Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
News will be here

Rekomendowane odpowiedzi

Mam dziwny problem, dokręcam lewą górna śrubkę modułu automatu i balans się zatrzymuje. Miał ktoś z Was taki przypadek? 

 

IMG-20190225-195240-edit.jpg

Edytowane przez Qba.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam dziwny problem, dokręcam lewą górna śrubkę modułu automatu i balans się zatrzymuje. Miał ktoś z Was taki przypadek?

 

Jeśli masz inny mostek to podmień i zobacz. Może trza trzy śrubki mocujące trzpień na którym obraca się rotor dokrecic

 

Wydeptane mi5s

Edytowane przez Sebolski

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Sebolski, jutro sprawdzę czy to coś da :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Musiałem, przełożyć cały moduł automatu, nie wiem co było powodem zatrzymywania mechanizmu po dokręceniu śrubek. Przypuszczam, że lekko się skrzywił jakiś element i po dokręceniu wywierał moduł za duży nacisk na mostek przekładni, ale to tylko domysły. Na zmienionym działa bez zarzutu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zegarek pracuje dobrze gdy leży na szybce, podejrzenie pada na balans, z tego co widzę włos jest poplątany, czy może być to wina włosa ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może (np inaczej układają się zwoje w zależności od położenia i nie haczą o siebie) ale bardziej bym stawiał na któryś czop balansu (pewnie dolny, jeśli chodzi szkiełkiem do dołu) 


TikTak TikTak - tylko 2 kalorie ;-)

MARIANEK :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Musiałem, przełożyć cały moduł automatu, nie wiem co było powodem zatrzymywania mechanizmu po dokręceniu śrubek. Przypuszczam, że lekko się skrzywił jakiś element i po dokręceniu wywierał moduł za duży nacisk na mostek przekładni, ale to tylko domysły. Na zmienionym działa bez zarzutu.

Jeśli dalej masz ten wadliwy mostek to proponuje złożyć sobie poljota ale tylko tył i zobaczyć co jest przyczyną. Na początku odkręciłbym trzy śrubki ktore trzymają cokół z trzpieniem. I tak po kolei aż wyjdzie, ja tak robię

 

Wydeptane mi5s

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zegarek pracuje dobrze gdy leży na szybce, podejrzenie pada na balans, z tego co widzę włos jest poplątany, czy może być to wina włosa ?

jeśli włos jest poplątany, to nigdy nie będzie chodził dobrze. Objawem będzie bardzo duże spieszenie (kilka minut na godzinę i jeszcze więcej). To można zaobserwować już podczas jednego obrotu sekundnika, bo w porównaniu do zegarka referencyjnego, widać spieszenie o x sekund na minutę.

Natomiast jeśli dobrze chodzi szkłem do dołu (a jak pracuje w innych pozycjach - zwalnia? Staje?) to przypuszczalnie jest utarty czop balansu. Bywa tak np. w mechanizmach, które nie były smarowane.

BTW, co to za zegarek/mechanizm?


"Proszę pamiętać, że zdecydowane stwierdzenia, takie jak „wszystko”, „zawsze” i „bez wyjątku” rzadko mają zastosowanie w dziedzinie radzieckich zegarków". (Mroatman)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
 Jest to mechanizm 2603 rakiety 

 


 

 

 

Minutę leżąc na szkle oraz w pozycji bocznej odmierza prawidłowo, dopiero jak zaczynam przekręcać go szkłem do góry zaczyna powoli zwalniać i po chwili się zatrzymuję. 

 

Jak rozumiem do wymiany balans, mam sprawny mechanizm 2609A, wiecie może czy koło balansowe będzie pasowało

 


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To prawdopodobnie czop balansu. Możesz jeszcze delikatnie sprawdzić czy balans nie ma luzu. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zobacz jeszcze jak obrocisz zegarek szkłem do góry czy koło balansu o nic nie zaczepia. Może mieć delikatny luz i przy np. lekkim zwichrowaniu haczyć o coś

 

Wysłane z mojego LG-H930 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak efektywnie naprawić taki kominek zakrecanej koronki amfibi, jest zluzowany i obraca się, ale nie wypada.

 

post-98656-0-89970300-1551547772_thumb.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może najpierw spróbuj wymienić na inny. Wtedy będzie wiadomo czy to wina kominka czy koperty. Pasuje od każdego komandira. Od juniorskiego też.


Lepiej umrzeć na zawał w pełnym słońcu, niż z powodu braku tlenu wciemnej d*pie, w którą się ochoczo wchodziło...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gdzieś bylo opisane ale nie mogę znaleźć. Jak to wymienić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kominek siedzi na wcisk. Ja mam starą koronkę którą nakręcam i kombinerkami ciągnę kręcąc raz w prawo raz w lewo.


Lepiej umrzeć na zawał w pełnym słońcu, niż z powodu braku tlenu wciemnej d*pie, w którą się ochoczo wchodziło...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki.

Mozna taki kominek wciskać i wyciągać kilka razy?

Jeszcze jedno pytanko, mam nowy zestaw uszczelek, są 3 szt.

Pod dekiel, pod koronkę i po co jest trzecia, najmniejsza?

Edytowane przez Wojtas79

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki.

Mozna taki kominek wciskać i wyciągać kilka razy?

Jeszcze jedno pytanko, mam nowy zestaw uszczelek, są 3 szt.

Pod dekiel, pod koronkę i po co jest trzecia, najmniejsza?

Pewnie przy wyciąganiu traci na wodoszczelności. Kiedyś komuś nagrywałem filmik jak to zrobić i wyciągałem i wkładałem go chyba z 10 razy. Dalej siedzi sztywno.

Lepiej umrzeć na zawał w pełnym słońcu, niż z powodu braku tlenu wciemnej d*pie, w którą się ochoczo wchodziło...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, zaraz jak skończę "odkażać" kopertę to sprawdzę. Może ten co jest wystarczy nabić jeszcze raz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Ritter

Pobieda z centralną sekundą wymaga łożyska dwukamieniowego lub z pojedynczym kamieniem posiadającym podtoczenie. Szerzej dla osadzenia osi minutowej i zwężenia łożyskowania dla osi sekundowej. Widocznie były takie gdzie z powodów technologicznych mieli problem z kamykami posiadającymi podtoczenie, dwoma cienkim i zamienili to na kanapkę grubych. Ten górny w czymś oprawić musieli. "Wykonaj plan, wykonaj normę, wyciągnij nogi" :D .

 

Rozwiązanie z podtoczonym kamieniem albo wciśniętymi dwoma w jedno gniazdo było  typowe i w innych zegarkach. O lepsiejszej proweniencji ;) , znaczy szwajcarskich albo innych niemieckich.

Edytowane przez Ritter

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pobieda z centralną sekundą wymaga łożyska dwukamieniowego lub z pojedynczym kamieniem posiadającym podtoczenie. Szerzej dla osadzenia osi minutowej i zwężenia łożyskowania dla osi sekundowej. Widocznie były takie gdzie z powodów technologicznych mieli problem z kamykami posiadającymi podtoczenie, dwoma cienkim i zamienili to na kanapkę grubych. Ten górny w czymś oprawić musieli. "Wykonaj plan, wykonaj normę, wyciągnij nogi" :D .

 

Rozwiązanie z podtoczonym kamieniem albo wciśniętymi dwoma w jedno gniazdo było typowe i w innych zegarkach. O lepsiejszej proweniencji ;) , znaczy szwajcarskich albo innych niemieckich.

Dziękuję za wyczerpującą odpowiedź znaczy się bliżej jej do szwajcara z tą kanapką?

 

Wydeptane mi5s

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Ritter

Panie, w tych "śwajcarach" to też było różnie :) . Spotkałem mechanizmy, przynajmniej typów szt.2 gdzie no nie powiedziałbym, że się tak elegancko z komplikacją centralnej sekundy obeszli jak w tym radzieckim. W ogóle olali drugi kamyk a w to miejsce dali coś w rodzaju widełek z cienkiej blaszki i na tym podparli oś sekundową od strony osi minutowej. Drugie łożysko było już klasyczne, rubinowe w podniesionym mostku.

Tutaj zdjęcie poglądowe jednego z nich, którego jeszcze pamiętam:

https://17jewels.info/img/movements/f/fhf/FHF_ST_691_Sekundenmechanismus.jpg

 

Pod tą sprężynującą blaszką blokującą znajduje się zacnej czyli standardowej wielkości kamień łożyska rubinowego, w którym jest osadzone zakończenie osi minutowej.

Edytowane przez Ritter

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panie, w tych "śwajcarach" to też było różnie :) . Spotkałem mechanizmy, przynajmniej typów szt.2 gdzie no nie powiedziałbym, że się tak elegancko z komplikacją centralnej sekundy obeszli jak w tym radzieckim. W ogóle olali drugi kamyk a w to miejsce dali coś w rodzaju widełek z cienkiej blaszki i na tym podparli oś sekundową od strony osi minutowej. Drugie łożysko było już klasyczne, rubinowe w podniesionym mostku.

Tutaj zdjęcie poglądowe jednego z nich, którego jeszcze pamiętam:

https://17jewels.info/img/movements/f/fhf/FHF_ST_691_Sekundenmechanismus.jpg

 

Pod tą sprężynującą blaszką blokującą znajduje się zacnej czyli standardowej wielkości kamień łożyska rubinowego, w którym jest osadzone zakończenie osi minutowej.

Tutaj blaszka, że tak powiem ciągnie ku górze szpilkę sekundy. A w uralu dociska. Ciekawe rozwiązanie

 

Wydeptane mi5s

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.