Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
Gość

Pogadajmy o samochodach :-)

Rekomendowane odpowiedzi

Przypomina mi tego składaka z kartonu co to go we fnacu sprzedają w abonamencie. 🤧😉


"Błogosławiony ten, co nie mając nic do powiedzenia, nie obleka tego faktu w słowa" - Julian Tuwim. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
10 godzin temu, zielony.m napisał(-a):

 

Może nie aż tak dobrze, ale ja sprzed 20 lat byłbym z siebie dumny :)

 

412644050_ZdjcieWhatsApp2023-09-25o21_44.47_030fa306.thumb.jpg.c629a64d103902bf37a37a1c42448b08.jpg

20 lat temu zesrałbym się ze szczęścia mając taki garaż 😉

PS - 959 i F40 wywróciły rynek motoryzacyjny ale z tych dwóch F40 bardziej do mnie przemawia, to jest kwintesencja supersamochodu, prawdziwe uliczne F1, skondensowana mieszanka paniki z fascynacją, chyba żadne kolejne nie było już tak toporne i  bezkompromisowe. Do tej dwójki dodałbym jeszcze Mclarena F1 do kompletu.

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, Bugs napisał(-a):

kwintesencja supersamochodu, prawdziwe uliczne F1, skondensowana mieszanka paniki z fascynacją, chyba żadne kolejne nie było już tak toporne i  bezkompromisowe. Do tej dwójki dodałbym jeszcze Mclarena F1 do kompletu

myślę, że tutaj ta nuta emocji w F40 to po prostu Włoskie podejście do życia a w 959 to zimna niemiecka kalkulacja. O F40 nie mówią, że wyprzedziło swoją epokę, F40 nie było dobre na asfalcie i na bezdrożach jak 959 - dla mnie w tej dwójce nie ma jednoznacznego zwycięzcy. A Mikiciuk - ostatnio podniecał się posmarkanymi spawami w Testarossie - ja wiem ta włoska nonszalancja itd ale jak jakiś włoch rozmaże psią kupę patykiem na czyimś t-shircie to nie nazywałbym tego od razu sztuką :lol: F1 bliżej do 959 - tam wszystko to wynik bezkompromisowych kalkulacji a nie "caz*o! przyklej to na zielony silikon, jak ktoś powie że mu się to nie podoba to znaczy, że nie zasługuje na to żeby należeć do rodziny F"

A toporność i bezkompromisowość - myślę, że w przypadku np Vipera (który też był trochę budowany jak Ferrari czyli jak coś nie pasuje to znaczy, że trzeba przywalić gumowym młotkiem tu i tam żeby zaczęło pasować) - miał ABS i to tyle czy Carrery GT gdzie auto jest precyzyjne jak skalpel ale w niewprawnych rękach może zrobić krzywdę (chyba wyprodukowali ich za mało żeby mogła zasłużyć na przydomek widow maker jak stare corvetty) - jest kilka modeli "bez wspomagaczy", analogowych i bezpośrednich ale z tych "masowo" produkowanych to chyba tyle. A dzisiaj już gatunek wymarły. Małych manufaktur nie liczę 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
12 godzin temu, trollu napisał(-a):

 

Ciekawa historia i film. Mała uwaga: autor wspomina że tylko Bridgestone był w stanie wykonać opony do tego modelu (ze względu na specyficzne wymogi jego twórców), a na wielu ujęciach 959 ma opony Michelin. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
10 minut temu, trollu napisał(-a):

myślę, że tutaj ta nuta emocji w F40 to po prostu Włoskie podejście do życia a w 959 to zimna niemiecka kalkulacja. O F40 nie mówią, że wyprzedziło swoją epokę, F40 nie było dobre na asfalcie i na bezdrożach jak 959 - dla mnie w tej dwójce nie ma jednoznacznego zwycięzcy. A Mikiciuk - ostatnio podniecał się posmarkanymi spawami w Testarossie - ja wiem ta włoska nonszalancja itd ale jak jakiś włoch rozmaże psią kupę patykiem na czyimś t-shircie to nie nazywałbym tego od razu sztuką :lol: F1 bliżej do 959 - tam wszystko to wynik bezkompromisowych kalkulacji a nie "caz*o! przyklej to na zielony silikon, jak ktoś powie że mu się to nie podoba to znaczy, że nie zasługuje na to żeby należeć do rodziny F"

A toporność i bezkompromisowość - myślę, że w przypadku np Vipera (który też był trochę budowany jak Ferrari czyli jak coś nie pasuje to znaczy, że trzeba przywalić gumowym młotkiem tu i tam żeby zaczęło pasować) - miał ABS i to tyle czy Carrery GT gdzie auto jest precyzyjne jak skalpel ale w niewprawnych rękach może zrobić krzywdę (chyba wyprodukowali ich za mało żeby mogła zasłużyć na przydomek widow maker jak stare corvetty) - jest kilka modeli "bez wspomagaczy", analogowych i bezpośrednich ale z tych "masowo" produkowanych to chyba tyle. A dzisiaj już gatunek wymarły. Małych manufaktur nie liczę 

To fakt że Ferrari to emocje, poza włoską nonszalancją i bylejakością tak bliską naszemu polskiemu podejściu to widać tam jednak jakieś uczucia, więcej życia niż niż kalkulacji.

F430 Michała i M2 mają praktycznie takie same osiągi ale - mimo że jestem fanem BMW - więcej radości miałbym na pewno z jazdy Ferrari ( okazjonalnej oczywiście, jako daily mam moje biedaM i nie widzę póki co sensownej alternatywy )

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie zwróciłem na to uwagi ale pytanie czy te ujęcia są "z epoki" czy współczesne. Może być trochę jak z Michelinami TRX, kiedyś np BMW na nich wyjeżdżały z fabryki a dzisiaj (pomijając ile samochodów przetrwało) to raczej tylko gadżet 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
14 godzin temu, beniowski napisał(-a):

Za prawe lusterko w 959 (bo to chyba 959 jest) była dopłata jak w Golfie czy też w ogóle go nie przewidziano😀?

Bo tylko w tych najszybszych nie jest potrzebne. ;) 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
54 minuty temu, Bugs napisał(-a):

To fakt że Ferrari to emocje, poza włoską nonszalancją i bylejakością tak bliską naszemu polskiemu podejściu to widać tam jednak jakieś uczucia, więcej życia niż niż kalkulacji.

F430 Michała i M2 mają praktycznie takie same osiągi ale - mimo że jestem fanem BMW - więcej radości miałbym na pewno z jazdy Ferrari ( okazjonalnej oczywiście, jako daily mam moje biedaM i nie widzę póki co sensownej alternatywy )

 

To prawda, Michał przewiózł mnie w zeszłym tygodniu i auto robi niesamowite wrażenie. Mimo, że obiektywnie jest wolniejszy od mojego daily, to jadąc w środku masz wrażenie, że jest znacznie szybszy. Duża oczywiście w tym zasługa dźwięku wydechu i samego silnika za plecami.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
12 godzin temu, zielony.m napisał(-a):

 

Może nie aż tak dobrze, ale ja sprzed 20 lat byłbym z siebie dumny :)

 

412644050_ZdjcieWhatsApp2023-09-25o21_44.47_030fa306.thumb.jpg.c629a64d103902bf37a37a1c42448b08.jpg


Czy mógłbyś porównać 997 Turbo (to 997.1 Mezger prawda?) z F430? Przewinąłem już 991.1 tts ale szukam czegoś starszego, z duszą ;).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak na zawołanie :P

gdybym miał wybierać to brałbym F50 a nie F40:P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy mógłbyś porównać 997 Turbo (to 997.1 Mezger prawda?) z F430? Przewinąłem już 991.1 tts ale szukam czegoś starszego, z duszą .


Co do duszy- miałem zamówione 992 i chciałem sprzedać 997, ale mi było go zal. Stąd Alpine:)

Co do porównania. Wbrew pozorom to są dwa zupełnie różne samochody. Każdy ma swój klimat i każdy ma swoje plusy i minusy. W dużym uproszczeniu:

F430: sama pozycja za kierownicą wygodna, łatwiej się wsiada niż do 997, design wnętrza... cóż ma się wrażenie że niektóre elementy są tam przypadkiem. Samo prowadzenie bajka, moim zdaniem skrzynia F1 nie lubi miasta. W trasie super, poza tym że przy 150 i więcej nie da się rozmawiać za to dźwięk to poezja. Typowy samochód zabawka, nie nadaje się na daily.

997.1 TT: tez wygodnie, chociaż mój jest twardszy od F430 zwłaszcza w trybie sport. Da się wsadzić do tyłu dzieci do 160cm wzrostu, powyżej to będzie męka. Tiptronic jest dość wolny, ale samochód ma tyle mocy, że nie przeszkadza w codziennym użytkowaniu. Brzmi gorzej niż Ferrari, w sumie nawet gorzej niż moje 4 cylindrowe Alpine. Zdecydowanie bardziej uniwersalne niż F430.

Jakbym miał zostawić jednego- pewnie 997 TT. Jakbym nie miał Turbo na pewno wolałbym F430 od zwykłej 911. Tak czy inaczej liczę że za 2-3 lata uda się dołożyć do kompletu coś żółtego z bykiem, byle biznes się kręcił.

Wysłane z mojego NE2213 przy użyciu Tapatalka


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
12 godzin temu, zielony.m napisał(-a):

 


Co do duszy- miałem zamówione 992 i chciałem sprzedać 997, ale mi było go zal. Stąd Alpine:)

Co do porównania. Wbrew pozorom to są dwa zupełnie różne samochody. Każdy ma swój klimat i każdy ma swoje plusy i minusy. W dużym uproszczeniu:

F430: sama pozycja za kierownicą wygodna, łatwiej się wsiada niż do 997, design wnętrza... cóż ma się wrażenie że niektóre elementy są tam przypadkiem. Samo prowadzenie bajka, moim zdaniem skrzynia F1 nie lubi miasta. W trasie super, poza tym że przy 150 i więcej nie da się rozmawiać za to dźwięk to poezja. Typowy samochód zabawka, nie nadaje się na daily.

997.1 TT: tez wygodnie, chociaż mój jest twardszy od F430 zwłaszcza w trybie sport. Da się wsadzić do tyłu dzieci do 160cm wzrostu, powyżej to będzie męka. Tiptronic jest dość wolny, ale samochód ma tyle mocy, że nie przeszkadza w codziennym użytkowaniu. Brzmi gorzej niż Ferrari, w sumie nawet gorzej niż moje 4 cylindrowe Alpine. Zdecydowanie bardziej uniwersalne niż F430.

Jakbym miał zostawić jednego- pewnie 997 TT. Jakbym nie miał Turbo na pewno wolałbym F430 od zwykłej 911. Tak czy inaczej liczę że za 2-3 lata uda się dołożyć do kompletu coś żółtego z bykiem, byle biznes się kręcił.

Wysłane z mojego NE2213 przy użyciu Tapatalka

 

 

Super ciekawe to co pisałeś o F430. Zaskakuje to co mówisz o wygodzie wsiadania. A masz może odniesienie do poprzedników? 360, 355, 348, testarossa? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Się śmieją, a płyn do migaczy faktycznie istnieje :)IMG_1037.thumb.jpeg.cbd8453d9dcb7cd2cc3fecfbb9c3853f.jpeg


Miłego dnia!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, Lincoln Six Echo napisał(-a):

 

Roszczenia zapewne będą kierowane do operatora systemu.

Już to widzę, a wypadek śmiertelny 🤔🤔🤔 jakoś tego nie widzę, operator systemu czyli kto , z imienia i nazwiska, słabo 🤔🤔🤔

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A może ścigać tego kto napisał kod? Czyli np. jakiegoś Hindusa w Gudzźaracie 😂?

Edytowane przez beniowski

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niedawno w moim garażu pojawił się taki potworek :)

 


 

10.jpg

11.jpg

Edytowane przez Chorwat

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Super ciekawe to co pisałeś o F430. Zaskakuje to co mówisz o wygodzie wsiadania. A masz może odniesienie do poprzedników? 360, 355, 348, testarossa? 
Fotele nie maja takich wysokich boczków jak 997. Co do starszych mam odniesienie pod względem awaryjnosci. Zrobiłem research i jak nie chcesz często bywać w serwisie to wszystko przed 360 jest słabym pomysłem. Natomiast nigdy żadnym z wymienionych nie jeździłem.

Wysłane z mojego NE2213 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@zielony.m chyba mnie coś ominęło i nie zarejestrowałem (nowego?) zakupu 🤔 Gratuluję Rarri 👍 była jakaś obszerniejsza fotogaleria?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
36 minut temu, TomcioMiki napisał(-a):

Dobra zejdźmy na ziemię takie coś mi się stało 🤔🤔🤔

 

Naprawdę nie słyszałeś jak walił sworzeń? Na diagnostyce nic nie wyszło? Na szczęście chyba wszyscy cali i zdrowi...


TikTak TikTak - tylko 2 kalorie ;-)

MARIANEK :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, mkoch napisał(-a):

Naprawdę nie słyszałeś jak walił sworzeń? Na diagnostyce nic nie wyszło? Na szczęście chyba wszyscy cali i zdrowi...

To nie sworzeń tylko granitowych krawężnik ☹️☹️☹️ nikomu włos z głowy nie spadł 🤗🤗🤗

Edytowane przez TomcioMiki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   1 użytkownik

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.