Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...
News will be here
Guest

Pogadajmy o samochodach :-)

Recommended Posts

2 godziny temu, Lynx27 napisał(-a):


Rafał, jakbym siebie czytał. Pare lat z GLE, nie da się wyrzucić do śmieci. Nie dziwie się jednak dylematom, odmiana też jest potrzebna :)

Przerabiałem już wszystkie suvy. Od q7 ( wielkie, większe od gle), przez x5 ( na siłe imho chce być sportowe), XC90 ( moim zdaniem 2 litrowy silnik w tak dużym aucie to trochę słaba sprawa, miałem). RX450h ( wyjąca skrzynia biegów w poprzednim gen ale ogólnie super auto). GLS (super wygodny, ale za wielki dla mnie). Zawsze kończyło się na GLE. Teraz wszedłem do tej rzeki czwarty raz 🙄. GLE400d idealny do tego gabarytu, ekonomia i komfort. 450 lekko ospały i sporo palił. 53GLE to moim zdaniem idealny kompromis między osiągami,ekonomią i kulturą pracy a ceną. (63 to przerost formy nad treścią). 
Z premedytacją wziąłem przedlift bo mało różnic w polifcie, ( minimalnie kierownica i lampy, kosmetyka) a ceny sporo wyższe. Ja zawsze kończę w tym samym miejscu, tak jak z zegarkami.  😅

866d55f2-b155-4f46-8867-e25e3ddb3a1a.jpeg

db81c9f1-54d9-40e7-b9b7-31c41e44ec96.jpeg

Tak to się pewnie skończy🤷🏻‍♂️😉 moja Żona od początku była za kolejnym GLE i dziwiła się, że rozglądam się za innymi markami, czy modelami😉

Share this post


Link to post
Share on other sites
30 minut temu, rafalmosty napisał(-a):

Tak to się pewnie skończy🤷🏻‍♂️😉 moja Żona od początku była za kolejnym GLE i dziwiła się, że rozglądam się za innymi markami, czy modelami😉


Możemy być głową, ale szyja jest równie istotna ;). Decyzja prosta nie jest, kwestia ile masz czasu na filtrację, bo jest w czym wybierać, powodzenia 👍

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, memento mori napisał(-a):

 

Mi wizualnie bardziej podoba się bliźniak 124 Spider, ale po przymiarkach na wysokości oczu miałem głównie belkę nad szybą (187 cm) 😀 Swoją drogą w sieci trudno o porównania w 124 i MX5. 

Wersja FIATA dostała kiedyś zaszczytny tytuł samochodu roku dla gejów (środowisko wybrało). Nie mam uprzedzeń, niemniej tak tylko napomknę 😉

Godzinę temu, Lynx27 napisał(-a):


Możemy być głową, ale szyja jest równie istotna ;). Decyzja prosta nie jest, kwestia ile masz czasu na filtrację, bo jest w czym wybierać, powodzenia 👍

Zgadzam się z małżonka 😉 Q7, gls itp są na codzień uciążliwe. Chyba ze mieszkasz na zadupiu i do miasta jedziesz raz na pol roku. Nowe Q5 ma być ok 10 cm dłuższe i to będzie idealne gabarytowo auto do wszystkiego.

1 godzinę temu, rafalmosty napisał(-a):

Tak to się pewnie skończy🤷🏻‍♂️😉 moja Żona od początku była za kolejnym GLE i dziwiła się, że rozglądam się za innymi markami, czy modelami😉

Bo żony generalnie nie lubią kiedy się rozglądamy za innymi modelami 😊

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 godzin temu, rafalmosty napisał(-a):

Koledzy, z racji tego, że mojemu Mietkowi GLE stuknęło 5 lat, powoli zaczynam rozglądac sę za innym autem.

 

Wymagania:

- 4x4;

- suv lub przynajmniej podwyższone kombii, ze znośnym prześwitem;

-automat;

- spory bagażnik (mam dwóch chłopców w wieku przedszkolnym, więc tutaj muszę zapewnić odpowiednią przestrzeń);

- moc przynajmniej te z 250 km;

- raczej nie diesel i nie full elektryk;

- nowy ewentualnie demo z salonu (pełna faktura VAT);

- cena, im mniej tym lepiej, ale powiedzmy pomiedzy 400 a 500 k zł. Nie pogniewam się, jak się zmieścimy poniżej tej kwoty 😉 

 

Co biorę pod uwagę?:

- najnowszego Lexusa RX;

- audi A6 allroad;

- audi Q7;

- Volvo V 90 Cross Cauntry;

- może kolejnego GLE, ale mimo, że nie miałem z nim żadnych problemów, chyba chciałbym odmiany. 

 

Nie chciałbym chyba BMW (mam jeszcze X1 na podwórku). 

 

Najbardziej gada do mnie chyba Lexus, ale sam nie wiem. 

Doradźcie proszę, bo może czegoś nie dostrzegam. 

 

 

Porsche Cayenne. 

 

Mercedes G z jakimś fajnym body kitem.

 

Lexus RX. 

Edited by Remy

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 minut temu, Remy napisał(-a):

 

Porsche Cayenne. 

 

Mercedes G z jakimś fajnym body kitem.

 

Lexus RX. 

Cayenne i G nie mieszczą się w budżecie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, Valygaar napisał(-a):

zaszczytny tytuł samochodu roku dla gejów (środowisko wybrało)

 

A jakieś 20 lat temu ten sam tytuł dostała Impreza.

Share this post


Link to post
Share on other sites
26 minut temu, Tommaso napisał(-a):

Cayenne i G nie mieszczą się w budżecie

 

Jesteśmy tutaj po to aby pomóc go przekroczyć.

To dewiza forum. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, Valygaar napisał(-a):

Wersja FIATA dostała kiedyś zaszczytny tytuł samochodu roku dla gejów (środowisko wybrało). Nie mam uprzedzeń, niemniej tak tylko napomknę 😉

 

 

W tym gronie jest też m.in. Ford Mustang, Ferrari F12 Berlinetta, Aston Martin DB9, Alfa Romeo Mito, Citroën DS4. Czyli same fajne auta. 

 

A statystyczny gej nad Wisłą jeździ Skodą Octavią a nie 124 Spider. 😜

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mercedes SL też swego czasu był, co było powodem licznych żartów kolegów z TOP GEAR wobec Jeremy Clarksona, który miał wtedy SL AMG

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

W dniu 15.09.2023 o 14:12, pajakleon97 napisał(-a):

 

A gdzie mozna sie takim autem przejechac, jest u nas przedstawicielstwo? Z wygladu troche na sile probuja byc oryginalne, ciekawy jestem jak to sie prezentuje na zywo bo jest to cos nowego.

 

Wlasnie np. nowe mercedesy pod tym wzgledem wypadaja nienajlepiej mowiac delikatnie...

 

Alfa Stelvio ponoc nawet lepiej :D

 

 

 

U Was to nie wiem, u mnie - w Zurichu.

Jakosc wykonania wnetrza jest wg. mnie lepsza niz w Porsche.  Minusem sa wlasciwosci jezdne (powiedzmy, ze na poziomie Volvo) i w sumie slabe silniki. 

 

Nie jezdzilem Stelvio, wiec ciezko mi porownac.

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 19.09.2023 o 13:28, rafalmosty napisał(-a):

 

 

Co biorę pod uwagę?:

- najnowszego Lexusa RX;

- audi A6 allroad;

- audi Q7;

- Volvo V 90 Cross Cauntry;

- może kolejnego GLE, ale mimo, że nie miałem z nim żadnych problemów, chyba chciałbym odmiany. 

 

Nie chciałbym chyba BMW (mam jeszcze X1 na podwórku). 

 

Najbardziej gada do mnie chyba Lexus, ale sam nie wiem. 

Doradźcie proszę, bo może czegoś nie dostrzegam. 

 

 

 

Nie wiem na ile juz w PL dostepne, ale Genesis GV80 to mogloby byc cos co Ci sie spodoba 😊

Share this post


Link to post
Share on other sites
Koledzy, z racji tego, że mojemu Mietkowi GLE stuknęło 5 lat, powoli zaczynam rozglądac sę za innym autem.
 
Wymagania:
- 4x4;
- suv lub przynajmniej podwyższone kombii, ze znośnym prześwitem;
-automat;
- spory bagażnik (mam dwóch chłopców w wieku przedszkolnym, więc tutaj muszę zapewnić odpowiednią przestrzeń);
- moc przynajmniej te z 250 km;
- raczej nie diesel i nie full elektryk;
- nowy ewentualnie demo z salonu (pełna faktura VAT);
- cena, im mniej tym lepiej, ale powiedzmy pomiedzy 400 a 500 k zł. Nie pogniewam się, jak się zmieścimy poniżej tej kwoty  
 
Co biorę pod uwagę?:
- najnowszego Lexusa RX;
- audi A6 allroad;
- audi Q7;
- Volvo V 90 Cross Cauntry;
- może kolejnego GLE, ale mimo, że nie miałem z nim żadnych problemów, chyba chciałbym odmiany. 
 
Nie chciałbym chyba BMW (mam jeszcze X1 na podwórku). 
 
Najbardziej gada do mnie chyba Lexus, ale sam nie wiem. 
Doradźcie proszę, bo może czegoś nie dostrzegam. 
 
Każdy z wymienionych pewnie będzie ok. Volvo bym odpuścił z powodu ogranicznika prędkości do 180km/h. Jeździłem A6 allroad w 3 litrach przez ostatnie 2 lata, niesamowicie uniwersalne auto, w tym budżecie będzie bardzo bogato wyposażone. Na co dzień to duże kombi, ale w razie konieczności możesz je podnieść do 18cm prześwitu.

Wysłane z mojego SM-S906B przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kto tam ma coś więcej pojęcia o starym 1,9 TDI? Kupiłem stare audi na dojazdy do pracy, bardziej by osoba która go sprzedaje (z rodziny) dostała trochę grosza bo odkłada na lepsze auto. Samochód taki trochę pamiątka, kiedyś należał do Teściowej. No i fajnie by było by był jako tako sprawny. Brałem w ciemno nie patrząc na stan. No i z tłumika leci niebieski dym. Pierwsze co chce wyeliminować lub potwierdzić/zaprzeczyć, że to awaria turbosprężarki. Czy można zdjąć rurę prowadząca do interkulera i odpalić sprawdzając czy dalej dymi? Bo, że pierścienie i uszczelniacze to pewnie też możliwe, ale może tak zacząć, co sądzicie. Samochód audi rok 1997, A4 1,9TDI 110KM. Ps, na filmie nie widać tak dymu, zaczął się po wczorajszej nieco szybszej przejażdżce.

 

https://youtu.be/nidr1NpEWXE?si=RSlmo1zFeKzNGnX8

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Edited by albiNOS 01

Kocham Zegarki i nie dlatego, że pokazują która jest godzina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nie musisz odpalać bo jeśli turbo ciśnie olej w dolot to ten olej jest tam cały czas i zostaje na każdej powierzchni. Jeśli otworzysz dolot i palcem przejedziesz po wewnętrznej ściance rury to będziesz mieć tłusty palec. W coolerze potrafi być bajorko oleju w takich sytuacjach 

Share this post


Link to post
Share on other sites

A niebieski dym nie świadczy  raczej o zużyciu silnika  ( pierścienie) ? problemy z turbo to raczej czarny dym... - nie jestem mechanikiem


GW 9110 , DW 5600c 901 , GW 9400 1er , DW 9052 1659 , GS 1050 B , GS 1150 , Casio 31 QR-12 ,GS 1200 B , DW 9000 1659 , Atlantic Worldmaster ,Tissot Antimagnetique , Zenith 28800 ,Orient patelnia, Orient tristar , Orient Ray 2 blue , DW 6900 x 2 , Orient Chrono Ace , Orient quartz ,Orient Triton I .

Share this post


Link to post
Share on other sites

A kto wpuszcza nieletniego za kierownicę? Jeśli to turbina, to dymić będzie od niebieskiego do białego... na niebiesko dymią uszczelniacze zaworowe lub pierścienie...


Porządek na serwisie o niczym nie świadczy. Często najlepsze usługi świadczone są przez geniuszy w totalnym bałaganie…

Share this post


Link to post
Share on other sites

niebieski to olej. Olej mogą puszczać uszczelniacze zaworowe, pierścienie, UPG, turbo. Możliwości jest wiele. Czarny dym to problem z mieszanką, za bogato. Biały to najczęściej płyn chłodniczy - UPG. W teorii - jeśli uszczelniacze to może puszczać bąka przy odpalaniu, później nie powinien kopcić no chyba że uszczelniacze są już takie jakby ich nie było. Jak pierścienie czy turbo - może kopcić cały czas. W przypadku diesla i puszczającej turbiny w skrajnych wypadkach może dojść do rozbiegania silnika 

Edited by trollu

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, SzefSzefow napisał(-a):

 

 

Nie wiem na ile juz w PL dostepne, ale Genesis GV80 to mogloby byc cos co Ci sie spodoba 😊

Ooo Koreańczyka nie brałem pod uwagę. Kurczę, jeszcze z autem na B można pomylić😉 W Polsce nie znalazłem dystrybucji, więc z serwisem byłby problem. Macałeś/jeździłeś tym?

Share this post


Link to post
Share on other sites
19 minut temu, rafalmosty napisał(-a):

Ooo Koreańczyka nie brałem pod uwagę. Kurczę, jeszcze z autem na B można pomylić😉 W Polsce nie znalazłem dystrybucji, więc z serwisem byłby problem. Macałeś/jeździłeś tym?

Genesis to wyższa klasa od Hyundaia/Kia, więc chyba poprzez nich możesz działać. Swego czasu jak poszukiwałem samochodu dla siebie, widziałem w salonie Hyunadaia w Łodzi Genesisa G80. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 19.09.2023 o 18:44, rafalmosty napisał(-a):

Tak to się pewnie skończy🤷🏻‍♂️😉 moja Żona od początku była za kolejnym GLE i dziwiła się, że rozglądam się za innymi markami, czy modelami😉

Rafał a może Macan? ewentualnie Alfa Tonale lub Stelvio (piękne auta).

 

Dopisek: z koreańczyków zerknąłbym na Sorento.

Edited by tommly

..."Wszys­tko jest możli­we. Niemożli­we po pros­tu wy­maga więcej cza­su"... Dan Brown

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 godzin temu, tommly napisał(-a):

Rafał a może Macan? ewentualnie Alfa Tonale lub Stelvio (piękne auta).

 

Dopisek: z koreańczyków zerknąłbym na Sorento.

Tomku, piękne auta, ale Macan, czy Alfy mają za mały bagażnik, jak na moje potrzeby. Najnowsze Sorento ma mój kolega. Macałem, jechałem i chyba bym nie chciał. 
Dziękuję Panowie za wszystkie rady i wskazówki. Doszedłem do wniosku, że lepsze jest wrogiem dobrego, więc zaczynam rozglądać się za nowym GLE😉

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, rafalmosty napisał(-a):

Tomku, piękne auta, ale Macan, czy Alfy mają za mały bagażnik, jak na moje potrzeby. Najnowsze Sorento ma mój kolega. Macałem, jechałem i chyba bym nie chciał. 
Dziękuję Panowie za wszystkie rady i wskazówki. Doszedłem do wniosku, że lepsze jest wrogiem dobrego, więc zaczynam rozglądać się za nowym GLE😉

Jeżeli w GLE wszystko Ci pasuje i w nowym też się odnajdujesz to chyba nie ma sensu na siłę zmieniać. Najważniejsze to czuć się dobrze w aucie.

Mój znajomy - majętny gość - jakiś czas temu po przetestowaniu różnych premium kupił ostatecznie Ssang Yonga bo tylko w nim miał odpowiednio wygodnie. Dzisiaj Rexton nie jest już tak brzydki a nowy Torres całkiem ładny. Punkty do lansu raczej ujemne ale jak to komuś nie przeszkadza to może być ciekawa opcja  - 7-miejscowy maksymalnie wypasiony Rexton nie przekracza 300k.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tomku, piękne auta, ale Macan, czy Alfy mają za mały bagażnik, jak na moje potrzeby. Najnowsze Sorento ma mój kolega. Macałem, jechałem i chyba bym nie chciał. 
Dziękuję Panowie za wszystkie rady i wskazówki. Doszedłem do wniosku, że lepsze jest wrogiem dobrego, więc zaczynam rozglądać się za nowym GLE

Nic na siłę, zgadzam się, do pewnych rzeczy się człowiek przyzwyczaja i potem ciężko je zastąpić czymś innym, też tak mam default_wink.png

..."Wszys­tko jest możli­we. Niemożli­we po pros­tu wy­maga więcej cza­su"... Dan Brown

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, Bugs napisał(-a):

Jeżeli w GLE wszystko Ci pasuje i w nowym też się odnajdujesz to chyba nie ma sensu na siłę zmieniać. Najważniejsze to czuć się dobrze w aucie.

Mój znajomy - majętny gość - jakiś czas temu po przetestowaniu różnych premium kupił ostatecznie Ssang Yonga bo tylko w nim miał odpowiednio wygodnie. Dzisiaj Rexton nie jest już tak brzydki a nowy Torres całkiem ładny. Punkty do lansu raczej ujemne ale jak to komuś nie przeszkadza to może być ciekawa opcja  - 7-miejscowy maksymalnie wypasiony Rexton nie przekracza 300k.


Torres na to co daję za swoją cenę to jest mistrzostwo świata. Wygląd też ciekawy. Niemniej, czuć chińczyka w środku, a kultura pracy 1,5 litrowego benzyniaka oraz jego spalanie zakrawa o pomstę. No ale nie można mieć wszystkiego, chociaż przy przesiadce, ze żwawego GLE może być dysonans. Jakbym patrzył najbardziej na $ to Torres nie ma sobie równych w tej kasie, jak $ są drugorzędne, to jednak marki 'premium' są fajniejsze.

Edited by Lynx27

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   1 member

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.