Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
neclocus

Volvo v. MB

MB czy Volvo?  

24 użytkowników zagłosowało

Nie masz uprawnień do głosowania w tej ankiecie oraz wyświetlania jej wyników. Aby zagłosować w tej ankiecie, prosimy się zalogować lub zarejestrować.

Rekomendowane odpowiedzi

Volvo czy MB?


nosze sie z zamiarem zmiany auta, kolejne tez nie bedzie nowe ale circa 3 letnie, lakomym okiem spogladam na Volvo V90 Country Cross i MB W213 (oba auta to kombi, oba diesle), w przypadku MB rozwazam tez wersje All-Terrain
 

mam spore watpliwosci co do Volvo z powodu ich obecnie 'plasticzanego' wykonczenia i opini o dwulitrowym dieslu ktory z powodu bledu odlewu bloku peka w okolicach lozyskowania walu korbowego (vis a vis sprzegla) co do MB po tym jak kiedys mialem W124 ktorego lubilem i nigdy nie zawiodl, sparzylem sie na B200 i stad obawa ze fabryka w Stuttgarcie nie rodukuje juz prawdziwych aut ; )
 

chetnie poslucham opinii na temat tych aut jesli ktos mial z nimi do czynienia, eksploatuje obecnie albo interesowal sie nimi

pisze w osobnym temacie niz 'nasze samochody', poniewaz tam by informacje zginely a chcialbym kompendium w jednym miejscu,
dziekuje za uwage i ew. opinie : )
 

p.s. ankieta czynna do konca marca br.

p.s. ponizej pogladowo ww. auta


spacer.png

spacer.png 


Są ludzie, którzy przez całe życie spogladają na zegarek, a mimo to zawsze się spóźniają. (A. Czechow)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie znam MB, nie jeździłem. Ale Volvo znam dość dobrze. Miałem kilka XC60 (we wszystkich wersjach modelowych i silnikowych) teraz jeżdżę XC90. Z tego co wiem XC90 i V90 jest w zasadzie tym samym samochodem. Zresztą XC60 różni się tylko standardem wyposażenia, nie poziomem ale standardem. W każdym razie nie słyszałem o pękających blokach w dieslu. Ostatnim dieslem jednak jeździłem w poprzedniej wersji 2,4 litra. Jeśli chodzi o używanie to samochody jeździły mi dobrze. Nie przepadam za hybrydą (teraz mam) bo standardowo ma napęd na tył i tam jest elektryczny silnik. Jeśli jednak miałbyś kupować wersję tylko na paliwo to jest to bardzo fajny napęd. Bardzo mi się podobało załączanie tyłu w wymagających tego sytuacjach. Elektronika działa bardzo komfortowo. Jeśli chodzi o serwis to mam bardzo dobre doświadczenia, choć mówią mi wszyscy że serwisowanie jest drogie. Nie mam doświadczeń ostatnio z porównywalnymi markami więc nie wiem. Powszechnie wiadomo jednak że ciężko kupić części na wolnym rynku bo Volvo często zmienia drobiazgi i do tego samego modelu i wersji mogą być nawet trzy różne wersje tej samej części. Trwałość samochodu i wyposażenia bardzo dobra. Mam teraz 5 letniego XC90 i nie mam zastrzeżeń jeśli chodzi o wnętrze. Jedyny problem jaki mam to jeden z amortyzatorów ma jakąś wadę, której nie mogą znaleźć bo objawia się w specyficznych warunkach (zawieszenie pneumatyczne). Ale można jeździć i czekam kiedy kompresor zacznie dawać błąd wtedy będzie można coś zrobić. 😁 W każdym razie jeździ się fajnie, kilka elementów miałem wymienione w akcjach serwisowych z uwagi na ciągłe ulepszenia, materiały wytrzymałe. Z poważnych rzeczy miałem jedynie problem z podgrzewaniem postojowym, no i teraz zawieszenie. Samochód mam od nowości.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, neclocus napisał(-a):

Volvo czy MB?


nosze sie z zamiarem zmiany auta, kolejne tez nie bedzie nowe ale circa 3 letnie, lakomym okiem spogladam na Volvo V90 Country Cross i MB W213 (oba auta to kombi, oba diesle), w przypadku MB rozwazam tez wersje All-Terrain
 

mam spore watpliwosci co do Volvo z powodu ich obecnie 'plasticzanego' wykonczenia i opini o dwulitrowym dieslu ktory z powodu bledu odlewu bloku peka w okolicach lozyskowania walu korbowego (vis a vis sprzegla) co do MB po tym jak kiedys mialem W124 ktorego lubilem i nigdy nie zawiodl, sparzylem sie na B200 i stad obawa ze fabryka w Stuttgarcie nie rodukuje juz prawdziwych aut ; )
 

chetnie poslucham opinii na temat tych aut jesli ktos mial z nimi do czynienia, eksploatuje obecnie albo interesowal sie nimi

pisze w osobnym temacie niz 'nasze samochody', poniewaz tam by informacje zginely a chcialbym kompendium w jednym miejscu,
dziekuje za uwage i ew. opinie : )
 

p.s. ankieta czynna do konca marca br.

p.s. ponizej pogladowo ww. auta


spacer.png

spacer.png 



Czytalem gdzies, ze problem z silnikami diesla w Volvo wystepowal w modelach z wczesnego okresu produkcji, ktore nieposiadaly miekkiej hybrydy.
Jezdzilem XC40, C40, XC60T6 i T8, S90 T8, W213 diesel, W206. 
Nie wezme pod uwage zakupu Volvo. Ich system oparty na androidzie to porazka. Sa ograniczone ustawienia. System sie czesto wiesza, przestaje dzialac, ma lagi - fuj! Opisywalem moje odczucia po zrobionych kilku tys km w S90 w temacie Pogadajmy o samochodach...
W213 byl bardzo oszczedny, ztcp egzemplarz, ktorym jezdzilem mial problem z kamera parkowania - wlaczala sie kiedy chciala. Porownujac wykonczenie, latwosc obslugi, mozliwosci konfiguracji ustawien - zdecydowanie Mercedes.
 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
Godzinę temu, Krathor napisał(-a):

teraz jeżdżę XC90. Z tego co wiem XC90 i V90 jest w zasadzie tym samym samochodem. 

 

@Krathor dziekuje za obszerny komentarz, cenne uwagi dot. podoba mi sie XC90 ale tym razem wolalbym kombi, przydaje mi sie duze auto ale nie az tak duze ; )

zachecam do klikniecia w ankiecie, po zamknieciu nie bede musial liczyc glosow recznie : )
 

29 minut temu, SzefSzefow napisał(-a):

Czytalem gdzies, ze problem z silnikami diesla w Volvo wystepowal w modelach z wczesnego okresu produkcji, ktore nieposiadaly miekkiej hybrydy.
Nie wezme pod uwage zakupu Volvo. Ich system oparty na androidzie to porazka. ... Opisywalem moje odczucia po zrobionych kilku tys km w S90 w temacie Pogadajmy o samochodach...
W213 byl bardzo oszczedny, ... - zdecydowanie Mercedes.


@SzefSzefow rowniez dziekuje, cenna uwaga dot. problemow napedow MHEV z wczesnego okresu produkcji,
o ubostwie Androida czytalem, pewnie jesli bym znalazl dobry egzemplarz z systemem Sensus, musialbym zastanowic sie bo auto byloby z 2020r., ktory byl ostatnim rokiem przez zmiana na Androida 
w wolnej chwili poszukam Twoich postow w "Pogadajmy o samochodach" o Volvo
zachecam do klikniecia w ankiecie, po zamknieciu nie bede musial liczyc glosow recznie : )

Edytowane przez neclocus

Są ludzie, którzy przez całe życie spogladają na zegarek, a mimo to zawsze się spóźniają. (A. Czechow)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o Volvo ale XC90, to ciekawy crash test, gdzie dodatkowo następuje uderzenie z tyłu:
https://www.tiktok.com/@volvo.lron/video/7265212021749140741

Mercedes na pewno ma o wiele ładniejszą deskę rozdzielczą.
Oba wyglądają ciekawie z zewnątrz.

Pozostaje przejechać się oboma i porównać kulturę pracy silnika, przyspieszenia, właściwości jezdne. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o system w Volvo to oparty na Androidzie jest dopiero gdzieś od roku, max. dwóch lat. Ten który ja mam nie wiesza się. Może zdarzyło się coś takiego raz czy dwa razy. Ale sprowadza się to do tego że startuje sam po chwili i nie ma to wpływu na jazdę czy wyświetlacz kierowcy. Bardzo cenię sobie aktualizację nawigacji przez internet. Kilka aktualizacji w ciągu roku i załatwia się samo bez ingerencji (modem na pokładzie). Jeśli zaś chodzi o jazdę to faktycznie XC90 nie prowadzi się tak dobrze jak XC60 czy sedany/kombi. Jest duży i ciężki, a co najważniejsze wysoki. Ale na utwardzonym i obniżonym zawieszeniu (przy pneumatyce) jest bardzo dobry. Dyskusyjne jest jedynie czy opłaca się mieć wersję hybrydową z ponad 400KM czy lepiej mieć kilkaset kilogramów mniej wagi i 320KM. Do osobistego rozważenia.😁

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź czy w mercedesie jest silnik mercedesa, czy już renault?


=> Joie de Vivre <=

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
2 godziny temu, Remy napisał(-a):

Jeżeli chodzi o Volvo ale XC90, to ciekawy crash test, gdzie dodatkowo następuje uderzenie z tyłu:

 

@Remy dziekuje za komentarz, obejrzalem ale sie nie dziwie, Volvo zawsze stawialo na bezpieczenstwo i w tej dyscyplinie malo ktory samochod jest rownie bezpieczny
materialy uzyte wewnatrz obu pojazdow widzialem i te MB jakies takie bardziej naturalne i "prawdziwe", sprawiaja wrazenie trwalych i solidnych, w Volvo nie odnioslem takiego wrazenia
V90 CC mialem mozliwosc odbycia jazdy probnej, silnik 197KM, fajnie sie zbiera i wielostopniowa skrzynia swietnie z nim wspopracuje

2 godziny temu, Krathor napisał(-a):

Jeśli chodzi o system w Volvo to oparty na Androidzie ... Jeśli zaś chodzi o jazdę to faktycznie XC90 nie prowadzi się tak dobrze jak XC60 czy sedany/kombi. Jest duży i ciężki, a co najważniejsze wysoki.... Dyskusyjne jest jedynie czy opłaca się mieć wersję hybrydową z ponad 400KM czy lepiej mieć kilkaset kilogramów mniej wagi i 320KM. Do osobistego rozważenia.😁

 

wczesniej slyszalem o ubostwie opcji Androida do starego Sensusa, o wieszaniu systemu do tej pory nie mailem pojecia
wysoko zawieszony srodek ciezkosci, praw fizyki nie oszuka sie ; )
nie zalezy mi na ilosci KM, wole prostote i trwalosc tym bardziej ze to sumowanie "koni" jakies takie nienaturalne

Edytowane przez neclocus
ort.

Są ludzie, którzy przez całe życie spogladają na zegarek, a mimo to zawsze się spóźniają. (A. Czechow)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
Godzinę temu, GostRado napisał(-a):

Sprawdź czy w mercedesie jest silnik mercedesa, czy już renault?

 

@GostRado dziekuje za uwage, z tego co wiem to w pelni niemiecka konstrukcja, OM654 ktory jest rozwinieciem niemal kultowego OM651, w nowym przez pojscie m.inn. w aluminiowy odlew bloku i glowicy zmniejszono mase... ale jesli bede kupowal sprawdze ; ) 

Edytowane przez neclocus

Są ludzie, którzy przez całe życie spogladają na zegarek, a mimo to zawsze się spóźniają. (A. Czechow)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hej. Użytkowałem Volvo V60 CC T5 od nowości. Silniki benzyna jak i diesle nie są zbyt oszczędne. Trwałością również nie grzeszą. Poczytaj o wadach motorów z rodziny VEA.
Deska w środku z multimediami opartymi o Sensusa jest ok. Zegary ubogie w grafiki, ale czytelne. Irytujące wskazania komputera pokładowego TA,TM i jakieś skróty, dziwolągi.
Światła led.... no cóż... świecą ok. Nie są to złe światła, jednak ich praca (oparta o mechaniczne przesłony) jest lata wstecz za konkurencją.
Plus dla V90 CC za prześwit - bez kilku mm 21 cm. Więc to robi robotę. Jeśli diesel, to napęd standardowy AWD i Haldex. Napęd dobry. Skrzynia demonem prędkości nie jest.

Mercedes E220d AllTerrain - 2.0 diesle Mercedesowski. Majstersztyk. Ekonomia - 9 GTronic i przy 140 masz 1600-1700 obrotów na silniku i spalanie 6/100.
Wyciszenie, komfort na plus dla Merca.
Światła względem Volvo - inna galaktyka jeśli chodzi o Multibeamy.
Zegary i całe multimedia - wszystko konfigurowalne, masa informacji, ładne grafiki.
4Matic - przyjemny napęd.
Prześwit w AllTerrain jest o jakieś 4cm niższy niż w Volvo. Pytanie wiec, gdzie będziesz wjezdzał.

Dla mnie - Merc.
Volvo miałem i już nie wrócę.
Obecnie jeżdżę od 5 lat Mercem i za rok kolejny.

Pozdrawiam

Wysłane z mojego SM-M515F przy użyciu Tapatalka



Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 godzin temu, neclocus napisał(-a):

Volvo czy MB?


nosze sie z zamiarem zmiany auta, kolejne tez nie bedzie nowe ale circa 3 letnie, lakomym okiem spogladam na Volvo V90 Country Cross i MB W213 (oba auta to kombi, oba diesle), w przypadku MB rozwazam tez wersje All-Terrain
 

mam spore watpliwosci co do Volvo z powodu ich obecnie 'plasticzanego' wykonczenia i opini o dwulitrowym dieslu ktory z powodu bledu odlewu bloku peka w okolicach lozyskowania walu korbowego (vis a vis sprzegla) co do MB po tym jak kiedys mialem W124 ktorego lubilem i nigdy nie zawiodl, sparzylem sie na B200 i stad obawa ze fabryka w Stuttgarcie nie rodukuje juz prawdziwych aut ; )
 

chetnie poslucham opinii na temat tych aut jesli ktos mial z nimi do czynienia, eksploatuje obecnie albo interesowal sie nimi

pisze w osobnym temacie niz 'nasze samochody', poniewaz tam by informacje zginely a chcialbym kompendium w jednym miejscu,
dziekuje za uwage i ew. opinie : )
 

p.s. ankieta czynna do konca marca br.

p.s. ponizej pogladowo ww. auta


spacer.png

spacer.png 

No więc tak.

Jeździłem każdym Volvo prócz XC40 i EX90.

Przez okres około 2 - 3 tygodni użytkowałem V90CC - świetny samochód, aktualnie od tygodnia mam S90 - ze względu na naprawę blacharską uszkodzonego zderzaka w XC90.

Jeżeli miałbym porównać S90 do V90 CC to zdecydowanie wybrałbym V90 CC. Ale miałem również na próby około tygodnia W213 FL w wersji sedan - i Volvo nie ma podejścia jeżeli chodzi o właściwości jezdne E klasa była zwarta, świetnie się prowadziła i sprawiała poczucie samochodu szytego na miarę. W tym segmencie Merol nie miał na tamten czas konkurencji. Właściwości jezdne nie ustępowały G30LCi, a pod względem komfortu przewyższał konkurencję z Monachium.

W213 tak jak ww. to świetne auto, które dobrze się prowadzi i świetnie się je czuje.

Jeżeli zaś chodzi o materiały miałem wersję, która była jak na demo przystało dobrze wyposażoną, natomiast ja odniosłem wrażenie, że maksymalnie skonfigurowane V90CC jest wykonane z bardziej "naturalnych" materiałów. Tutaj pozostaję w opozycji do Twojego wpisu o wyższości materiałów w W213. Oczywiście gdyby to była najwyżej skonfigurowana wersja, pewnie byłyby porównywalne, a może i na korzyść Mercedesa.

Volvo to proste samochody bez udziwnień i fajerwerków do bólu poprawne, nudne, ale bardzo bezpieczne.

Stylistycznie z zewnątrz mi się zdecydowanie bardziej widzi Szwed, ale to kwestia gustu i oczekiwań. Środek pod pewnymi względami na korzyść Merca.

Mercedes ma jedne z najlepszych na rynku kierownic, jak nie najlepsze. Wieniec gruby, solidny; wręcz doskonały. System i tablety bardzo dobre; to jest "ewolucyjna" przepaść w stosunku do Volvo. Siedzenia wygodne, ale na pewno ergonomicznie ustępują szwedzkiej konkurencji - te są bezkonkurencyjne. Trzeba się do nich przyzwyczaić, bo sprawiają wrażenie twardych, ale po 700km kręgosłup mówi "dziękuję".

Serwis w moim przekonaniu jest niedrogi i bardzo dobry. Mam zbieżne zdanie z Kolegą @Krathor. O serwisie Mercedesa krążą już legendy...

Nie będę stawiał na jedno czy drugie auto, bo każde z nich ma inne zalety.

Jeżeli oczekujesz auta świetnie się prowadzącego, a przy tym komfortowego i prestiżowego wybierz auto ze Stuttgartu, jeżeli stawiasz na praktyczność, poprawność i bezpieczeństwo wybierz Volvo.

P.S. System Bowers & Wilkins w Volvo to najlepszy system nagłośnienia z jakim w ogóle kiedykolwiek obcowałem. To jest sala koncertowa w pojeździe.

 


"Człowiek tyle jest wart, ile warte są sprawy, którymi się zajmuje." Marek Aureliusz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
6 godzin temu, GostRado napisał(-a):

Sprawdź czy w mercedesie jest silnik mercedesa, czy już renault?

Spokojna głowa w e-klasie w213 chyba nie było takich 🤔

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
12 godzin temu, marcin_poznan napisał(-a):

Hej. Użytkowałem Volvo V60 CC T5 od nowości. Silniki benzyna jak i diesle nie są zbyt oszczędne. Trwałością również nie grzeszą. Poczytaj o wadach motorów z rodziny VEA.

 

@marcin_poznan dziekuje za obszerna, ciekawa opinie, czytam informacje z sieci o tych modelach ale opinia co do 'poliwozernosci' diesla jest inna, uchodza za oszczedne jednostki napedowe, oczywiscie zmienia sie to przy duzych predkosciach autostradowych, 
mysle rowniez ze atrakcyjna forma optymalizacji pracy silnika jest modyfikacja Polestar,
ostatnio bylo rowniez kilka tekstowo tym ze mechanicy zle oceniaja XC60

 

11 godzin temu, Autor1984 napisał(-a):

P.S. System Bowers & Wilkins w Volvo to najlepszy system nagłośnienia z jakim w ogóle kiedykolwiek obcowałem. To jest sala koncertowa w pojeździe.

 

@Autor1984 rowniez uprzejmie dziekuje za ciekawa opinie o autach, nie oczekuje od nich prestizu, nie jestem egocentrykiem ale staram sie byc praktyczny, oczekuje trwalosci i niezawodnosci
o jakosci dzwieku  z systemu B&W slyszalem ale nie mialem mozliwosci sprawdzic empirycznie, do tej pory udalo mi sie slyszec dzwiek z Harman/Kardon w XC70 (do ktorego sie przymierzalem ale stwierdzilem ze ostatni pojazd z 2016 nieco sie zestarzal, pomimo ze posiada legendarny 2,4 motor diesla), audiofilem nie jestem, raczej melomanem i mysle ze H/K mi wystarczy.
MB w swoich wybranych egzemplarzach oferuje naglosnienie Burmester i wg. opinii uzytkownikow tez jest calkiem niezly
 

Edytowane przez neclocus

Są ludzie, którzy przez całe życie spogladają na zegarek, a mimo to zawsze się spóźniają. (A. Czechow)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, neclocus napisał(-a):

@Autor1984 rowniez uprzejmie dziekuje za ciekawa opinie o autach, nie oczekuje od nich prestizu, nie jestem egocentrykiem ale staram sie byc praktyczny, oczekuje trwalosci i niezawodnosci
o jakosci dzwieku  z systemu B&W slyszalem ale nie mialem mozliwosci sprawdzic empirycznie, do tej pory udalo mi sie slyszec dzwiek z Harman/Kardon w XC70 (do ktorego sie przymierzalem ale stwierdzilem ze ostatni pojazd z 2016 nieco sie zestarzal, pomimo ze posiada legendarny 2,4 motor diesla), audiofilem nie jestem, raczej melomanem i mysle ze H/K mi wystarczy.
MB w swoich wybranych egzemplarzach oferuje naglosnienie Burmester i wg. opinii uzytkownikow tez jest calkiem niezly
 

Nie potrzebnie łączysz egocentryzm z prestiżem :) 

Tak jak osoby egocentryczne można postrzegać w negatywnym świetle, tak posiadanie czegoś prestiżowego zdecydowanie nie.

Mercedes jak i Volvo w Świecie motoryzacji dokonały wielu przełomów m.in. w dziedzinie bezpieczeństwa.

Volvo jako pierwsze wprowadziło trzy punktowy pas bezpieczeństwa w roku 1959 zastosowany w modelu PV544, a Mercedes poduszkę powietrzną dla kierowcy( patent złożony w roku 1971 - a pierwszy pojazd z tym zabezpieczeniem został pokazany Światu bodajże w 1981 w serii W126). Choć ten temat rozgrzewa fanów motoryzacji do zaciętych rozmów, w których argumentuje się, że to amerykanie byli pierwsi z modelem Oldsmobile Tornado za sprawą wynalazku Johna W. Hetricka. 
Więc począwszy od bezpieczeństwa, a kończywszy na motorsporcie marki wywindowały swoje produkty do miana samochodów prestiżowych.

Mercedes - Benz przez ostatnie lata dominował w F1. Więc tak jak Rolex, który kojarzy się nam z Golfem, Tenisem i F1 oraz istotnym wpływem w zegarmistrzostwo, niezawodnością i jakością; tak samo i Mercedes zalicza się do tego prestiżowego grona.

Dlatego jeśli Cię stać, to dlaczego by nie?

Nie mniej jednak obie marki są godne uwagi i polecenia. Życzę takiego wyboru, który będzie przynosił choć trochę radochy z jazdy.

Pozdrawiam

Łukasz


"Człowiek tyle jest wart, ile warte są sprawy, którymi się zajmuje." Marek Aureliusz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, Autor1984 napisał(-a):

Nie potrzebnie łączysz egocentryzm z prestiżem :) 

 

wprost przeciwnie, staralem sie podkreslic dystans pomiedzy egocentryzmem a prestizem ; )
jesli prestiz jest wynikiem umiejetnosci, wiedzy czy szacunku innych to OK, tak jest w przypadku
ktory naswietliles w kontekscie dazenia do perfekcji w produkcji aut, podnoszenia ich uzytecznosci
czy standardow bezpieczenstwa ale bywa ze egocentryzm moze byc zwiazany z prestizem jesli ktos
chcac sie poczuc lepszym prowadzi dzialania ktore sluza zaspokojeniu swoich potrzeb i checia bycia
wyjatkowym kosztem innych... oczywiscie dziekuje za zwrocenie uwagii na ta dyskusyjnosc : )

pozdrawiam rowniez 


Są ludzie, którzy przez całe życie spogladają na zegarek, a mimo to zawsze się spóźniają. (A. Czechow)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
 
[mention=115934]Autor1984[/mention] rowniez uprzejmie dziekuje za ciekawa opinie o autach, nie oczekuje od nich prestizu, nie jestem egocentrykiem ale staram sie byc praktyczny, oczekuje trwalosci i niezawodnosci
o jakosci dzwieku  z systemu B&W slyszalem ale nie mialem mozliwosci sprawdzic empirycznie, do tej pory udalo mi sie slyszec dzwiek z Harman/Kardon w XC70 (do ktorego sie przymierzalem ale stwierdzilem ze ostatni pojazd z 2016 nieco sie zestarzal, pomimo ze posiada legendarny 2,4 motor diesla), audiofilem nie jestem, raczej melomanem i mysle ze H/K mi wystarczy.
MB w swoich wybranych egzemplarzach oferuje naglosnienie Burmester i wg. opinii uzytkownikow tez jest calkiem niezly
 
Hej.
Polestar to optymalizuje portfel a nie silnik ;))) Różnica w mocy jest praktycznie nieodczuwalna. Delikatny przyrost Nm w pewnym zakresie obrotów + niby poprawa szybkości pracy skrzyni.
Zerknij https://engineered.polestar.com/pl/product/optimisation/v90cc-b4-diesel-awd-drive-e-automatic-2021

Za tą kwotę masz program z hamownią u czołowego tunera w Polsce i znacznie lepsze przyrosty i optymalizację silnika. No ale co kto woli.

Co do spalania:
Volvo:


Mercedes:


Wiem, wiem testy stare i w ogóle. Zwróć jednak uwagę na prędkości obrotowe obu silników na najwyższym biegu.

Jasne, jeden rabin powie tak, a drugi powie inaczej.
Co osoba to opinia inna.

Moje doświadczenia z dieslem od Mercedesa są takie, że jest to bardzo oszczędna jednostka napędową.

W Volvo miałem t5. A więc benzynę. Kilkukrotnie, zostawiając auto na serwis i przymusowe malowanie zderzaka (kradzież grilla) miałem zastępcze V60 z dieslem. I ten silnik oszczędny nie był. Niestety.

Ale to moje doświadczenia. Kogoś mogą być inne.


Pozdrawiam serdecznie.

Wysłane z mojego SM-M515F przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
25 minut temu, neclocus napisał(-a):

 

wprost przeciwnie, staralem sie podkreslic dystans pomiedzy egocentryzmem a prestizem ; )
jesli prestiz jest wynikiem umiejetnosci, wiedzy czy szacunku innych to OK, tak jest w przypadku
ktory naswietliles w kontekscie dazenia do perfekcji w produkcji aut, podnoszenia ich uzytecznosci
czy standardow bezpieczenstwa ale bywa ze egocentryzm moze byc zwiazany z prestizem jesli ktos
chcac sie poczuc lepszym prowadzi dzialania ktore sluza zaspokojeniu swoich potrzeb i checia bycia
wyjatkowym kosztem innych... oczywiscie dziekuje za zwrocenie uwagii na ta dyskusyjnosc : )

pozdrawiam rowniez 

Historia, wpływ na postęp technologiczny, liczba patentów, sukcesy sportowe, a ponadto systematyczna i skoncentrowana budowa marki, która przełamuje bariery nieosiągalne dla konkurencji, by w końcu znaleźć się w momencie, w którym wzbudza się powszechne uznanie i podziw.
Tak postrzegam prestiż, który ma zupełnie inne znaczenie, aniżeli luksus, który często jest zbytkiem.

Choć czasem te dwie rzeczy łączą się ze sobą ;)

 

 

 

 


"Człowiek tyle jest wart, ile warte są sprawy, którymi się zajmuje." Marek Aureliusz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wizualnie z zewnątrz - z tych dwóch bardziej Volvo. 

Choć gdyby pytanie dotyczyło marki, a nie modelu, to MB. 


Miłego dnia!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
55 minut temu, marcin_poznan napisał(-a):

Polestar to optymalizuje portfel a nie silnik ;))) Różnica w mocy jest praktycznie nieodczuwalna. Delikatny przyrost Nm w pewnym zakresie obrotów + niby poprawa szybkości pracy skrzyni.
Zerknij https://engineered.polestar.com/pl/product/optimisation/v90cc-b4-diesel-awd-drive-e-automatic-2021

Za tą kwotę masz program z hamownią u czołowego tunera w Polsce i znacznie lepsze przyrosty i optymalizację silnika. No ale co kto woli.

 

 

jakis czas temu w serwisie Volvo byla promocja i nie byla to az taka wielka kwota, circa 1K PLN
co do tuningu silnika to nie jestem jego fanem, nigdy nie zalezalo mi na 'koniach' i 'niutkach', w wieku jakim jestem preferuje bardziej slow drive niz Tokio drift, dlatego mysle ze Polestar moze byc sensownym rozwiazaniem ktore ma na uwadze podniesienie sprawnosci jednostki napedowej, nie narazajac jej na przeciazenia ktore moga generowac awarie silnika czy ukladu przeniesienia napedu

 

rowniez serdecznie pozdrawiam : )


Są ludzie, którzy przez całe życie spogladają na zegarek, a mimo to zawsze się spóźniają. (A. Czechow)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
7 godzin temu, neclocus napisał(-a):

oczekuje trwalosci i niezawodnosci

 

 

Na bazie analizy wielu, różnych materiałów w Internecie, prasie branżowej, rozmów z ludźmi itp. (nie opierając się w tym wypadku na własnych doświadczeniach, po prostu motoryzacja to moje hobby) - wybrałbym zdecydowanie W213, szczególnie jeśli bierzesz pod uwagę diesla R4.  

 

Miałbym jednak na uwadze, że 100% niezawodności i trwałości najdrobniejszych detali trudno oczekiwać od współczesnych samochodów premium. ;) 

 

Akurat w przypadku Mercedesa W213 już zdarzają się oferty aut, których przebieg zbliża się do mln km np.:

spacer.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, StaryWilk napisał(-a):

Miałbym jednak na uwadze, że 100% niezawodności i trwałości najdrobniejszych detali trudno oczekiwać od współczesnych samochodów premium. ;) 

 

@StaryWilk dzikuje ; ) za sugestie co do przbiegow, MB celowal w nie poza okresami kiedy ich auta projektowali ksiegowi : /
teraz poruszam sie autem gdzie tej elektroniki jest sosunkowo malo a silnik uznawany za dobry, juz starzy Niemcy kilka
dekad temu mowili: "Kein Computer, kein Problem", elektroniki przybylo od tamtych czasow, nie uwazam ze pewne systemy sa zle,
problemy zaczynaja sie w chwili awarii, primo znalezc kogos kto to ogarnia, secundo takie naprawy zwykle generuja spore koszty, 

BTW w przypadku Volvo zniecheca mnie np. skorodowany ogranicznik drzwi przednich, czy zaciski hamulcowe w 2-3 letnim aucie,
moze ale nie musi to byc swiadectwem jakosci materialow uzytych w innych miejscach, nie byl to przypadek jednostkowy, ogladajac
MB nie widzialem takich 'kwiatkow'


Są ludzie, którzy przez całe życie spogladają na zegarek, a mimo to zawsze się spóźniają. (A. Czechow)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli mogę wtrącić coś od siebie. V90 (w wersji "cywilnej") z silnikiem diesla 235KM używam od 2016 roku. Samochód przejechał około 170k km.

 

Co do plusów:

- jakość wykończenia wnętrza - wiem że to kwestia dość indywidualna, ale według mnie jakość wykonania w wersji Inscription jest naprawdę na bardzo przyzwoitym poziomie. Obszycie drzwi skórą kończy się w kieszeniach drzwi, a nie jak np. w Q8 na podłokietniku, wnętrze kieszeni jest wykończone materiałem (niestety w nowych modelach już nie), itp.

- przyzwoity silnik i napęd awd, chociaż zgodzę się z przedmówcami, że do najoszczędniejszych nie należy

- wygodne fotele

- nagłośnienie B&W

 

Wady:

- nieduża możliwość personalizacji systemu (mnie to akurat nie przeszkadza)

- brak rzeczy typu 60 kolorowe podświetlenie Ambiente (znowu, dla mnie to nie problem)

- dotykowy ekran - kwestia przyzwyczajenia do obsługi i nie ma co ukrywać - odrywa uwagę od prowadzenia samochodu. Pod tym względem wersja na Androidzie jest ciut lepsza - dobrze działa sterowanie głosowe

 

Jeśli chodzi o usterki, to miałem problem z przyciskami na kierownicy (niekiedy nie działała część przycisków po prawej stronie) - po wymianie odpukać działają, dwukrotna wymiana przewodu powerpulse i wymiana jednego głośnika. Część z tych rzeczy udało się ogarnąć w ramach wykupionego ubezpieczenia gwarancyjnego. Samochód jest użytkowany głównie w sposób najgorszy dla diesla, czyli dużo krótkich tras i kilka / kilkanaście razy w roku dłuższe wyjazdy typu urlop.

 

Ogólnie z samochodu jestem zadowolony, w ubiegłym roku zmieniłem na nowy model (silnik T8) i jak pisałem w wątku o samochodach, widać pewne pogorszenie jakości w porównaniu do starszej wersji - brak materiałowego wykończenia kieszenie w fotelach, więcej piano black zamiast drewna. Ale ogólnie uważam, że Volvo nawet jako chińskie jeszcze daje radę 😄

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, Olo_H napisał(-a):

Co do plusów:

- przyzwoity silnik i napęd awd, chociaż zgodzę się z przedmówcami, że do najoszczędniejszych nie należy

 

@Olo_H dziekuje, bardzo cenna opinia, tym bardziej ze uzytkownika
jestem troche zdziwiony ze kolejna osoba stwierdza ze diesel nie jest oszczedny, do tej pory czytajac opinie mialem wyobrazenie ze jest odwrotnie,
czy w kazdych okolicznosciach to zuyzcie jest takie duze (jazda miejska, podmiejska, autostradowa)?
Pozytywne ze chociaz jak stwierdziles wiele km odbywa sie w cyklu miejskim, nie ma problemow z filtrem DPF, BTW Jak ten silnik realizuje spalanie czastek stalych?

Inscription to high endowa wersja, dosc trudna do  namierzenia wsrod aut uzywanych ale podzielam Twoja opinie co do jakosci wykonczenia i ogolnego wykonania, ogladalem XC90 z 2016 r. i XC90 z 2022 r., wrazenia dot. nowszego malo budujace co do kierunku w jakim zmierza Volvo

pozdrawiam : )


Są ludzie, którzy przez całe życie spogladają na zegarek, a mimo to zawsze się spóźniają. (A. Czechow)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o kwestię spalania. Mój pali ok. 10,5 litra w jeździe mieszanej, wersja T8, silnik 2.0 benzyna. W jeździe miejskiej nie sprawdzam bo to żaden dowód. Żaden duży SUV, szczególnie o wadze trzech ton nie będzie palił mniej. Jakoś nie chce mi się wierzyć. Ja mam wczesną wersję T8, akumulatory starczą na ok. 30km więc nie ma to dużego wpływu na spalanie ogólnie. Samochód ładuję raz dziennie, a dziennie robię ok. 100-150km. Spalanie 10,5l to średnia z ok. 10-15 tys, a jeżdżę zazwyczaj w opcji Polestar z uwagi na lepsze właściwości jezdne. W aplikacji spalanie mam na poziomie 9,8l i nie wiem czemu w samochodzie mm inaczej. Ale nawet uważam 10,5 to całkiem przyzwoicie. Lżejszy samochód, szczególnie z nadwoziem sedan/kombi spali mniej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
23 godziny temu, neclocus napisał(-a):

 

@Olo_H dziekuje, bardzo cenna opinia, tym bardziej ze uzytkownika
jestem troche zdziwiony ze kolejna osoba stwierdza ze diesel nie jest oszczedny, do tej pory czytajac opinie mialem wyobrazenie ze jest odwrotnie,
czy w kazdych okolicznosciach to zuyzcie jest takie duze (jazda miejska, podmiejska, autostradowa)?
Pozytywne ze chociaz jak stwierdziles wiele km odbywa sie w cyklu miejskim, nie ma problemow z filtrem DPF, BTW Jak ten silnik realizuje spalanie czastek stalych?

Inscription to high endowa wersja, dosc trudna do  namierzenia wsrod aut uzywanych ale podzielam Twoja opinie co do jakosci wykonczenia i ogolnego wykonania, ogladalem XC90 z 2016 r. i XC90 z 2022 r., wrazenia dot. nowszego malo budujace co do kierunku w jakim zmierza Volvo

pozdrawiam : )

Średnie spalanie według wskazań komputera oscylowało w okolicach 8 litrów, bez zerowania wskazań. Potem coś pogłupiało w systemie i spadło do 0,1 litra na 100 😄. Niestety na stacji dalej wchodziło tyle paliwa ile wcześniej.

Obecnie jeździ nim żona, co generalnie spowodowało skrócenie "średniego" odcinka pojedynczej jazdy (właściwie tylko miasto i dystanse do 10km) i po wyzerowaniu wskazań pokazuje około 9 litrów. Czy to dużo na 240 konny silnik (mam wgrany Polestar) do dyskusji, natomiast wydaje mi się, że silniki niemiecki są trochę oszczędniejsze. Ale jak kiedyś miałem Passata TDI 4motion to miałem wrażenie, że mam jakiś wyjątkowy egzemplarz, bo wszędzie czytałem, że pali co najmniej litr mniej niż mi 😄, więc może mam pecha, albo lepiej liczę 😉

 

Obecna hybryda T8 ma średnie spalanie około 6 litrów, z tym, że na codzień jeżdżę głównie na silniku elektrycznym (zasięg realny obecnie to około 60km). Na pewno przy krótkich trasach sprawdza się lepiej niż diesel, natomiast jak jechałem na narty do Włoch z boxem na dachu to przy jeździe bez przekraczania dozwolonych prędkości średnio spalił około 10 litrów, przy średniej około 100km/h (jechałem dość dużo nocą i udało mi się uniknąć korków)

Edytowane przez Olo_H

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.