Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...
Krzysiek_W

DZIAŁ TECHNICZNY

Recommended Posts

Taka zajawka od laika w kwestii technicznej: Mechanizm 'brzmi' bardzo dobrze, ale zegarek spieszy 4h na dobę (!).

Regulacja na '+' czy '-' nic absolutnie nie zmienia. Czy jest jakaś znana przyczynam czy powodów może być więcej?

(Przemilczę juz fakt że Sputnik kupiony na Alle jako 'po serwisie' i 'na poprawnym chodzie', bo zegareczek 'chodzi' dobrze, tylko cosik za szybko... 😃 )


Szukam ładnej tarczy do złotego Kirowskiego. POMÓŻCIE!!

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, Łyski napisał:

Taka zajawka od laika w kwestii technicznej: Mechanizm 'brzmi' bardzo dobrze, ale zegarek spieszy 4h na dobę (!).

Regulacja na '+' czy '-' nic absolutnie nie zmienia. Czy jest jakaś znana przyczynam czy powodów może być więcej?

(Przemilczę juz fakt że Sputnik kupiony na Alle jako 'po serwisie' i 'na poprawnym chodzie', bo zegareczek 'chodzi' dobrze, tylko cosik za szybko... 😃 )

 

Też jestem laikiem w sprawach technicznych, ale słyszałem o tym że włos może być sklejony... Co też może oznaczać, że zegarek jest jednak brudny i nie miał całkowitego serwisu lub włos jest namagnesowany albo ktoś próbował manipulował przy włosie.

Z tymi informacjami, że zegarek po serwisie to taka legenda, że ludzie wierzą, że jak 'fachowiec' otworzy zegarek i coś tam zrobi, choćby nasmaruje nie tym co trzeba - to zegarek już po serwisie...

Edited by art_69

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, Łyski napisał:

zegareczek 'chodzi' dobrze, tylko cosik za szybko... 😃 )

Od zawsze wiadomo, że ruskie robili najszybsze zegarki na świecie :D Oddaj do porządnego majstra. Czasem przyśpieszanie to wina brudu, czasem nieudolnego smarowania lub poskładania. Niestety, hasło "po serwisie" lub "po przeglądzie" zawsze zapala u mnie lampkę ostrzegawczą. Zdecydowanie bezpieczniej jest kupować "niewiem, nie znam się, nie mam śrubokręta" lub "przeleżał w szufladzie wiele lat". Od razu wiem, że do ceny muszę doliczyć majstra i ewentualnie wymianę połowy werku, jeśli tam coś w ogóle w środku jest.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, art_69 napisał:

 

Też jestem laikiem w sprawach technicznych, ale słyszałem o tym że włos może być sklejony... Co też może oznaczać, że zegarek jest jednak brudny i nie miał całkowitego serwisu lub włos jest namagnesowany albo ktoś próbował manipulował przy włosie.

Z tymi informacjami, że zegarek po serwisie to taka legenda, że ludzie wierzą, że jak 'fachowiec' otworzy zegarek i coś tam zrobi, choćby nasmaruje nie tym co trzeba - to zegarek już po serwisie...

 

Z tym serwisem też bym nie wierzył, prędzej przed sprzedażą został podlany olejem i tyle. Mógł być przy tym włos zabrudzony olejem i przez to się skleił i spieszy. Jak nie masz pewności że został dobrze zrobiony, to oddaj go do majstra. W przeciwnym razie wystarczyloby zdjąć balans, wymoczyć go np w benzynie ekstrakcyjnej, nasmarować prawidłowo gniazda i zalożyc spowrotem


TikTak TikTak - tylko 2 kalorie ;-)

MARIANEK :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, mkoch napisał:

 

Z tym serwisem też bym nie wierzył, prędzej przed sprzedażą został podlany olejem i tyle. Mógł być przy tym włos zabrudzony olejem i przez to się skleił i spieszy. Jak nie masz pewności że został dobrze zrobiony, to oddaj go do majstra. W przeciwnym razie wystarczyloby zdjąć balans, wymoczyć go np w benzynie ekstrakcyjnej, nasmarować prawidłowo gniazda i zalożyc spowrotem

 

Dokładnie to chciałem powiedzieć - nieodpowiednio naoliwiony i stąd ten sklejony włos...

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, renqien napisał:

Niestety, hasło "po serwisie" lub "po przeglądzie" zawsze zapala u mnie lampkę ostrzegawczą. Zdecydowanie bezpieczniej jest kupować "niewiem, nie znam się, nie mam śrubokręta" lub "przeleżał w szufladzie wiele lat". Od razu wiem, że do ceny muszę doliczyć majstra i ewentualnie wymianę połowy werku, jeśli tam coś w ogóle w środku jest.

 

Ja jak sprzedaję i napisane jest po serwisie to - tak jest.

Wynika to z kilku spraw  po pierwsze bardziej opłaca mi się zrobić przegląd niż zapłacić powiedzmy  20 zł za wymianę tarczy i wskazówek.

 

Druga sprawa to wspieram starego zegarmistrza - dając mu dużo zegarków do zrobienia. ( chociaż obserwuje, że praktycznie to bardziej opłaca mu się bateryjkę włożyć czy bransoletę naprawić - bo szybciej i mniej pracy). Jak składam  zegarek to zawsze dbam aby był w oryginale.

 

Inna sprawa, że zegarki radzieckie  są często kapryśne. A to spadnie wskazówka sekundowa, albo odchyłka dobowa się zwiększy - ale zegarek po serwisie to zupełnie inny zegarek.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 godzin temu, Łyski napisał:

Taka zajawka od laika w kwestii technicznej: Mechanizm 'brzmi' bardzo dobrze, ale zegarek spieszy 4h na dobę (!).

Regulacja na '+' czy '-' nic absolutnie nie zmienia. Czy jest jakaś znana przyczynam czy powodów może być więcej?

(Przemilczę juz fakt że Sputnik kupiony na Alle jako 'po serwisie' i 'na poprawnym chodzie', bo zegareczek 'chodzi' dobrze, tylko cosik za szybko... 😃 )

Jeśli to Poljot, to może być taki numer że ktoś wsadził koło balansowe z mechanizmu 21600 BPH do mechanizmu 18000 BPH (o ile w ogóle mechanicznie to wejdzie)  , wtedy można sobie regulować, aż się śrubokręt gorący zrobi B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

jak wyjąć mechanizm z koperty?

 

Pacjent -SLAVA 

wypada koronka,  brak możliwości napinania sprężyny - przestawia tylko wskazówki podczas kręcenia koronką.

 

Domyślam się, że do naprawy od strony tarczy, ale werk siedzi w kopercie a pierścień stabilizujący (stalowy? może jakiś stop ? ) nawet nie chce drgnąć.

Po wyluzowaniu śrubę z podkłafkami po obwodzie (mocowanie do pierścienia) werk wraz z tarczą można obracać .

 

Czy pierścień się wyjmuje i trzeba to np wyliczyć by ruszyć, czy np wypychać w kierunku szkła i wyjdzie przodem z pleksą?

1603745481966470397002214774525.jpg

16037455275487616689611802148649.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 minut temu, zadra napisał:

jak wyjąć mechanizm z koperty?

 

Pacjent -SLAVA 

wypada koronka,  brak możliwości napinania sprężyny - przestawia tylko wskazówki podczas kręcenia koronką.

 

Domyślam się, że do naprawy od strony tarczy, ale werk siedzi w kopercie a pierścień stabilizujący (stalowy? może jakiś stop ? ) nawet nie chce drgnąć.

Po wyluzowaniu śrubę z podkłafkami po obwodzie (mocowanie do pierścienia) werk wraz z tarczą można obracać .

 

Czy pierścień się wyjmuje i trzeba to np wyliczyć by ruszyć, czy np wypychać w kierunku szkła i wyjdzie przodem z pleksą?

 

 

Nie znam kopert slavy ale nie wygląda, żeby tam był pierścień, to jest jednolity odlew koperty. A właściwie dolnej części koperty, bo wygląda na to, że można zdjąć bezel. Poszukaj wcięcia w bezelku na łączeniu z korpusem koperty, włóż tam nożyk i podważ delikatnie. Powinien odskoczyć. Mechanizm z tarczą wyjdzie od góry po odkręceniu blaszek dociskających


TikTak TikTak - tylko 2 kalorie ;-)

MARIANEK :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

myślałem o tym, ale nie mając pewności nie chciałem siłować się, bo i porysować łatwo..

Wcięcia jako-takiego nie ma, wieczorem się przyjrzę. 

Edited by zadra

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 godzin temu, zadra napisał:

myślałem o tym, ale nie mając pewności nie chciałem miłować się, bo i porysować łatwo..

Wcięcia jako-takiego nie ma, wieczorem się przyjrzę. 

U siebie "ukryłem" pod koronką 

image.png.b75eeb67eecdc231ddc2e65c2284f1b3.png

Edited by prw6

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cześć wszystkim.
Zerkam tu okazjonalnie, ale widzę, że sporo wiedzy można wyczytać.

Mam problem z rosyjskim wostokiem 2416b z datownikiem.
Nowy mechanizm założony jest w nowym zegarku, współczesnym.
Sprawa wygląda tak, że lubi się ot tak zatrzymać o dowolnej porze dnia czy nocy. Ma to nawet miejsce na nadgarstku. Zerkam na godzinę, a wskazówki stoją np od ponad 20 minut.
Zegarek wyjęty z szuflady, nakręcony na wstępie ponad 40 ruchów koronką i noszony 3 dni, odłożony około godziny 16, a rano okazało się, że jeszcze przed 20 postanowił zrobić przerwę w chodzeniu, bo data była rano 'wczorajsza'.
Zegarek odsyłałem dwa razy do producenta i za drugim razem został wymieniony mechanizm i na tym nowym dzieje się podobnie. Podobnie, bo nie tak często jak na pierwotnym.
Wskazówki mijają się w bezpiecznej odległości i do cyferblatu mają dystans ;)
Ostatnio zauważyłem, że zegarek leżąc na stole lubi zwalniać. Widać ewidentnie, że sekundnik porusza się wolniej i nawet zatrzymuje się po czym rusza z nazwijmy normalną prędkością.

Macie jakieś propozycje? Sugestie?
Będę wdzięczny za wszelaką pomoc.

Dziękuję za uwagę i pozdrawiam
Wojtek

Wysłane z mojego 5080X przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zegarmistrz nic nie znalazł. Sikor leżał u niego 2 tygodnie. Przejrzał go, nic w środku nie ociera, podejrzenie o pękniętą sprężynę naciągu również wykluczone. Koronka po wciśnięciu prawidłowo wskakuje. Balans dobrze jest osadzony i włos jest prosty, w jednej płaszczyźnie. A jednak... Coś się dzieje.

Wysłane z mojego 5080X przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na początek należy przesmarować na nowo sprężynę naciągową. Drugi element to blaszka dociskowa sekundnika. Trzeci problem w przekładni naciągu automatycznego.

Aby stwierdzić gdzie jest przyczynna należałoby zdjąć podzespół automatu i przetestować samą część manualną.

W bardziej pragmatycznej wersji wziąłbym starego W2416  na dobrym chodzie i po przełożeniu tego co niezbędne czyli bęben, mostki i automat zrobił coś co posłuży ładnych kilka lat.

 

 


Nie noszę zegarków do zegarmistrza, to takie staroświeckie. Psuję je sam...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprężyna jest przesmarowana.
Co do naciągu automatycznego, działa bez zarzutu i nie 'przepuszcza'.
Z Twojego posta wynika, że mechanizm mimo, że nowy, może być niedopracowany.

Wysłane z mojego 5080X przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprężyna w automacie powinna być nieco inaczej przesmarowana jak w manualnym a następnie sprawdzona po zamontowaniu w bębnie gdyż nie jest kotwiczona na stałe lecz przez sprzęgło cierne i smarowanie ma znaczenie. Wystarczy, że będzie źle zamknięty dekielek bębna i mogą powstać tego typu problemy.

 

Mechanizm jest dopracowany, wylądował w zegarkach narażonych na spore obciążenia mechaniczne, jego wersja pierwotna z naciągiem manualnym.

 


Nie noszę zegarków do zegarmistrza, to takie staroświeckie. Psuję je sam...

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Ritter wiem, że nie jest kotwiczona na stałe, bo automat by ją urwał.
Mój zegarmistrz prześwietlił zegarek na wylot i powiedział, że nie widzi mechanicznie problemu i dziwi go to, co opowiadam jednocześnie wierząc w moje słowa. Byłem z tym tematem u niego kilka razy i zaryzykowałem ewentualną utratę gwarancji, do czego nie doszło mimo wyjęcia bębna ze sprężyną do jej kontroli.
Obecnie walczę z regulacją chodu, bo spóźniał się najpierw około 30s/dobę, a obecnie ponad 45s/d.

Wysłane z mojego 5080X przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pytanie, czy kiedy zatrzymuje się - to rzeczywiście staje balans, czy tylko ustaje wędrówka wskazówek? 


"Proszę pamiętać, że zdecydowane stwierdzenia, takie jak „wszystko”, „zawsze” i „bez wyjątku” rzadko mają zastosowanie w dziedzinie radzieckich zegarków". (Mroatman)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.