Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
Gość Marcin99

Motocykle

Rekomendowane odpowiedzi

6 godzin temu, TomcioMiki napisał(-a):

A nie myślałeś o czymś takim na kategorię B i możesz mieć 500tke

piaggio_mp3_500_hpe_sport_05.jpg

I możesz śmigać po autostradzie 🤔🤔🤔

Mi coś takiego w dłużej perspektywie po głowie chodzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
18 godzin temu, desmo napisał(-a):

Przygodę z moto lepiej rozpoczynać od małych pojemności. Mniejsza prędkość i mniejszy ciężar moto to spore ułatwienie dla nowicjusza. W ruch uliczny, najpierw jakiś spokojniejszy, wyjeżdżać jak już ma się opanowane „z zamkniętymi oczami” wolne i szybkie manewry na placu. ( kilkadziesiąt godzin miniumum) . Bo żeby przetrwać na drodze trzeba 99% mózgu angażować w analizę tego co przed tobą, obok i za tobą ( teraz i za chwilę). Całą technikę jazdy ( czyli nie tylko jak „zmieniać biegi” ale jak hamować awaryjnie, omijać przeszkody czy pokonywać różne łuki)  trzeba zatem mieć w jednym palcu żeby nie absorbować tym głowy.  Trasy szybkiego ruchu zostawiłbym na koniec. 

bardzo dobry wykład teoretyczny...

na placu jednak strasznie trudno zaaranzować nagłe sytuacje drogowe i się do nich przygotować..

tego uczysz się już na drodze w ruchu ulicznym.

Jedynie wrodzone umiejętności mogą pomagać tym nielicznym, którzy się z nimi urodzą a cała reszta motonitów musi sobie odruchy wypracować na drodze.

To jest "szkoła" trudna i wymagająca. 

Wymagająca przede wszystkim dużych zasobów zdrowego rozsądku, samoswiadomosci oraz orientacji.

Ja niestety już nigdy nie będę typowym motocyklistą, bo pierwsze 100% moto kupiłem sobie i zacząłem używać 23lata po zdobyciu uprawnien a przez te grube 2 dekady poruszalem się autami.

Jadąc motocyklem nadal przesiajniety samochodowymi przyzwyczajeniami zwalniam na ograniczeniach prędkości, zachowuje szczególną ostrożność na skrzyżowaniach nawet gdy mam "zielone " i nie potrafię wymusić na sobie przyspieszania po minięciu tablicy informacyjnej o stojącym fotoradarze.. zatem - żaden ze mnie motocyklista 😁 

Dobrą metodą jest przyzwyczajenie się do jazdy w godzinach mniejszego natężenia ruchu, albo w małej miejscowosci po to by opanować motocykl i wypracować w sobie mechanizmy "standardowe" jak np puszczanie sprzęgła z dodawaniem gazu albo ruszanie pod wzniesienie z hamulca noznego lub np zwykłe omijanie studzienek kanalizacyjnych albo wbijanie biegu po wczesniejszym złozeniu nózki..

Dla nas wszystkich te sprawy są oczywiste- ale tylko w teorii,  bo w praktyce, to jest już różnie.

Sam pamiętam jak zatrzymałem się przy "koledze" który odpalał już 3-i raz i po wbiciu biegu tracil silnik- podpowiedzialem mu, żeby nozke poprawił i na pewno później już o tym pamiętał.

Ja natomiast nauczyłem się tego sam, trochę wczesniej- też na drodze i w nerwach.. Później się już o tym pamieta.. 

Jeździć, uczyć się i nie szaleć.. po prostu.. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Desmo dobrze pisze. Duży motocykl nie wybaczy tyłu błędów co mniejszy. Chodzi o wagę. Jazda to nie tylko proste drogi i same drogi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
7 godzin temu, markali napisał(-a):

Desmo dobrze pisze. Duży motocykl nie wybaczy tyłu błędów co mniejszy. Chodzi o wagę. Jazda to nie tylko proste drogi i same drogi.

Waga to nie wszystko. 

każde moto jest inaczej wyważone, środek ciężkości jest b.wazny.

Najwazniejsze jednak jest zachowanie zdrowego rozsądku.

Jak zaczniesz za bardzo cwaniakować,  to i motorynka Cię zrzuci (oby tylko na potluczeniach się skończyło).

Naukę trzeba przyjmować z pokorą..

Nadal będę twierdził, że motocykl powinien być na tyle szybki aby pozwolił "uciec" przed dużym autem. 

Jadąc samochodem często widuję skuterkowców albo rowerzystów którzy w swej świadomosci (i w zgodzie z prawem) są pełnoprawnymi uczestnikami ruchu drogowego i zapominają o własnej śmiertelności.. 

Dodatkowo spowalniając innych stają się obiektem wymuszeń,  spychania,  jazdy  na trzeciego..

Gdyby tylko ich maszyny mogły jechać szybciej to by do tego nie dochodziło.

Nie chcę, żebyście myśleli, że jestem orędownikiem szybkiej jazdy - to to nie, zwłaszcza, że sam daję się wyprzedzać i nie mam wygórowanych ambicji traktując moto w 80% jako dobry środek transportu a tylko w niewielkim stopniu jako zabawkę ..

Chyba zresztą wszystko to co miało wybrzmiec już zostało napisane i każdy ma jakieś własne przemyślenia.. 

Ja z chęcią dosiadłbym jakąś 125-kę,  żeby sobie pojeździć i sprawdzić "z czym się to je" , niestety nie mam żadnego kolegi w pobliżu który miałby takie moto a dodatkowo zechciałby użyczyć..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z rowerzystami i skuterkowcami jest taki kłopot, ze oni - z jakiegoś powodu - uważają, ze przepisy są dla kierowców. 
Kłopot z kierowcami - jak jadą za traktorem czy koparką, to potrafią cierpliwie jechać nawet 20km/h, a skuter jedzie wprawdzie szybciej, ale ich wkurza, bo jest mały ;)

Z rowerzystami to jest większy kłopot, bo oni naprawdę potrafią tamować ruch. Ostatnio widziałem wielki zator na Zakopiance pod nowym targiem, spowodowany rowerzystą usiłującym pokonać stromy podjazd. Jechał bardzo wolno - chyba wolniej niż sprawny pieszy po płaskim, droga bez pobocza, ruchliwa… 

Niby wszystko OK, a jednak było w tym coś nie tak ;)


Miłego dnia!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżdżę moto od kilkudziesięciu lat z przerwą i za pierwszym razem i po przerwie wracałem zaczynając od placu. Po każdej zmianie moto też zaczynam od placu i spokojniejszych ulic żeby dobrze poznać moto. Uczyłem ( amatorsko) także kilka osób i każda doceniała fakt że zanim musiała walczyć o życie w ruchu ulicznym nie musiała zastanawiać się co technicznie należy zrobić w danym momencie tylko mogła skupić się na przewidywaniu i reagowaniu na zmiany na drodze.

Na placu najtrudniej jest z szybkimi łukami ale jak plac duży i jest kreda a najlepiej  dużo markerów/ słupków to da się . Profesjonalne i nadal bezpieczne omijanie przeszkody to na niektórych torach / szkołach doskonalenia  jest ( np Modlin) ale i na placu da się zasymulować miękką i dużą piłką ( taka z gąbki) . A jak już umiesz obsługiwać własny motocykl to dużo daje jazda w ruchu z ogarniętym suflerem z tylu. Pomaga w budowaniu dobrych nawyków. I tak jak pisze kolega Zadra jazda defensywna ( czyli przewidywalnie, zgodnie z przepisami i zawsze z marginesem czasu i miejsca ) ratuje życie.

125 używana z głową nie blokuje ruchu , problemem są kierowcy puszek którzy niemal w 90% jadą szybciej niż można a niektórzy z nich agresywnie / na żyletkę omijają skutery czy rowery. 
O przecięciu toru jazdy moto ( >zdążę, niech się „dawca organów” martwi <) nawet nie wspominam bo to niestety polski standard 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, desmo napisał(-a):

 

125 używana z głową nie blokuje ruchu , problemem są kierowcy puszek którzy niemal w 90% jadą szybciej niż można a niektórzy z nich agresywnie / na żyletkę omijają skutery czy rowery. 
O przecięciu toru jazdy moto ( >zdążę, niech się „dawca organów” martwi <) nawet nie wspominam bo to niestety polski standard 


Zgodnie z zasadą „duży może więcej”.


Miłego dnia!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak patrzę na piaggio mp3 500, yamahe tricity 300 i peugota metropolis 400...

Kto wie czy się za sezon nie skuszę na yamahe.

Edytowane przez egzo18

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pmwas weź sobie z parę godzin w jakieś szkole jazdy, żeby obyć się z moto i zobaczyć czy Ci się podoba. Jak chcesz to podeśle Ci jedną z Katowic która mogę polecić.
Teoria jest prosta ale byłem świadkiem jak facet stracił kaucje podczas jazdy testowej (na szczęście tylko kaucje). Wziął 125kę i na wyjeździe z pod salonu położył ją w krzaki


Sent from my iPhone using Tapatalk


Pozdrawiam,

Janek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jedno z ostatnich zdjęć Trampka w moim posiadaniu - wylądował na OLX, bo w tym roku branża, w której działam jest w totalnym kryzysie :( Najbardziej pasujące moto do mojego stylu jazdy i wymagań ze wszystkich, jakie miałem do tej pory. Co ciekawe miałem kiedyś wersję XL600 i to był całkowicie inny motocykl w prowadzeniu i zachowaniu w terenie. W przyszłym roku, jeśli będzie wszystko w porządku, to biorę w leasing nową wersję :)

 

 

image-_1_.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niedzielna przejazdzka

 

IMG_5987.jpeg

Edytowane przez Muzzy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak widać na załączonym obrazku, 6;)


Instagram.com/horlobby.watches

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, eye_lip napisał(-a):

Jak widać na załączonym obrazku, 6;)

Na załączonym obrazku to akurat widać 3 😆

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
48 minut temu, just_nobody07 napisał(-a):

Na załączonym obrazku to akurat widać 3 😆

Hmm racja, to musi być jakiś nowy typ silnika, flat three 🫢

Edytowane przez eye_lip

Instagram.com/horlobby.watches

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jako ciekawostkę spytam co polecacie na kategorię A2? 


,,Weź mlody się lepiej do nauki żebyś przynajmniej maturę zdał, a nie bierz się za płatne serwisy. A jak już spierdzielisz to na swój koszt oddaj zegarmistrzowi, żeby poprawil po Tobie, jak już przyjmujesz zlecenia. Chociaż pewnie po negatywnych komentarzach to zostanie Ci tylko nauka" Bardzo lubię naprawiać zegarki a ich zbieranie jest efektem ubocznym. :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
50 minut temu, Kacperek_77u napisał(-a):

Jako ciekawostkę spytam co polecacie na kategorię A2? 

Ale coś bliżej... Sport, naked, classic, turystyka....

Polecam przy okazji m. Telcz w CZ. Ładny rynek, muzeum techniki i inne, zamek Rotstejn. 

Zwiedzone przy okazji zlotu MG. Nowe V100 ładne ale V7 850 w nowym malowaniu też niczego sobie.

IMG_20230730_073406203_HDR.jpg

IMG_20230729_172028432_HDR.jpg

IMG_20230729_151441190_HDR.jpg

IMG_20230729_144121930_HDR.jpg

IMG_20230729_134757765.jpg

IMG_20230729_125909834_HDR.jpg

IMG_20230729_121406669_HDR.jpg

IMG_20230729_112937960_HDR.jpg

IMG_20230728_203332881_HDR.jpg

IMG_20230728_203317988.jpg

IMG_20230728_201501304_HDR.jpg

IMG_20230728_201523016.jpg

IMG_20230729_195543789_HDR.jpg

Edytowane przez markali

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
19 minut temu, markali napisał(-a):

Ale coś bliżej... Sport, naked, classic, turystyka....

Polecam przy okazji m. Telcz w CZ. Ładny rynek, muzeum techniki i inne, zamek Rotstejn. 

Zwiedzone przy okazji zlotu MG. Nowe V100 ładne ale V7 850 w nowym malowaniu też niczego sobie.

Najbardziej celuje w turystyki 

Budżet powiedzmy 8/10k zł

Coś wygodnego w trasy a i też żeby można było po drogach nieutwardzonych jeździć 😅


,,Weź mlody się lepiej do nauki żebyś przynajmniej maturę zdał, a nie bierz się za płatne serwisy. A jak już spierdzielisz to na swój koszt oddaj zegarmistrzowi, żeby poprawil po Tobie, jak już przyjmujesz zlecenia. Chociaż pewnie po negatywnych komentarzach to zostanie Ci tylko nauka" Bardzo lubię naprawiać zegarki a ich zbieranie jest efektem ubocznym. :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niebezpiecznie zaczęły mi się podobać motory typu scrambler 😤😤😤

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, revolta4 napisał(-a):

Niebezpiecznie zaczęły mi się podobać motory typu scrambler 😤😤😤

Fajne są! Wielu ludziom z czasem coraz bardziej podobają się scramblery i klasyki.

To normalna sprawa. Też tak mam;-)

Ileż lat można poginać na plastikach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Kacperek_77u a jak bardzo na nieutwardzonych chcesz jeździć? :) Tutaj filmik z ostatniego zlotu, gdzie układałem jednego z tracków:

 

 

 

 

Pierwsze dwie i pół minuty można spokojnie przesunąć. Jak taka jazda Ci się spodoba, to może coś bym był w stanie polecić ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, Żaki-Czan napisał(-a):

@Kacperek_77u a jak bardzo na nieutwardzonych chcesz jeździć? :) Tutaj filmik z ostatniego zlotu, gdzie układałem jednego z tracków:Pierwsze dwie i pół minuty można spokojnie przesunąć. Jak taka jazda Ci się spodoba, to może coś bym był w stanie polecić ;)

Coś takiego właśnie :lol:


,,Weź mlody się lepiej do nauki żebyś przynajmniej maturę zdał, a nie bierz się za płatne serwisy. A jak już spierdzielisz to na swój koszt oddaj zegarmistrzowi, żeby poprawil po Tobie, jak już przyjmujesz zlecenia. Chociaż pewnie po negatywnych komentarzach to zostanie Ci tylko nauka" Bardzo lubię naprawiać zegarki a ich zbieranie jest efektem ubocznym. :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy do żartów  czy to tutaj? 
 

IMG_1877.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 godzin temu, Adi napisał(-a):

Nie wiem czy do żartów  czy to tutaj? 

 

W Polsce wszystko możliwe, ja kiedyś miałem Imprezę z wbitą w dowód pojemnością, której Subaru w ogóle nie oferowało. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.