Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...
Guest

Pogadajmy o samochodach :-)

Recommended Posts

16 godzin temu, pmwas napisał(-a):

 

A szczerze to naprawdę w dzisiejszych czasach znaleźć FAJNE auto coraz trudniej. Ja się cieszę, że się jeszcze załapałem na Giulię sprzed liftu, bo po lifcie pewnie już na cały ten nowoczesny szit jak w Subaru mojej mamy.

 

Jeździłem, ostatnio nową Giulią, C-klasą, 3-ką i Fokusem ST, Golfem GTI moim zdaniem, najbardziej analogowym samochodem i dającym najwięcej frajdy z jazdy jest właśnie Alfa a systemy praktycznie nie zauważalne, łatwo wyłączalne. 


JACEK

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
33 minuty temu, jacus napisał(-a):

 

Jeździłem, ostatnio nową Giulią, C-klasą, 3-ką i Fokusem ST, Golfem GTI moim zdaniem, najbardziej analogowym samochodem i dającym najwięcej frajdy z jazdy jest właśnie Alfa a systemy praktycznie nie zauważalne, łatwo wyłączalne. 

 

Przejechałem Giulią już ponad 56000km i auto jest bardzo, bardzo dobre. Napisałbym że zaj*, ale to nie 18+ 😆

Edited by pmwas

Miłego dnia!

Share this post


Link to post
Share on other sites
35 minut temu, pmwas napisał(-a):

 

Przejechałem Giulią już ponad 56000km i auto jest bardzo, bardzo dobre. Napisałbym że zaj*, ale to nie 18+ 😆

 

No a jak to jest z tym niskim prześwitem? Widziałem niby na forum fanów Alfy nawet, że kolesie lamentują albo przynajmniej miauczą, że auto super, ale całe "połobdzierane" od byle spowalniacza i że nawet na parkingu trzeba uważać. Ale kiedy czasem widzę Giulię tu i ówdzie to optycznie nie mam wrażenia aż takiej "tragedii". Więc jak to oceniasz?


WARTO POMAGAĆhttps://www.siepomaga.pl

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
29 minut temu, Lincoln Six Echo napisał(-a):

 

No a jak to jest z tym niskim prześwitem? Widziałem niby na forum fanów Alfy nawet, że kolesie lamentują albo przynajmniej miauczą, że auto super, ale całe "połobdzierane" od byle spowalniacza i że nawet na parkingu trzeba uważać. Ale kiedy czasem widzę Giulię tu i ówdzie to optycznie nie mam wrażenia aż takiej "tragedii". Więc jak to oceniasz?

 

Trzeba uważać. Niestety znaczna część krawężników jest na tyle wysoka, że potrafi zarysowac zderzak. Do tego udało mi się już uszkodzić podwozie na wysokim progu, wspornik skrzyni wymieniony, natomiast reszta została taka pokancerowana bo przecież całego podwozia nie wymienię...  Także niska jest i uważać trzeba, ale to jakby cecha tego auta, wszak są i jeszcze niższe. 

 

Ogolnie do jazdy to lepiej, ale faktycznie wyższe auta są bardziej praktyczne. 

 

Troche jak w dawnych czasach, gdy mieliśmy Imprezę i XV. 

Fakt, że XV podwoziem nie haczyło i w mieście do parkowania było leosze, a Imprezka niestety czasem potrafiła zahaczyć, ale różnica w prowadzeniu była kolosalna na korzyść Imprezy, w ogóle nieporównywalne... 

Edited by pmwas

Miłego dnia!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Szczerze mówiąc, to dla S3 krawężniki są dużo większym problemem niż były dla Giulii. Tak w sumie jak pomyślę, to przez 4 lata i jakieś 70k przejechane nie zauważyłem problemu żeby auto było za niskie. Tutaj przy tym samym krawężniku 😛 miejsca na styk w sumie

 

 

IMG_1099.jpeg

IMG_1100.jpeg

Edited by Ceteth

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ciekawe zestawienie. Ile marki zarabialy na 1 sprzedanym samochodzie w 2024 roku:

 

  1. Ferrari: 136 671 euro (2023 r.: 117 927 euro) 
  2. Porsche: 18 142 euro (22 747 euro) 
  3. Mercedes: 5962 euro (7890 euro) 
  4. BMW: 4693 euro (7229 euro) 
  5. Tesla: 3801 euro (4448 euro) 
  6. Subaru: 3031 euro (2987 euro)
  7. Toyota: 2710 euro (2780 euro) 
  8. General Motors: 2622 euro (1697 euro) 
  9. Isuzu: 2610 euro (2826 euro) 
  10. Volvo: 2547 euro (2526 euro) 
  11. Hyundai-Kia: 2432 euro (2557 euro) 
  12. Honda: 2324 euro (1806 euro) 
  13. Volkswagen: 211 euro (2438 euro)
  14. Li Auto: 1846 euro (2513 euro) 
  15. JLR: 1794 euro (1066 euro) 
  16. BYD: 1556 euro (1604 euro)
  17. Renault: 1137 euro (1113 euro)
  18. Suzuki: 1128 euro (898 euro) 
  19. Ford: 1122 euro (1119 euro) 
  20. Mitsubishi: 971 euro (1601 euro) 
  21. Mazda: 951 euro (1200 euro)
  22. Stellantis: 656 euro (3627 euro) 
  23. Nissan: 282 euro (1076 euro) 
  24. GWM: 188 euro (118 euro) 
  25. Leapmotor: -1421 euro (-3874 euro) 
  26. Xpeng: -4612 euro (-9811 euro) 
  27. Nio: -14 313 euro (-18 060 euro) 
  28. Aston Martin: -18 491 euro (-19 358 euro) 
  29. Rivian: -87 363 euro (-103 611 euro) 
  30. Lucid: -283 468 euro (-467 388 euro)

    Na podstawie: https://magazynauto.pl/wiadomosci/ile-pieniedzy-koncerny-motoryzacyjne-zarabiaja-ile-traca-na-jednym-samochodzie-2024,aid,5090#google_vignette

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moment, to taki Lucid tracił na jednym aucie 283k euro (a w 2023 aż 467k)? Przecież to jest chore. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 godzin temu, pmwas napisał(-a):

 

Przejechałem Giulią już ponad 56000km i auto jest bardzo, bardzo dobre. Napisałbym że zaj*, ale to nie 18+ 😆

Na pierwsze +/- 5 lat od nowości całkiem zarąbiste... ;)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Normalna korozja aluminium. Niestety aluminium koroduje, niby się mówi że aluminium lepsze niż stal... Nie.

 

Wiem, że gorszego przykładu już nie ma, ale na korozję aluminium już się natknąłem w UAZie, konkretnie w lampach. 

Lampy są łączone aluminiowymi nitami, które przegniły do tego stopnia, że lampę można wyłamać palcami. 

 

Natomiast w Alfie jest dużo elementów aluminiowych, żeby obniżyć masę auta, nie żeby zwiększyc trwałość. 

Co do niewymiennych tulejek, włoski patent, w Fiacie Stilo też tak mialem.

 

Śruby? Korodują od soli. 

Nie miałem 6 letniego auta z dobrymi śrubami w podwoziu czy zawieszeniu, zawsze syf i rdza. 

 

Tylko w jednych autach rdzewieją bo jest sól, a w drugich rdzewieją, bo są badziewne. 

Wszędzie jest to ocynkowana stal.

I sobie radośnie rdzewieje :)

 

Co do tego akurat youtoubera, oni uwielbiają robić dramę. Lakier zlazi z zaciskow... Bo są lakierowane, gdyby nie były, to ta skala korozji pewnie by na nikim wrażenia nie zrobiła ;)

 

Edited by pmwas

Miłego dnia!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam info od dealera, że planowana jest produkcja mojego auta na 20 maj. Ciekawe czy uda się go odebrać przed wyjazdem na rowerowy urlop🤔 (14-21 czerwca).


IWC

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, piteks napisał(-a):

Mam info od dealera, że planowana jest produkcja mojego auta na 20 maj. Ciekawe czy uda się go odebrać przed wyjazdem na rowerowy urlop🤔 (14-21 czerwca).

A na co czekasz?

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, Paulus57 napisał(-a):

A na co czekasz?

Na M135


IWC

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 minut temu, piteks napisał(-a):

Na M135

Niezła rakieta. Gratuluję. Pokażesz oczywiście po zakupie?

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 11.04.2025 o 09:22, Ceteth napisał(-a):

Szczerze mówiąc, to dla S3 krawężniki są dużo większym problemem niż były dla Giulii. Tak w sumie jak pomyślę, to przez 4 lata i jakieś 70k przejechane nie zauważyłem problemu żeby auto było za niskie. Tutaj przy tym samym krawężniku 😛 miejsca na styk w sumie

 

 

IMG_1099.jpeg

IMG_1100.jpeg

 

Po prostu niskie auto. 

Klika razy zaryłem w krawężnik, jaz zaryłem przodem w lód na ulicy wyjeżdżając spod pensjonatu w Koscielisku (stromy zjazd na ulicę). 

Ale jak mówię, przecież nie może być wysokie. 

To jakby się dziwić ze terenówka się w zakrętach buja, bo za wysoka ;)


Miłego dnia!

Share this post


Link to post
Share on other sites

W BMW M3 miałem duży problem z prześwitem, na co 3-4 spowalniaczu gdzieś tam przycierałem progami, zdarzało się czymś w podwoziu. A najniżej położona jest osłona tylnego dyfra.

W GR Yarise zero problemów, te same spowalniacze przejeżdża koncertowo.

Share this post


Link to post
Share on other sites
54 minuty temu, Tommaso napisał(-a):

W BMW M3 miałem duży problem z prześwitem, na co 3-4 spowalniaczu gdzieś tam przycierałem progami, zdarzało się czymś w podwoziu. A najniżej położona jest osłona tylnego dyfra.

W GR Yarise zero problemów, te same spowalniacze przejeżdża koncertowo.


Bo GRY to rajdowka 😉
Co myslisz o zawieszeniu GRY? Masz seryjne u siebie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak, jest seria. Uważam, że to świetny kompromis na nasze drogi, jest twarde, ale nie za twarde.

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 godzin temu, Tommaso napisał(-a):

Tak, jest seria. Uważam, że to świetny kompromis na nasze drogi, jest twarde, ale nie za twarde.


Zauwazylem, ze swietnie wybiera nierownosci, mialem okazje swoja przejechac sie po OSie, gdzie miejscami trzeba bylo ciac zakrety poboczem z wiekszymi nierownosciami, czego nie bylo praktycznie czuc 🙂

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

I pojawila sie nowa A6 sedan
Jakos nie jestem przekonany

2026audia6sedaneurospec11.jpg

YmFiMmZldgwnCztedRd7GWRTbwQzTnVPM0t3T3UP



Moim zdaniem kombii jest o wiele ladniejsze. Wyglada to tak jakby zaprojektowali te gorne lampy, a pozniej przypomnieli sobie ze brakule im listwy wiec kupili z Aliexpress. A mogli zrobic cos na wzor aktualnej A7kki i byloby pieknie:
audi-a7-sportback-40-tdi-quattro-s-line-

Edited by Paweł Bohacz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wjeżdżałem dzisiaj do biura za nową a5 i jedyne na co patrzyłem to świecący na czerwono znaczek, szybko od niego odeszli ;)


Pozdrawiam,

Janek

Share this post


Link to post
Share on other sites

I jest nowa A6 limusine,  chyba jedyny plus na razie to możliwość zamówienia pneumatyki do 2,0 TDI , w C8 dopiero przy 3,0 była taka możliwość, zwróciło moją uwagę powrót do dwóch rur wydechowych obok siebie dla wersji z silnikiem wysokoprężnym. 

 

Screenshot_20250416_162453_Chrome.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

dwie rureczki w dieslu? Że niby bardziej sportowy? ;D Dobra, nawiązanie do tradycji, rozumiem. W Golfie III 1,9 TDI też tak było ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Jakby ktoś tęsknił za starą motoryzacją, ta w stylu KITT z Knight ridera :) 

 

https://www.motortrend.com/features/the-house-of-kitt/

Edited by Autor1984

"Człowiek tyle jest wart, ile warte są sprawy, którymi się zajmuje." Marek Aureliusz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   1 member

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.