Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
News will be here
Gość

Pogadajmy o samochodach :-)

Rekomendowane odpowiedzi

No chyba że tak, myślałem że już je masz default_wink.png swoją drogą jak gadalem w lexsie to mówili że 5k jest opłata przy zamówieniu default_wink.png jak odbierzesz to wrzuc foto bo es piękne auto

Wysłane z mojego SM-S921B przy użyciu Tapatalka



Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, bober5264 napisał(-a):

No chyba że tak, myślałem że już je masz default_wink.png swoją drogą jak gadalem w lexsie to mówili że 5k jest opłata przy zamówieniu default_wink.png jak odbierzesz to wrzuc foto bo es piękne auto

Wysłane z mojego SM-S921B przy użyciu Tapatalka


 

No też chcieli ode mnie początkowo 5k, ale wolałem 10k, bo miałem sporą sprzedaż w kwietniu, a ta kwota zaliczki jest elastyczna i od razu wystawiają fakturę na tę wpłatę. Przecież pisałem wcześniej, że auto będzie dopiero w lipcu🙂

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A żebym to ja tak wszystko pamietal, jak na mnie to i tak dużo że pamiętam nick i model auta

A żeby nie było totalnie offtopu, byłem w weekend przejechac się nowym uxem i nxem i tak jak es zrobil na mnie duże wrażenie wykonaniem prowadzeniem i całością, tak te dwa gagatki mnie bardzo zawiodły.
Na moim polu bitwy zostały es i s60. Nie mogę się zdecydowac

Wysłane z mojego SM-S921B przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 minuty temu, bober5264 napisał(-a):

A żebym to ja tak wszystko pamietal, jak na mnie to i tak dużo że pamiętam nick i model auta emoji16.png

A żeby nie było totalnie offtopu, byłem w weekend przejechac się nowym uxem i nxem i tak jak es zrobil na mnie duże wrażenie wykonaniem prowadzeniem i całością, tak te dwa gagatki mnie bardzo zawiodły.
Na moim polu bitwy zostały es i s60. Nie mogę się zdecydowac

Wysłane z mojego SM-S921B przy użyciu Tapatalka
 

Chciałbym coś doradzić, ale nie mam podstaw. Skoro masz problem z długością auta i jest to podstawowy problem, to brałbym krótsze, czyli S60. Z drugiej strony, duże auta też da się w miarę dobrze parkować. Ja mam dwa auta >5m i jeżdżę oraz parkuję w Warszawie, bez kamer i czujników parkowania. Nowe auto będzie miało co najmniej kamerę cofania i czujniki... 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
51 minut temu, Autor1984 napisał(-a):

 

Dokładnie P Zero to bardzo głośne opony, ale o dobrej trakcji, co przekłada się na czucie pojazdu.

To prawda, ale przy wyższych temparaturach dopiero czuć tą przyczepność,  stąd uważam że to nie najlepsze opony na Polskie realia pogodowe 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Długość s60 dla mnie na plus, wnetrze też mi się bardziej podoba. Es bardziej podoba mi się z zewnątrz, podoba mi się dzialanie tej hybrydki i oczywoscie bezawaryjnosc.
Co wygra, sam jestem ciekaw
Z drugiej strony mam teraz fajne auto i wcale ta zmiana nie jest taka pilna, a slyszalem co nie co ze w przyszłym roku może być nowy es

Wysłane z mojego SM-S921B przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A co było nie tak z NX-em?

Jechałem pluginem i miałem dość pozytywne odczucia, szczególnie w trybie elektrycznym 😁

Edytowane przez Tommaso

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jechalem tylko tym 350h.
1. Dosc slabo wybierał nierówności
2. Slabe wyciszenie
3. No serio nie jedzie, wyprzedzanie mogloby byc stresujace, a i wycie cvt dużo bardziej słyszalnie niż np w esie
4. Spasowanie wnętrza - no trzeszczy
A to wszystko w cenie ok 300k

Wysłane z mojego SM-S921B przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pewnie kwestia punktu odniesienia, ale jak dla mnie to był mega komfortowy. Słabe wyciszenie nadkoli też zaobserwowałem, ale w demo, którym jechałem nic nie trzeszczało. Wycie też mniej mi przeszkadzało, ale pewnie w NX450h+ jest mniej odczuwalne z uwagi na mocniejsze silniki elektryczne.

Ale to prawda, że w SUVach Lexusa pełen komfort jest dopiero w RX 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No z tym trzeszczeniem to oczywiście nie tak jak w starym fiacie ale porównując do esa to zauważalnie, es był spasowany perfekcyjnie, a tu gdzie nie dotkniesz to sie odzywal.
Wiadomo że wyciszenie kwestia subiektywna, ale jadasz 120 ekspresówka powiedzialbym że to max w miarę komfortowej jazdy, ale w miarę a nie komfortowej, oczekiwałem więcej po tym autku
Fakt 450 jechałby zdecydowanie lepiej

Wysłane z mojego SM-S921B przy użyciu Tapatalka



Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, bober5264 napisał(-a):

Długość s60 dla mnie na plus, wnetrze też mi się bardziej podoba. Es bardziej podoba mi się z zewnątrz, podoba mi się dzialanie tej hybrydki i oczywoscie bezawaryjnosc.
Co wygra, sam jestem ciekaw emoji16.png
Z drugiej strony mam teraz fajne auto i wcale ta zmiana nie jest taka pilna, a slyszalem co nie co ze w przyszłym roku może być nowy es

Wysłane z mojego SM-S921B przy użyciu Tapatalka
 

 

s60 i Es  podobają mi się z przodu. Ale z tyłu już nie.

Za to Nx już bardzo z każdej strony. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, Krakus1 napisał(-a):

no jestem w szoku , żeby opona zimowa była cichsza od letniej ! , właśnie wymieniam zimowe PA5 na letnie P zero , i jest głośniej w środku , a jakość szumu z opon jest mniej przyjmna niż w przypadku PA5 

P Zero nigdy do cichych nie należały. Lubią sobie poszumieć, szczególnie przy wyższych temperaturach. 


To jest moje zdanie i ja je całkowicie popieram.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 godzin temu, Valygaar napisał(-a):

"leasingi to przepłacanie oraz życie ponad stan, pokazówka itp."

To ja pewnie pojde pod prad tutaj.

Mamy 2 samochody, jeden vintage za gotowke a drugi w leasingu konsumenckim. Nie dlatego ze nas nie stac, ale wlasnie dlatego ze nas stac.

Wole wplacac na fundusz emerytalny i odliczyc 40% od podatku. Samochod powoli sie bedzie splacac. W przypadku inflacji lepiej dluziej niz szybciej.

Edytowane przez Trojin

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, łowca napisał(-a):

Wpadł mi do głowy  pomysł by Dustera zmienić na Renault Arkana - ma ktoś może?  Czy to już nie przestarzały będzie samochod ?  

 

Ta renówka jest prawie 2x droższa niż Duster??:o

Pojeździłem trochę tą Dacią żeby szybko nabić kilometry do pierwszej wymiany oleju i jestem zdania, że to więcej niż poprawny pojazd. Sa oczywiście pewne kwestie, które są ewidentnie umyślnie spieprzone, ale to chyba tylko po to żeby nie kanibalizować np. Renault. Nie dziwię się, że jest taki wysyp Daczek na polskich ulicach. 

Pisałeś chyba, że dla ciebie LPG było za słabe. Jeszcze jakieś argumenty za dopłatą ok. 60 tys? 🤔

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
16 godzin temu, łowca napisał(-a):

Renault Arkana - ma ktoś może?  Czy to już nie przestarzały będzie samochod ?

 

Jeżdżę nim od poprzedniego piątku - ma być tylko na m-c a potem "docelowe" - przebiegu ma 391 km i wyświetla się pół zbiornika (nie wiem jaka pojemność). 

 

Poprzednio były cztery służbowe auta klasy trochę lepszej: stare i nowe CC a potem dwa Talismany (początkowo na nie psioczyłem że "Francuz" etc. ale potem doceniłem wygodę - np. masaże pleców w trasie - a żona za wielki bagażnik - ja do sztauerki się nie tykam celem uniknięcia kłótni). Ostatnim w  cztery lata zrobione 67 tys. km, w tym jeden wyjazd do Bawarii.

 

Dlatego też niektóre sprawy mi nie podchodzą: materiały, gorsza wygoda siedzeń (trzeba oddać, że elektryczne, pompowane i podgrzewane - taka też kierownica), audio, "blaszany" dźwięk przy zamykaniu drzwi, wyciszenie - wszystko to wydaje się trochę "cheapy". Do tego mniejszy bagażnik - tylko jednopiętrowy bo koło (dojazdowe chyba ?) a nie zestaw naprawczy. Inne osoby nimi obdarowane też jęczą, że Talismany były lepsze a obiecywali Australe. Gdzieś czytałem że Arkana początkowo miała być robiona na rynek rosyjski a jest to mocno poprawiony Duster.

 

Natomiast objawieniem jest dla mnie hybryda - pomimo jazdy w trybie sport (tylko miasto) i niestety "względnie dość elastycznego" podejścia do przepisów średnia wychodzi poniżej 7 l/100 km. Jeździ się nią naprawdę fajnie, przy wyjeżdżaniu i wjeżdżaniu z przelotówek pod blok i do garażu dość dużo (jakieś 500 m) na prądzie - spalinówka włącza się przy ok. 55 km/h. Raz z ciekawości przejechałem się jakieś 3 - 4 km na prądzie i zeszło ok. 1/5 kreski przy klimie, audio, światłach i wszystkim normalnym. Przyspieszenie też jest OK (Talismany były wołowate - pierwszy 1,5  a drugi 1,3 - obydwa 150 KM).

 

@Valygaar ceny nie znam 🙂 "Ze swoich" 60 koła do Dustera bym nie dopłacał.

 

IMG_20240430_092422.jpg

Edytowane przez mroova
Dodanie fotki "zegarów".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, mroova napisał(-a):

(...)

 

@Valygaar ceny nie znam 🙂 "Ze swoich" 60 koła do Dustera bym nie dopłacał.

 

 

Duster schodzący jest tańszy o ok 60 tys. od hybrydowej wersji Arkana 🙄🤔

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Widocznie byłem mało precyzyjny, ale o to mi chodziło - do tańszego Dustera nie dołożyłbym bym 60 tysi żeby mieć Arkanę. Z tego co piszemy wynika, że kosztuje jakieś chore pieniądze.

 

Niezależnie od powyższego - nie kupiłbym Arkany, przede wszystkim dlatego, że nigdy nie podobały mi się "suvy coupe" typu X4, X6 itp. 

Edytowane przez mroova
Uzupełniam: ale za darmochę mogę nią jeździć nawet cztery lata - w końcu to najlepsze auto świata;-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@bober5264 S60 i ES300h to kompletnie dwa różne auta. Zarówno pod względem wielkości, charakteru i "odbioru".

Przepiękne nawiązanie do przeszłości. Taki AM V8 Vantage XXI w.

Cudo!

AS1.jpg

AS2.jpg

AS3.jpg

AS4.jpg

AS5.jpg

AS6.jpg

AS7.jpg

Edytowane przez Autor1984

"Człowiek tyle jest wart, ile warte są sprawy, którymi się zajmuje." Marek Aureliusz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chińczycy to jednak mają łeb. Ludzie zaczynają pluć na wszechobecne dotykowe panele i chcą fizycznych przycisków - wystarczy rzucić kolejna sakiewką pieniędzy i można sobie dokupić akcesoryjne klikacze. Czekam kiedy znów wrócą fizyczne wskazówki i ciekawe ile będzie trzeba za nie dopłacić 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Imo fajna sprawa, brakuje przycisków? Dokup sobie.
Przynajmniej jest taka możliwość a nie ekran wiekszy od laptopa w środku

Wysłane z mojego SM-S921B przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 minut temu, trollu napisał(-a):

Chińczycy to jednak mają łeb. Ludzie zaczynają pluć na wszechobecne dotykowe panele i chcą fizycznych przycisków - wystarczy rzucić kolejna sakiewką pieniędzy i można sobie dokupić akcesoryjne klikacze. Czekam kiedy znów wrócą fizyczne wskazówki i ciekawe ile będzie trzeba za nie dopłacić 

za rok wpadną na to, że mogą z tego zrobić subskrypcję. Nie zapłacisz, nie będą działać 🤣

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

signal-2024-04-30-14-08-40-436.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Można wlec się czymkolwiek i wyprzedzać "furmankę" tym czym się jedzie, jeżeli obiekt wyprzedany jest zawalidrogą. Wiara nie ma tu nic do rzeczy. Akurat w tym przypadku ważne jest to, żeby wyprzedzany nie zaczął przyspieszać, bo to było by wbrew przepisom i zdrowemu rozsądkowi.

 

 

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję Wszystkim. Arkana - gdybym  wybrał  to była by z  tańszych z innym lakierem i kołem zapasowym - to jakieś  125 tys.  Duster kosztował 100 tys  -  więc bym dołożył ok. 40 tys. Za to miałbym normalny tzn. aktywny tempomat ktorego mi brakuje, bo zwykły  to samobójstwo 😬  i jeszcze parę przydatnych systemów. Sam samochod  też  bardziej cywilizowany jest jednak. Duster nie specjalnie  lubi długie proste trasy. Jako samochód jest ok- ale  z czasem każdy lubi zmienić na coś  lepszego, choćby odrobinę 😀. Akurat Arkana  to nadal tanie i proste auto, taki własnie lepszy Duster, bo w tej cenie nie ma nic  fajnego niestety gdzie  można włożyć do środka rower i pojechać  polną drogą. Nowy Duster odpada - wydaje mi się jeszcze bardziej plastikowy niż obecny-  w  dodatku jest  mocno okrojony, nie ma nawet  podświetlanych przycisków na kierownicy - co już  przerabiałem w  Dusterze II z 2020 r.  Natomiast co do Renaulta-  największy minus  dla mnie to brak wycieraczki z tyłu. Będę w salonie za 2 tygodnie to pooglądam  jeszcze Australa - ale ten coś  za ciężki  się wydaje. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Facecik,nie bierz tego żartu tak dosłownie 🤣🤣

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   1 użytkownik

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.