Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
Gość

Pogadajmy o samochodach :-)

Rekomendowane odpowiedzi

Ale on już nie ma w sobie kompletnie nic z BMW. Dostałem niedawno na auto zastępcze podczas serwisu i byłem wręcz zniesmaczony, nudny jak Toyota...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zależy od silnika i konfiguracji. Na pewno ma więcej z BMW niż 2AT czy nowe X1 ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No ja dostałem flotowy 318d

 

Ale generalnie wersje GT nastawione są wyłącznie na komfort, a nie na przyjemność z jazdy i pewność prowadzenia. Obejrzyj sobie odcinek 3 z ostatniej serii Automaniaka. W testach dynamicznych 6GT z 3l benzyną dostał tam okrutne baty od A7 3.0 diesla. 

Edytowane przez Tommaso

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No tak, flotówka, z podstawowymi stołkami, z kierownicą jak ster pewnie... Ja miałem wyposażenia za ponad pół wartości bazowej auta... sportowe, skórzane siedzenia, dach szklany, moja ulubiona kierownica z mpaku itd.

Poza tym jeździłem chyba wszystkimi BMW z aktualnej oferty poza 7er - 1er f20, 3 f30, 5 f10 i g30, 6gt g32, x1 e84 i f48, 2 active tourer, x3, x5 (tym najnowszym nie), m4 f82 i wiele w tych autach zależy od konfiguracji. Takie F30 może mieć fajne wyposażenie i 340i (3.0 R6), a może mieć ten 3 cylindrowy silniczek z aisinem... może mieć materiałowe, podstawowe siedzenia, a może mieć skórę i sporty - chociaż nic nie przebije komfortowych siedzeń (od 5er w górę). Nawet w q7 mam teraz gorsze. Dlatego nie przekreślałbym tak szybko 3GT, dawała mi sporo frajdy z jazdy, powiedziałbym, ze więcej nawet niż 5, bo jest jednak lżejsza i zwinniejsza. No i mniej dziadkowa (mam 30 dopiero) ;)

 

Edit:

6gt jest na płycie 7er, to już kawał fury. I w sumie gdyby nie isofix to bym miał 6 :P ale BMW nie oferuje isofixow z przodu

Edytowane przez prz1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nowe 8er podobno też prowadzi się zbyt sztucznie, zbyt izoluje. Wyjdzie M8 to będzie się prowadzić tak jak powinno. Tak się goli kasę 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja też sporo pojeździłem różnymi BMW. I o ile seria 3, 4 i 5 z mocniejszymi silnikami po utwardzeniu zawieszenia da się poprowadzić bardziej sportowo po zakrętach (choć oczywiście poziomu M-ek nie osiągają), to 3 GT i 6 GT już absolutnie nie, to już zwykłe kanapowozy. Z dużą podsterownością typową raczej dla samochodów Audi a nie BMW.

Oczywiście nie znaczy to, że to są złe samochody, przecież nie każdy lubi jeździć po zakrętach na granicy przyczepności. Mam wrażenie, że BMW zaprojektował je jako taki stopień pośredni pomiędzy limuzynami a SUV-ami i prowadzeniem przybliżył je bardziej do tych drugich.

 

 


nowe 8er podobno też prowadzi się zbyt sztucznie, zbyt izoluje. Wyjdzie M8 to będzie się prowadzić tak jak powinno. Tak się goli kasę 

 

Nie jeździłem, ale tu wierzę mojemu ulubionemu testerowi Maćkowi Pawelcowi, który wychwala ją pod niebiosa:

Edytowane przez Tommaso

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja jak patrzę na BMW GT to zawsze mam wrażenie, ze projektanci zalozyli sobie, ze ten samochód wypełni lukę po citroenie 2CV. Tzn. Kierowca wsiądzie do niego w meloniku na głowie i bezpiecznie przewiezie jajka w wiklinowym koszyku :)


Przepraszam za brak polskich znakow ale po prostu ich nie mam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do bawarek wystarczy zamówić fotele sportowe z charakterystycznym wysuwanym podparciem ud i podparciem lędźwiowym, a komfort się pojawi. Ale auta zastępcze to woly robocze i nikt się nimi nie przejmuje czy pracownicy czy klienci. To nie democary, które można sprzedać za konkretne pieniądze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

GT czy to 3 czy 6 są brzydkie :P i nieważne jakie mają doposażenie to nadal rodzinne wozy do spokojnej jazdy, bardzo użytkowe. Dlatego często są dawane na zastępcze i flotowe auta  ;)

 

Co do 8 to nie wiem czego niektórzy "testerzy" od nich chcą...te auta świetnie się prowadzą, mają genialne zawieszenie i układ kierowniczy, auto trzyma się drogi jak przyklejone....czy to 850 czy 840. O osiągach nawet nie wspominam bo to rakiety.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja spotkałem się z opiniami, że kierownica nie daje wystarczającej informacji zwrotnej. To za co zawsze chwalili BMW czyli czucie kół tutaj podobno zabija elektronika. Ale ilu kierowców tyle opinii, każdy lubi co innego 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jeździłem kilkoma egzemplarzami 8 (tym z filmiku co wstawił Tomek też) i nie zauważyłem w żadnym z nich takiej przypadłości

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Negatywne opinie wzbudza jedynie sterowanie tylną, skrętną osią. Ja także zaobserwowałem dziwną reakcję tej osi na rondzie, w BMW X5 przy przerzucaniu samochodu z zakrętu w zakręt. Może to tylko kwestia przyzwyczajenia, a może poprawy softu. I nie wiem, czy w ósemce jest podobnie, z racji niżej umieszczonego środka ciężkości na pewno jest to mniej odczuwalne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wg mnie najlepsze fotele w bmw to wersja comfort - sport czy te z M powoduje u mnie ból kręgosłupa na długich (powyżej 1000km trasach). Jedynie comfort (tez pamięcią) są Ok i trzymają ładnie albo ja po prostu do nich pasuje i tyle.

Co do zawieszenia to generalnie jedynie M jako standard daje frajdę. Zaletą jest że za grosze można dokupić co się chce (eibach, kaw, bilstein). Sam mam H&R i różnica jest nie do opisania


nie spiesz się ....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Fakt, że komforty w BMW są genialne, niestety dostępne dopiero od serii 5 i X5.

Podobny poziom w Audi osiągają dopiero fotele konturowe w A8, w A6 się tak dobrych nie dostanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gdybyście mieli do wyboru Mercedesa CLA45 AMG i Kia Stinger GT, to co byście wybrali i dlaczego? Auta nowe z salonu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Passero

Kia, bo CLA jest po prostu brzydki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kia zdecydowanie. Cla 45 to pierdząca zabawka bardzo męcząca na co dzień, a Stinger GT to auto kompletne. Jeśli nie przeszkadza Ci mniejszy prestiż i trochę niższa jakość wykończenia wnętrza to nie ma się co zastanawiać.

No i tak jak Bartek napisał, wizualnie Kia 100x ładniejsza

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Stingera, wiekszy, wygodniejszy, a na osiągi nie ma co narzekać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mi akurat CLA45 AMG się podoba, więc tę kwestią pomijam

Ale czy silnik i podzespoły AMG nie są dużo lepsze niż w Kia? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie są, to bardzo wysilone R4, a skrzynia sprawia sporo problemów.

IMO to zupełnie inne auta. Przejedź się jednym i drugim to ocenisz jakiego auta potrzebujesz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Naturalną konkurencją dla CLA 45AMG jest S3 w sedanie.  Wedle uznania można też rozważyć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niedługo będę miał jazdę jednym i drugim. Mercedesa wziąłem pod uwagę, z tego względu, że mogę go mieć w cenie Stingera. Normalnie wychodzi drożej. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cla 45 amg to auto, które trudno ocenić po godzinnej jeździe próbnej, bo mocno działa na emocje. Natomiast w dłuższej eksploatacji jest bardzo męczące, nawet ustawiając w tryb komfort wszystko co się da.

No chyba, że jako 20-latek glebiłeś hondy i zakładałeś wydechy wielkości wiadra, to wtedy xx 45 amg jest naturalną kontynuacją...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak na dluzsza mete to ja bym poszedl w Kie mega mi sie podoba no i silnik troche wiekszy niz karton mleka ;) (sam taki mam - no offence ;) )

 

Jak leasing na 2 lata to pewnie poszedlbym w Merca.


Pozdrawiam,

Janek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.