Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
News will be here
carlito1

Ciśnieniowy ekspres do kawy

Rekomendowane odpowiedzi

Globalizacja, dokładnie…

 

Nivona tez ma wspólne części z Jurą, chociaż to dwie różne marki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nivona chyba nie ma własnych zakładów. Korzysta z linii Jury. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie, kto inny je produkuje - Eugster/Frismag.  Ta sama firma produkuje również m.in. dla Jury i Melitty. Nie jest sprecyzowane, czy np. wszystkie modele Jury, czy też nie.

Nivona existiert seit 2005 und wurde von drei Nürnberger Unternehmern gegründet. Allerdings handelt es sich genau genommen nur um eine Handelsmarke. Der eigentliche Hersteller von Nivona Kaffeevollautomaten heißt Eugster/ Frismag und sitzt in der Schweiz.

Die Marke stammt aus Nürnberg, die Komponenten für Nivona Vollautomaten werden von Eugster/ Frismag aus der Schweiz produziert. Diese Firma baut auch Geräte für Melitta, Jura und Co.

 

Co prawda Nivona dzieli części z Jurą.  Co ciekawe ostatnie zdanie brzmi tu tak: 

Jura robi najlepszą i najbardziej innowacyjną kawę (mi to wygląda na to, że chodzi o ekspres, a nie o kawę), Nivona jest bardziej intuicyjna i higieniczna.

Da beide Marken mit weitestgehend identischen Bauteilen vom selben Hersteller ausgestattet werden, sind die Vollautomaten gleichwertig zu empfehlen. Jura macht den besten und innovativsten Kaffee (im Vergleich), Nivona ist intuitiver und hygienischer.

 

Całość dla znających język szprache jest tutaj: https://www.coffeeness.de/nivona-kaffeevollautomaten/

 

Edytowane przez Iko

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 8.03.2022 o 07:16, mandaryn44 napisał(-a):

Globalizacja. Taki świat teraz jest. Jak kupowałem kserokopiarkę to mialem ofertę 2 marek. Jedna premium druga normalna. Taki sam model, ale różnica w cenie sporą. Wziąłem tańszą. W pudełku były naklejki z nazwami firm obu do wyboru. Czyli w sumie producent sprzedaje to samo za różne pieniądze a nazwę firmy wybiererasz po otwarciu pudła.

Tak z ciekawości jaka? 🙂

Bo jeżeli to coś w stylu Konica Minolta i Develop czy Kyocera i Triumph-Adler to nie ma to nic wspólnego z premium i nie-premium. Producent daje pozwolenie na sprzedaż swoich produktów komuś innemu, pod innym logiem. Niewiele jednak jest już takich zabiegów na rynku.

 

Częściej można jednak spotkać się, z kupowaniem od konkurencji, licencji na produkcję danego modelu, bo samemu nie opłaca się tego robić. Nie dziwi więc urządzenie Lexmarka, które wygląda identycznie jak Minolta, tylko z innym ekranem i inną kolorystyką obudowy.

 

 


Longines Spirit ZuluTime | Seiko SPB143J1| Nomos Club ref. 703 | Casio G-Shock DW-5610

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 15.02.2022 o 11:40, mandaryn44 napisał(-a):

Właśnie zepsuł mi się Krups intuition, której kupiłem kilka miesięcy temu. Nie spienia mleka i nie grzeje wody. Kawę robi. Jakież było moje zdziwienie kiedy w serwisie mi powiedzieli że nie mam gwarancji bo faktura zakupu na firmę. To nie ma gwarancji. Nie ma znaczenia że na biuro i robi 2 kawy dziennie. Także uważajcie szanowni państwo. Zobaczymy co z tego wyniknie.

Ciekawe co piszesz, gdy kupowałem swój ekspres i chciałem "na firmę" to powiedziano, że gwarancja 12 miesięcy, kupiłem więc prywatnie i gwarancja była 24 miesiące. Było to w 2015 roku, czy teraz przepisy się zmieniły?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sytuacja wygląda tak. W sklepie nikt nawet nie wspomniał o temacie gwarancji, a wiedzą doskonale. Ekspres został dostarczony do sprzedawcy - musiałem zasuwać 120 km. Czekam na naprawę. Mówię sprzedawczyni, że szkoda, że nie mam gwarancji, a ona na to, że mam tylko, że rękojmię. Nie da się przedmiotu dostarczyć samemu do serwisu, a mam go pod pracą. Zobaczymy czy naprawią. W warunkach gwarancji jest napisane, że nie obejmuje użytku profesjonalnego i komercyjnego i tu można to interpretować jak się chce. Pierwszy raz się z takim czymś spotkałem, zawsze jest gwarancja, czasami dla firm krótsza. Jakbym wiedział, to bym nie kupił tego ekspresu. 

Druga rzecz to obsługa KRUPS. Firma nie reaguje na jakiekolwiek formy kontaktu, temat jakby nie istniał. Jedynie czat zadziałał, ale tu nie  było wyjścia, coś musieli odpowiedzieć. Czat - robot/człowiek odpowiedział, że mogę naprawić na rękojmi i dziękują za kontakt ble ble ble.
Generalnie, nigdy już nic KRUPSA nie kupię i odradzę każdemu. Raz, że brak gwarancji, dwa, że obsługa tematu jest na poziomie 1/10 - tylko dlatego, że jednak czat się odezwał. Inaczej byłoby 0/10. 

Tak się sprawy mają. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A to nie jest tak, że kupując jako firma jesteś traktowany jako tzw. profesjonalista, co oznacza że masz krótszą gwarancję bo jakoby wiesz więcej niż szary klient z ulicy? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie. Obecnie nie ma to znaczenia, ale gwarancja ma to do siebie, że jest tylko jak ją producent, lub czasami sprzedawca, daje. I na jego warunkach. Nie jest obligatoryjna w przeciwieństwie do rękojmi, która jednak zupełnie się różni i w zasadzie mogli się na mnie wypiąć. Chociaż tu nie minął czas domniemania istnienia wady w chwili zakupu. No takie tam niuanse. 

Niemniej Krups nie daje gwarancji dla przedsiębiorców i tyle.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie to gwarancja jest DOBROWOLNYM świadczeniem udzielanym przez producenta, może jej w ogóle nie udzielać, ma takie prawo. Natomiast rękojmia wynika z obowiązującego prawa i dla konsumentów wynosi 2 lata. Zakup na firmę oznacza że nie jest to zakup konsumencki.  Oczywiście to jest minimum i praktycznie zawsze jest rok gwarancji która działa wg reguł producenta. Wiele firm daje dłuższe gwarancje i nie ma znaczenia rodzaj zakupu. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Teraz jednoosobowe działalności są zrównane z konsumentami. W zakresie rękojmi. Gwarancja jak wyżej.

Brak gwarancji dyskwalifikuje mi te produkty, jednak najbardziej to podejście firmy. Serio, nigdy się z tym nie spotkałem, zawsze jest jakaś reakcja, nawet Mam cię w ....., ale jest. A tu zero.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak - przy JDO tak jest o ile kupujesz produkt nie związany z profilem działalności. Czyli np. zegarmistrz dostanie rękojmię, ale ktoś kto obraca szeroko rozumianym AGD już nie.

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie gwarancji , w przypadku Jury to nie tylko czas od dokonania zakupu , ale też ilość robionych kaw przez urządzenie decyduje o uznanie gwarancji , a ta dopuszczalna ilość kaw różni w zależności od modelu , nie wiem czy tak samo jest w przypadku innych marek ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pany, Jura j6 nówka sztuka, Czyszczony, myty, rozbierany spieniacz. Na początku wszystko ok, teraz spienią co którąś kawę. Wrukwia mnie to ogromnie. Nie po to wywaliłem ponad 7k,żeby tylko ładnie wyglądała. Może ktoś wie jak wygląda serwis w ramach gwarancji? Muszę sam odsyłać czy firma odbiera? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

O ile w ogóle masz gwarancję.... Oby. Ja czekam trzeci tydzień na wymianę pieca czy czegoś takiego. Złom ten Krups i obsługa do d....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Loco zajrzyj na kanał Tomasz Bebel na YT. zobacz film o spienianiu mleka w ekspresach Jury tam tłumaczy typowe problemy. Podejrzewam że gdzieś masz coś niedokładnie złożone i łapie fałszywe powietrze i nie pieni.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dlatego ja kupiłem prosty model Melitta bez żadnych bajerów, piję czarna żona też to nic mi nie było potrzebne trzy lata i żadnych problemów jak wysiądzie to nie żal będzie zmienić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
6 godzin temu, loco50 napisał(-a):

Pany, Jura j6 nówka sztuka, Czyszczony, myty, rozbierany spieniacz. Na początku wszystko ok, teraz spienią co którąś kawę. Wrukwia mnie to ogromnie. Nie po to wywaliłem ponad 7k,żeby tylko ładnie wyglądała. Może ktoś wie jak wygląda serwis w ramach gwarancji? Muszę sam odsyłać czy firma odbiera? 

Masz świetny serwis door to door. Miałem podobny problem ze spieniaczem w e6
Wymiana spieniacza i czyszczenie  expresu w ramach gwarancji. A ekspres kupiłem w Niemczech.

https://pl.jura.com/pl/wsparcie-serwis

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam , serwis gwarancyjny jest świetny , jest tylko jeden w Warszawie , na pewno doradzą -o ile się da -przez telefon co z tym zrobić , ew. Zamówią kuriera do odbioru urządzenia .nr tel: 221234303

 

 

Edytowane przez Krakus1
Tel

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Od 5 minuty jest pokazane jak sprawdzić co jest przyczyną nie spieniania mleka. Najczęściej problem tkwi w przystawce spieniającej, trzeba ją sprawdzić i dokładnie poskładać. Powinno grać.

W mojej Jurze mam prostą przystawkę i jest mocno wrażliwa na jakiś drobny błąd w składaniu jej po myciu. Ale daje się to spokojnie ogarnąć jeśli wiemy jak to działa.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja wiem że było i wiem że się potwórzę: naprawdę chce się wam wywalać 7k na ekspres w domu? Kawę kupić, zmielić w młynku i w mokce zaparzyć, a jak nie to w jakiejś kolbie zrobić. 7k za ekspres, który do tego się psuje bez przerwy to strasznie dużo. Tak dobrą kawę taka Jura robi że warto tyle wydać?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przecież wiesz Waldek że ekspres nie robi kawy;) 


Instagram.com/jfszymaniak

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.