Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...
Krzysiek_W

DZIAŁ TECHNICZNY

Recommended Posts

Moja amfibia paruje po zanurzeniu. Mam pytanie czy to szkło wygląda na oryginalne? Szklo jest jakoś uszczelniane w kopercie czy tylko ciasne pasowanie ma zapewnić szczelność?

20201103_204306.jpg

20201103_204255.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 godzin temu, Szczepek napisał:

Moja amfibia paruje po zanurzeniu. Mam pytanie czy to szkło wygląda na oryginalne? Szklo jest jakoś uszczelniane w kopercie czy tylko ciasne pasowanie ma zapewnić szczelność?

 

 

Brakuje pierścienia, który rozpręża szkiełko i powoduje uszczelnienie (srebrny/złoty, który nakłada się na krawędzi szkiełka przed jego osadzeniem w kopercie). Kup nowe szkiełko i zamontuj poprawnie, nie będzie parować 


TikTak TikTak - tylko 2 kalorie ;-)

MARIANEK :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witajcie,

 

Nie bardzo wiem gdzie zapytać więc jak coś to wybaczcie :) Poszukuję nowego bezela (albo najlepiej samej wkładki) do mojej amfibii. Niestety oryginalny jest już nieco porysowany. Pytanie czy coś bliskiego oryginałowi w kolorze zielonym znajdzie się? Koniecznie ceramika. W najgorszym przypadku czerwony (będzie pasował do sekundnika) albo czarny.

 

post-107487-0-93310600-1560753756_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam, niestety podczas nakręcania „przekręciłem” koronkę od Aeronavigatora 3602 i poszedł gwint. Nie da się dokręcić koronki niestety - chodzi luzem. U lokalnych krakowskich zegarmistrzów niestety rozkładają ręce bo nie mają dostępu do części. Czy istnieją może zamienniki bądź źródlo cześci do Aeronavigatora?

Edited by MCDave

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, MCDave napisał:

Witam, niestety podczas nakręcania „przekręciłem” koronkę od Aeronavigatora 3602. U lokalnych krakowskich zegarmistrzów niestety rozkładają ręce bo nie mają dostępu do części. Czy istnieją może zamienniki bądź źródlo cześci do Aeronavigatora?

 

Kup mołnię 3602 na części. Z walniętym balansem kupisz za niewiele ponad 50 zł. Pewnie potrzebujesz sprężyny naciągu.

 

Edit. W innym dziale doczytałem, że przekręciłeś jednak gwint na koronce. No to inny problem

Edited by mkoch

TikTak TikTak - tylko 2 kalorie ;-)

MARIANEK :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie, czy kotwica od niskiej Mołni pasuje do wysokiej? Czy tam wszystko jest wyższe? 😁😁😁

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 godzin temu, mkoch napisał:

 

Brakuje pierścienia, który rozpręża szkiełko i powoduje uszczelnienie (srebrny/złoty, który nakłada się na krawędzi szkiełka przed jego osadzeniem w kopercie). Kup nowe szkiełko i zamontuj poprawnie, nie będzie parować 

To jest ten puerścień rozprężny? Jego zewnetrzna średnica pokrywa się z wewnętrzną szkiełka?

20201104_203743.jpg

Edited by Szczepek
brak zdjęcia

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, Szczepek napisał:

To jest ten puerścień rozprężny? Jego zewnetrzna średnica pokrywa się z wewnętrzną szkiełka?

 

 

Tak


TikTak TikTak - tylko 2 kalorie ;-)

MARIANEK :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 minut temu, mkoch napisał:

 

Tak

A mogę poprosić o informację w jakiej kolejności montować szkiełko i pierścień zeby było poprawnie? Robić to na pustej kopercie czy z mechanizmem i tarczą?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Szkiełko dosyć ciężko się zaciska, dlatego najlepiej wyjąć cały mechanizm. Najbezpieczniej robić to praską, ale jeśli nie masz można zrobić to ręcznie. Najpierw montujesz pierścień w szkiełku, potem wkładasz szkiełko w kopertę, żeby z jesnej strony weszło do końca. Obracasz kopertę szkiełkiem do dołu, kładziesz na czymś co nie uszkodzi szkła (np podkładka pod myszkę) i zdecydowanie naciskasz na kopertę od tej wystającej strony szkiełka. Jeśli wszystko dobrze zrobiłeś usłyszysz kliknięcie. Jak masz parę w łapach zaciśniesz w palcach. Powodzenia


TikTak TikTak - tylko 2 kalorie ;-)

MARIANEK :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 minut temu, mkoch napisał:

Szkiełko dosyć ciężko się zaciska, dlatego najlepiej wyjąć cały mechanizm. Najbezpieczniej robić to praską, ale jeśli nie masz można zrobić to ręcznie. Najpierw montujesz pierścień w szkiełku, potem wkładasz szkiełko w kopertę, żeby z jesnej strony weszło do końca. Obracasz kopertę szkiełkiem do dołu, kładziesz na czymś co nie uszkodzi szkła (np podkładka pod myszkę) i zdecydowanie naciskasz na kopertę od tej wystającej strony szkiełka. Jeśli wszystko dobrze zrobiłeś usłyszysz kliknięcie. Jak masz parę w łapach zaciśniesz w palcach. Powodzenia

Mam jeszcze małe pytanie. Pierścień od strony koperty wkładamy płaską, a od strony szkła(w górę) fazowaną stroną? Praski nie mam ale jak ręce nie dadzą rady to imadełko modelarskie + tuleje plastikowe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak, płaska część w stronę koperty. Odwrotnie nie dasz rady włożyć go do szkiełka


TikTak TikTak - tylko 2 kalorie ;-)

MARIANEK :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mało i ostrożnie - można.


"Proszę pamiętać, że zdecydowane stwierdzenia, takie jak „wszystko”, „zawsze” i „bez wyjątku” rzadko mają zastosowanie w dziedzinie radzieckich zegarków". (Mroatman)

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, Po Bieda napisał:

Mało i ostrożnie - można.

również nie wytrzymałbym i spróbował; ciepła woda, mydło w kostce, wacik i trochę cierpliwości..

Edited by zadra

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 6.11.2020 o 20:09, zadra napisał:

również nie wytrzymałbym i spróbował; ciepła woda, mydło w kostce, wacik i trochę cierpliwości..

pędzelek, dość sztywny - i lekka ręka do manewrów


"Proszę pamiętać, że zdecydowane stwierdzenia, takie jak „wszystko”, „zawsze” i „bez wyjątku” rzadko mają zastosowanie w dziedzinie radzieckich zegarków". (Mroatman)

Share this post


Link to post
Share on other sites

nie wiedziałem co to meglio, nie mam go. użyłem wody z mydłem wacika, a później pędzelka, czy jest lepiej, chyba, czy gorzej, chyba nie. Jedyne miejsce skuchy to między 3 a 4, mówi się trudno

image.png.6030efbb15bd407296e6368ca1f6658c.png 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam. Przedstawi ktoś jak wygląda od podstaw założenie takiego sekundnika? Od razu mówię że raczej bym się tego sam nie podjął a zegarek prędzej czy później trafi do zegarmistrza chciałem tylko wiedzieć jak to wygląda krok po kroku, bo raczej to nie jest łatwe zadanie.

20201110_101352.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. zdjąć szkło

2. chwycić sekundę

3. nałożyć ją na oś ,jeżeli nie jest złamana (wystaje ponad wskazówkę minutową)

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 minut temu, Mawis napisał:

1. zdjąć szkło

2. chwycić sekundę

3. nałożyć ją na oś ,jeżeli nie jest złamana (wystaje ponad wskazówkę minutową)

Oś złamana napewno nie jest. A jak zdjąć szkło? I jeszcze jedno: funkcja stop sekundy nie działa. Czy majster byłby w stanie to naprawić?

Share this post


Link to post
Share on other sites
36 minut temu, Progfan_87 napisał:

A jak zdjąć szkło? I jeszcze jedno: funkcja stop sekundy nie działa. Czy majster byłby w stanie to naprawić

Nie rozpoznaję zegarka, ale albo w taki sposób jak w mojej Slavie (kilka postów wyżej temat poruszony i jest odpowiedź) albo należy zdjąć dolny dekiel, wyjąć mechanizm i wówczas na wyjętym mechaniźmie nałożyć wskazówkę sekundową.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, zadra napisał:

Nie rozpoznaję zegarka, ale albo w taki sposób jak w mojej Slavie (kilka postów wyżej temat poruszony i jest odpowiedź) albo należy zdjąć dolny dekiel, wyjąć mechanizm i wówczas na wyjętym mechaniźmie nałożyć wskazówkę sekundową.

Zegarek Sportivny. Pytam, bo wiem że jest więcej niż jedna metoda zdejmowania szkła a sam nie wiem jak to się robi w tym modelu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja jestem zbyt krótko na forum i mało jeszcze obeznany, ale gdybyś zrobił dobre zdjęcie mechanizmu po zdjęciu dekielka od spodu zegarka, to wszystko byłoby już jasne. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.