Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...
Guest

Pogadajmy o samochodach :-)

Recommended Posts

 

 

Nota bene

mazda, jak się ją przyciśnie, też się wysoko wkręca i zbyt cicha nie jest...

Ja to chyba z jakichś innych czasów jestem kiedy to wkręcanie na wysokie obroty to był plus, a nie minus

 

Taplaltakl.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na Tiguana czeka się max 3 miesiące obecnie. Zdecydowanie się skrócił po pojawieniu się Skody Karoq.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie wiem jak z japońskimi autami premium, typu Lexus, ale w ogóle zauważyłem, że w segmencie średnim, to japońce jakoś nie przykładają się do wentylacji i klimatyzacji. Zawsze to jakoś mało efektywnie działało, a miałem Mazdę, Toyotę i Hondę.

 

Obecnie Focus i jak wyżej - w zasadzie problem zaparowanej przedniej szyby nie istnieje.Innych szyb też. I to nie dlatego, że jest elektrycznie podgrzewana (używam tego tylko, jak mi się skrobać nie chce), ale wentylacja działa dużo lepiej, niż w tych wyżej wymienionych.

No a w rezerwie (chociaż nigdy go nie używałem), na panelu jest jeden przycisk, który cały nadmuch + ogrzewanie daje na przednią szybę. Wtedy nie ma zmiłuj, wir jest taki, że para momentalnie znika.

Coraz więcej samochodów ma instalowany czujnik wilgotności ). Kiedyś było to raczej premium lecz ostatnio zauważyłem również ze na przykład Hyundai I30 ma to instalowane. Wraz z innymi czujnikami jest on montowane w uchwycie lusterka. Generalnie Ford (z Focusem na czele) wiedzie prym w rozwoju tej technologi. Taki lepszy Focus ma 11 czujników zainstalowanych w panelu pod lusterkiem. Ciekawostka jest ze te panele w związku z tym wymagają ogrzewania - można przyjrzeć się i zobaczyć ogrzewania panelu lusterka tak jak na tylnej szybie.

 

Automatyczne klimatyzuje bez modułu wilgotności po prostu ustalają temperaturę kabiny w oparciu o punkty pomiarowe temperatury. Jeżeli jest czujnik wilgotności to priorytet ma szyba a potem kabina.

Edited by switch107

nie spiesz się ....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niestety w Maździe tak jest. Jak kupowałem Mazdę MX-5 to nawet kół nie dostałem, jedynie gwarancję gratis na dodatkowe dwa lata i konsolę PlayStation 4 jako bonus. A rozmawiałem z kilkoma dealerami, wszędzie to samo.

 

Co do Volvo, to ich silniki benzynowe, szczególnie te mocniejsze (T5 i T6) są bardzo paliwożerne. IMO diesel D4 jest w XC60 idealnym wyborem.

Ponad Rok temu (jak jeszcze nie wiedziałem że zostanę ojcem:) ) przymierzałem się do mazdy mx 5 to w salonie w Warszawie usłyszałem ze mogę dostać 2 max 3%.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie wiem jak z japońskimi autami premium, typu Lexus, ale w ogóle zauważyłem, że w segmencie średnim, to japońce jakoś nie przykładają się do wentylacji i klimatyzacji. Zawsze to jakoś mało efektywnie działało, a miałem Mazdę, Toyotę i Hondę.

 

Mam Lexusa z 2016 i jest dokladnie tak jak piszesz. Tylna szyba zawsze zaparowana ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli chodzi o nawiewy to w ostatnim Avensisie (3,5 :) ) w ogóle jest dramat. Ostatnio jadąc w góry, pasażerom z tyłu zrobiło się chłodno i jedyne co mogłem powiedzieć to sorry. Toyota nie przewidziała ani jednego nawiewu na tył. Trochę słabo bo to jednak nie są aż tak budżetowe auta.

 

A co do nawiewu na szybę, jak jest mocno zaparowana to i tak najlepiej ręcznie odpalić nawiew na przednią szybę bo automat nie domaga. Przynajmniej w przypadku mojej sztuki.

 

Nie prawda. Nawiew na tył znajduje się pod fotelami, szczególnie mocno działa jak ustawisz nawiew na nogi.  Od odparowania przedniej szyby jest, tak jak zauważyłeś ten przycisk który przekierowuje nawiew na nią i działa to skutecznie,

Wsiadam do auta, które jest po nocy lub po np. godzinnym postoju (zaparowana przednia szyba) i teraz:

 

- manual: włączam silnik i jadę (ewentualnie czekam chwilę)

- auto: włączam silnik i:

  - wyłączam "auto"

  - włączam nawiew na przednią szybę

  - ustawiam siłę nawiewu

  - ustawiam temp nawiewu

  - ustawiam prędkość osiągnięcia zadanej temp (wolno.srednio/szybko)

 

Jak w ciągu dnia wsiadam i wysiadam tak po 7-10 razy to by mnie ch.. strzelił od tego klikania za każdym razem, więc w okresie jesienno zimowym z klimy auto na siłę robie sobie manuala, który zawsze ma priorytet przedniej szyby i nigdzie nie wali gorącym prosto w twarz.

 

 

Generalnie, skoro automatyczna klima steruje różnymi nawiewami, temp, prędkością wentylatorów etc, to marzy mi się aby w końcu ktoś wymyślił programowalne tryby "ręczne". Czyli wciskam jeden guzik i wszystkie w/w czynności robią się same, wciskam "auto" i jest auto i tak w kółko do woli.

No i taki właśnie wymarzony przycisk znajduje się w nowym Avensis - pierwszy przycisk po lewej stronie nad panelem nawigacji.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U japońskich marek niewielkie rabaty.  W styczniu kupowałem Vitarę 1.6, przy  kwocie 70k, rabat w granicach 2k. U różnych dilerów, czy to gotówkowy czy w akcesoriach, czy tez jako opcja łączona.

 

Wieloryb przejedź się Suzuki Vitara S  , 1.4 turbo 140 KM, może sie wydawac niewiele, ale Vitara jest lekka i subiektywnie daje radę.  Do wyboru 2WD, 4WD,  manual,  automat hydrokinetyczny. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vitara będzie za mała. Jest mniejsza od IX35, z najchętniej widziałbym coś ciut większego (ale nie tak dużego jak Kodiak czy Sorrento)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vitara będzie za mała. Jest mniejsza od IX35, z najchętniej widziałbym coś ciut większego (ale nie tak dużego jak Kodiak czy Sorrento)

Stelvio


Deus Dona Me Vi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ciekaw jestem jak obie te alfy w trwałości będą się zachowywać bo ciekawe. Już ta 280KM byłaby wystarczająca :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vitara będzie za mała. Jest mniejsza od IX35, z najchętniej widziałbym coś ciut większego (ale nie tak dużego jak Kodiak czy Sorrento)

Ponadto, jak z jazdy próbnej Vitarą wsiądziesz np. do Tiguana to jest szok i niedowierzanie. Przepaść goni przepaść, w prawie każdym aspekcie.

 

Jak zależy Tobie na niskich kosztach paliwa w mieście to hybryda lub gaz bez utraty gwarancji.

Jeżeli ma być oszczędnie na trasie to gaz lub diesel. Lub hybryda na gaz.

Edited by gustaw6666

Trzyzegarkowiec. No niestety już jednak ośmio-...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

 Stelvio wygląda zachęcająco. Muszę tylko przewertować cennik, bo coś mi się wydaję, że linkowana wersja za 159, będzie jednak sporo odbiegać od najwyszych wersji tiguana, mazdy czy rav4...

Dochodzi też z pewnością znacznie większa utrata wartości w porównaniu z wyżej wymienionymi... Ale przejechać się warto :)

 

Z chęcią przejechałbym się nową CR-V. W stanach dostępna od ponad roku, tylko coś nie mogą jej do Europy sprowadzić ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przy tych wymiarach ( szerokości CR-V to 1856mm ) przemyśl zakup pod kątem miejsc parkingowych. W miastach coraz ciaśniej a miejsca są projektowane pod wymiary aut sprzed 30 lat.

Edited by QuadrifoglioVerde

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie prawda. Nawiew na tył znajduje się pod fotelami, szczególnie mocno działa jak ustawisz nawiew na nogi.  Od odparowania przedniej szyby jest, tak jak zauważyłeś ten przycisk który przekierowuje nawiew na nią i działa to skutecznie,

No i taki właśnie wymarzony przycisk znajduje się w nowym Avensis - pierwszy przycisk po lewej stronie nad panelem nawigacji.

 

Krzysiek, chyba przyznasz, że nagrzewanie tyłu, przez odpalanie nawiewu na nogi ciężko nazwać tylnymi nawiewami. Można sobie "jakoś" poradzić, owszem. Ale fakt jest faktem, że auto na odparowanie przedniej szyby lepiej działa jak mu się "pomoże", a fizycznie na tył nawiewu nie ma ani jednego, można sobie pomóc nawiewem na nogi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Takie tyłem nawiewu w starych polonezach już chyba były. Nawiewu jest wtedy jak jest kratka a toyota chyba ma to gdzieś. Rozwazalem rav4 i to był dość istotny argument.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vitara vs Tiguan różnica w cenie kilkadziesiąt tysięcy złotych to i róznica w jakości oraz wielkości. Nie ma nic za darmo.

Propozycji jest wiele, każdy wybierze coś dla siebie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pomijając kwestie wykończenia, miejsca itd to Vitara dużo dużo gorzej jeździ od Tiguana. Jeździłem obydwoma. Różnicę szczególnie widać na rondach, gdy Vitara traci stabilność i masz wrażenie, że ty mu kierownicą w jedną stronę a ona i tak chce jechać na wprost.

Tiguan prowadzi się jak klasyczny kompakt, osobówka a Vitara jak auto terenowe mimo, że nim nie jest.

No i nie polecam Tiguana z dieslem , jechałem takim 180km 4x4 i jechało to moim subiektywnym zdaniem gorzej niż z silnikiem benzynowym 1.5 150km 2x4 . Nie widzę zupełnie sensu pakowania się w tym przypadku w drogiego diesla dla spalanie mniejszego o 1-2L

 

Poza tym aby mieć Vitarę z dobrym silnikiem czyli 1.4 Boosterjet 140km to trzeba wybrać specyfikację najdroższą Sport a wtedy to auto kosztuje 85tys. A wciąż masz twarde ja kamień plastiki wszędzie i poczucie jazdy puszką. Za drogo ! w takim przypadku lepiej przemyśleć nowego Dustera bo jakość wykończenia będzie podobna a za ok 70tys wyjedziesz nawet dieslem z salonu.

Edited by QuadrifoglioVerde

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posiadając  i Fokusa i Vitare mam bezpośrednie porównanie. Mimo, ze jest róznica w prowadzeniu niskiego, zwartego kompakta, a podwyższonego crossovera to jednak przesadą jest stwierdzenie, ze Vitara po skrecie kierownicy chce jechać na wprost.

 

Vitara to segment B, Tiguan segment C. Vitara jest   krótsza o 30 cm i  ma mniejszy rozstaw osi o blisko 20 cm,  jest też węższa od Tiguana. To mówi samo za siebie, dłuższe, wieksze auto  jest bardziej komfortowe.

 

Co do cen. Vitare  mozna kupic juz od 61,9 tys i to nie jest golas, bo posiada el. szyby p, radio sterowane z kierownicy,  klimą man, zestaw glosnomowiacy, usb itd, itp  Wersja S to 85 tys,  z dużo bogatszym wyposażeniem i  lepszą jakością. 

 

Jesli chcesz porownać do Dustera to porownaj Vitare Comfort za 61,9, a nie mocniejszą, bogatszą  S za 85k ;).

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   1 member

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.