Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...
Guest

Pogadajmy o samochodach :-)

Recommended Posts

Rozważałem XC60 jako auto do pracy. Ale niedoskonałości wielu podstarzałych rozwiązań pchnęły mnie w stronę Kugi. W tym niby gorszym aucie czuję się znacznie lepiej. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 godzin temu, Kierownik napisał(-a):

Rozważałem XC60 jako auto do pracy. Ale niedoskonałości wielu podstarzałych rozwiązań pchnęły mnie w stronę Kugi. W tym niby gorszym aucie czuję się znacznie lepiej. 

Również testowałem przez weekend XC 60 B4 benzyna i choć ten samochód bardzo mi się podoba wizualnie to rozczarowałem się jakością wykonania a szczególnie ekoskóry na fotelach.  Opinie o problemach z elektroniką dodatkowo spowodowały że wybrałem Subaru Outback. Miłość do japońskiej motoryzacji zwyciężyła. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja co prawda mam to szczęście, że „za swoje” nie tankuje, ale parę dni temu miałem mało paliwa, a flotową stację mam prawie, że pod domem, to postanowiłem sprawdzić ile może na autostradzie i esce łyknąć trochę ponad 300 konne auto, robiące setkę w 4,5 sekundy. (skrzynia w trybie standardowym, reszta w efficiency) Wyszło chyba całkiem nieźle 😁

IMG_0397.jpeg

Edited by Ceteth

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Ceteth napisał(-a):

Ja co prawda mam to szczęście, że „za swoje” nie tankuje, ale parę dni temu miałem mało paliwa, a flotową stację mam prawie, że pod domem, to postanowiłem sprawdzić ile może na autostradzie i esce łyknąć trochę ponad 300 konne auto, robiące setkę w 4,5 sekundy. (skrzynia w trybie standardowym, reszta w efficiency) Wyszło chyba całkiem nieźle 😁

IMG_0397.jpeg

Kuba bardzo dobry wynik, bo to jak na dzisiejsze standardy w miarę lekki dwulitrowiec  :)


"Człowiek tyle jest wart, ile warte są sprawy, którymi się zajmuje." Marek Aureliusz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dalej, zakładałem, że wszystko poniżej 7,5l będzie niezłym wynikiem, okolice 6 trochę mnie zaskoczyły :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 2.01.2025 o 12:56, SzefSzefow napisał(-a):

Mialem okazje zrobic troche km nowym Volvo S90 T8. I chcialoby sie napisac - Volvo! Quo Vadis?! Ale wiecej o tym w minusach samochodu.


Zaczne od plusow:
- Najmocniejsza hybrydowa wersja, Recharge AWD o mocy 407KM, przy wyzszych predkosciach nawet sie to zbiera i dobrze reaguje na gaz.
- Samochod jest przestronny, takze z tylu
- Jesli akumulator jest naladowany to spalanie jest nawet dobre

- Pneumatyczne zawieszenie w trybie hybryd dobrze wybieralo nierownosci

- Bagaznik byl wymiarowy
 

I to by bylo na tyle 🤣

Minusy:
- Najwiekszym jest caly nowy system oparty na Android i Google. Kilka razy mi sie wylaczyl w trakcie jazdy. Oba ekrany staly sie czarne. Reboot trwal kilka minut. Zdarzylo mi sie, ze ekrany sie zawiesily i nie chcial sie przelaczyc na kamere, nie zniknelo to po wylaczeniu i wlaczeniu samochodu. Musialem go sotawic na noc. Bylo tez tak, ze po wyjsciu i zamknieciu LCD nie gasly. Musialem wsiasc, przejechac sie, znow zaparkowac i wtedy zadzialalo. Masakra...
- Wszystkie systemy sa leciwe i stare i da sie to wyczuc. Pilot assist kontruje bardzo mocno i zamiast utrzymywac samochod na srodku pasa, odbija sie lewo - prawo. Malo tego, dziala jedynie do 135km/h, co jest pewnie spowodowane kwestia bezpieczenstwa. No ale... problem pojawia sie wtedy, gdy jedziemy na tempomacie  z pilot assist np 150km/h, wtedy jest zdeaktywowany. Dojezdzamy do jakiegos samochodu, i automatycznie zwalnia, jesli predkosc jest ponizej 135km/h to pilot zaczyna dzialac. Gdy inny samochod, ktory byl przed nami zjedzie, volvo przyspiesza do zadanej wczesniej predkosci, a powyzej 135km/h dezaktywuje system. Mozna sie niefajnie zdziwic. Ja sie dziwilem za kazdym razem, a raz na zarkecie na tyle, ze wjechalem prawie w ciezarowke.
- Swiatla: przedpotopowe. Niby maja automatyczne dlugie i wycinanie innych samochodow, ale w rzeczywistosci dziala to bardzo kiepsko i z duzym opoznieniem.
- Pneumatyczne zawieszenie - jak wspomnialem w plusach, wybieralo niezle nierownosci. Niestety pozbawione jest jakichkolwiek mozliowsci regulacji. W trybie Hybrid jest ustawioone na komfort, w trybie power jest twarde i tyle. Nie da sie ustawic wysokosci, czy twardosci. Bez sensu.

- Glosnosc. Samochod nie mial podwojnych szyb, wiec byl niesamowicie glosny.
- Glosniki - niby wypozazony w system Browers & Wilkins, ale nie gralo to dobrze, ale ja tam gluchy jestem 😉
- Mapy google - pozbawione mozliwosci wyswietlenia miejsc, ktore chcemy miec na mapie, np stacji benzynowych 🤦‍♂️

- Naped - podczas przyspieszania z miejsca, buksowal przednimi kolami zanim dolaczyl naped. Na rondzie pokrytym czarnym lodem wyjechal przodem, zanil dolaczyl tyl, to sam zdazylem zareagowac.
- Spalanie - przy predkosciach autostradowych - ze srednia 120km/h - 9l. Na drogach krajowych 7,5l
- Teoretycznie samochod powinien sobie zaprogramowac uzycie akumulatorow w zaleznosci od ustawien nawigacji. Mialem trase, ktora zaczynala sie miastem, pozniej normalnymi drogami, nastepnie autostrada i dwa miasta podzielone autostrada. Aku byl naladowany na 30km. Samochod trzymal te 30km do autostrady, a nastepnie na niej wszystko zuzyl. W efekcie po dwoch ostatnich miastach jezdzil na wlaczonym silniku spalinowym.
- Jakosc... Teoretycznie wszystko ladne. Niestety plastikowa krowa na fotelach sprawiala zle wrazenie i mysle, ze lecie jest koszmarem. Deska wyglada jaky ktos przeszyl gume. Spasowanie jest nawet ok, ale mialem problem z gwizdajaca szyba kierowcy. Jakby obnizala sie w krakcie jazdy. Po nacisnieciu przycisku podnoszenia szyb, bylo ok na jakis czas, po czym pojawial sie gwizd.
- Wycieraczki - pewnie pochodza pod jakosc. Wycieraczka kierowcy zbierala ladnie unoszac sie i rozchlapywala wode na szybie wracajac. Masakra. Czasem po uzyciu bylo gorzej niz przed. 

 

Podsumowujac jestem bardzo rozczarowany. Volvo nie rozwijajac sie - cofa sie okrutnie. Wszystko jest sprzed 10 lat. Nieprorownowalnie do Mercedesa, BMW czy Audi. Nie ma mozliwosci ustawien, nie ma podstawowach juz opcji znanych z innych marek. Volvo nie jest juz premium 😔

 

IMG_1229.thumb.jpg.5284bea0d211e0f08f486e672f5030a3.jpg


IMG_1277.thumb.jpg.7837c2b45242d2b90a2b30f6c990cdbb.jpg

 

IMG_1282.thumb.jpg.6f82a2c143029c15836f4eaa80c4d999.jpg

też podobne wrażenia miałem z S90 , co do hałasu - pomimo podwójnych , ale nie akustycznych szyb - to głownie słychać było podwozia , co do XC60 miałem go przez tydzień czasu , inny segment , porównałbym go z Tiguanem , gdzie zdecydowanie przegrał

3 godziny temu, Ceteth napisał(-a):

Ja co prawda mam to szczęście, że „za swoje” nie tankuje, ale parę dni temu miałem mało paliwa, a flotową stację mam prawie, że pod domem, to postanowiłem sprawdzić ile może na autostradzie i esce łyknąć trochę ponad 300 konne auto, robiące setkę w 4,5 sekundy. (skrzynia w trybie standardowym, reszta w efficiency) Wyszło chyba całkiem nieźle 😁

IMG_0397.jpeg

ładny przebieg , jak wygląda długodystansowe spalanie ?

3 godziny temu, Ceteth napisał(-a):

Ja co prawda mam to szczęście, że „za swoje” nie tankuje

zazdroszczę 😉

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, Ceteth napisał(-a):

Dalej, zakładałem, że wszystko poniżej 7,5l będzie niezłym wynikiem, okolice 6 trochę mnie zaskoczyły :) 

Zawsze lepiej być mile zaskoczonym, aniżeli niemile :)


"Człowiek tyle jest wart, ile warte są sprawy, którymi się zajmuje." Marek Aureliusz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziś była jazda testowa NX 350h. Wersja jakaś prestiż coś tam tazuma. Chciałem omotenashi ale nie mieli. Wrażenia: skrzynia wyje głośno. Jakby się miała rozpaść, ale jak ktoś nie będzie gwałtownie przyspieszał to ujdzie. Niemniej nie brzmi premium. W środku otula czytaj ciasno. Mocno ciasno. Prowadzenie jakieś takie sztuczne, niby jedzie ale nie mam wrażenia kontaktu z asfaltem, nie czułem się pewnie. Sterowanie przyciskami z kierownicy na HUDzie to chyba nie jest dobry pomysł, coś tam lata, nie wiadomo co, za bardzo odwraca uwagę. Ekran dotykowy nie może być podzielony na części, albo nawigacja albo radio. 2025 rok mamy. Lusterka zewnętrzne nie są samościemniające. Z tyłu córka siedziała, mówi, że tak se. Bagażnik mały. No jestem bardzo rozczarowany. Bardzo. W salonie obejrzałem też RAV4, o wiele wiele przyjemniej w środku, miejsca więcej, bagażnik większy. W połowie roku ponoć ma być nowa generacja. Niby auta bliźniacze ale lepsze wrażenie robi Toyota. No napęd ma nowszy. Także nx odpada. Wezmę go pod koniec miesiąca na weekend, żeby żona obejrzała, zobaczymy, może zmienię zdanie, ale z tych dwóch to bym kupił raczej ravkę i 100k wydał na coś innego. Załamany jestem. Nie ma co kupić.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Krakus1 napisał(-a):

ładny przebieg , jak wygląda długodystansowe spalanie ?

zazdroszczę 😉

 Bardzo dużo zależy od tego jak chcesz przebyć te kilometry. Tutaj masz eske i autostradę jadąc zazwyczaj między 110-120. To jest wersja eco. Jeżdżąc w trybie dynamic i trybie skrzyni S ta sama trasę i kilka razy wciskając mocniej gaz patrzymy już na 10-11. W mieszanym jeszcze więcej. Tak czy inaczej, polecam taki gokart 😛

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, mandaryn44 napisał(-a):

Dziś była jazda testowa NX 350h. Wersja jakaś prestiż coś tam tazuma. Chciałem omotenashi ale nie mieli. Wrażenia: skrzynia wyje głośno. Jakby się miała rozpaść, ale jak ktoś nie będzie gwałtownie przyspieszał to ujdzie. Niemniej nie brzmi premium. W środku otula czytaj ciasno. Mocno ciasno. Prowadzenie jakieś takie sztuczne, niby jedzie ale nie mam wrażenia kontaktu z asfaltem, nie czułem się pewnie. Sterowanie przyciskami z kierownicy na HUDzie to chyba nie jest dobry pomysł, coś tam lata, nie wiadomo co, za bardzo odwraca uwagę. Ekran dotykowy nie może być podzielony na części, albo nawigacja albo radio. 2025 rok mamy. Lusterka zewnętrzne nie są samościemniające. Z tyłu córka siedziała, mówi, że tak se. Bagażnik mały. No jestem bardzo rozczarowany. Bardzo. W salonie obejrzałem też RAV4, o wiele wiele przyjemniej w środku, miejsca więcej, bagażnik większy. W połowie roku ponoć ma być nowa generacja. Niby auta bliźniacze ale lepsze wrażenie robi Toyota. No napęd ma nowszy. Także nx odpada. Wezmę go pod koniec miesiąca na weekend, żeby żona obejrzała, zobaczymy, może zmienię zdanie, ale z tych dwóch to bym kupił raczej ravkę i 100k wydał na coś innego. Załamany jestem. Nie ma co kupić.
 

E klasa w kombi 🫣😎

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, mandaryn44 napisał(-a):

 Załamany jestem. Nie ma co kupić.
 

Evoque?

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 godzin temu, Ceteth napisał(-a):

Ja co prawda mam to szczęście, że „za swoje” nie tankuje, ale parę dni temu miałem mało paliwa, a flotową stację mam prawie, że pod domem, to postanowiłem sprawdzić ile może na autostradzie i esce łyknąć trochę ponad 300 konne auto, robiące setkę w 4,5 sekundy. (skrzynia w trybie standardowym, reszta w efficiency) Wyszło chyba całkiem nieźle 😁

IMG_0397.jpeg

Średnia z 24km to żadna wykładnia. Pokaż średnią z powiedzmy ostatnich 5k km. 


To jest moje zdanie i ja je całkowicie popieram.

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 godzin temu, mario1971 napisał(-a):

Średnia z 24km to żadna wykładnia. Pokaż średnią z powiedzmy ostatnich 5k km. 

Przejechać takim gokartem 5k km w eco drivingu byłoby torturą nie do zniesienia 😛

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mój 2l silnik spala średnio z 23k km 7,9l/100km przy średniej przejazdowej 63km/h. Z tego 70% autostrady i 30% miasto. W tym czasie o zgrozo dolałem już 3l oleju, a dodatkowo po 15k km wymieniłem cały olej. Zgłoszę temat przy przeglądzie na 30k km, tj. za około 2 miesiące. Wg mnie Audi nie powinno tak żłopać oleju. W żadnym innym aucie mi się to nie zdarzało. Dodam, że prędkość autostradowa to 140-150 km/h. 

Edited by mario1971

To jest moje zdanie i ja je całkowicie popieram.

Share this post


Link to post
Share on other sites
30 minut temu, mario1971 napisał(-a):

Mój 2l silnik spala średnio z 23k km 7,9l/100km przy średniej przejazdowej 63km/h. Z tego 70% autostrady i 30% miasto. W tym czasie o zgrozo dolałem już 3l oleju, a dodatkowo po 15k km wymieniłem cały olej. Zgłoszę temat przy przeglądzie na 30k km, tj. za około 2 miesiące. Wg mnie Audi nie powinno tak żłopać oleju. W żadnym innym aucie mi się to nie zdarzało. Dodam, że prędkość autostradowa to 140-150 km/h. 

Żre Ci litr oleju na 8kkm i sądzisz, że coś jest nie tak?


"Człowiek tyle jest wart, ile warte są sprawy, którymi się zajmuje." Marek Aureliusz

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mój 2l silnik spala średnio z 23k km 7,9l/100km przy średniej przejazdowej 63km/h. Z tego 70% autostrady i 30% miasto. W tym czasie o zgrozo dolałem już 3l oleju, a dodatkowo po 15k km wymieniłem cały olej. Zgłoszę temat przy przeglądzie na 30k km, tj. za około 2 miesiące. Wg mnie Audi nie powinno tak żłopać oleju. W żadnym innym aucie mi się to nie zdarzało. Dodam, że prędkość autostradowa to 140-150 km/h. 
A jaki to samochód? Jaka moc tej 2litrówki? Automat? Manual? Jakieś 4x4(choćby haldex)?

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 godzin temu, mandaryn44 napisał(-a):

Dziś była jazda testowa NX 350h. Wersja jakaś prestiż coś tam tazuma. Chciałem omotenashi ale nie mieli. Wrażenia: skrzynia wyje głośno. Jakby się miała rozpaść, ale jak ktoś nie będzie gwałtownie przyspieszał to ujdzie. Niemniej nie brzmi premium. W środku otula czytaj ciasno. Mocno ciasno. Prowadzenie jakieś takie sztuczne, niby jedzie ale nie mam wrażenia kontaktu z asfaltem, nie czułem się pewnie. Sterowanie przyciskami z kierownicy na HUDzie to chyba nie jest dobry pomysł, coś tam lata, nie wiadomo co, za bardzo odwraca uwagę. Ekran dotykowy nie może być podzielony na części, albo nawigacja albo radio. 2025 rok mamy. Lusterka zewnętrzne nie są samościemniające. Z tyłu córka siedziała, mówi, że tak se. Bagażnik mały. No jestem bardzo rozczarowany. Bardzo. W salonie obejrzałem też RAV4, o wiele wiele przyjemniej w środku, miejsca więcej, bagażnik większy. W połowie roku ponoć ma być nowa generacja. Niby auta bliźniacze ale lepsze wrażenie robi Toyota. No napęd ma nowszy. Także nx odpada. Wezmę go pod koniec miesiąca na weekend, żeby żona obejrzała, zobaczymy, może zmienię zdanie, ale z tych dwóch to bym kupił raczej ravkę i 100k wydał na coś innego. Załamany jestem. Nie ma co kupić.
 

to jest bardzo proste - bierzesz porządne RAV4 i resztę wydajesz na zegarek :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
Teraz, alleck napisał(-a):
32 minuty temu, mario1971 napisał(-a):
Mój 2l silnik spala średnio z 23k km 7,9l/100km przy średniej przejazdowej 63km/h. Z tego 70% autostrady i 30% miasto. W tym czasie o zgrozo dolałem już 3l oleju, a dodatkowo po 15k km wymieniłem cały olej. Zgłoszę temat przy przeglądzie na 30k km, tj. za około 2 miesiące. Wg mnie Audi nie powinno tak żłopać oleju. W żadnym innym aucie mi się to nie zdarzało. Dodam, że prędkość autostradowa to 140-150 km/h. 

A jaki to samochód? Jaka moc tej 2litrówki? Automat? Manual? Jakieś 4x4(choćby haldex)?

Jakby przeczytał instrukcję to by wiedział, że w każdym Audi jak dobrze pamiętam jest wzmianka, że może zjadać 0,5l na 1000km, a przez pierwsze 3000 lub 5000km nie pamiętam zużycie może być jeszcze wyższe i uzależnione jest od stylu jazdy i warunków środowiskowych. Nie dotyczy RS, bo nigdy w ręku nie miałem.

Kumpla Śp. Ojciec miał q5, które żarło litr na 1000km.

 


"Człowiek tyle jest wart, ile warte są sprawy, którymi się zajmuje." Marek Aureliusz

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minuty temu, alleck napisał(-a):
35 minut temu, mario1971 napisał(-a):
Mój 2l silnik spala średnio z 23k km 7,9l/100km przy średniej przejazdowej 63km/h. Z tego 70% autostrady i 30% miasto. W tym czasie o zgrozo dolałem już 3l oleju, a dodatkowo po 15k km wymieniłem cały olej. Zgłoszę temat przy przeglądzie na 30k km, tj. za około 2 miesiące. Wg mnie Audi nie powinno tak żłopać oleju. W żadnym innym aucie mi się to nie zdarzało. Dodam, że prędkość autostradowa to 140-150 km/h. 

Pokaż więcej  

A jaki to samochód? Jaka moc tej 2litrówki? Automat? Manual? Jakieś 4x4(choćby haldex)?

Audi Q5 S quattro w automacie, 204KM.


To jest moje zdanie i ja je całkowicie popieram.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Audi Q5 S quattro w automacie, 204KM.

to TDI, prawda? czyli pędzony olejem, więc żre olej - wszystko ok ;-)))


a na poważnie - wygląda na to, że te silniki tak po prostu mają;
w listopadzie zrobiłem superbem (~50kkm przebiegu) z tym samym silnikiem, automatem i 4X4ca. 2,5kkm - oprócz ON spalił co najmniej 1l oleju
Audi Q5 S quattro w automacie, 204KM.

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 minut temu, Autor1984 napisał(-a):

Jakby przeczytał instrukcję to by wiedział, że w każdym Audi jak dobrze pamiętam jest wzmianka, że może zjadać 0,5l na 1000km, a przez pierwsze 3000 lub 5000km nie pamiętam zużycie może być jeszcze wyższe i uzależnione jest od stylu jazdy i warunków środowiskowych. Nie dotyczy RS, bo nigdy w ręku nie miałem.

Kumpla Śp. Ojciec miał q5, które żarło litr na 1000km.

 

 

Czy to do mnie? Chyba raczej nie...

 

13 minut temu, mario1971 napisał(-a):

Audi Q5 S quattro w automacie, 204KM.

 

No to jeśli to jest benzyna to świetny wynik spalania (oczywiście paliwa :) ). Ja mam 2.0 TFSI 190KM, DSG 7 biegowe plus haldex, średnia z 80kkm to 9,8l. U mnie pewnie jeszcze większy % udział autostrad, bo ja tego auta używam tylko na dłuższe wyjazdy, więc miasta jest tyle, żeby dojechać do obwodnicy i później kilka km gdzieś na miejscu. Żeby mieć takie spalanie jakie Ty masz to musiałbym nie przekraczać 120km/h.
A co do oleju, to ja wymieniam co 15kkm i nie dolewam pomiędzy wymianami zupełnie nic. Jeśli coś spala oleju (a na pewno spala) to są to takie ilości, że na bagnecie nie widać ubytku. Od samego początku zalewam silnik olejem Eurol Syntence FS 0W30 takim który spełnia normę VW 504/507. Mój sąsiad miał Arteona z takim samym silnikiem jak mój i taką samą skrzynią, on zalewał 0W20 z nowszą norma 508/509 i jemu spalał olej, nie pamiętam ile, ale robił dolewki pomiędzy przeglądami.

 

P.S. W serwisie na pierwszym przeglądzie mi powiedzieli, że mogę zdecydować czy 0W30 czy 0W20, ale nie zalecają żeby w trakcie eksploatacji, zamieniać te oleje, w jednym roku taki, w drugim inny. Jemu powiedzieli, że tylko 0W20 do jego silnika. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minuty temu, alleck napisał(-a):

No to jeśli to jest benzyna to świetny wynik spalania (oczywiście paliwa :) ). 

 

16 minut temu, mario1971 napisał(-a):

Tak, to TDI. 

 

Dolewam 0W30, tak jak zaleca producent do tego silnika. 


To jest moje zdanie i ja je całkowicie popieram.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.