Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
News will be here
Gość

Pogadajmy o samochodach :-)

Rekomendowane odpowiedzi

porównujesz uturbiony, w miarę współczesny silnik z konstrukcją z przed 30 lat zasilaną gaźnikiem ;)

Ale jakim gaźnikiem? "E"- Einspritzung...


Porządek na serwisie o niczym nie świadczy. Często najlepsze usługi świadczone są przez geniuszy w totalnym bałaganie…

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To jeden z najlepszych silników mercedesa moim zdaniem. I stary dobry, hydrokinetyczny automat...

Ale 10 l po mieście to on Ci nie palił :)

Automat padł(2-ka notorycznie zamulała przez miesiąc-dwa, aż zupełnie skrzynia się poddała - pchałem go na parking pod marketem :D), ale po 300k km to było do przewidzenia(czy był kręcony? :D) - wymiana, oczywiście nie w serwisie i nie na nową, 1500zł. Teoretycznie sprowadzany był osobiście z DE. Był bardzo zadbany, bardzo doposażony(fotele z pneumatycznymi poduszkami) i masa innych. 

Ale fakt, palił 13-15 litrów. 

 

Silnik(układ wydechowy) pięknie brzmiał, był bardzo zrywny i dawał mnóstwo frajdy(przez ten samochód pożegnałem się z dziecięcymi marzeniami o Porsche i Ferrari ;))

Jednak miał ogromną wadę - rdza - wszędzie - błotniki, nadkola, pod uszczelkami, nawet bagażnik. 

Przez 7 lat(2003-2010) dawał wyłącznie frajdę i przyjemność jazdy, zarówno moim rodzicom(do 2009), a później mnie.

Ale po zakupie, klient, uwaga, z Wa-wy, prosił bym dzwonił przy sprzedaży mojego następnego samochodu ;)

Prócz rdzy nie można mu było niczego zarzucić, a kumple z A6C6 sedan i A4B7 kombi, sikali pod siebie widząc ile jest w nim przestrzeni dla pasażerów, w bagażniku i dla kierowcy. 

 

Dodam jeszcze, że miałem do niego oryginalne alufelgi, dedykowane do tego modelu, właśnie do wersji kombi + komplet dokumentacji. 

 

image.jpg

Edytowane przez Jakub Mróz

IWC Schaffhausen Cal. 83 INCA, JLC Master Control Ultra thin, Audemars Piguet cal. 2003 i cal. 2001, ML Pontos Automatique PT6117

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie widziałem na własne oczy więc nie będe sie mądrzył :) Z uwag ,które przkazał mi przez telefon ,wielkością nie był rozczarowany ( jeździ RAV4 ) ,bardziej brakiem skrzyni automatycznej ,ma się pojawić podobno koło lata tego roku ale tylko CVT . Obawiamy się,że to może ,,nie jechać '' w połączeniu z silnikiem 1.6 .

 

Sprawdziłem. 14 cm mniejszy rozstaw osi, prawie 40 cm krótsza od GV. To auto na bazie SX 4 - i to tego mniejszego. Na szczęście GV została w ofercie. 

 

A co do benzyn, spalania i mocy. Pokażcie mi dziś 1.6 diesel, o mocy 160 KM? I to bez Turbo. A Honda miała. I do 7l w trasie ponoć dało się zejść. Dziś 115 konny diesel od opla 1,7 żeby zszedł poniżej 6l to trzeba trochę "pomulić". A demon prędkości i przyspieszenia to nie jest.

Sąsiedzi maja Q7 3.0 tdi. Krótkie trasy. 11-12 literków pożera. Kolega ma 3.6 w benzynie. 13-14 średnio łyka. Ale ma ponad 40 koni więcej. O użytecznym zakresie obrotów nie wspomnę. Oczywiście, jak chce to i 20 spali. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Stawiam na Saaba 9-3 2,3 turbo, miał 230 KM i może osiągnąć setkę w ok. 6-6,5 s.

Ale żeby zużył 10 l w mieście, to trzeba nim jeździć baaaaardzo delikatnie.

 

Odpowiadajac na wszystkie pytania: tak, chodzi o Saaba 9-3 2.3T (wersja Viggen, foto pare postow wczesniej). W  wersji na USA ma toto 250KM (dolozony overboost) / 370Nm (w zakresie 1800-4000).

10/11l w miescie to realny wynik przy dosc dynamicznej jezdzie. Turbina pozwala na dociskanie w fotel bez przekraczania 3tys. obr. Wiadomo, ze mozna i 13-14l spalic jak komus zalezy ;)

Ten silnik dopiero w wiekszym 9-5 pali 2-3l wiecej ;)

Edytowane przez marek_h

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale jakim gaźnikiem? "E"- Einspritzung...

Sory byłem pewien że to jest zasilane gaznikiem stromberga.

Faktycznie to boschowski jetronic :)


Cytryn i Gumiak naprawiają co kto nie umiał

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odpowiadajac na wszystkie pytania: tak, chodzi o Saaba 9-3 2.3T (wersja Viggen, foto pare postow wczesniej). W  wersji na USA ma toto 250KM (dolozony overboost) / 370Nm (w zakresie 1800-4000).

10/11l w miescie to realny wynik przy dosc dynamicznej jezdzie. Turbina pozwala na dociskanie w fotel bez przekraczania 3tys. obr. Wiadomo, ze mozna i 13-14l spalic jak komus zalezy ;)

Ten silnik dopiero w wiekszym 9-5 pali 2-3l wiecej ;)

To bardzo dobry silnik. Sam użytkuję 2,5 T5 konstrukcji Volvo i zgadza się, że kręcąc do 3 tyś czuje się już wciskanie w fotel ;)

Ja mam dłubnięty silnik, mocy i momentu trochę więcej niż w serii, ale nawet w serio jeździ to bardzo przyjemnie. Seria ma 220 KM i 320 Nm. U mnie jest 272 KM i 410 Nm.

W spalanie wierzę bez problemu, bo wiem ile pali mój i 12 l po mieście nie jest problemem, a to ciężkie kombi.

Trasa mój najlepszy wynik 8,5, ale z reguły jest to 9 ( bo jednak auto prowokuje, żeby trochę powciskać czasami ;)

Edytowane przez Osiem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To bardzo dobry silnik. Sam użytkuję 2,5 T5 konstrukcji Volvo i zgadza się, że kręcąc do 3 tyś czuje się już wciskanie w fotel ;)

Ja mam dłubnięty silnik, mocy i momentu trochę więcej niż w serii, ale nawet w serio jeździ to bardzo przyjemnie. Seria ma 220 KM i 320 Nm. U mnie jest 272 KM i 410 Nm.

W spalanie wierzę bez problemu, bo wiem ile pali mój i 12 l po mieście nie jest problemem, a to ciężkie kombi.

Trasa mój najlepszy wynik 8,5, ale z reguły jest to 9 ( bo jednak auto prowokuje, żeby trochę powciskać czasami ;)

 

2.5T w Volvo tez slyszalem dobre rzeczy.

Mozliwosci tunningu silniki z T faktycznie maja spore:

http://www.maptunparts.com/tuning-kits/saab-9-3-i/2001/23t-230-hp-viggen-1999-2003/mt5/148

 

;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

2.5T w Volvo tez slyszalem dobre rzeczy.

Mozliwosci tunningu silniki z T faktycznie maja spore:

http://www.maptunparts.com/tuning-kits/saab-9-3-i/2001/23t-230-hp-viggen-1999-2003/mt5/148

 

;)

Zgadza się. Nie jest problemem uzyskać nawet 350 KM. Silniki z dużym potencjałem i zapasem mocy. Montowane były m.in w Fokusie ST i Volvo V50 w wersji R. Tam zdaje się miały 305 KM w serii.

Edytowane przez Osiem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odpowiadajac na wszystkie pytania: tak, chodzi o Saaba 9-3 2.3T (wersja Viggen, foto pare postow wczesniej). W  wersji na USA ma toto 250KM (dolozony overboost) / 370Nm (w zakresie 1800-4000).

10/11l w miescie to realny wynik przy dosc dynamicznej jezdzie. Turbina pozwala na dociskanie w fotel bez przekraczania 3tys. obr. Wiadomo, ze mozna i 13-14l spalic jak komus zalezy ;)

Ten silnik dopiero w wiekszym 9-5 pali 2-3l wiecej ;)

 

 

Nie uwięrzę w 10/11 przy dynamicznej

uwierzę w 12/13


 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Generalnei spalanie "w miescie" to jest grzaski temat, bo zalezy od miasta, dlugosci odcinkow, pory dnia itd.

Ja jezdze po Trojmiescie poza godzinami szczytow i jak pisalem wczesniej, nie podbijajac powyzej 3tys. obr. mieszcze sie w tych granicach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Generalnei spalanie "w miescie" to jest grzaski temat, bo zalezy od miasta, dlugosci odcinkow, pory dnia itd.

Ja jezdze po Trojmiescie poza godzinami szczytow i jak pisalem wczesniej, nie podbijajac powyzej 3tys. obr. mieszcze sie w tych granicach.

 

 

No ale jak sam piszesz jeździsz po za.

Jazda w korku, stop/gaz, stop/gaz nie da takich wartości.

10-11 litrów pali 1.8 - 2.0 bez turbo


 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie spotkalem sie z takim silnikiem w Saabie ;)

Zasada - mniejszy silnik musi palic mniej nie zawsze sie sprawdza.

Edytowane przez marek_h

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi sie ze czasy kiedy duza benzyna musiala chlapnac 15 litrow juz dawno minely i wiekszosc osob rozpowszechnia zaslyszane opinie mity w moim autku bije dwolitrowe serducho 2.0 tce troszeczke podrasowane do 212 kucykow i pali na trasie srednio 7,3 w miescie nie przekroczylem nigdy 10,2 a nogi nie mam lekkiej :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi sie ze czasy kiedy duza benzyna musiala chlapnac 15 litrow juz dawno minely i wiekszosc osob rozpowszechnia zaslyszane opinie mity w moim autku bije dwolitrowe serducho 2.0 tce troszeczke podrasowane do 212 kucykow i pali na trasie srednio 7,3 w miescie nie przekroczylem nigdy 10,2 a nogi nie mam lekkiej :)

Laguna czy Megane? Edytowane przez Osiem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Megane w wersji coupe wiem ze lzejsza od sedana czy kombi ale i tak mimo wszystko

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moj dobry znajomy śmiga focusem st. I w warszawie poniżej 17litrów ciężko mu zejść.

 

Sam jężdżę Infiniti G35 i miasto czy trasa wychodzi od 13 litrów w górę.

 

Będe u Coobcia na strojeniu niedługo to się dowiem czy te saaby faktycznie tyle palą:P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Megane w wersji coupe wiem ze lzejsza od sedana czy kombi ale i tak mimo wszystko

w serii chyba 205 km z tego co pamiętam. Laguna z tym silnikiem całkiem fajnie gania. Pali coś 12 Edytowane przez Osiem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moj dobry znajomy śmiga focusem st. I w warszawie poniżej 17litrów ciężko mu zejść.

Sam jężdżę Infiniti G35 i miasto czy trasa wychodzi od 13 litrów w górę.

Będe u Coobcia na strojeniu niedługo to się dowiem czy te saaby faktycznie tyle palą:P

Zależy jak jeździ, ale chyba ostro gania. Ja z tym silnikiem jak chce sie pobawic to 15 z groszem najwięcej mi sie zdarzyło a auto mam większe i cięższe od esteka.Infiniti fajne auto, jak wrażenia? Edytowane przez Osiem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W serii 180 bardzo fajny charakterny silniczek ogolnie udane autko mocmo sie postarali po wyjatkowo nieudanej drugiej generacji

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moj dobry znajomy śmiga focusem st. I w warszawie poniżej 17litrów ciężko mu zejść.

 

Sam jężdżę Infiniti G35 i miasto czy trasa wychodzi od 13 litrów w górę.

 

Będe u Coobcia na strojeniu niedługo to się dowiem czy te saaby faktycznie tyle palą :P

 

To spalanie brzmi jak "zalecana wizyta w dobrym warsztacie" ;)

 

Taak, slyszalem ze doswiadczenie ma spore, chociaz mogl nie widziec 9-3 z silnikiem 2.3T, bo to tylko w Viggenach bylo ;)

Edytowane przez marek_h

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

-- do kasacji --

Edytowane przez marek_h

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do kasacji?

SAAB 2.3T który pali 8l/100km...znaczy się przez co najmniej 40km był pchany ...

 

8l palił mi 9-3 (polecony lat temu 7 na tym forum) 1,9 w dieslu.


nie spiesz się ....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A mnie saab 9-3 2.0t zrobiony na 205 KM i 300 Nm ( seria 150 KM ) palił mniej, niż seria...

Wychodziło po mieście, bez oszczędzania ok 9l/100 km :)


ALAMO napisał - każdy ma prywatne, wrodzone prawo do bycia idiotą...może o to prawo walczyć, do swej idiociej śmierci...

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niestety, a może na szczęscie już były, ale jednego nie można mu było odmówić, sprawiał dużoo radosci

17591.jpg

 

17592.jpg

 

A przez chwile miałem taką oto perełke:)

 

17593.jpg

 

17595.jpg

 

to chyba tyle w moim temacie saabowym.

Edytowane przez sabuniek

PAM 005

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.