Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...

Cała aktywność

Kanał aktualizowany automatycznie     

  1. Z ostatniej godziny
  2. W Hondzie Accord 2.0, VW Tiguanie 2.0TDI, Mercedesie GLC 220D - w każdym z nich przeglądy robiłem raz w roku lub wg limitu km, oczywiście zawsze w ASO. Pierwszym w 5 lat przejechałem 150k km, w drugim w 6 lat jak dobrze pamiętam tyle samo, w GLC w 7 lat ok. 170k km. W żadnym nie miałem jakichkolwiek przepałów oleju, żadnym problemów z silnikiem. Drugie i trzecie auto wozi bezproblemowo nowych właścicieli do dzisiejszego dnia, pierwsze poszło do kasacji po grubszej kolizji.
  3. Dzisiaj
  4. Jakoś umknął mi ten temat wcześniej. Więc teraz pozdrawiam górską brać 😀
  5. Biały Speedy robi robotę, podobnie jak i ten w full gold.
  6. Dzięki Panowie 😉 trochę miałem źle przeczucie odnośnie tego zapięcia po porównaniu zdjęć, chociaż muszę przyznać ze chodzi dosyć fajnie
  7. Motoryzacja to moje główne hobby, o downsizingu silników spalinowych pisałem jedną z prac magisterskich na PWr, naście lat temu, ale wiedzę na temat motoryzacji (szeroko pojętą, nie tylko techniczną) staram się uzupełniać na bieżąco - czerpię ją z własnych obserwacji, rozmów z ludźmi: użytkownikami, serwisantami, innymi hobbystami, czy oczywiscie z Internetu. Od czasu do czasu (może z 10 - naście razy jeśli chodzi o używki i kilka sztuk nowych) - w ramach potrzeb i moich możliwości pomagam w wyborze / zakupie auta znajomym - aktywnie wyszukuje i analizuje ogłoszenia - niekiedy są rzetelnie opisane ciekawe problemy / typowe usterki danych modeli, czytam opinie / statystyki z różnych źródeł, czasami jadę z kupującym na oględziny przedakupowe. Często są to auta po 2.-3. właścicielu, z przebiegami pow. 150 kkm, ze względu na ograniczony budżet kupujących. Pracuje od nastu lat w dziale technicznym dużej korporacji, z techniką mi po drodze. Tyle mi wystarczy do bycia przekonanym, że częstsza wymiana oleju przyczynia się do wydłużenia żywotności silników i komponentów smarowanych olejem, w wiekszosci przypadkow, ale efekty są szczególnie widoczne jeśli mamy na myśli przebiegi 100-150 kkm i więcej i cięższe warunki pracy np. jazda miejska. Oczywiście sam styl jazdy/ sposób eksploatacji może znacznie bardziej przyczynić się do zużycia niż rzadko wymieniany olej. Zgodze się, że większość przetrzymuje okres gwarancji (okres najmu, lizingu) choć są też i buble, z którymi już wcześniej zaczynają się problemy.
  8. Dzisiaj znalazłem cztery artykuły, także będzie troszkę nowości i trochę historii… Casio wprowadza na rynek europejski nowe zegarki z fazami księżyca MTP-M110 https://www.notebookcheck.pl/Casio-wprowadza-na-rynek-europejski-nowe-zegarki-z-fazami-ksiezyca-MTP-M110.1097221.0.html Hybrydowe zegarki Casio G-Shock w drodze do Europy. Barokowe https://www.instalki.pl/news/hardware/hybrydowe-zegarki-casio-g-shock-ga-010ggb-100ggb-1a9/ Bernard Arnault: Jak zbudował imperium LVMH i stał się jednym z najbogatszych ludzi świata? https://pkb24.pl/bernard-arnault-jak-zbudowal-imperium-lvmh/#google_vignette CheckMag | Casio Edifice x motorsport: Historia zegarków collab z NISMO, TOM'S, Hondą i AlphaTauri https://www.notebookcheck.pl/Casio-Edifice-x-motorsport-Historia-zegarkow-collab-z-NISMO-TOM-S-Honda-i-AlphaTauri.1096505.0.html
  9. Ale nie o to było pytanie kolegi chyba jakie jest ratio ceny do czasów czy o subiektywną wycene wartości
  10. Pierwszą z góry mam na L.p.🤗🤗🤗
  11. Raczej podróbka, u mnie wygląda to tak.. Fejkowe z Ali wygląda tak ...
  12. niedrogo Duże powiększenie, raczej ręka potrzebuje oparcia. Alw świetna jasność.
  13. Końcówka sierpnia zawsze była dosyć obfita w ciekawe albumy. Zrobiłem sobie dzisiaj taką małą "retrospekcję selektywną"...
  14. Dziurka dziurką, ale ten grawer też kiepsko wygląda. Obstawiałbym podróbę.
  15. Taga już miałeś. Omega może Ci się znudzić. Chociaż te nudne bywają wciągające. Zenek chyba bardziej do Ciebie pasuje, ale ja jednak na Twoim miejscu mocno bym się zastanowił na Originalem…
  16. Undziak

    Hi-Fi stereo

    Od lat bez problemu można uzyskać ch-ke liniową (+/- 3dB) ale i tak wzmacniacze grają inaczej. Czemu? Bo mamy inne parametry… DF, S/N, przetwarzanie harmonicznych, długość wybrzmien, sama topologia wzmacniacza, klasa A lub A/B, D i inne. Mój wzmacniacz ma pasmo 3 -100.000 Hz z jakimś niewielkim odchyleniem i to nic nie powie o brzmieniu. weźmy pod uwagę same rezystory, kondensatory i cewki w kolumnach. Można mieć te same parametry R L C a inne brzmienie. Dlatego ta podstawowa teoria to za mało w naszych rozważaniach i należy testować. A jeśli chodzi o izofony to jest to podstawa jeśli chodzi o odbiór dźwięku narządem słuchu. Zakładam, że przy porównaniach ustawia się podobną głośność. Tak czy inaczej, nawet przy różnych głośnościach łatwo rozróżnić klasę A od D. Słuch ludzki potrzebuje niestety czasu na dobrą ocenę dźwięku. Po zmianie kabla słychać czasem coś co męczy, przeszkadza… nie da rady wszystkiego wyłapać ale po czasie klaruje się co i jak. Tak samo jak kabel wniesie pozytywne zmiany. Dlatego testy ABX nie mają sensu. To tak jakby ktoś kazał osobie testowanej spoglądać na różne TV co kilka sekund.
  17. Rolex chyba w cenie z czasów kiedy nadal były tool watch’ami bo ciężko na chwilę obecną to porównywać. I jak dla mnie osobiście zegarki na R, choć dokładne i solidne, nie są absolutnie warte pieniędzy, które sobie za nie życzą.
  1. Pokaż więcej elementów aktywności

Patroni Stowarzyszenia



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.