Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...
Guest

Pogadajmy o samochodach :-)

Recommended Posts

Panowie,co zaproponowalibyście na tax-i w budżecie do 65tys? Ma być z dużym bagażnikiem i oszczędny?

Teść szuka takiego woza. Przyznam,że ja mam swoje sugestie,ale nie wiem czy są "dobre".

Dzięki.


Robert

Share this post


Link to post
Share on other sites

W kwesti formalnej - NIGDY w łodziach podwodnych silnik spalinowy nie napędza jednocześnie

śruby i prądnicy. Zawsze w łodzi są dwa dieslowsko/elektryczne zestawy napędowe. Podczas wynurzenia

lub na tzw. "chrapach" jeden silnik diesla ładuje akumulatory napędzając prądnicę a drugi

napędza łódź zapewniając jej zdolność manewrową.

Po drugie w łodziach podwodnych silnik elektryczny jest jednocześnie prądnicą. Kiedy pobiera

prąd z akumulatorów pracuje jako silnik i napędza śrubę, diesel jest poprzez sprzęgło odpięty

od napędu. Po zapięciu sprzęgła diesel napędza całość i silnik el. może zacząć pracować jako

prądnica. Oczywiście o ile dokona sie odpowiednich przełaczeń na rozdzielnicy silnika. Natomiast

jeżeli silnik el. jest odłączony od akumulatorów to praktycznie cała moc diesla napędza śrubę.

 

O ile wiem autach hybrydowych silnik el. też jest odwracalną maszyną elektryczną i pracuje jako

prądnica kiedy potrzeba. Zatem hybryda albo jedzie z prądu albo z silnika spalinowego.

Oczywiście silnik spalinowy może jednocześnie napędzać i auto i

prądnicę. Dodatkowo silnik el. podczas hamowania pracuje jako prądnica odzyskując część energii.

Natomiast napewno nie ma takiego układu że silnik spalinowy napędza pradnicę która łąduje

akumulatory a z nich w tym samym czasie jest zasilany silnik elektryczny napędowy. Było by

to z punktu widzenia wydajności napędu kompletnie bez sensu i w aucie musiały by być jednocześnie

i prądnica i silnik el. Masa tych urządzeń zabiła by taką hybrydę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie,co zaproponowalibyście na tax-i w budżecie do 65tys? Ma być z dużym bagażnikiem i oszczędny?

Teść szuka takiego woza. Przyznam,że ja mam swoje sugestie,ale nie wiem czy są "dobre".

Dzięki.

 

Octavia I Tour Combi z 1.9 TDI 90/110 KM

 

lub Sharan/Galaxy/Alhambra

 

 

 


 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

O Skodzie też myślałem,ale o II. Zwykłej 1,6 bo do 1,4t jakoś zaufania brak.

Co powiecie na Kia CEED, Hyundai i30?


Robert

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znajdź coś co ma diesla na pompie - Octavia I miała najdłużej.

Znajdź coś co ma z przodu McPersona a z tyłu belkę, bo inaczej co chwila coś będziesz w zawieszeniu robił.

 

W 3-city na taxi jest Passat B5, Sharany i innne, Octa I, W124 [trwałe] i W210 [tanie jak g...]


 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skoda I ,B5 etc,będą miały już spore przebiegi, to nie podejdzie. Szukam/my woza nowego, max roczny.

 

R.


Robert

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wydaję mi się, że nie ma aktualnie nowego auta które by się nadawało na taxi.

Każdy nowy diesel jest na CR i ma mnóstwo pierdoł do popsucia, pomijam wielowahacze w zawieszeniu.

To co zyskasz teoretycznie na tym, że auto jest nowe zje Ci spadek wartości i awarie, które gwarant nie będzie chciał uznać. Pomijam, że po 3 latach takie auto ma 120 tys i nadaje się tylko do sprzedania.

Auto ma zarabiać. Każdy dzień postoju to jest kilka stów w plecy.

 

 

Z każdym taksówkarzem z którym gadałem to szuka B5, W124, Octe I, rzadziej stare A6 [~ 2000]

w tej chwili widzę zalew A8 i E38 740 z gazem.

Takie auta są tanie w zakupie przede wszystkim a jednocześnie bardzo trwałe.

 

Nie widziałem ani jednej taksówki w 3-city na czymś "nowym".

Oczywiście są jakieś, ale patrząc na dowolny postój czy jak zamawiam taxi to jest to 80% B5 a potem coś innego ale patrząc na ostatnie 10 kursów, to nie jechałem niczym młodszym niż 10 lat.


 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja wiem i zgadzam się z Tobą,auta skończyły się w 2000r

Teść, w sumie spędza max w taxówce 7-8h, weekendy nie jeździ,dlatego poszukuję alternatywy między coś na taxi a wozem dla siebie.


Robert

Share this post


Link to post
Share on other sites

W Warszawie od jakiegoś czasu funkcjonuje nowa korporacji EcoCar System. Autka nówki, salonowe Fordy Mondeo. W jakimś programie motoryzacyjnym słyszałam, że ich zasięg na silniku elektrycznym to 80km... Wydawało mi się to trochę mało jak na Warszawę... 3 porządne kursy i auto staje, bo według informacji jakie podawali w tym magazynie, to silnik elektryczny jest JEDYNYM źródłem zasilania auta. To jakieś kompletne brednie. Widziałam już kilka aut tej korporacji i miały ten charakterystyczny korek od gazu w dolnej części zderzaka... Aż z ciekawości zagadam przy najbliższej okazji do jednego z kierowców takiego Mondziaka...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Polemizuje z np. z Tobą i twoją wypowiedzią:

 

"odpowiedź jest prosta sprawność silnika spalinowego pozwala i na jedno i na drugie. Jednym słowem i napędzi i naładuje a jeszcze przy okazji zatańczy i zaśpiewa"

 

Jeśli już to nie sprawność a moc to po pierwsze a po drugie widać z Twoich wypowiedzi, że nie rozumiesz zasady pracy układu hybrydowego.

Nie da się jednocześnie używać silnika spalinowego do ładowania aku. i napędzania samochodu.

Edited by Lemax

Share this post


Link to post
Share on other sites

MOD Kolega karczochrulez został wysłany na tygodniowy kurs podstaw pewnej dyscypliny medycznej.


Pozdrawiam

Piotr

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ja, lubię jeździć swoją benzynową, nieelektryczną, wywołującą katastrofy klimatyczne, zatapianie wysp tropikalnych itp. Hondę HRV, 3 door.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ja w końcu wybrałem się na hamownię z moim samochodem. Teoretycznie powinien mieć 600 KM, ale o ile w teorii nie ma różnicy między teorią, a praktyką, to w praktyce często jest.

 

IMG-8720.jpg

IMG-8722.jpg

IMG-8726.jpg

IMG-8733.jpg

 

Na szczęście w moim autku teoria i praktyka spotkały się w punkcie o nazwie 600 KM:

 

IMG.jpg

 

Moc na kołach to 15% poniżej mocy silnika, zatem 511/0.85=601 KM

 

Byłem też na torze i choć miałem potężne problemy z trakcją, udało się uzyskać setkę w 4,3 sekundy, a ćwierć mili w 12,3, przy prędkości 185 km/h. Na YT są jakieś filmy z tego wyjazdu:

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ja, lubię jeździć swoją benzynową, nieelektryczną, wywołującą katastrofy klimatyczne, zatapianie wysp tropikalnych itp. Hondę HRV, 3 door.

 

Tak jak moja lepsza połowa :) Z tym, że jej HR-V posiada 4 drzwi.

 

Ja posiadam Toyotę Avensis, również benzyna.


Grumpy old man...
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja przemieszczam się Mercedesem R-klasa. Dość rzadko spotykane auto, oparte o płyte podłogową i silniki ML-a. Bardzo wygodne i sprawne auto (4-matic).

post-48181-0-34555200-1350753876_thumb.jpg

Edited by Lemax

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak jak moja lepsza połowa :) Z tym, że jej HR-V posiada 4 drzwi.

 

No tak, gdy chrześniak zobaczył moje HR-V, powiedział - "Nooo fajne auto wujek,... męskich nie było?!"

Uwielbiam duuże pojazdy(mój rekord to 12000ccm i 14 kół ;) niestety dawno sprzedałem), a to auto to wynik kompromisu niestety - miało być takie żeby wyżej siedzieć, trochę terenowe, nibyduże i niezadługie żeby wszędzie się wcisnąć i miało być takie "inne", i właśnie Honda spełniła te warunki.

Edited by kurdebalans

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hiob ja bym Cie predzej widzial na jakims torze do driftu....tam bys wykonczyl ze dwa komplety opon :P

Edited by dasiek7

" tylko Seiko " Damian

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.