jest taki sam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z brzęczeniem to ja miałem niezłe jaja jeszcze w Avensisie. Jakoś 6 lat temu, jak przyznali mi auto służbowe, to dostałem na "dokończenie" na półtora roku avensisa po innym koledze, bo on dostał lepsze auto po osobie, która odeszła.

 

Jak tylko klima zaczynała mocniej dmuchać, to z nawiewu miałem takie metaliczne brzęczenie, jak by tam jakiś pasikonik robot grał. Przemęczyłem się tak jakiś miesiąc, dopóki nie oddawałem auta na jakiś serwis. Poprosiłem żeby sprawdzili co może być przyczyną. No i co się okazało? Poprzedniemu użytkownikowi, jakimś cudem wpadła w kratkę nawiewu 5 groszówka i zatrzymała się na płasko tuż za kratką. Jak nawiew dmuchał lekko, nic się nie działo, jak zaczynał mocniej, to moneta zaczynała drgać, hałasując w sumie na całe auto :P 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, mroova napisał(-a):

 w camry jest taki sam.

No ba , ten sam koncern , te same rozwiązania 😉

16 godzin temu, Tommaso napisał(-a):

Wygłuszenie nadkoli to teraz jakiś temat tabu, prawie wszystkie nowe auta nie mają tam prawie nic, nie rozumiem takich oszczędności.

choć z drugiej strony , wyciszenie kabiny z generacji na generację jest na plus ,BMW g30 VS g60 , czy aktualna VS poprzednia generacja E klasy 🤔

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po 15k km - wymieniłem olej w Q5 na nowy. Wlazło 5,6l. Zobaczymy, czy do przeglądu rocznego wytrzyma bez dolewki. 😃


To jest moje zdanie i ja je całkowicie popieram.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, mario1971 napisał(-a):

Po 15k km - wymieniłem olej w Q5 na nowy. Wlazło 5,6l. Zobaczymy, czy do przeglądu rocznego wytrzyma bez dolewki. 😃

Jakim dokładnie olejem zalali?


"Człowiek tyle jest wart, ile warte są sprawy, którymi się zajmuje." Marek Aureliusz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
7 minut temu, Autor1984 napisał(-a):

Jakim dokładnie olejem zalali?

Tym samym 0W/30. 


To jest moje zdanie i ja je całkowicie popieram.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
6 minut temu, mario1971 napisał(-a):

Tym samym 0W/30. 

Powodzenia :)


"Człowiek tyle jest wart, ile warte są sprawy, którymi się zajmuje." Marek Aureliusz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Akurat w Volvo XC60 T8, które miałem do testów deska regularnie sobie poskrzypywała przy 8000 km

Tomek, gratulacje Lexa! Niech dobrze jeździ.
Napisz proszę krótko, czemu XC60 przegrało (jak rozumiem wybierałeś m.in. między nimi)?
T8 jeździ świetnie.

I'm not myself, but not dead and not for sale...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki. 

Jedyne w czym jest lepszy to napęd, cała reszta o wiele bardziej podobała mi się Lexie. Płynność jazdy, komfort zawieszenia, materiały w kabinie, wyciszenie, wygoda foteli (tak, nie jestem fanem foteli volvo, mimo, że większość je chwali, ja nie mogę się dogadać z zagłówkiem). W volvo na przykład wkurzało mnie to, że waliłem prawym kolanem w twardy plastik (a w Lexie w tym miejscu jest miękko, w dodatku konsola jest obita czymś przypominającym skórę), wkurzał mnie brak bezprzewodowego ACP i nie podobał mi się układ kierowniczy, czułem się jakbym trzymał w ręku kierownicę od konsoli, odczucia w Lexie pod tym względem są znacznie lepsze.

A po weekendzie w RX350h stwierdziłem, że w tego typu aucie sportowe osiągi nie są dla mnie aż tak istotne. RX350h może nie robi szału do setki, ale za to w dowolnym momencie są do wykorzystania ogromne pokłady momentu obrotowego, w dodatku są dostępne natychmiast, a w Volvo jest spory lag napędu.

Trochę żałuję, że nie dało się kupić RX450h+, musiałbym jednak poczekać parę miesięcy, bo praktycznie wszystko się wyprzedało, zostały 2-3 sztuki w nieciekawej kolorystyce dostępne w grudniu.

Edytowane przez Tommaso

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dzięki. 
Jedyne w czym jest lepszy to napęd, cała reszta o wiele bardziej podobała mi się Lexie. Płynność jazdy, komfort zawieszenia, materiały w kabinie, wyciszenie, wygoda foteli (tak, nie jestem fanem foteli volvo, mimo, że większość je chwali, ja nie mogę się dogadać z zagłówkiem). W volvo na przykład wkurzało mnie to, że waliłem prawym kolanem w twardy plastik (a w Lexie w tym miejscu jest miękko, w dodatku konsola jest obita czymś przypominającym skórę), wkurzał mnie brak bezprzewodowego ACP i nie podobał mi się układ kierowniczy, czułem się jakbym trzymał w ręku kierownicę od konsoli, odczucia w Lexie pod tym względem są znacznie lepsze.
A po weekendzie w RX350h stwierdziłem, że w tego typu aucie sportowe osiągi nie są dla mnie aż tak istotne. RX350h może nie robi szału do setki, ale za to w dowolnym momencie są do wykorzystania ogromne pokłady momentu obrotowego, w dodatku są dostępne natychmiast, a w Volvo jest spory lag napędu.
Trochę żałuję, że nie dało się kupić RX450h+, musiałbym jednak poczekać parę miesięcy, bo praktycznie wszystko się wyprzedało, zostały 2-3 sztuki w nieciekawej kolorystyce dostępne w grudniu.

Dzięki.
Ja znowu miałem odwrotne odczucia, ale jestem nieobiektywny, bo wierny Volvo od jakichś 18 lat.
Zamówiłem więc znowu XC60 (aktualnie jeżdżę S60,
poprzednio XC60), model 2025, silnik mniejszy, bo B5 (tez mi aż tak bardzo na osiągach nie zależy), ale ładnie doposażony i myślę że w niezłej cenie.
Podobnie wyposażony LEX był sporo droższy.

Wkurza i mnie przewodowy ACP, bo nie jest do końca stabilny, ale mam nadzieję że może w roczniku 2025 to softowo zmienią ;)

I'm not myself, but not dead and not for sale...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
22 minuty temu, Tommaso napisał(-a):

Dzięki. 

Jedyne w czym jest lepszy to napęd, cała reszta o wiele bardziej podobała mi się Lexie. Płynność jazdy, komfort zawieszenia, materiały w kabinie, wyciszenie, wygoda foteli (tak, nie jestem fanem foteli volvo, mimo, że większość je chwali, ja nie mogę się dogadać z zagłówkiem). W volvo na przykład wkurzało mnie to, że waliłem prawym kolanem w twardy plastik (a w Lexie w tym miejscu jest miękko, w dodatku konsola jest obita czymś przypominającym skórę), wkurzał mnie brak bezprzewodowego ACP i nie podobał mi się układ kierowniczy, czułem się jakbym trzymał w ręku kierownicę od konsoli, odczucia w Lexie pod tym względem są znacznie lepsze.

A po weekendzie w RX350h stwierdziłem, że w tego typu aucie sportowe osiągi nie są dla mnie aż tak istotne. RX350h może nie robi szału do setki, ale za to w dowolnym momencie są do wykorzystania ogromne pokłady momentu obrotowego, w dodatku są dostępne natychmiast, a w Volvo jest spory lag napędu.

Trochę żałuję, że nie dało się kupić RX450h+, musiałbym jednak poczekać parę miesięcy, bo praktycznie wszystko się wyprzedało, zostały 2-3 sztuki w nieciekawej kolorystyce dostępne w grudniu.

Trochę mi Tomek namieszałeś tym Lexusem w głowie.  RX500 jest teraz w dobrej cenie.


"Człowiek tyle jest wart, ile warte są sprawy, którymi się zajmuje." Marek Aureliusz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
6 minut temu, Autor1984 napisał(-a):

Trochę mi Tomek namieszałeś tym Lexusem w głowie.  RX500 jest teraz w dobrej cenie.

 

RX500h też rozważałem, ale dwie rzeczy zdecydowały - niewygodne fotele, źle sie w nich czułem i totalnie nieharmonijne zawieszenie - próbowali zrobić coś sportowego, ale nie wiadomo po co i w dodatku coś im nie wyszło - trudno powiedzieć czy jest za twarde, ale mam wrażenie, że sprężyny nie pasują do amortyzatorów i coś tam mi nie grało, w dodatku na dziurach było bardzo głośne, podobno to wina amortyzatorów AVS. W RX350h zawias jest dokładnie taki jakiego oczekuję od komfortowego SUVa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Teraz, Tommaso napisał(-a):

 

RX500h też rozważałem, ale dwie rzeczy zdecydowały - niewygodne fotele, źle sie w nich czułem i totalnie nieharmonijne zawieszenie - próbowali zrobić coś sportowego, ale nie wiadomo po co i w dodatku coś im nie wyszło - trudno powiedzieć czy jest za twarde, ale mam wrażenie, że sprężyny nie pasują do amortyzatorów i coś tam mi nie grało, w dodatku na dziurach było bardzo głośne, podobno to wina amortyzatorów AVS. W RX350h zawias jest dokładnie taki jakiego oczekuję od komfortowego SUVa.

Z ciekawości podjadę i poproszę o jazdę próbną. U mnie jednak praktyczność tak mocno bije na alarm, że chyba też zdecyduję się znów na SUVa.

 


"Człowiek tyle jest wart, ile warte są sprawy, którymi się zajmuje." Marek Aureliusz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
25 minut temu, lukebor napisał(-a):


Dzięki.
Ja znowu miałem odwrotne odczucia, ale jestem nieobiektywny, bo wierny Volvo od jakichś 18 lat.
Zamówiłem więc znowu XC60 (aktualnie jeżdżę S60,
poprzednio XC60), model 2025, silnik mniejszy, bo B5 (tez mi aż tak bardzo na osiągach nie zależy), ale ładnie doposażony i myślę że w niezłej cenie.
Podobnie wyposażony LEX był sporo droższy.

Wkurza i mnie przewodowy ACP, bo nie jest do końca stabilny, ale mam nadzieję że może w roczniku 2025 to softowo zmienią ;)

 

Ja też patrzyłem na B5 i w podobnej konfiguracji po rabacie rzeczywiście był jakieś 10-15% tańszy od Lexa, ale Lex mnie bardziej przekonał, nie bez znaczenia był fakt, że to znacznie młodsza konstrukcja. No i po prostu bardziej mi się podobał. A co do ACP to dziwna sprawa, bo w XC60 przed liftem był bezprzewodowy i działał bez zarzutu, ale odkąd wprowadzili Android Auto działa tragicznie i tylko po kablu. Krok w tył.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   1 użytkownik

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.