Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
News will be here
Gość

Pogadajmy o samochodach :-)

Rekomendowane odpowiedzi

Powiedzcie, co byście wybrali, jakbyscie mieli do wyboru:

 

1) Subaru Legacy 2.0, 2004, 4wd, moc 135 KM, dobra wersja, cena 15900 EURO

 

27304581090.jpg27304581021.jpg

 

2) Audi A4 1.9 TDI, 2003, moc 135, równie dobra wersja, cena 13900 EURO

 

27305005525.jpg27305005570.jpg

 

Od roku mam chrapkę na auto, miotam się między nowym a używanym, między różnymi markami, cele są takie, że powinno to być kombi, klasa średnia.

 

Marcin


Marcin

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobra, ale ta wersja już odpadła, szkoda mi kasy na samochód, który straci na wartości 10% po wyjechaniu od dealera. Dwa samochody kupowałem u dealera, wkurzałem się na utratę wartości i czas na podejscie do używki :D

 

Radzić mi tu, który mam brać, a nie mędrkować :D

 

Marcin


Marcin

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A on na polskich blachach jest? Czy moze byl przejazdem?

 

na polskich blachach :wink:


...Dominic

_________________

Tempus Fugit jak jasna cholera!

_________________

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

To kup Octavię kombi w wypasie albo najlepiej Avensisa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Te furki odpadają - Octavii nie strawię, a o Avensisie myślałem, ale został wyeliminowany. Dla ułatwienia dodam, że BMW 3, Saab, Volvo i Mercedes też odpadają.

 

No to dalej: Subaru Legacy 2.0 benz 4wd 2004 za 16000 czy Audi A4 1.9 TDI 2003 za 14000?


Marcin

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hm... Audi to naprawdę świetny samochód. Sprawdzony, dynamiczny i ekonomiczny silnik, ładny design, dobre wykończenie no i marka niczego sobie. Subaru pod względem silnikowym wypada nieco gorzej, bo spalanie wyższe no i przyzwoity moment obrotowy znajduję się w wyższym zakresie, przez co można raczej zapomnieć o wyprzedzaniu na niskich obrotach. Jednak Legacy cechują równie dobre materiały wykończeniowe co w Audi, no i niezawodność, która przy zakupie używanego auta jest naprawdę ważna. Samochody są więc porównywalne, no biorąc pod uwagę silinik Audi wypada nieco lepiej. Jednak w Subaru jest coś, czego nie da się wyczytać w katalogu, w danych technicznych czy przeróżnych tabelkach. Z tą marką jest trochę tak, jak... z Panerai. Kupując Subaru, kupujesz wstęp do pewnego grona, swoistego rodzaju elitarnego klubu. Często zdarza mi się pożyczać samochód ojca (Legacy właśnie, tylko wersja 2.5i) i nieraz, po powrocie na parking obok mojego auta stało inne Subaru. Pomimo, że wolnych miejsc parkingowych było całe mnośtwo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Brałbym Subaru. Samochód porządny i chyba nie kradną tak jak Audi :wink:


Time is meaningless, and yet it is all that exists.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Subaru zdecydowanie!

O ile sie nie myle to zawieszenie jest na bazie Imprezy.


wojtek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Subaru. Audi to podrasowany Volkswagen. A nie zabawa w historie z Horchem...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a jesli sie chce wyprzedzac przy 1,8k rpm jak emeryt, to sobie mozna kupic subaryne z doladowana benzyna i bedzie miala prawie wszystkie zalety turbodiesla, bez zadnej z jego koszmarnych wad.

 

hm.... Nie pisze z własnego doświadczenia, ale z relacji kumpla który się Imprezą wozi.... Doładowana dwulitrówka w Subaru poniżej ~2,5 - 3k obrotów jest ponoć raczej mułowata - w każdym razie w porównaniu z tym co powyżej tych obrotów się zaczyna dziać.

 

W doładowanym vwagenowym 1.8 20V turbina się włącza niziutko - tam na stosunkowo wolnych obrotach można poszalec :D


Michał

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

ja pomykałem audi 1.8 T i od dołu bardzo ładnie ciągnął. W mieście to bardzo ważne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja bym kupił Audi. Właśnie szukam dokładnie takiego modelu.


Co-Axial

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
post-1501-0-63683300-1330530462.jpg

...Dominic

_________________

Tempus Fugit jak jasna cholera!

_________________

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
o matko. w dieslach "wyprzedza sie" przy niskich obrotach, bo to (..) diesle

 

No pięknie, gratuluję!

Nie napisałem, że Audi ma wysoki moment obrotowy w niskim ich zakresie z racji lepszego silnika, tylko dlatego, że jest to cechą charakterystyczną diesli. Tak więc nie wiem, czego się czepiasz.

Poza tym jest to zdecydowana zaleta, bo jeżdząc powoli po mieście, przy częstym ruszaniu, już przy ~2000 obr. jest do dyspozycji wysoki moment, a na trasie nie trzeba tak często redukować biegów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niestety do otarć mam stosunek obojętny, podobnie jak do czystości samochodu, czym załamuję mojego teścia. Generalnie drobne rysy mi nie przeszkadzają.

 

Rozumiem, że Subarak wychodzi drożej w klepaniu i szpachlowaniu :lol:


Marcin

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Rozumiem, że Subarak wychodzi drożej w klepaniu i szpachlowaniu :lol:

Trudniej o zamienniki czy używki lamp, zderzaków, plastików etc. - oryginały masz bez problemów ale potrafią kosztować.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
poza tym nie samym momentem sie jezdzi - silnik doladowany (benzynowy i diesel) ma istotne wady w stosunku do wolnossacego: duza wrazliwosc na jakosc paliw, koniecznosc czestej wymiany oleju silnikowego, nie nadaja sie dla ludzi zyjacych w biegu (nie wolno palowac na zimno ani gasic na goraco).

 

Zgadza się, można do tego dołożyć także bardzo wysokie koszty serwisu (zwłaszcza diesli). Sęk w tym, że nie próbuję ukazać wyższości silników wysokoprężnych nad wolnossącymi, a chciałem jedynie zauważyć przewagę tych pierwszych na niskim zakresie obrotów.

 

no i? jadac 70km/h za tirem, na 5-tce, bedziesz wyprzedzal, czy zredukujesz na 4? jesli nie zredukujesz, a ja w tym samych warunkach zredukuje do 2-ki, to manewr wykonam kilkakrotnie szybciej. jesli zredukujesz - wykonasz czynnosc, ktorej chciales uniknac, a ja i tak wykonam manewr szybciej.

 

Jadąc 70 km/h dieslem niekoniecznie miałbym piątke, a bieg przy którym silnik osiąga jakieś 2000 rpm, co pozwala na dynamiczne wyprzedzanie bez konieczności redukcji.

 

wszystkie inne "zalety" w stosunku do wolnossacego benzyniaka, ktorymi podnieca sie autoswiat i jego czytelnicy wynikaja z czestego porownywania 130, czy 150 konnego turbodiesla z benzyniakiem o mocy 75, czy 90 koni

 

Możesz podać konkretny przykład takiego porównania?

Nie mam na myśli bezpośredniego porównania diesla i benzyny, którch jest stosunkowo mało, ale przynajmniej nawiązania czy odniesienia się w teście jednej z jednostek. Czytam stosunkowo dużo magazynów motoryzacyjnych i takich porówniań nie zauważyłem.

 

naprawde zerowe znaczenie ma, ze samochod przyspieszy 60-100 na 5-tce szybciej niz moj, bo ja do przyspieszania 60-100 redukuje na 2-ke!

 

Ciekaw jestem spalania Twojego samochodu przy 100km/h na dwójce...

 

 

jadac 70km/h za tirem, na 5-tce, bedziesz wyprzedzal, czy zredukujesz na 4?

Zredkuję i na trójkę, bo jeżdzę benzyniakiem :twisted: :wink:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Trudniej o zamienniki czy używki lamp, zderzaków, plastików etc. - oryginały masz bez problemów ale potrafią kosztować.

 

Niestety nawet z oryginałami nie jest tak kolorowo. Na nowe lusterko czekaliśmy 1,5 miesiąca :evil:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.