Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
News will be here
Gość

Pogadajmy o samochodach :-)

Rekomendowane odpowiedzi

domyślam się że ten GT-40 to też replika. Jakieś info o nim?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

[youyube]

 

Roadrunner od święta,  a Ghibli na co dzień ;) .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no wybacz ale odpływasz z tymi zmyślonymi ekspertami i co potrafię pojąć a co nie ;)  dałem przykład jednej wypowiedzi - Ty wyskoczyłeś z Macierewiczem, mówisz że wystarczy pogadać z pancerniakami - ilu znasz pancerniaków którzy szli w bój? Dombas, Pustynna burza? Nie znam więcej bitew pancernych z ostatnich 20kilku lat. Zresztą nawet nie rozumiem co chcesz zdyskredytować - napisałem że czołg z cysterną to kicha i koniec. Taka jest prawda. To że mają obstawę, zaplecze itd to ich ratuje ale to już inna historia. To zwykła logika a nie głos speca czy wujka. Mój dziadek i 2 wujów też służyło na czołgach, wystarczy? ;)  t-80 to stara konstrukcja - gdzieś napisałem nieprawdę? Piszesz, że stare konstrukcje się sprawdzają - jasne, A-10 thunderbolt jest cały czas w użyciu bo to pewnie o tego typu samolot Ci chodziło.

Rosyjskie wyliczenia są ich i im je pozostawmy. 

Ty podałeś przykład kiedy się te wyliczenia sprawdzały a raczej kiedy się miały sprawdzić w przypadku planów ataku na zachód - ale to były lata 50 ubiegłego wieku. Dowódcy Abramsów walczących w pustynnej burzy maja pewnie inne zdanie odnośnie czasu życia czołgu ;)

 

eot

 

początek rozmowy był o turbinach w napędzie kołowym - padł przykład Abramsa, Wg mnie turbina np w Abramsie to średni pomysł. Plusy - pojedzie na wszystkim co się pali ale w sumie "who cares?" - przecież jest zaplecze i Abramsy mają zawsze paliwo a szukanie paliwa na placu boju, tym bardziej pod ostrzałem - to jakiś żart. Generuje ogromną moc a Abrams to kolos i coś go musi ruszyć. Ale. Leopard - 10t lżejszy a mocy ma tyle samo z diesla - którego w ciągu 20 min można wymienić w warunkach polowych. Ktoś słyszał o remoncie/wymianie turbiny z Abramsa na pustyni? Może się nie psują, Może. T-90 ma mniej mocy ale jest o kolejne 10t lżejszy. Do tego największy bak w Abramsie i najmniejszy zasięg. Prędkości praktycznie porównywalne. Na pewien plus można zapisać nieoficjalne "tuningi" Abramsa bo podobno były załogi które zdejmowały jakieś ograniczniki i Abrams szedł przeszło 100km/h. Ale to nieoficjalne i nie wiadomo jak ma się do żywotności podzespołów. Do tego koszt budowy, serwisu takiej turbiny. Reakcja na gaz pewnie też jest problematyczna, słychać to nawet na niektórych filmikach jak turbina się rozkręca.

Jeździ? Jeździ ale to nie znaczy że jest to idealne rozwiązanie, ja na pewno bym na nie nie stawiał i nawet w tak wyspecjalizowanym sprzęcie jest masa wad chociaż w tym konkretnym przypadku znaleźli też przeważające zalety skoro się na to zdecydowali

Mam znajomego,który jest od 16 lat czołgistą(obecnie dowódcą czołgu) w Alexandrii., Według niego zasięg w Abramsie nie jest dużym problemem .,Czołgi to nie U Boty ,nie wyjeżdżają na kilkumiesięczne samotne polowania i zasięg na jednym tankowaniu nie determinuje ich skuteczności.,Tankowanie Abramsa trwa 8 minut i nie jest aż takim zagrożeniem.,Największą wadą napędu turbinowego w M1 jest wysoka temperatura spalin 1000F ,dlatego te czołgi nie nadają się do walki jako osłona i wsparcie piechoty,dodatkowo dzięki gorącym spalinom są łatwym celem dla pocisków naprowadzanych termicznie.,Zalety tego napędu to ogromny torque (moment obrotowy) dzięki temu Abrams ma dużo lepsze przyspieszenie od diesli,silnik nie wymaga rozgrzania i czołg jest gotowy do działania natychmiast po uruchomieniu,silnik pracuje o wiele ciszej niż diesle co daje w wielu sytuacjach przewagę,dlatego został nazwany "Whispering Death".,Podczas Wojny w Zatoce Perskiej w 1991 r, z 1848 sztuk M1 Abrams ,które  brały udział w działaniach tylko 23 zostały uszkodzone i tylko jedna załoga poniosła śmierć.,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To fakt, wczesniej chyba wspomniałem że czołgi same nie jadą do walki więc mają wsparcie itd. O pociskach naprowadzanych termicznie nie chciałem wspominać bo za dużo nie wiem na ten temat. Polski prototyp nowego czołgu miałbyć zbudowany w stylu "stealth" dla pocisków naprowadzanych termicznie ale cbyba na prototypie się skonczylo.

Jak z bezwładnością takiej turbiny i jej reakcją na gaz? W Ambramsie nie kręci się wysoko ale nie wiem czy wkręca sie w takim tempie jak konwecjonalny diesel. Chociaż moze turbina nie jest tak wrażliwa na obciążenie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak z bezwładnością takiej turbiny i jej reakcją na gaz? W Ambramsie nie kręci się wysoko ale nie wiem czy wkręca sie w takim tempie jak konwecjonalny diesel. Chociaż moze turbina nie jest tak wrażliwa na obciążenie

W porównaniu do diesla turbina ma lepszy wykres mocy,praktycznie max moc i moment obrotowy dostępne są w całym zakresie obrotów, np. w dieslu Leoparda max moc jest dopiero przy 2600 rpm i na dodatek silnik Leo jak każdy turbodiesel ma tzw turbo-dziurę.,Turbina Honeycomb w Abramsie była konstruowana jako napęd dla helikopterów i oryginalnie może osiągać 9000rpm, w czołgowej wersji ma obroty ograniczone do 3000 rpm,.Dużym plusem turbin jest dwa razy większa moc w stosunku masy silnika i mniejsza ilość ruchomych części, dzięki temu  silnik jest mniej zawodny od diesla i ma mniejsze wymagania obsługowe, oraz łatwiejsze (szybsze) naprawy.,W Abramsie turbina AGT 1500 jest zbudowana z 3 modułów: forward,.rear,. i accessory gearbox,.,Taka konstrukcja modułowa jest dużym udogodnieniem -w razie awarii silnika wystarczy wymienić moduł.,To z kolei umożliwia szybkie naprawy bezpośrednio na polu bitwy i utrzymanie zdolności operacyjnej w większej ilości czołgów.,  ,   

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cos mi się wydaje że obroty turbiny są nieprawidłowe, wydaje mi się że podałeś obroty wału nie turbiny. O

obroty turbiny będą pewnie około 100.000/min

 

Edit 

 

Troche przesadziłem z tymi obrotami :D, sprawdziłem Pt6a i podają 45000obr/min

Edytowane przez irekm

Beware the fury of a patient man.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cos mi się wydaje że obroty turbiny są nieprawidłowe, wydaje mi się że podałeś obroty wału nie turbiny. O

obroty turbiny będą pewnie około 100.000/min

Obroty wału "output shaft speed"   

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

część fotek to Wyrazów , część Kamienśląski ,stary tor i coś na nowootwartym  :D

Edytowane przez artiplast

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

turbina gazowa, silnik turbo-wałowy - jest różne nazewnictwo. Obroty turbiny to nic innego jak obroty na wale w przypadku takich silników

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

turbina gazowa, silnik turbo-wałowy - jest różne nazewnictwo. Obroty turbiny to nic innego jak obroty na wale w przypadku takich silników

Nic bardziej mylnego nie mogłeś napisać, wiem że to temat samochodowy ale większość turbin gazowych używanych jest w lotnictwie.  

Sprawdź sobie co oznaczają przyrządy Np i Ng. 

 

Może znajde jeszcze fotki i video ze swoich lotów PC12 

Edytowane przez irekm

Beware the fury of a patient man.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wracając do tematu,

 

Wywrotka VW'a :D

 


Beware the fury of a patient man.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

może nieprecyzyjnie się wyraziłem. Turbina gazowa to rodzaj silnika przepływowego, który dalej dzieli się na różne rodzaje. Silnik turbowałowy to rodzaj turbiny gazowej. Z tym że nie wiem na jakiej zasadzie ale w lotnictwie silniki turboodrzutowe czy turbowałowe są ogólnie nazywane silnikami przepływowymi (do których zalicza się m.in. turbina gazowa) a w przypadku abramsa wszędzie jest napisane o turbinie gazowej. Nomenklatura bo w przypadku pojazdów mówimy o silnikach, w rozwiązaniach stacjonarnych częściej o turbinach (gazowe, parowe). Abrams to pojazd więc powinien mieć silnik  ;)

z resztą do wiki każdy ma dostęp. Pod hasłem "silnik turbowałowy" jako zastosowanie jest wymieniony Abrams i T-80

Edytowane przez trollu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Elementem silnika turbinowego ( turbowałowego, turboodrzutowego, turbowentylatorowego ) jest turbina. Elementem turbosprężarki jest też turbina. Logiczne, że potencjalnym napędem generatora jest silnik turbowałowy.

 

Irek, jaka jest odległość między słupkami drogowymi w USA? Mam ochotę policzyć prędkość tego Jelcza czy Stara z powyższego filmiku ;)

Edytowane przez gustaw6666

Trzyzegarkowiec. No niestety już jednak ośmio-...

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

może nieprecyzyjnie się wyraziłem. Turbina gazowa to rodzaj silnika przepływowego, który dalej dzieli się na różne rodzaje. Silnik turbowałowy to rodzaj turbiny gazowej. Z tym że nie wiem na jakiej zasadzie ale w lotnictwie silniki turboodrzutowe czy turbowałowe są ogólnie nazywane silnikami przepływowymi (do których zalicza się m.in. turbina gazowa) a w przypadku abramsa wszędzie jest napisane o turbinie gazowej. Nomenklatura bo w przypadku pojazdów mówimy o silnikach, w rozwiązaniach stacjonarnych częściej o turbinach (gazowe, parowe). Abrams to pojazd więc powinien mieć silnik  ;)

z resztą do wiki każdy ma dostęp. Pod hasłem "silnik turbowałowy" jako zastosowanie jest wymieniony Abrams i T-80

Silnik turboodrzutowy turbojet działa na tej samej zasadzie jak silnik turbowałowy ,różnica jest w przekazywaniu mocy w turboodrzutowym moc ciąg tworzą gazy wyrzucane przez dysze silnika,w turbowałowym energia spalin jest zamieniana na energie mechaniczną i przekazywana na wał.,  

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Irek, jaka jest odległość między słupkami drogowymi w USA? Mam ochotę policzyć prędkość tego Jelcza czy Stara z powyższego filmiku ;)

Kurcze nie wiem, nigdy nie sprawdzalem, ale chłopaczki co jechali za nim mieli gas do dechy a on im uciekał, nawet młodych to rozsmieszylo .


Beware the fury of a patient man.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wrażenie niesamowite, ciekaw jestem jego mocy.

 

:blink:

Krzysiek, bo już naprawdę niedobrze się robi- w prawie każdym wątku śmietnik niezwiązany z tematem i pół godziny czytania śmieci bo jeden drugiemu udowadnia swoją mądrość. Za chwilę skończą o dzielności bojowej czołgów to zaczną może o samolotach.


Trzyzegarkowiec. No niestety już jednak ośmio-...

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wrażenie niesamowite, ciekaw jestem jego mocy.

 

1300KM z pojemności nie mniejszej niż 15-16L, choć przypuszczam że to może być transplant Cummins K19


Beware the fury of a patient man.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mogę zapytać dlaczego robisz gnój w temacie? Na którym to szacownym forum nauczyłeś się robić taki chlew? To temat o samochodach.

wypowiedzi zawsze można wykasować i po temacie , natomiast epitety zawsze zostają ,nieważne do kogo się zwracasz istotne jest jak to robisz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wypowiedzi zawsze można wykasować i po temacie , natomiast epitety zawsze zostają ,nieważne do kogo się zwracasz istotne jest jak to robisz

Co tam za zadyma? mnie czytanie wątku sprawia przyjemność. A czołgi to też takie jakby nie patrzeć...samochody.


Kocham Zegarki i nie dlatego, że pokazują która jest godzina.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No nie wiem właśnie...


Dymi, bo to pewnie porządny dwusów...turbo&supercharged...

 

No fachowcy, wyjaśnijcie mi to, bo nie wiem o co chodzi... 

 

Edytowane przez kiniol

Porządek na serwisie o niczym nie świadczy. Często najlepsze usługi świadczone są przez geniuszy w totalnym bałaganie…

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No dwusuw to jest, Detroit Diesel, kiedyś oglądałem jak gościu tłumaczył jak się zmienia biegi ale oczywiście nic nie zapamiętałem

Ale paternnie wydaje się zbyt skomplikowany

 

4e9908cd5734a798a885ab1a2506c2b2.jpg

 

Dzięki za film, zaraz zacznę szukać jak to się obsluguje

 

Sent from my E6653 using Tapatalk

Edytowane przez irekm

Beware the fury of a patient man.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.