Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
News will be here
Gość

Pogadajmy o samochodach :-)

Rekomendowane odpowiedzi

 

 

Nota bene

mazda, jak się ją przyciśnie, też się wysoko wkręca i zbyt cicha nie jest...

Ja to chyba z jakichś innych czasów jestem kiedy to wkręcanie na wysokie obroty to był plus, a nie minus

 

Taplaltakl.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na Tiguana czeka się max 3 miesiące obecnie. Zdecydowanie się skrócił po pojawieniu się Skody Karoq.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak z japońskimi autami premium, typu Lexus, ale w ogóle zauważyłem, że w segmencie średnim, to japońce jakoś nie przykładają się do wentylacji i klimatyzacji. Zawsze to jakoś mało efektywnie działało, a miałem Mazdę, Toyotę i Hondę.

 

Obecnie Focus i jak wyżej - w zasadzie problem zaparowanej przedniej szyby nie istnieje.Innych szyb też. I to nie dlatego, że jest elektrycznie podgrzewana (używam tego tylko, jak mi się skrobać nie chce), ale wentylacja działa dużo lepiej, niż w tych wyżej wymienionych.

No a w rezerwie (chociaż nigdy go nie używałem), na panelu jest jeden przycisk, który cały nadmuch + ogrzewanie daje na przednią szybę. Wtedy nie ma zmiłuj, wir jest taki, że para momentalnie znika.

Coraz więcej samochodów ma instalowany czujnik wilgotności ). Kiedyś było to raczej premium lecz ostatnio zauważyłem również ze na przykład Hyundai I30 ma to instalowane. Wraz z innymi czujnikami jest on montowane w uchwycie lusterka. Generalnie Ford (z Focusem na czele) wiedzie prym w rozwoju tej technologi. Taki lepszy Focus ma 11 czujników zainstalowanych w panelu pod lusterkiem. Ciekawostka jest ze te panele w związku z tym wymagają ogrzewania - można przyjrzeć się i zobaczyć ogrzewania panelu lusterka tak jak na tylnej szybie.

 

Automatyczne klimatyzuje bez modułu wilgotności po prostu ustalają temperaturę kabiny w oparciu o punkty pomiarowe temperatury. Jeżeli jest czujnik wilgotności to priorytet ma szyba a potem kabina.

Edytowane przez switch107

nie spiesz się ....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niestety w Maździe tak jest. Jak kupowałem Mazdę MX-5 to nawet kół nie dostałem, jedynie gwarancję gratis na dodatkowe dwa lata i konsolę PlayStation 4 jako bonus. A rozmawiałem z kilkoma dealerami, wszędzie to samo.

 

Co do Volvo, to ich silniki benzynowe, szczególnie te mocniejsze (T5 i T6) są bardzo paliwożerne. IMO diesel D4 jest w XC60 idealnym wyborem.

Ponad Rok temu (jak jeszcze nie wiedziałem że zostanę ojcem:) ) przymierzałem się do mazdy mx 5 to w salonie w Warszawie usłyszałem ze mogę dostać 2 max 3%.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak z japońskimi autami premium, typu Lexus, ale w ogóle zauważyłem, że w segmencie średnim, to japońce jakoś nie przykładają się do wentylacji i klimatyzacji. Zawsze to jakoś mało efektywnie działało, a miałem Mazdę, Toyotę i Hondę.

 

Mam Lexusa z 2016 i jest dokladnie tak jak piszesz. Tylna szyba zawsze zaparowana ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o nawiewy to w ostatnim Avensisie (3,5 :) ) w ogóle jest dramat. Ostatnio jadąc w góry, pasażerom z tyłu zrobiło się chłodno i jedyne co mogłem powiedzieć to sorry. Toyota nie przewidziała ani jednego nawiewu na tył. Trochę słabo bo to jednak nie są aż tak budżetowe auta.

 

A co do nawiewu na szybę, jak jest mocno zaparowana to i tak najlepiej ręcznie odpalić nawiew na przednią szybę bo automat nie domaga. Przynajmniej w przypadku mojej sztuki.

 

Nie prawda. Nawiew na tył znajduje się pod fotelami, szczególnie mocno działa jak ustawisz nawiew na nogi.  Od odparowania przedniej szyby jest, tak jak zauważyłeś ten przycisk który przekierowuje nawiew na nią i działa to skutecznie,

Wsiadam do auta, które jest po nocy lub po np. godzinnym postoju (zaparowana przednia szyba) i teraz:

 

- manual: włączam silnik i jadę (ewentualnie czekam chwilę)

- auto: włączam silnik i:

  - wyłączam "auto"

  - włączam nawiew na przednią szybę

  - ustawiam siłę nawiewu

  - ustawiam temp nawiewu

  - ustawiam prędkość osiągnięcia zadanej temp (wolno.srednio/szybko)

 

Jak w ciągu dnia wsiadam i wysiadam tak po 7-10 razy to by mnie ch.. strzelił od tego klikania za każdym razem, więc w okresie jesienno zimowym z klimy auto na siłę robie sobie manuala, który zawsze ma priorytet przedniej szyby i nigdzie nie wali gorącym prosto w twarz.

 

 

Generalnie, skoro automatyczna klima steruje różnymi nawiewami, temp, prędkością wentylatorów etc, to marzy mi się aby w końcu ktoś wymyślił programowalne tryby "ręczne". Czyli wciskam jeden guzik i wszystkie w/w czynności robią się same, wciskam "auto" i jest auto i tak w kółko do woli.

No i taki właśnie wymarzony przycisk znajduje się w nowym Avensis - pierwszy przycisk po lewej stronie nad panelem nawigacji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U japońskich marek niewielkie rabaty.  W styczniu kupowałem Vitarę 1.6, przy  kwocie 70k, rabat w granicach 2k. U różnych dilerów, czy to gotówkowy czy w akcesoriach, czy tez jako opcja łączona.

 

Wieloryb przejedź się Suzuki Vitara S  , 1.4 turbo 140 KM, może sie wydawac niewiele, ale Vitara jest lekka i subiektywnie daje radę.  Do wyboru 2WD, 4WD,  manual,  automat hydrokinetyczny. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak masz kupić suva do miasta to kup hybrydę. Ekonomia, osiągi, żywotność, spalanie wszystko w tym przypadku na hybrydę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Vitara będzie za mała. Jest mniejsza od IX35, z najchętniej widziałbym coś ciut większego (ale nie tak dużego jak Kodiak czy Sorrento)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Vitara będzie za mała. Jest mniejsza od IX35, z najchętniej widziałbym coś ciut większego (ale nie tak dużego jak Kodiak czy Sorrento)

Stelvio


Deus Dona Me Vi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zmieniam zdanie. Jak giulia to ta z 510KM pod maska :).

Edytowane przez overrange

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ciekaw jestem jak obie te alfy w trwałości będą się zachowywać bo ciekawe. Już ta 280KM byłaby wystarczająca :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Vitara będzie za mała. Jest mniejsza od IX35, z najchętniej widziałbym coś ciut większego (ale nie tak dużego jak Kodiak czy Sorrento)

Ponadto, jak z jazdy próbnej Vitarą wsiądziesz np. do Tiguana to jest szok i niedowierzanie. Przepaść goni przepaść, w prawie każdym aspekcie.

 

Jak zależy Tobie na niskich kosztach paliwa w mieście to hybryda lub gaz bez utraty gwarancji.

Jeżeli ma być oszczędnie na trasie to gaz lub diesel. Lub hybryda na gaz.

Edytowane przez gustaw6666

Trzyzegarkowiec. No niestety już jednak ośmio-...

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 Stelvio wygląda zachęcająco. Muszę tylko przewertować cennik, bo coś mi się wydaję, że linkowana wersja za 159, będzie jednak sporo odbiegać od najwyszych wersji tiguana, mazdy czy rav4...

Dochodzi też z pewnością znacznie większa utrata wartości w porównaniu z wyżej wymienionymi... Ale przejechać się warto :)

 

Z chęcią przejechałbym się nową CR-V. W stanach dostępna od ponad roku, tylko coś nie mogą jej do Europy sprowadzić ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przy tych wymiarach ( szerokości CR-V to 1856mm ) przemyśl zakup pod kątem miejsc parkingowych. W miastach coraz ciaśniej a miejsca są projektowane pod wymiary aut sprzed 30 lat.

Edytowane przez QuadrifoglioVerde

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie prawda. Nawiew na tył znajduje się pod fotelami, szczególnie mocno działa jak ustawisz nawiew na nogi.  Od odparowania przedniej szyby jest, tak jak zauważyłeś ten przycisk który przekierowuje nawiew na nią i działa to skutecznie,

No i taki właśnie wymarzony przycisk znajduje się w nowym Avensis - pierwszy przycisk po lewej stronie nad panelem nawigacji.

 

Krzysiek, chyba przyznasz, że nagrzewanie tyłu, przez odpalanie nawiewu na nogi ciężko nazwać tylnymi nawiewami. Można sobie "jakoś" poradzić, owszem. Ale fakt jest faktem, że auto na odparowanie przedniej szyby lepiej działa jak mu się "pomoże", a fizycznie na tył nawiewu nie ma ani jednego, można sobie pomóc nawiewem na nogi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Takie tyłem nawiewu w starych polonezach już chyba były. Nawiewu jest wtedy jak jest kratka a toyota chyba ma to gdzieś. Rozwazalem rav4 i to był dość istotny argument.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Vitara vs Tiguan różnica w cenie kilkadziesiąt tysięcy złotych to i róznica w jakości oraz wielkości. Nie ma nic za darmo.

Propozycji jest wiele, każdy wybierze coś dla siebie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pomijając kwestie wykończenia, miejsca itd to Vitara dużo dużo gorzej jeździ od Tiguana. Jeździłem obydwoma. Różnicę szczególnie widać na rondach, gdy Vitara traci stabilność i masz wrażenie, że ty mu kierownicą w jedną stronę a ona i tak chce jechać na wprost.

Tiguan prowadzi się jak klasyczny kompakt, osobówka a Vitara jak auto terenowe mimo, że nim nie jest.

No i nie polecam Tiguana z dieslem , jechałem takim 180km 4x4 i jechało to moim subiektywnym zdaniem gorzej niż z silnikiem benzynowym 1.5 150km 2x4 . Nie widzę zupełnie sensu pakowania się w tym przypadku w drogiego diesla dla spalanie mniejszego o 1-2L

 

Poza tym aby mieć Vitarę z dobrym silnikiem czyli 1.4 Boosterjet 140km to trzeba wybrać specyfikację najdroższą Sport a wtedy to auto kosztuje 85tys. A wciąż masz twarde ja kamień plastiki wszędzie i poczucie jazdy puszką. Za drogo ! w takim przypadku lepiej przemyśleć nowego Dustera bo jakość wykończenia będzie podobna a za ok 70tys wyjedziesz nawet dieslem z salonu.

Edytowane przez QuadrifoglioVerde

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Posiadając  i Fokusa i Vitare mam bezpośrednie porównanie. Mimo, ze jest róznica w prowadzeniu niskiego, zwartego kompakta, a podwyższonego crossovera to jednak przesadą jest stwierdzenie, ze Vitara po skrecie kierownicy chce jechać na wprost.

 

Vitara to segment B, Tiguan segment C. Vitara jest   krótsza o 30 cm i  ma mniejszy rozstaw osi o blisko 20 cm,  jest też węższa od Tiguana. To mówi samo za siebie, dłuższe, wieksze auto  jest bardziej komfortowe.

 

Co do cen. Vitare  mozna kupic juz od 61,9 tys i to nie jest golas, bo posiada el. szyby p, radio sterowane z kierownicy,  klimą man, zestaw glosnomowiacy, usb itd, itp  Wersja S to 85 tys,  z dużo bogatszym wyposażeniem i  lepszą jakością. 

 

Jesli chcesz porownać do Dustera to porownaj Vitare Comfort za 61,9, a nie mocniejszą, bogatszą  S za 85k ;).

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.