Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
News will be here
Gość

Pogadajmy o samochodach :-)

Rekomendowane odpowiedzi

42 minuty temu, Matti napisał(-a):

No cóż moim zdaniem 230 KM to za mało… ale spoko szanuję odmienną opinię.

moim też za mało tylko... podejrzewam że nasze opinie są g warte bo nie mają poparcia w postaci doświadczeń z jazdy :lol: znajomy ma Rangera w tej budzie, wersja wyposażenia niżej niż Raptor. Nie jeździ nim w terenie ale na trasie 10b automat robi robotę, przyczepkę z motorówką ciągnie bez problemu a z jeziora wyjeżdża bez trudu gdzie Tiguan męczył się i stękał. Do bardziej harcorowego upalania w terenie, przeprawy gdzie królują 3.0 R6 z BMW czy jakieś mocne V8 wiadomo że się nie nadaje ale nikt nie budował tego auta z myślą o takiej jeździe. Jedyne co wg mnie robi mały zgrzyt to spalanie i sound takiego diesla w porównaniu do RAMa 1500 z instalacją LPG. Chyba wolałbym zagazowane V8

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
6 godzin temu, Matti napisał(-a):

No cóż moim zdaniem 230 KM to za mało… ale spoko szanuję odmienną opinię.

Hmm, mój piku ma 120kM i to jest wystarczające. Po co w takim aucie duża moc? Żeby śmigać po autostradzie, kłaść go w zakrętach, ruszać spod świateł w wyścigu z innymi autami? W takich samochodach  > 120km/h robi się naprawdę nieprzyjemnie i też nie do końca bezpiecznie.

Swoją drogą, jako osoba mająca już parę lat, wspominam czasy kompaktowych aut GTI, które miały 150kM i wtedy to było dużo...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

4 minuty temu, facecik napisał(-a):

wspominam czasy kompaktowych aut GTI, które miały 150kM i wtedy to było dużo...

Golf II GTI 16V miał 136km. Astra GSI miał 150 km. Uno Turbo ie miało około 130km. 

To były czasy. 


W dniu 22.12.2014 o 11:43, Cezar. napisał:

... mądrzy zrozumieją, a reszcie nie wytłumaczysz...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, facecik napisał(-a):

Hmm, mój piku ma 120kM i to jest wystarczające. Po co w takim aucie duża moc? Żeby śmigać po autostradzie, kłaść go w zakrętach, ruszać spod świateł w wyścigu z innymi autami? W takich samochodach  > 120km/h robi się naprawdę nieprzyjemnie i też nie do końca bezpiecznie.

Swoją drogą, jako osoba mająca już parę lat, wspominam czasy kompaktowych aut GTI, które miały 150kM i wtedy to było dużo...

 

Godzinę temu, Dorian06 napisał(-a):

 

Golf II GTI 16V miał 136km. Astra GSI miał 150 km. Uno Turbo ie miało około 130km. 

To były czasy. 

 

Fiat 132 miał 90-120 KM i był moim marzeniem. Setka w 10 sekund!  Dzisiaj w 10 sekund setkę ma mój kamper ważący 4,5 tony - i to nasuwa mi dwa ciekawe spostrzeżenia:

Po pierwsze dawniej samochody były znacznie lżejsze. Większość "normalnych" aut ważyła tonę, lub mniej. Dzisiaj - waga zaczyna się od 1500 kg, a wiele tak popularnych SUV-ów  waży ponad dwie tony.  Druga sprawa to to, do czego nam ta moc ma służyć. Raptor z założenia jest modelem do zabawy, do jazdy po bezdrożach, a tam moc jest niezbędna, by wyjechać np. na piaszczystą górkę. Podobnie w moim kamperze - do spokojnej jazdy po szosie połowa mocy i ćwiartka momentu by mi wystarczyła, ale gdy trzeba wyprzedzić 25-metrowy zestaw na podjeździe, całe moje 540 Nm momentu i 310 KM okazuje się nagle bardzo pomocne. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bardzo ciekawe filmiki o tym, jak elektronika ułatwia i utrudnia nam życie

 

 

Podczas testu na rolkach - „choinka” na desce…

 


I opis dlaczego tak się stało…

 

W skrócie - jeśli przy gazie wciśniętym delikatnie do bodaj 10% różnica prędkości miedzy kołami przekroczy 15km/h komputer stwierdza awarię czujników prędkości kół. Czyli zwykle ruszanie w sniegu może skończyć się wizytą w serwisie…


Miłego dnia!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
10 godzin temu, Matti napisał(-a):

Sasiad nabył takie auto, niby fajne, ale dlaczego taki słaby silnik cos ponad 200KM i zdaje się diesel…

IMG_0011.jpeg

Jak już to takie coś Ford Raptor R ,   700 koni chyba starczy🤔🤔🤔

10 godzin temu, Matti napisał(-a):

Sasiad nabył takie auto, niby fajne, ale dlaczego taki słaby silnik cos ponad 200KM i zdaje się diesel…

IMG_0011.jpeg

Jak już to takie coś Ford Raptor R ,   700 koni chyba starczy🤔🤔🤔

 

10 godzin temu, Matti napisał(-a):

Sasiad nabył takie auto, niby fajne, ale dlaczego taki słaby silnik cos ponad 200KM i zdaje się diesel…

IMG_0011.jpeg

Jak już to takie coś Ford Raptor R ,   700 koni chyba starczy🤔🤔🤔

Ford-Raptor-Detroit-2016-react169Big-ac2c86e9-919577.jpg

Edytowane przez TomcioMiki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, TomcioMiki napisał(-a):

Jak już to takie coś Ford Raptor R ,   700 koni chyba starczy🤔🤔🤔

 

 

Hagerty robi chyba najlepsze filmy motoryzacyjne na YT i porównali tego Raptora to kilku innych SUVów. Ale Raptor R to odpowiedź na RAMa TRX, który ma coś z 705 KM. co prawda wygląda na to, że Ford minimalnie lepiej przyspiesza, ale mój pickup przyspiesza szybciej od każdego z nich. Mój w tym sensie, że zaliczka jest wpłacona, ale na odbiór ciągle czekam. Chodzi, rzecz jasna, o Riviana R1T.

 

Na tym filmie warto też posłuchać jak brzmi fabryczny wydech Cadillaca. W Europie za taki dźwięk to chyba grozi 5 lat więzienia, u nas jest on zupełnie legalny:

 

 

A to film z Rivianem, "zwykłym Raptorkiem  i RAMem TRX:

 

 

BTW Rivian nie tylko przyspiesza jak najlepsze sportowe auta, ale też ostatnio w fabrycznej formie, w wersji SUV, przejechał caly słynny Rubicon Trial, a pickup wjechał przez słynną Hells Gate w Moab, Utah

 

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, hiob napisał(-a):

 

Hagerty robi chyba najlepsze filmy motoryzacyjne na YT i porównali tego Raptora to kilku innych SUVów. Ale Raptor R to odpowiedź na RAMa TRX, który ma coś z 705 KM. co prawda wygląda na to, że Ford minimalnie lepiej przyspiesza, ale mój pickup przyspiesza szybciej od każdego z nich. Mój w tym sensie, że zaliczka jest wpłacona, ale na odbiór ciągle czekam. Chodzi, rzecz jasna, o Riviana R1T.

 

Na tym filmie warto też posłuchać jak brzmi fabryczny wydech Cadillaca. W Europie za taki dźwięk to chyba grozi 5 lat więzienia, u nas jest on zupełnie legalny:

 

 

A to film z Rivianem, "zwykłym Raptorkiem  i RAMem TRX:

 

 

BTW Rivian nie tylko przyspiesza jak najlepsze sportowe auta, ale też ostatnio w fabrycznej formie, w wersji SUV, przejechał caly słynny Rubicon Trial, a pickup wjechał przez słynną Hells Gate w Moab, Utah

 

 

 

A co o tym myślisz 😁😁😁 Hennessey Mammoth 1000

TopGear - Hennessey Mammoth 1000-064.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, hiob napisał(-a):

 

 Mój w tym sensie, że zaliczka jest wpłacona, ale na odbiór ciągle czekam. Chodzi, rzecz jasna, o Riviana R1T.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Być może czekasz tak długo, ponieważ na tak brzydki przód, potrzebna jest dodatkowa homologacja 😉

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, Remy napisał(-a):

 

Być może czekasz tak długo, ponieważ na tak brzydki przód, potrzebna jest dodatkowa homologacja 😉


Niedobry kotek ;)


Miłego dnia!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, hiob napisał(-a):

 

Hagerty robi chyba najlepsze filmy motoryzacyjne na YT i porównali tego Raptora to kilku innych SUVów. Ale Raptor R to odpowiedź na RAMa TRX, który ma coś z 705 KM. co prawda wygląda na to, że Ford minimalnie lepiej przyspiesza, ale mój pickup przyspiesza szybciej od każdego z nich. Mój w tym sensie, że zaliczka jest wpłacona, ale na odbiór ciągle czekam. Chodzi, rzecz jasna, o Riviana R1T.

 

Na tym filmie warto też posłuchać jak brzmi fabryczny wydech Cadillaca. W Europie za taki dźwięk to chyba grozi 5 lat więzienia, u nas jest on zupełnie legalny:

 

 

A to film z Rivianem, "zwykłym Raptorkiem  i RAMem TRX:

 

 

BTW Rivian nie tylko przyspiesza jak najlepsze sportowe auta, ale też ostatnio w fabrycznej formie, w wersji SUV, przejechał caly słynny Rubicon Trial, a pickup wjechał przez słynną Hells Gate w Moab, Utah

 

 

 

A tak jeszcze się zapytam w tych skałkach to masz jakąś stacje ładowania co by prądu nie brakło 🤔🤔🤔  Czy w wiadrze donosisz 😁😁😁

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 19.04.2023 o 15:40, Tommaso napisał(-a):

Już nic nie będę podpowiadał, niech Michał sam się ujawni

 

We wtorek ;)


SPRZEDAM: Omega Ploprof, Panerai Luminor 217, Breguet 7097 Tradition, Rolex GMT, Omega Globemaster, Omega Speedy Tokyo, Hermes H08, Bvlgari Octo 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

trochę polecieliście z tymi pickupami :P ogólnie Ranger Raptor to na początku była w sumie tylko nieco inna wersja wyposażenia Rangera o ile dobrze sobie przypominam a że jest to "europejski" pickup to nie było w nim wielkiego V8. Obecny Ranger Raptor ma już czym jechać ale silnik to jedno a w Raptorze czy TRX silnik ok - po amerykańsku ale magia dzieje się w zawieszeniu i tutaj jest wyjątkowość tych samochodów 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
7 godzin temu, TomcioMiki napisał(-a):

A co o tym myślisz 😁😁😁 Hennessey Mammoth 1000

TopGear - Hennessey Mammoth 1000-064.jpg

 

Niezależni tunerzy potrafią, za odpowiednią opłatą, poprawić każde auto, ale te fabryczne modele typu TRX, czy Raptor R często nie są gorsze, a zwykle zdecydowanie tańsze. Ten Hennessey kosztuje okolo 175 tysięcy, a za te pieniądze można mieć Raptora R i Corvetę, albo dwuletniego Mercedesa G AMG 63 z niewielkim przebiegiem. 

 

6 godzin temu, Remy napisał(-a):

 

Być może czekasz tak długo, ponieważ na tak brzydki przód, potrzebna jest dodatkowa homologacja 😉

 

De gustibus non disputantum est, choć przyznaję, że przód ma dość... ekscentryczny. Ale ja mam od siedmiu lat Nissany LEAFy, a przy nich każde auto wydaje się piękne. Poza tym... głównym rywalem Riviana ma być Cybertruck, a ten jest brzydki nie tylko z przodu, ale z każdej strony, a itak czeka na niego kolejka ludzi jak stąd do księżyca.

Zresztą jak auto ma 835 KM, 1230 Nm i 160 km/h w 8 sekund, a do tego jest doskonałą terenówką, to jakie znaczenie ma to jak wygląda? Tym bardziej, że zza kierownicy i tak tego nie będę widział, a w środku jest naprawdę piękny. 

 

6 godzin temu, TomcioMiki napisał(-a):

A tak jeszcze się zapytam w tych skałkach to masz jakąś stacje ładowania co by prądu nie brakło 🤔🤔🤔  Czy w wiadrze donosisz 😁😁😁

 

Cała idea tej firmy to jest stworzenie sieci ładowarek w parkach narodowych i na terenach odległych od cywilizacji. On ma zasięg blisko 500 km, więc nie będzie tak źle z tym prądem. To 135 kWh baterii. 

Dziennikarze jednego z amerykańskich miesięczników przejechali nim od Atlantyku po Pacyfik używając tylko dróg gruntowych i już teraz okazało się to możliwe, a jak ta sieć ładowarek powstanie, będzie to bajecznie łatwe. 

Poza tym... Ja do Appalachów mam tylko 150-200 km, a w Ashville, czy w Boone są szybkie ładowarki Tesli, więc nie  będzie problemów z doładowaniem baterii. 

 

6 godzin temu, trollu napisał(-a):

trochę polecieliście z tymi pickupami :P ogólnie Ranger Raptor to na początku była w sumie tylko nieco inna wersja wyposażenia Rangera o ile dobrze sobie przypominam a że jest to "europejski" pickup to nie było w nim wielkiego V8. Obecny Ranger Raptor ma już czym jechać ale silnik to jedno a w Raptorze czy TRX silnik ok - po amerykańsku ale magia dzieje się w zawieszeniu i tutaj jest wyjątkowość tych samochodów 

 

To prawda, zwłaszcza w przypadku Raptora. Ale też trzeba pamiętać, że ma on zawieszenie przeznaczone do konkretnego terenu. Najlepiej sprawdza się na wydmowych, szybkich hopkach. Do wolnego wdrapywania się na skałki lepszy będzie Bronco, albo Wrangler. Mówię tu, rzecz jasna, o ekstremalnych sytuacjach, bo ogólnie to i Raptor i TRX j każdy Wrangler jest dobrą terenówką w każdych średnio-trudnych warunkach. 

Edytowane przez hiob

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nieaktualne.

Edytowane przez satanic

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
15 godzin temu, hiob napisał(-a):

 

BTW Rivian nie tylko przyspiesza jak najlepsze sportowe auta, ale też ostatnio w fabrycznej formie, w wersji SUV, przejechał caly słynny Rubicon Trial, a pickup wjechał przez słynną Hells Gate w Moab, Utah

 

Mam taką ciekawostkę co do Rubiconu. Pracując na stacji benzynowej w pobliskim South Lake Tahoe, CA tuż przed jednym z Jeepers Jamboree odbywającym się w środku Rubiconu, zajechał zatankować gościu, który zawiózł im na przyczepce generator prądu żeby mogli się tam bawić w głuszy. A zrobił to takim oto pojazdem :)

DSC06708.JPG

DSC06709.JPG

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
6 godzin temu, pechagto napisał(-a):

Mam taką ciekawostkę co do Rubiconu. Pracując na stacji benzynowej w pobliskim South Lake Tahoe, CA tuż przed jednym z Jeepers Jamboree odbywającym się w środku Rubiconu, zajechał zatankować gościu, który zawiózł im na przyczepce generator prądu żeby mogli się tam bawić w głuszy. A zrobił to takim oto pojazdem :)

DSC06708.JPG

DSC06709.JPG

I to jest to Unimog 👍👍👍 osie na portalach, zwolnice i takie tam 😁😁😁  za***isty 🤗🤗🤗

Edytowane przez TomcioMiki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 20.08.2023 o 17:15, hiob napisał(-a):

ale gdy trzeba wyprzedzić 25-metrowy zestaw na podjeździe, całe moje 540 Nm momentu i 310 KM okazuje się nagle bardzo pomocne. 

 A gdzie takie długie zestawy jeżdżą?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
6 godzin temu, LUKASZOWSKI napisał(-a):

 A gdzie takie długie zestawy jeżdżą?

 

25 metrów to taki normalny zestaw, legalny w całęj Ameryce. Standardowa naczepa ma 53 stopy, czyli ponad 16 metrów, klasyczny ciągnik z dużą sypialnią może mieć nawet ponad 10 metrów długości. Wiele zachodnich stanów i prowincji Kanady zezwala na dłuższe zestawy, np. naczepy 18-metrowe, dwie 16- metrowe, czy trzy 9-metrowe. 

Kilka fotek z moich zbiorów.  Zestawy z jedną, 18-metrową naczepą, legalne np. w Montanie, czy w Oregon, zwykle mają po 8 osi i mogą ważyć więcej niż standardowe 80 tys funtów. Zestawy z dwoma długimi, 53-stopowymi naczepami, albo trzema 28-stopowymi są legalne w wielu zachodnich stanach i w niektórych na wschodzie, na płatnych drogach. Te z wieloma kołami, są charakterystyczne dla Michigan, tam trucki wyglądają niemal tak, jakby były pojazdami gąsienicowymi. A te długie dyszle od przyczep wynikają z faktu, że tu mamy większe restrykcje dotyczące nacisków na oś, niż długości zestawu. Im dalej od siebie są oddalone osie, tym bardziej je można dociążyć, bo mniej niszczą drogi. To tak zwana "formuła mostowa". 

 

 

CIMG5041.jpg

CIMG4945.jpg

CIMG8287.jpg

CIMG3398.jpg

CIMG3385.jpg

CIMG3469.jpg

CIMG4923.jpg

CIMG4907.jpg

CIMG8323.jpg

CIMG8260.jpg

CIMG8303.jpg

CIMG8318.jpg

CIMG8317.jpg

IMG-0760.jpg

IMG-0874.jpg

IMG-3856.jpg

Edytowane przez hiob

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, hiob napisał(-a):

 

25 metrów to taki normalny zestaw, legalny w całęj Ameryce. Standardowa naczepa ma 53 stopy, czyli ponad 16 metrów, klasyczny ciągnik z dużą sypialnią może mieć nawet ponad 10 metrów długości. Wiele zachodnich stanów i prowincji Kanady zezwala na dłuższe zestawy, np. naczepy 18-metrowe, dwie 16- metrowe, czy trzy 9-metrowe. 

Kilka fotek z moich zbiorów.  Zestawy z jedną, 18-metrową naczepą, legalne np. w Montanie, czy w Oregon, zwykle mają po 8 osi i mogą ważyć więcej niż standardowe 80 tys funtów. Zestawy z dwoma długimi, 53-stopowymi naczepami, albo trzema 28-stopowymi są legalne w wielu zachodnich stanach i w niektórych na wschodzie, na płatnych drogach. Te z wieloma kołami, są charakterystyczne dla Michigan, tam trucki wyglądają niemal tak, jakby były pojazdami gąsienicowymi. A te długie dyszle od przyczep wynikają z faktu, że tu mamy większe restrykcje dotyczące nacisków na oś, niż długości zestawu. Im dalej od siebie są oddalone osie, tym bardziej je można dociążyć, bo mniej niszczą drogi. To tak zwana "formuła mostowa". 

Hiob, pytanie z czapy: nocowałeś kiedyś zestawem w Boomtown? Reno, NV na I-80? Pracowałem tam kiedyś w kasynie na truck stopie i kilku Polaków poznałem :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 godzin temu, pechagto napisał(-a):

Hiob, pytanie z czapy: nocowałeś kiedyś zestawem w Boomtown? Reno, NV na I-80? Pracowałem tam kiedyś w kasynie na truck stopie i kilku Polaków poznałem :)

 

Nocowałem tam pewnie, ale to był najprawdopodobniej rok 1985. Przez Reno jechałem też w roku 1990. Później zwykle jeździłem albo w okolice LA, albo do Oregonu i Waszyngtonu, więc Reno nie było nam po drodze. W Reno i Lake Tahoe ostatni raz byłem w 2018, ale to osobowym autem, więc chyba nam się nigdy nie udało spotkać. 

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podczas gdy Proś grzecznie spi w garazu, GRY otrzymalo przejazdzke w swoim naturalnym srodowisku - na gorskich, kretych drogach

4d4944a07e49a11f3070626d518b6d59.jpg

33ef6802377cc56550f5e01989d0ba08.jpg

554d3ba23a6a6f8f284c27883a388699.jpg


Sprzedam: De Bethune DB25WS1, Richard Mille RM11-03 Titanium, PP 5980/1A

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
14 minut temu, SzefSzefow napisał(-a):

Podczas gdy Proś grzecznie spi w garazu, GRY otrzymalo przejazdzke w swoim naturalnym srodowisku - na gorskich, kretych drogach emoji6.png

4d4944a07e49a11f3070626d518b6d59.jpg

33ef6802377cc56550f5e01989d0ba08.jpg

554d3ba23a6a6f8f284c27883a388699.jpg

Mały ale wariat 😁😁😁

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.