Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
News will be here

Rekomendowane odpowiedzi

8C88DE20-44A3-43FD-8D5B-1E3760440462.thumb.jpeg.5ecd80138dc0847bc411b4659fd13772.jpeg
 

91EE9A01-F999-4B40-A6D3-706928D9DDF5.thumb.jpeg.fc46aa29de84dd04c4222ec862fdaee9.jpeg

Edytowane przez cordi7

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jest z przodu, bo za szybko wjechał w zakręt. Natomiast zgadzam się, że obydwaj tak jeżdżą. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wjechał za szybko bo zmieścił się w torze. W tej sytuacji Lewis był zmuszony odpuścić ale wiedział, że to  mógłby być koniec marzeń o tytule więc ściął i liczył, że sędziowie obciążą winą Maxa.

 

 

Nie koniec sagi, Mercedes planuje apelację:

 

https://www.formula1.com/en/latest/article.breaking-stewards-dismiss-mercedes-abu-dhabi-grand-prix-protests-as-team.Q8StGwXFdORYlI32Jggoz.html

 

Edytowane przez cordi7

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, XoneX napisał(-a):

Jest z przodu, bo za szybko wjechał w zakręt. Natomiast zgadzam się, że obydwaj tak jeżdżą. 

Był z przodu bo opóźnił hamowanie i wykorzystał błąd Hamiltona, który niezabezpieczył wewnętrznej.

A za takie ścięcie zakrętu, tydzień temu LH dostałby 5s, jeśli nie oddałby miejsca.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W zeszłym tygodniu musiałby oddać samolot. Taki był bajzel. ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie no wyprzedzenie maxa z początku wyścigu było w porządku, agresywnie wcisną się w lukę i de fakto błędnie zostawione miejsce przez hamiltona, opóźnił hamowanie do granic i się całkowicie zmieścił, w szczycie ten zakręt był już jego, takich manewrów wręcz oczekuję od mistrzowskich kierowców. Reakcja hamiltona mnie nie dziwi, został wypchnięty i napewno mu się to nie podobało, ten tor i to miejsce pozwala nie hamować do końca bo jest miejsce na bezpieczną ucieczkę, natomiast od zespołu, który mógł na powtórce zobaczyć sytuację "z góry" oczekiwał bym jednoznacznego polecenia oddania miejsca, tak jak to zazwyczaj wyglądało i działało u większości zespołów, po 2-3 kółkach należała się kara 5-10 sekund. Na szybko z niedalekiej przeszłości przypominam sobie tylko checko, parę wyścigów temu, chyba na monzy uparcie ignorował takie polecenia i też go skorygowano odgórnie,

 

Za to końcówkę oglądałem kilkukrotnie z onbordów kilku kierowców, w całości od chwili przed żółtą flagą do mety i bałagan masiego był okrutny, sami się postawili przed ścianą i w sytuacji decydującego o tytule. Porządkowi szybko i sprawnie poradzili sobie z sprzątnięciem auta latifiego, było 2,5 kółka do końca, wszyscy oczekiwali szybkiej decyzji o puszczeniu overlapped cars i jak się pojawił pierwszy komunikat, to zazwyczaj reakcja z ścian do kierowców była "puszczają zdublowanych, trzymaj się linii/uważaj/przepuszczaj aaaa nie czekaj/chwila/co tu się/pomyłka ... jednak nie" zaskoczyli i wielu kierowców i ich inżynierów na ściankach, po czym pół kółka dalej, jak już przekroczyli niepotrzebnie linię mety, to zmienili zdanie i puścili ale tylko część stawki i praktycznie od razy, ledwo zniknęli za zakrętem, padł komunikat że safty car zjeżdża na tym okrążeniu.

Sam efekt, puszczenia zdublowanych i wznowienia wyścigu na ostatnie okrążenie był właściwy, ale podjęto go w takim stylu, w takim zamieszaniu i tak nie czytelnie, że bardziej podkreślić jak źle masi prowadzi wyścigi się już chyba nie dało. Po co to? po to jest jeden decyzyjny kierownik wyścigu, żeby mógł szybko podjąć i wyegzekwować decyzje, powinno mu zależeć, żeby nie mieć bezpośredniego wpływu na wynik.

Na początku śmiałem się, że skoro merc nie zjechał po opony i przy neutralizacji prawie nie ma szans, to fia pomoże mu czerwoną flagą ale patrząc z perspektywy to nie było by całkiem złe, na ostatnim kółko max dostał by szansę, której i tak przed neutralizacją nie miał a lewis mógł się bronić. Widzieliśmy nie raz w tym sezonie, że przy tej dwójce pozycje startowe są umowne i na pierwszym kółku się wszystko może zdarzyć. Sama decyzja nie była by oderwana i bez podstaw, w momencie gdy sprzątnięto strzaskanego, oczekiwał bym jasnej i jednoznacznej decyzji, albo jest czas oddublować i puścić wyścig albo czerwona flaga.

A czy merc popełnił błąd nie zmieniając hamiltonowi opon? niby jednoznacznie tak, nawet jak by rb zaryzykował zostanie na torze i wyjście na 1 pozycję, to i tak w ostatnim okrążeniu wydarzyło by się to samo, żaden na starych twardych nie miał szans z drugim na świeżych czerwonych. Tylko jaka była pewność, ze ten wyścig się wogóle wznowi? W kontekście sędziowania w tym sezonie nie potrafie już powiedzieć, że to był błąd, mieli prawo oczekiwać czerwonej przed wznowieniem, tym bardziej zachowawczego zachowania sędziów, nie ich kombinowania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Regulamin wyścigów F1 jest chyba przekombinowany i bardzo uznaniowy. 

Czy nie lepiej ułożyć coś prostszego, jak np. jest w Nascarze? Tam aż tylu kontrowersji nie ma i wiadomo co będzie po neutralizacjach. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

FIA sama sobie zgotowala po trosze ten los wyjatkowo niekonsekwentnym i uznaniowym sedziowaniem.

Kierowcy sami nie rozumieja co jest dozwolone a co nie jesli dwa razy cos jest OK a za trzecim razem dostajesz kare.

A co do czerwonej flagi - od kiedy to po wypadku auta i nadal przejezdnym torze dajemy czerwona flage?

Ile to bylo wyscigow, gdzie ktos sie rozwalal i po prostu wyjezdzal safety car? Ile razy Mercedes byl beneficjentem takich sytuacji?

To jest motorsport, wszystko moze sie zdarzyc, zagrali zachowawczo i przedobrzyli - zdarza sie, wziac na klate i wrocic za rok.

 

Ja jestem usatysfakcjonowany rezultatem, w moim odczuciu wygral lepszy kierowca (Max) i lepszy team (Mercedes).

Max gdyby nie opona w Baku i Bottas grajacy w kregle mialby ten tytul w kieszeni wczesniej.

Ze nie kalkuluje tylko zawsze jedzie na 100%? Coz, taki jest. W UK jakby dojechal drugi zamiast walczyc z Hamiltonem tez byloby po temacie.

(Jak to bylo w 'Szybkim jak blyskawica' z Cruisem? Sa kalkulujacy kierowcy i sa kierowcy kamikaze, lepiej oglada sie tych drugich, wygrywaja czesciej ci pierwsi.)

Mercedes stracil wiecej docisku przez nowe regulacje i zaczal sezon ze slabszym bolidem ale szacun bo konczyli znow z najszybszym.

 

A na przyszly rok Toto Wolfa powinni odciac od zewnetrznej komunikacji bo szkodzi PRowo.

Horner marudzi w wywiadach po wyscigu ale nie ma tylu tak oczywistych prob wywierania nacisku na dyrekcje i wynik wyscigu.

 

 

Edytowane przez cordi7

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to zaczynamy sezon 2022.
Dzisiejsze kwalifikacje rewelacja. Ferrari P1 i P3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mnie ciekawi, czy to co pokazały wczoraj w kwalifikcjach Haas i Alfa to zapowiedź czegoś fajnego dla tych zespołów, czy jednorazowy "wyskok"? 

Jest szansa że zanotowali taką samą poprawę co Ferrari bo mają ich silnik i w wypadku Haasa cały samochód jest podatny do czerwonych.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 minut temu, Brzoza2 napisał(-a):


Jest szansa że zanotowali taką samą poprawę co Ferrari bo mają ich silnik i w wypadku Haasa cały samochód jest podatny do czerwonych.

No i w Haasie mamy wreszcie przynajmniej jednego kierowcę wyścigowego, co zresztą wczoraj było już widać 😉

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sezon zapowiada się ciekawie, ale poczekajmy na pierwszy start, tempi wyścigowe może jednak zweryfikować niespodzianki z kwalifikacji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Słabsze zespoły z poprzednich sezonów miały chyba więcej czasu w tunelu aerodynamicznym i możliwe , że teraz mamy tego efekty.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, sanik napisał(-a):

Sezon zapowiada się ciekawie, ale poczekajmy na pierwszy start, tempi wyścigowe może jednak zweryfikować niespodzianki z kwalifikacji.


za wcześnie, żeby powiedzieć, czy to faktycznie były niespodzianki. O poprzednim sezonie trzeba zapomnieć, teraz jest nowe otwarcie. 
 

oby mercedes się poprawił, trzy zespoły w czołówce walczące o zwycięstwo to większe emocje niż walka między dwoma teamami. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Silniki Ferrari z wysoką zwyżką, Honda mega problem ☹️

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Piękne rozpoczęcie nowego sezonu. Brawo Ferrari Alfa i Haas 👋👋👋

Mercedes ma lekka czkawkę ale Redbull i McLaren mają poważne problemy. 

Zapowiada się ciekawy sezon. 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Żebyście słyszeli jak się darli komentatorzy we włoskiej tv, gdy Ferrari zajęły 1 i 2 miejsce. Pamiętam jak na żywo oglądałem F1 na Monzy w 2019 gdy zwyciężył Leclerk, to komentarz po angielsku był stonowany, a po włosku darli się jak opętańcy 😆.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W 2007 kiedy Raikkonen zdobywał mistrzostwo dla Scuderii pracowałem we Włoszech. Od lat jestem fanem Ferrari wiec w poniedziałek do pracy przyszedłem w koszulce i czapeczce Ferrari, owinięty we flagę Ferrari. Wszyscy w biurze cieszyli się jak dzieci łącznie z szefem szefów. We Włoszech Ferrari jest jak religia.


Sezon kroi się ciekawy. Obydwa Red Bulle - pompa paliwa. Alpha Tauri wysmażone na well done - MGU K bodajże.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hamilton dziś 16 miejsce w kwalifikacjach 🤔

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Super kwalifikacje.
Co do Hama to myślę że i tak 8-10 miejsce wywalczy. Jak go nie lubię , tak wiem , że jest naprawdę genialny.

Super kwalifikacje.
Co do Hama to myślę że i tak 8-10 miejsce wywalczy. Jak go nie lubię , tak wiem , że jest naprawdę genialny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.