Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
News will be here
Gość

Pogadajmy o samochodach :-)

Rekomendowane odpowiedzi

To wy to tak widzicie LSE. Jak to widać, zostanie wam przedstawione w oskarżeniu i wyroku :P


Pozdrawiam

Piotr

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli musi..... Ja nie strugam znawcy. Dlatego pytam.

No ale w dalszym ciągu co?


 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No jak co? Turbinę należy odłączyć. Albo w przypadku np trzygodzinnej jazdy używać w przeciągu środkowych kilkunastu minut :)


Pozdrawiam

Piotr

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chłodzenie turbiny jest wymagane wtedy gdy ona pracuje. Jeśli ktoś chce ją chłodzić po całodziennym staniu w korkach, to coś tam musi doczytać ;-)


Co-Axial

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli jak znawcy ? Wyłączać czy czekać? Pytanie bylo proste. Mędrkowac każdy potrafi. Ja się nie znam. Więc pytam. Tych co się znają.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli jak znawcy ? Wyłączać czy czekać? Pytanie bylo proste. Mędrkowac każdy potrafi. Ja się nie znam. Więc pytam. Tych co się znają.

 

 

Myślę, że masz to napisane w instrukcji użytkowania samochodu którą zapewne dostałeś. Ja bym odpowiedzi szukał najpierw tam.


Instagram: @my.nickname.was.taken

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

... Wyłączać czy czekać? ...

Ja sie nie znam, ale zeby zadowolic obie strony dyskusji wykonywalbym obie czynnosci tylko w odwrotnej kolejnosci niz napisales :)


Przepraszam za brak polskich znakow ale po prostu ich nie mam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że masz to napisane w instrukcji użytkowania samochodu którą zapewne dostałeś. Ja bym odpowiedzi szukał najpierw tam.

Auto się robi stąd moje pytanie. Nie miałem auta z turbo. To będzie pierwsze i rożne słyszę rady i mądrości. Myślałem że może tu się dowiem. Także dzięki wszystkim za pomoc.... Instrukcje przeczytam na pewno. Edytowane przez mandaryn44

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To jak będziesz czytał instrukcje i będzie tam pisało żebyś wymieniał olej co np 30kkm lub 2lata to "olej" ta poradę i wymieniaj raz w roku co 10-15kkm. Problemów z turbo nie będziesz miał.

Te' long life oil changes " są praktycznie napisane po to żebyś po okresie gwarancji kupił nowy samochód albo wydawał kasę na naprawy tego samochodu co posiadasz

.

 

Poza tym nowe turbo to są obroty wielkości 150-200k obr /min

Olej jest tani w porównaniu do kosztów nowego silnika lub chociażby turbo

Edytowane przez irekm

Beware the fury of a patient man.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

...

Wyłączać czy czekać?

...

Kumpel ma Octavię 1.4 turbo i czeka. A czy On się zna to nie wiem.

W dniu 22.12.2014 o 11:43, Cezar. napisał:

... mądrzy zrozumieją, a reszcie nie wytłumaczysz...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość fidelio

Mam 2.0 dci i też czekam... Czasem dłużej, szczególnie po jeździe z większą prędkością, czasami krócej, ale zawsze czekam :-)

 

Wychodzę z prostego założenia, że czekanie na pewno nie zaszkodzi :-)

Edytowane przez fidelio

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Auto się robi stąd moje pytanie. Nie miałem auta z turbo. To będzie pierwsze i rożne słyszę rady i mądrości. Myślałem że może tu się dowiem. Także dzięki wszystkim za pomoc.... Instrukcje przeczytam na pewno.

Ale ty nie pytasz tylko szukasz potwierdzenia decyzji, którą już podjąłeś.

Jak kupiłem pierwsze auto turbo też czekałem.

Potem przestałem i 100 tys przejeździło bez problemu.

 

Więc odpowiadajc na Twoje pytanie jeżeli będziesz jechał 250 km/h przez 4 h to tak musisz potem odczekać czas wg. wzoru poniżej. Jeżeli natomiast kulasz się po mieście nie musisz. Skróć wymiany oleju do 12-15 tys km.

post-2912-0-31494300-1520150244.png


 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co ile wymieniać olej w automacie?

Nie w dwusprzęgłówkach i bezstopniówkach tylko w zwykłych hydraulicznych .

Jeśli chodzi o instrukcje producentów to patrz post Irka  ^_^ . Mojej Mamie w Suzuki powiedzieli,  ze wystarczy co 160kkm  -_- , co wydaje się absurdem, ale z drugiej strony moja siostra kupiła w 2005r Micre nówkę i od tego czasu olej zmieniała tylko raz. Skrzynia chodzi masełko, co prawda jeżdzi mało, bo to nie jedyny pojazd, ale według wieści ludowej, auto bardziej psuje się jak stoi  ;)

 

Chodzi mi bardziej o radę tych co mają, a nie słyszeli w internetach  ;)  :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Słuchajcie a jak to jest z tą turbiną w nowych benzynach? Czy ona ma.jakis program chłodzenia przy gaszeniu silnika czy trzeba odczekać zanim się zgasi silnik na spadek obrotów? Chodzi mi o 2 l benzynę w audi .

Turbinki w benzynach są chłodzone cieczą, i mogą być chłodzone nawet po zgaszeniu silnika. Logicznym jest po dużym wysiłku dać jej odpocząć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i to są porady.

Czyli jak odpalę silnik i pojeżdżę po mieście w korkach to nie ma konieczności? Jak go przegonię po trasie to wtedy? Wiecie bo nawet słyszałem że jak auto odpalę przejadę 200 m to trzeba odczekać co wydaje mi sie absurdalne. A najwięcej do powiedzenia mają posiadacze manuali. Skrzynia to stronic czyli dwusprzeglowka.

Lawnowerman dzięki za wzór. Wyszło mi że energia równa się masa razy prędkość auta do sześcianu

A co do podzielenia na pół tych instrukcji o zmianie oleju to slyszalem już że warto częściej olej wymieniać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To jak będziesz czytał instrukcje i będzie tam pisało żebyś wymieniał olej co np 30kkm lub 2lata to "olej" ta poradę i wymieniaj raz w roku co 10-15kkm. Problemów z turbo nie będziesz miał.

Te' long life oil changes " są praktycznie napisane po to żebyś po okresie gwarancji kupił nowy samochód albo wydawał kasę na naprawy tego samochodu co posiadasz

.

 

Poza tym nowe turbo to są obroty wielkości 150-200k obr /min

Olej jest tani w porównaniu do kosztów nowego silnika lub chociażby turbo

 

 

Przy olejach long life to kluczowe jest że tam jest nawet DO 30kkm. Wszytko zależy od warunków w jakich to jest, itd. 

W ciężarówkach MAN jest silnik, który w przypadku ciężarówek używanych w transporcie długodystansowym może mieć olej wymieniany co 100kkm a jeśli jest zamontowany np w wywrotce to co 6kkm. Ten sam silnik, ten sam olej. 

To, że to może być 30kkm zależy wyłącznie od warunków eksploatacji i jeśli samochód będzie robił wyłącznie długie trasy, to spokojnie te 30kkm uciągnie na jednym oleju. Jeśli będzie pyrkał głownie po mieście, to nie ma co się łudzić, że taki dystans na jednym oleju jest ok. Zresztą jeśli się nie mylę, to w nowych samochodach, gdzie są te oleje longlife, to jest "przypominacz" o tym że trzeba wymienić i samochód może się o tę wymianę upomnieć znacznie wcześniej, jeśli jest potrzeba. Tak samo przy stosowaniu LPG też olej trzeba wymieniać wcześniej.

Edytowane przez Szymon.

Instagram: @my.nickname.was.taken

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pablo, w moim 5hp ZF zaleca wymianę co 80-120 tys w zależności od stylu jazdy. Ja wymieniam olej co 80tys km

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moje auto domaga się wymiany oleju w okresach pomiędzy 8 a 10 tys. kilometrów. Strasznie lubię gdy drze mordę "change oil"... ;)  Olej o gęstości 10W30 i nie ma zmiłuj... Liczy franca ilość odpaleń i przebiegi pomiędzy odpaleniami. Wtedy ustala czy chce już świeży czy pojeździ jeszcze łaskawca na starym oleju...

Edytowane przez kiniol

Porządek na serwisie o niczym nie świadczy. Często najlepsze usługi świadczone są przez geniuszy w totalnym bałaganie…

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pablo, w moim 5hp ZF zaleca wymianę co 80-120 tys w zależności od stylu jazdy. Ja wymieniam olej co 80tys km

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

O chłodzeniu turbo w każdych warunkach mówi się dlatego, ponieważ turbo uruchamia się przy uruchamianiu silnika.

Natomiast czas chłodzenia, od kilkunastu do 1-2minut, zależy od stylu jazdy.

Kilkanaście sekund wystarczy przy zwyczajnej jeździe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   1 użytkownik

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.