Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
News will be here
Gość

Pogadajmy o samochodach :-)

Rekomendowane odpowiedzi

Podrasowany Seat. Mam mieszane uczucia ale podoba mi się nazwa i usportowiony charakter. Tego jeszcze nie było.

 

To chyba tylko w kontekście Seata mówisz. ;)


Instagram: @my.nickname.was.taken

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I pasowalo przelozenie mostu, skrzynia i kielich?

Skrzynie były te same w W115, właściwe przełożenia uzyskiwało się poprzez zmianę mostu... Ni wiem jak to wyglądało z W114, ale pewnie tak samo.


Porządek na serwisie o niczym nie świadczy. Często najlepsze usługi świadczone są przez geniuszy w totalnym bałaganie…

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szymon. No nie kojarzę europejskiej marki, która stworzyła druga markę niemalże budżetowa z aspiracja aut usportowionych. Może mi coś umknęło.

 

Citroen ma ds’a ale wg mnie oni chcą być bardziej ekskluzywni. Fiat ma abartha ale na polskim rynku nie maja odpowiednika Leona czy Ateci.

 

Kogo pominąłem? :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szymon. No nie kojarzę europejskiej marki, która stworzyła druga markę niemalże budżetowa z aspiracja aut usportowionych. Może mi coś umknęło.

 

Citroen ma ds’a ale wg mnie oni chcą być bardziej ekskluzywni. Fiat ma abartha ale na polskim rynku nie maja odpowiednika Leona czy Ateci.

 

Kogo pominąłem? :)

 

 

Tyle, że Cupra będzie tak budżetowa względem Seata jak Abarth względem Fiata. 

Ateca w UK (bo stąd znalazłem dane o cenach) ma startować w okolicach 35k GBP, kiedy zwykła Ateca startuje od 18,7k GBP. Czyli prawie x2.


Instagram: @my.nickname.was.taken

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak samo przy stosowaniu LPG też olej trzeba wymieniać wcześniej.

A kto Tobie Szymonie takich farmazonów nakładł był?


Trzyzegarkowiec. No niestety już jednak ośmio-...

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Autocenzura. :)

Edytowane przez dziadek

Każdy stary człowiek ma swoją historię i powód, dlaczego jest taki, a nie inny. Pomyśl o tym, zanim mnie osądzisz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To zależy czy dopuszczasz około 10-15 % udział benzyny ale WYŁĄCZNIE przy maksymalnie wciśniętym pedale gazu ORAZ JEDNOCZEŚNIE przekraczaniu ok. 5000 rpm.

 

Da się oczywiście to zrobić perfekcyjnie w 100% na gazie po przekroczeniu 30 st. C płynu chłodzącego, bez uszczerbku dla motoru. Tylko wtedy cena o około 1k wyższa.

Edytowane przez gustaw6666

Trzyzegarkowiec. No niestety już jednak ośmio-...

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Autocenzura :)

 

 

Edytowane przez dziadek

Każdy stary człowiek ma swoją historię i powód, dlaczego jest taki, a nie inny. Pomyśl o tym, zanim mnie osądzisz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W dobrej instalacji wystarczy do przełączania na gaz 30 st. C czyli około 300 m jazdy na benzynie latem, około 1 km. w okolicy zera i około 2 km przy siarczystym mrozie.

 

Tam widzę dojazdówkę. A czy wnęka jest przewidziana również dla pełnowymiarowego koła?

Edytowane przez gustaw6666

Trzyzegarkowiec. No niestety już jednak ośmio-...

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tam widzę dojazdówkę. A czy wnęka jest przewidziana również dla pełnowymiarowego koła?

Tego na razie nie wiem, ale sprawdzę. 

I jeszcze jedno pytanie. Gdybym montował gaz u Ciebie w Poznaniu, to ile na to muszę poświęcić czasu żeby porządnie to zrobić. Jeden dzień, czy trzeba zostawić samochód na kilka dni? 

 

Edit. Ponieważ nie mam żadnego doświadczenia z gazem w samochodzie, to zadam jeszcze jedno pytanie. O ile procent średnio wzrasta zużycie gazu w takim silniku w porównaniu z zużyciem benzyny? 

Edytowane przez dziadek

Każdy stary człowiek ma swoją historię i powód, dlaczego jest taki, a nie inny. Pomyśl o tym, zanim mnie osądzisz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Takie auto dwa dni. Nocleg po mojej stronie. Butla w miejscu koła prawdopodobnie minimum 82l brutto ( 680x270 mm) lub większa. Gwarancja ogólnopolska w około 100 warsztatach na terenie Polski.

 

Wracając na chwilę do tematu opon.

przełożyłem parę dni temu przód na tył i wyważyłem moje całoroczne Goodyear Vector 4 Seasons w BMW 330e. I tu uwaga, po roku jazdy i ... 50500 km. Ich zużycie wskazuje, że 100 tys km na nich jest praktycznie pewne a mam wrażenie, że więcej, obserwując spowolnienie tempa ścierania podczas piątej dziesiątki tysięcy km.

Przypominam, że to miękka opona, świetnie sprawująca się na śniegu, która zaliczyła lato 2017. Jestem w szoku.

Edytowane przez gustaw6666

Trzyzegarkowiec. No niestety już jednak ośmio-...

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skrzynie były te same w W115, właściwe przełożenia uzyskiwało się poprzez zmianę mostu... Ni wiem jak to wyglądało z W114, ale pewnie tak samo.

Serio ?

Takie auto dwa dni. Nocleg po mojej stronie. Butla w miejscu koła prawdopodobnie minimum 82l brutto ( 680x270 mm) lub większa. Gwarancja ogólnopolska w około 100 warsztatach na terenie Polski.

 

Wracając na chwilę do tematu opon.

przełożyłem parę dni temu przód na tył i wyważyłem moje całoroczne Goodyear Vector 4 Seasons w BMW 330e. I tu uwaga, po roku jazdy i ... 50500 km. Ich zużycie wskazuje, że 100 tys km na nich jest praktycznie pewne a mam wrażenie, że więcej, obserwując spowolnienie tempa ścierania podczas piątej dziesiątki tysięcy km.

Przypominam, że to miękka opona, świetnie sprawująca się na śniegu, która zaliczyła lato 2017. Jestem w szoku.

 

Moje po 12 tys pozabkowaly tak ze nadaja sie na odbojnice na molo

 

Niemniej opona jest super w zimie.


 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

serio... :)


Porządek na serwisie o niczym nie świadczy. Często najlepsze usługi świadczone są przez geniuszy w totalnym bałaganie…

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tego na razie nie wiem, ale sprawdzę.

I jeszcze jedno pytanie. Gdybym montował gaz u Ciebie w Poznaniu, to ile na to muszę poświęcić czasu żeby porządnie to zrobić. Jeden dzień, czy trzeba zostawić samochód na kilka dni?

 

Edit. Ponieważ nie mam żadnego doświadczenia z gazem w samochodzie, to zadam jeszcze jedno pytanie. O ile procent średnio wzrasta zużycie gazu w takim silniku w porównaniu z zużyciem benzyny?

Przy tej pojemności co najmniej 10% więcej gazu z mojego doświadczenia

 

Taplaltakl.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja montowałem u Piotra i mam 20% większe zużycie gazu niż benzyny...


Porządek na serwisie o niczym nie świadczy. Często najlepsze usługi świadczone są przez geniuszy w totalnym bałaganie…

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moje po 12 tys pozabkowaly tak ze nadaja sie na odbojnice na molo

 

 

A w do jakiego auta zakładałeś?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Serio ?

 

 

Moje po 12 tys pozabkowaly tak ze nadaja sie na odbojnice na molo

 

Niemniej opona jest super w zimie.

No to masz coś nie tak w zawieszeniu...


Porządek na serwisie o niczym nie świadczy. Często najlepsze usługi świadczone są przez geniuszy w totalnym bałaganie…

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może za bardzo je czochrałeś obciążeniami czy jazdą w trudnym terenie :)

Albo po prostu nie nadają się do takich aut, tudzież faktycznie coś w zawieszeniu...

Jak mam te Goodyeary w osobówce od 1.5 roku i też jestem zadowolony, chociaż zastanawiam się czy Michelin CrossClimate, które też rozważałem, nie byłyby cichsze przy większych prędkościach...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może za bardzo je czochrałeś obciążeniami czy jazdą w trudnym terenie :)

Albo po prostu nie nadają się do takich aut, tudzież faktycznie coś w zawieszeniu...

Jak mam te Goodyeary w osobówce od 1.5 roku i też jestem zadowolony, chociaż zastanawiam się czy Michelin CrossClimate, które też rozważałem, nie byłyby cichsze przy większych prędkościach...

Tylko miastoc+ trasa na południe europy.

zadnych terenów.

zawieszenie sprawne

 

opona jest w wersji SUV


 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A kto Tobie Szymonie takich farmazonów nakładł był?

 

 

Mówię wcześniej względem 30kkm w longlife, czyli co te paręnaście. 

Przy stosowaniu LPG olej szybciej się zakwasza i nie można go tłuc 30kkm tak jak przy benzyniaku z longlife jeżdżącym głownie trasy.

 

Widocznie niezbyt precyzyjnie się wyraziłem.

Edytowane przez Szymon.

Instagram: @my.nickname.was.taken

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Przy stosowaniu LPG olej szybciej się zakwasza 

 

Czym niby się zakwasza? Co to za teorie?

O ile się orientuję, to jedynie co, to oleje o kiepskiej jakości mogą mieć gorszą odporność na temperaturę, bo warunki spalania gazu są takie, że w cylindrach panuje nieco wyższa temperatura, niż przy benzynie.

I jak ktoś leje kiepski olej, to jego składniki (jakieś antykorozyjne czy dyspergujące) mogą się po prostu wypalać czy utleniać. I tyle.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może za bardzo je czochrałeś obciążeniami czy jazdą w trudnym terenie :)

Albo po prostu nie nadają się do takich aut, tudzież faktycznie coś w zawieszeniu...

Jak mam te Goodyeary w osobówce od 1.5 roku i też jestem zadowolony, chociaż zastanawiam się czy Michelin CrossClimate, które też rozważałem, nie byłyby cichsze przy większych prędkościach...

Miałem 2 x te opony w autach FWD i 1x w RWD.

Nie było zadnych problemów.

Pierwszy raz.

 

W ASO i zaprzyjaźnionej wulkanizacji powiedzili ze otwarty bieznik plus wielowahacz.


 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czym niby się zakwasza? Co to za teorie?

O ile się orientuję, to jedynie co, to oleje o kiepskiej jakości mogą mieć gorszą odporność na temperaturę, bo warunki spalania gazu są takie, że w cylindrach panuje nieco wyższa temperatura, niż przy benzynie.

I jak ktoś leje kiepski olej, to jego składniki (jakieś antykorozyjne czy dyspergujące) mogą się po prostu wypalać czy utleniać. I tyle.

 

 

LPG ma wyższą zawartość siarki. 

Przy pojawianiu się wilgoci w oleju tworzą się związki kwasu siarkowego w takim wypadku.


Instagram: @my.nickname.was.taken

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   2 użytkowników

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.