Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
News will be here
Gość

Pogadajmy o samochodach :-)

Rekomendowane odpowiedzi

Jednak diesel to jest to czego szukałem. Bałem się przesiadki na ropniaka, ale głównie dlatego, że nie miałem nigdy z nimi do czynienia. Ten moment obrotowy i niskie spalanie nie ma konkurenta wśród benzynkwców. Tylko zawsze mam stracha na cepeenie, że nie za ten pistolet chwyce :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość awi

Mam pytanie odnośnie nowych reguł leasingu i rozlicznie podatku (do PLN 150k) związany z cesją. Może ktoś w tym temacie siedzi. 

 

Czy od nowego roku, przejmując leasing (cesja) za samochód wart więcej niż te graniczne PLN 150k, cesja będzie na tych starych warunkach pierwotnego leasingobiorcy (odlicznie VAT-u / podatku powyżej PLN 150k) czy będzie cesja, po nowym roku, podlegała także nowym zasadom? 

 

Dziekuje za podpowiedź

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie, wszystkie umowy aneksowane po nowym roku traktowane są jak nowe

 

Dzwoń jakby co Andreas, jestem w temacie na bieżąco

 

Jeśli chodzi o VAT, to nic się nie zmienia po nowym roku

Edytowane przez Tommaso

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość awi

Dziękuje Tomek!

 

No to trochę zonk. Jestem zainteresowany ale też nie chciałbym na hopsiup, w tym miesiącu jeszcze, wziąć leasing.

 

No to mam teraz zagwostke...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jestem w tym samym miejscu co Ty

Widzę jednak, że sprzedawcy się usztywnili z rabatami, a i promocyjne oferty finansowania są jakby mniej promocyjne...

Jeśli nie kupujesz auta za milion tylko za okolice 300k to bardziej sensowne może okazać się przeczekanie tego szaleństwa i podpisanie umowy już w przyszłym roku, na korzystniejszych zasadach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie, wszystkie umowy aneksowane po nowym roku traktowane są jak nowe

 

Dzwoń jakby co Andreas, jestem w temacie na bieżąco

 

Jeśli chodzi o VAT, to nic się nie zmienia po nowym roku

Potwierdzam słowa Tommaso, liczy się data podpisania umowy. Te parafowane w styczniu 2019 już wg nowych przepisów. Edytowane przez mario1971

To jest moje zdanie i ja je całkowicie popieram.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Widzę jednak, że sprzedawcy się usztywnili z rabatami, a i promocyjne oferty finansowania są jakby mniej promocyjne...

 

 

Zalezy gdzie, ja dostałem leasing 105% przy wpłacie 45% więc raczej norma. 


SPRZEDAM: Omega Ploprof, Panerai Luminor 217, Breguet 7097 Tradition, Rolex GMT, Omega Globemaster, Omega Speedy Tokyo, Hermes H08, Bvlgari Octo 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość awi

No to będę czekał i się nie spinał. I tak kiedyś, po kolejnym samochodzie będę miał już mniej problemów z tym, bo wtedy to już norma a ja się przyzwyczaiłem do tej ustawy.

 

Może do tego momentu jeszcze coś się porusza na rynku, tak jak Tomek wspomniał, co niweluje mi tę ewentualną „stratę” trochę

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To ja podam przykład.

Na samochód marki premium, wart katalogowo ok. 400k we wrześniu dostałem ofertę na rabat w wysokości 18% a promocyjne finansowane na 3 lata z wpłatą 20% i wysokim wykupem na koniec na poziomie 8% kosztów od całości.

Teraz na tą samą konfigurację rabat to 13%, a koszty finansowania 14%, a to znacząco inne warunki, skutkujące (przy takiej samej wpłacie i wykupie na koniec) ratą wyższą o 35%.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość awi

Zgadza się.

Salony chyba też nie narzekają za bardzo w tym miesiącu, stąd takie „promocje”

 

Tez myśle że późniejsze rabaty mogą wnieść porównywalną oszczędność jak dzisiejszy zakup, zależnie oczywiście od ceny samochodu i rabatu.

 

Ja myślałem o samochodzie za ok PLN 250k brutto

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

250k brutto oznacza, że koszt będzie stanowiło 66% opłat leasingowych. Zakładając, że wykupisz na koniec za 30% (a od wykupu limit liczy się od nowa) i koszty finansowana wyniosą ok. 10%, na nowych przepisach stracisz przez cały leasing ok. 12 tys. PLN (zakładając, że płacisz 19% podatku). To nie jest duża kwota, myślę, że samym rabatem ją zrównoważysz, w końcu w nowym roku dealerzy też będą chcieli coś sprzedawać z drogich aut, a po grudniowych żniwach i zakupach "na zapas" może nie być łatwo...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość awi

Chyba musimy się spotkać, chętnie się doksztalce u Ciebie przed następnymi negocjacjami ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z Tobą zawsze chętnie.

Zresztą po Nowym Roku wybieram się do Wrocławia, Bartkowi jestem winien zaległy obiad, może będzie okazja się spotkać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość awi

W takim razie zapraszam Cię serdecznie!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jestem w tym samym miejscu co Ty

Widzę jednak, że sprzedawcy się usztywnili z rabatami, a i promocyjne oferty finansowania są jakby mniej promocyjne...

Jeśli nie kupujesz auta za milion tylko za okolice 300k to bardziej sensowne może okazać się przeczekanie tego szaleństwa i podpisanie umowy już w przyszłym roku, na korzystniejszych zasadach.

Na razie są zapisy na niektóre modele jak na Rolexy, wiec rsklonnosc do rabatow jest mniejsza, normalne prawo rynku. Ale w nowym roku popyt spadnie, bo choć dynamika sprzedaży samochodów wyższych segmentow jest wysoka to nie sprzedają sie one jak świeże pieczywo, więc i rabaty bedą. Dealerzy tez maja swoje plany sprzedażowe od importerów marki i to nie małe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem skoro gospodarka tak dobrze się rozwija, to powinno pójść za tym obniżanie podatków, aby dać możliwość wzbogacenia się ludziom. A oni nie dość, że nie obniżają podatków, to jeszcze dokłądają nowe - bo ten limit leasingów od których będzie można odliczyć koszta zakupu samochodu, to jakieś kuriozum. To jest po prostu przywilej osoby która prowadzi DG, która ryzykuje, która podejmuje ryzyko, która i tak dużo wydaje na różne dobra.

Dobrze, że ubezpieczenie, przeglądy i naprawy można jeszcze odliczać od dochodu, bo bez tego już całkiem byłoby trudno.

Jak prezentują się koszta ubezpieczenia w praktyce można sprawdzić np tutaj: https://wygodnie.pl/

Edytowane przez wpalnik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

...jeździć Mercedesem.

 

Sam już nie wiem, czy to fiskalizm, czy jakiś eksperyment społeczny. Jeśli to pierwsze, to trudno. Jeśli drugie, to znaczy, że jest bardzo źle.

W celu podniesienia poziomu zadowolenia najmniej zarabiających, zdejmujemy przejawy bogactwa z ulic. Teraz oznaką liksusu będzie Skoda Superb. Biednych nie będzie ona tak raziła, więc będą bardziej zadowoleni. Target zdobyty bez żadnych kosztów.

 

Według mnie to program społeczny.


Co-Axial

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To połączenie fiskalizmu z eksperymentem społecznym. Fiskalizm stąd, że gospodarka wydaje się z wolna podchodzić do upadku, worek jest kompletnie pusty (świadczą o tym sygnały z różnych stron), zaś eksperymentuje się w celu wynalezienia sposobów, żeby ludzie się w tym nie zorientowali.


A co do pogadania o samochodach: w moim rangeroverze PĘKŁEM sprężynę zawieszenia, wymieniam cały kwartet. Co za ból... :-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 Za 150k można kupić  Leona Cuprę w kombi. Pakowne, rodzinne, szybkie i nie przyniesie ujmy właścicielowi.  Jezeli ktoś uważa, że bez przyslowiowej gwiazdy nie ma jazdy czy to komfortowej czy wizerunkowej , to trzeba dopłacić. Życie. Nie rozpisujac sie już na temat aut premium tzw bieda edyszyn. Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia :).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem skoro gospodarka tak dobrze się rozwija, to powinno pójść za tym obniżanie podatków, aby dać możliwość wzbogacenia się ludziom. A oni nie dość, że nie obniżają podatków, to jeszcze dokłądają nowe - bo ten limit leasingów od których będzie można odliczyć koszta zakupu samochodu, to jakieś kuriozum. To jest po prostu przywilej osoby która prowadzi DG, która ryzykuje, która podejmuje ryzyko, która i tak dużo wydaje na różne dobra.

Dobrze, że ubezpieczenie, przeglądy i naprawy można jeszcze odliczać od dochodu, bo bez tego już całkiem byłoby trudno.

Zobacz co może odliczyć pracownik na etacie (on też wykorzystuje samochod do pracy i wydaje na naprawy, przeglądy) i zastanów sie nad sensem takiego biadolenia..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli wykorzystuje prywatny samochód do pracy, to pracodawca musi mu płacić kilometrówkę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem na myśli sytuacje, ze wykorzystuje samochód do dojazdu do pracy. Wtedy nic nie może odliczyć, koszty uzyskania przychodu dla osób zatrudnionych na umowę o pracy określił ustawodawca na stałym i śmiesznie niskim poziomie i tu temat odliczeń się kończy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.