Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
Dascola

Galeria Gustava Beckera

Rekomendowane odpowiedzi

   Dobry wieczór, będę jednak zwracał uwagę na wagę zegarka. Dziękuję za rekomendacje.

     Co Państwo zalecają, całkowitą renowację tarczy czy drobne naprawy? Osobiście wolałbym naprawić tylko najbardziej zniszczone obszary, nie zamierzałem przepisywać tarczy. Chciałbym zachować jak największą autentyczność

 

20251205_001214.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zbyt mała waga może spowodować  po jakimś czasie kolizję palet wychwytu z zębami koła wychwytowego. 
zawsze powinno być koło 25-30% więcej wagi niż ta minimalna pamiętajcie o tym . Większość chodzików pracuje na wagach 1100-1150g, bijące 1400-1450g, 

zegary wiedeńskie mają tak o 150 do 200 g mniejsze wagi ale też konstrukcja jest dużo delikatniejsza … taka drobna uwaga 😉😁

 


Czasem lepiej powiedzieć coś, nie mówiąc NIC!  🤔

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
10 godzin temu, bitudragos napisał(-a):

   Dobry wieczór, będę jednak zwracał uwagę na wagę zegarka. Dziękuję za rekomendacje.

     Co Państwo zalecają, całkowitą renowację tarczy czy drobne naprawy? Osobiście wolałbym naprawić tylko najbardziej zniszczone obszary, nie zamierzałem przepisywać tarczy. Chciałbym zachować jak największą autentyczność

 

20251205_001214.jpg

 

Tarcza nie jest w tragicznym stanie. Nie ma też śladu po odpryskach w związku z niewłaściwymi warunkami przechowywania zegara (duże różnic temperatur i wilgoci). Te uszkodzenia u ciebie to efekt niewłaściwie przeprowadzonej próby czyszczenia werniksu i nieznajomości technik konserwacji materiałów. No cóż proponował bym nie ingerować dalej. Jedynie można (ale to do rozważenia ) położyć jedną cieniutką warstwę werniksu olejnego do pozwoli w przyszłości (widzimy to odsłonięte Gesso) na delikatne przecieranie tarczy co parę lat i nie niszczenie dalsze cyfr, a także zabezpieczy przed wyblaknięciem. Oczywiście najlepiej byłoby się zwrócić do jakiegoś znajomego z pracowni konserwacji malarstwa olejnego o pomoc. No ale to już wyższa szkoła jazdy.

Ps .załączam zdjęcie fragmentu tarczy, którą ja konserwowałem - stan początkowy. Widać tu łuszczenie i odpadanie gesso od podłoża. Ktoś próbował ratować i pomalował całość tarczy akrylowym lakierem bezbarwym, co tylko pogorszyło i przyśpieszyło proces . Stąd było konieczne jej usunięcie wraz ze starym werniksem, naprawa ubytków i nałożenie werniksu właściwego rodzaju - powtórne. Ot taka ciekawostka.

IMG_7161.jpeg


Czasem lepiej powiedzieć coś, nie mówiąc NIC!  🤔

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
On 05.12.2025 at 10:53, LESKOS said:

 

Cadranul nu este într-o stare teribilă. Nu prezintă semne de ciobire din cauza condițiilor necorespunzătoare de depozitare (fluctuații semnificative de temperatură și umiditate). Deteriorarea este rezultatul unei încercări necorespunzătoare de a curăța lacul și al lipsei de cunoștințe despre tehnicile de conservare a materialelor. Ei bine, aș sugera să nu faceți nimic mai departe. Singura opțiune (deși merită luată în considerare) este aplicarea unui strat subțire de lac de ulei. Acest lucru vă va permite să ștergeți ușor cadranul la fiecare câțiva ani (vedem gesso-ul expus) în viitor, prevenind deteriorarea ulterioară a cifrelor și protejându-l totodată de decolorare. Desigur, cel mai bine ar fi să cereți ajutorul unui prieten de la un studio de conservare a picturilor în ulei. Dar asta e ceva mai complex.

P.S. Atașez o fotografie cu un fragment din scutul pe care l-am restaurat – starea sa inițială. Se poate vedea cum se exfoliază și se decojește gipsul de pe substrat. Cineva a încercat să-l salveze și a vopsit întregul scut cu lac acrilic transparent, ceea ce nu a făcut decât să exacerbeze și să accelereze procesul. Prin urmare, a fost necesar să-l îndepărtez împreună cu vechiul lac, să repar deteriorarea și să reaplic tipul corect de lac. Doar o curiozitate.

IMG_7161.jpeg

Cześć, dzięki za rady, wezmę je pod uwagę. Spotkałem się z kimś z muzeum sztuki w moim mieście i wrócę z fotkami na koniec.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobry wieczór, szukam informacji o tym zegarze. Głównie chodzi mi o informację jak wyglądała tarcza? Moja jest dosyć mocno zniszczona.

Pozdrawiam

IMG_5244.jpeg

IMG_5245.jpeg

IMG_5250.jpeg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
48 minut temu, yaro 65 napisał(-a):

P1140142.JPG

Dziękuję. Podobna tarcza ale nie taka sama. Moja wątpliwość dotyczy indeksów cyfr czy były czarne z obwódką wytrawioną i czarnym środkiem, czy też ktoś już wtórnie wypłenił cyfry na czarno?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

widać że pole było czarne a indeksy cyfr złote na czarnym tle, 

indeksy cyfr powoli tracą barwę i wychodzi czarny podkład .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
43 minuty temu, yaro 65 napisał(-a):

widać że pole było czarne a indeksy cyfr złote na czarnym tle, 

indeksy cyfr powoli tracą barwę i wychodzi czarny podkład .

 

A ja myślę, że to było srebrzenie, tylko się, hmm spatynowało.

Jeszcze taki wariant, bez czarnego, ale nadal srebrzona zewnętrzna część tarczy.

1113661_4b.thumb.jpg.1b03a45ead043a971392cb43e11dc994.jpg

1113661_3b.thumb.jpg.b39d3e9ecb6ba851543a1a7f155175d6.jpg


Tolerancja musi być nietolerancyjna wobec nietolerancji. Němec z Královce

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
7 godzin temu, Anansi napisał(-a):

 

A ja myślę, że to było srebrzenie, tylko się, hmm spatynowało.

Jeszcze taki wariant, bez czarnego, ale nadal srebrzona zewnętrzna część tarczy.

1113661_4b.thumb.jpg.1b03a45ead043a971392cb43e11dc994.jpg

1113661_3b.thumb.jpg.b39d3e9ecb6ba851543a1a7f155175d6.jpg

Bardzo dziękuję za pomoc. Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Witaj Piotrze myślę że Kolega @Anansi  miał rację tarcza była srebrzona (srebro utleniając uzyskuje kolor brunatny do czarnego)

Warto było by zrobić mały eksperyment  i np. w miejscu które wskazałem strzałka lekko przetrzeć wacikiem i wtedy zobaczymy 

czy najpierw była cała srebrzona a później nakładany złotem cyferblat (wtedy  spod czarnego powinno pojawić się srebro)

czy odwrotnie wtedy pojawi się złoto (czyli cała tarcza mosiężna czyli po starciu wyjdzie złoto)

 

tar.thumb.jpg.cfa7308b028228f31864417927563979.jpg

Warto też się przyjrzeć  cyfrom czy są wypukłe czy wklęsłe względem płaszczyzny tarczy

bo to też wyjaśni kolejność nakładania.

 

Pozdrawiam 

Roman

Edytowane przez Kieszonkowe

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.