rafi87 585 #17951 Napisano 20 Lutego 2017 Odnosze wrażenie, że kwesta czasu, gdy wycofany zostanie 1.2 TSI i w zamian za to pojawi się kolejny wariant 1.0 TSI o zmniejszonej mocy około 90KM. W aktualnym Motorze artykuł o poliftowym golfie. Brak w ofercie 1,2 TSI, a w zamian za to jest wspomniany 1.0 TSI w dwóch wariantach mocy 85KM i 115KM. 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Buczo 1929 #17952 Napisano 20 Lutego 2017 Z racji, że temat Audi jest na tapecie pozwolę sobie na przytoczenie przykładu z życia. Oczywiście sprawa jednostkowa, niemiarodajna, no ale jednak....W mojej byłej firmie zarząd zakupił dla siebie dwa Audi A6. Jedno 3.0 TDI Quattro oraz drugie bez napędu 4x4, również diesel. I to Quattro było tak pechowe, że kilkakrotnie wyjeżdżało z firmy na lawecie. Co dokładnie było przyczyną nie interesowało mnie, nie dopytywałem. Ale w szoku byłem, że nowe auto tej klasy konkretnie ten jeden egzemplarz potrafił być tak awaryjny.... 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tommaso 2405 #17953 Napisano 20 Lutego 2017 Czyli wszystko zależy od egzemplarza. W każdej marce znajdzie się sztuka bezawaryjna i sztuka wyjątkowo awaryjna, oczywiście pomijając błędy konstrukcyjne. Ja na razie miałem szczęście do Audi, Opla i Peugeota a pecha do BMW, Toyoty i Hondy, choć w tym ostatnim przypadku w mniejszym stopniu.Najlepszy przykład to dwóch wspólników, moich klientów. Razem kupili sobie 4 lata temu 2 sztuki S500 4-matic. Jeden do dzisiaj zrobił bezawaryjnie 150 tys., drugi (125 tys.) miał kilka poważnych awarii, trzykrotnie musiał dotrzeć do serwisu na lawecie. 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
switch107 375 #17954 Napisano 20 Lutego 2017 Irek - nie porównywałem, bo nie miałem takiej możliwości.U nas 3.0 tfsi nie jest już oferowany, największa benzyna to 2.0 R4 Tommaso - na rynku niemieckim Audi tez pozostawilo jedynie 1,8TFSI i 2,0TFSI (no i potem 4,0 TFSI :-). Czyli generalnie byl jakis problem z 3,0 0 nie spiesz się .... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ejzo 0 #17955 Napisano 20 Lutego 2017 (edytowane) Mój ojciec ma BMW X5 przejechane 140k km i żadnych problemów. 3.0 D Edytowane 20 Lutego 2017 przez Ejzo 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Valygaar 4756 #17956 Napisano 21 Lutego 2017 X1 125i. Wersja X-line z kilkoma ciekawymi dodatkami. Myślałem, że zdążę wpaść do jakiegoś Peugeot porównać go z autem, o którym pisze kolega, ale nie miałem czasu. Tak jednak myślę, patrząc na stronę Peugeot, że tych wersji się nie da porównać - różnica w poziomie wyposażenia, mocy i niestety cenie jest zbyt duża. Ale do rzeczy, X1, zwłaszcza w takiej wersji, to moim zdaniem jeden z najładniejszych suv na rynku. Na pewno najładniejsze w rodzinie BMW, włączając najnowsze X4 czy X6. Świetna, nowoczesna sylwetka, widać tzw. sportową elegancję jednocześnie nie jest przesadzone stylistycznie. W środku jasna skóra i sportowe fotele z regulacją i pamięcią. Auto ma "małą" nawigację, nie ma hud, szyberdachu. Poza tym praktycznie wszystko, włącznie z systemami bezpieczeństwa dostępnymi w tym modelu (ważne: to jednak inny poziom techniki niż 7er). Pojazd kupiony do przemierzania trzech tras: 1,1km, 1,4km, 9km Stąd wybór benzyny i symbolicznej nawigacji. Jeśli chodzi o jakość wnętrza, to wizualnie bardzo poprawnie, ale tu znów wracamy do poziomu 3er/4er, jest nieco gorzej niż 5er, zwłaszcza poza linią wzroku. Jedynie bagażnik jest estetyczniejszy niż w 5er. Ale to ciągle BMW i nie ma mowy o tandecie. Jasne wnętrze też robi dobre wrażenie. To co mi osobiście się nie podoba, to brak w opcji zegarów LCD (ok, uznaniowa kwestia) oraz, i tu masakra, beznadziejny, brzydki, niepasujący manipulator automatu. Ja pierniczę, pierwszy do zmiany. Ja wiem, że z racji konstrukcji ten klasyczny mógłby się okazać za krótki, ale można było albo podwyższyć tunel, albo zatrudnić studenta drugiego roku wzornictwa przemysłowego i wymyśliłby coś ładniejszego. Wspomniany bagażnik jest bardzo dobrze wykończony, ustawny i pakowny, kanapa modułowa. Uważam, że w codziennym użytkowaniu X1 nie będzie mniej funkcjonalne niż auta rozmiar większe na papierze. Ale są i minusy: trochę za mało schowków jak na auto rodzinne oraz opcjonalny dostęp bezkluczykowy - działa genialnie w odniesieniu do drzwi, jednak machanie nogą pod zderzakiem wymaga naprawdę dużej cierpliwości. Zakres, kiedy czujnik "łapie" jest bardzo ograniczony i czasem trudno, zwłaszcza w pospiechu uruchomić klapę. Silnik na krótkich trasach pali średnio 9l co uważam za przyzwoity wynik, zwłaszcza że przy tym dość (nie)przyzwoita jest dynamika tego auta - bardzo cicho wchodzi w nadprzestrzeń Na początku miałem dźwiękowe wrażenie jakbym jeździł hybrydą. Automat - bez uwag, prowadzenie super, jedynie hamulce sporo tracą bez rozgrzania. Podsumowując gdybym w podobnych pieniądzach miał kupić np. Tiguana to zdecydowanie brałbym X1, nawet zakładając, że w pakiecie z boxem 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
orlis 1688 #17957 Napisano 21 Lutego 2017 Możliwe że również niedługo stanę się posiadaczem X1, jak soę zdecyduję to nie omieszkam się pochwalić 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gustaw6666 324 #17958 Napisano 21 Lutego 2017 Valygaar, jaka jest katalogowa cena tego powozu? Co masz na myśli pisząc: "w pakiecie z boxem"? 0 Trzyzegarkowiec. No niestety już jednak ośmio-... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tommaso 2405 #17959 Napisano 21 Lutego 2017 Gratulacje Valygaar, zgrabne autko.Z tym machaniem nogą to chyba wszystkie auta tak mają, mój też łapie mniej więcej w połowie przypadków. Ja u siebie tego nie używam, żeby nie wyglądać jak idiota, który próbuje kopać swoje auto 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rafi87 585 #17960 Napisano 21 Lutego 2017 X1 25i to ja rozumiem, doładowana dwulitrówka, 230KM i 6.5s do setki. Natomiast bawarki z R3 1.5 to kpina. 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gustaw6666 324 #17961 Napisano 21 Lutego 2017 Dzisiejsze trzycylindrowe 116i oraz 118i wręcz nokautują dynamiką stare, czterocylindrowe. 0 Trzyzegarkowiec. No niestety już jednak ośmio-... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tommaso 2405 #17962 Napisano 21 Lutego 2017 Taaaa. Ale brzmią jak odkurzacz.Trzy cylindry są dobre, jak towarzyszą im kolejne trzy po drugiej stronie samochodu... 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
overrange 47 #17963 Napisano 21 Lutego 2017 Miałem swego czasu na pare dni f30 318 3cyl 136km i złapał mnie passat b5 kombi w tdi i kurczę szliśmy łeb w łeb. Nie wiem ile koni, może jakiś chip ale wstydu co nie miara się najadłem miałem wrażenie, ze poprzedni golf 1.4 tsi 122km zbierał się lepiej. Spalanie tej BMW? Wychodziło rzędu 10l :/:/ 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Adi 4707 #17964 Napisano 21 Lutego 2017 Przedwczoraj jechałem trzycylindrową trójką. To jakiś ponury żart. Po redukcji mój dawny IX35 1,6 benzyna zachowywał się przy niej jak sprinter Trochę przesadzam, ale po zredukowaniu Hultaj dawał większe poczucie ciągu.Jedyne na jego obronę, że przy emeryckej jeździe mało pali - Ale kto kupuje w tym celu BMW 3? 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kiniol 2281 #17965 Napisano 21 Lutego 2017 (edytowane) Czytając Wasze wpisy jestem coraz bardziej przerażony... Trzy cylindry, 1,0l doładowany... qwa dokąd to zmierza...? Edytowane 21 Lutego 2017 przez kiniol 0 Porządek na serwisie o niczym nie świadczy. Często najlepsze usługi świadczone są przez geniuszy w totalnym bałaganie… Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rafi87 585 #17966 Napisano 21 Lutego 2017 Zmierza od skrajności w skrajność, 3.0diesel na 3 turbinach (M50d). 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Valygaar 4756 #17967 Napisano 21 Lutego 2017 Valygaar, jaka jest katalogowa cena tego powozu? Co masz na myśli pisząc: "w pakiecie z boxem"?Nie mam pojęcia ile wyjściowo to kosztuje. Mam powiedzmy zaprzyjaźnioną osobę w szpicy sieci salonów i udało mi się dostać atrakcyjną cenę. Btw. BMW ma faktycznie jak na premium ciekawą politykę rabatową, jednak w okresie wakacji ub.roku nie obejmowała ona w zasadzie X1, bo auto miało takie branie, że nie mieli co na pokaz trzymać na salonach Nie wiem jak jest teraz. A box - to dachowy. Wolałbym nieco mniejsze X1 z koniecznością zakładania boxa na większe wyjazdy, niż teoretycznie większy kufer w porównywalnym cenowo aucie typu doposażony (strzelam) Tiguan właśnie.Gratulacje Valygaar, zgrabne autko.Z tym machaniem nogą to chyba wszystkie auta tak mają, mój też łapie mniej więcej w połowie przypadków. Ja u siebie tego nie używam, żeby nie wyglądać jak idiota, który próbuje kopać swoje auto Ja go tylko zamawiałem i odbierałem Chociaż mam go na stanie w firmie i faktycznie jest urodziwy - dzięki.. To otwieranie nogą w teorii jest mega wygodne. Milion razy przeklinałem np brudne siaty pod sklepem szukając klucza Trochę mnie zaskoczyłeś twoją opinią, bo znajomy ma Passata (chyba, że Audi ma jakąś osobna technologię na to?) i on jest bardzo zadowolony z tej funkcji. 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tommaso 2405 #17968 Napisano 21 Lutego 2017 To otwieranie nogą w teorii jest mega wygodne. Milion razy przeklinałem np brudne siaty pod sklepem szukając klucza Trochę mnie zaskoczyłeś twoją opinią, bo znajomy ma Passata (chyba, że Audi ma jakąś osobna technologię na to?) i on jest bardzo zadowolony z tej funkcji. To w takim razie poćwiczę w garażu 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pechagto 1087 #17969 Napisano 22 Lutego 2017 X1 jako auto rodzinne? Chyba BMW nie to miało na myśli Tapaltak 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gustaw6666 324 #17970 Napisano 22 Lutego 2017 (edytowane) Czego się czepiasz, dla rodziny bezdzietnej idealny A przy jednym dziecku też niezły. Edytowane 22 Lutego 2017 przez gustaw6666 0 Trzyzegarkowiec. No niestety już jednak ośmio-... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pechagto 1087 #17971 Napisano 22 Lutego 2017 Hehe no fakt Tapaltak 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
StaryWilk 694 #17972 Napisano 22 Lutego 2017 (edytowane) Zmierza od skrajności w skrajność, 3.0diesel na 3 turbinach (M50d). przecież 3.0 + 3 turbiny to dokładanie ta sama filozofia co 1.0 turbo - downsizing. Zastępowanie mniejszym rozmiarem większego przy zachowaniu lub polepszeniu osiągów. Ze skrajności w skrajność to by było np. z jednej strony 1.0 turbo, z drugiej powrót do 8.0 V16.Czytając Wasze wpisy jestem coraz bardziej przerażony... Trzy cylindry, 1,0l doładowany... qwa dokąd to zmierza...? W tej chwili zapowiadany jest lekki odwrót od downsizingu, a co najmniej wystopowanie. Deklaruje tak VW, Toyota, BMW już realizuje. VW zastepuję 1.4 TSI, silnikiem 1,5 TSI (już dostępny w salonach), toya 1.33 nowym 1.5 (wystartowała produkcja). BMW twierdzi, że złota zasada to 0,5 litra na cylinder i tak ma 1,5 3 cyl, 2.0 4 cyl, 3.0 6 cyl. i tego nie chce zmieniać.Czego się czepiasz, dla rodziny bezdzietnej idealny A przy jednym dziecku też niezły. BMW zawsze były ciasne w swojej klasie, szczególnie z tyłu i mały bagażnik. E39 kombi jest dla mnie ciasny dla rodziny 2+2. Przy moim wzroście (186 cm), dzieciak z tyłu w foteliku szoruje podeszwami po oparciu. E91 rozważałem, ale to już naprawdę kombi tylko z nazwy Edytowane 22 Lutego 2017 przez StaryWilk 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
albiNOS 01 897 #17973 Napisano 22 Lutego 2017 (edytowane) Wczoraj na aukcji serwisowej, bylem w Kia Lubin. Z nudów wsiadłem do auta w cenie dobrego zegarka, po chwili przyszedł pracownik i juz jazdę próbną proponował. Nieśmiały jestem wiec ostatecznie uciekłem i 40 minut na zimnie czekałem na swoje auto, ale powiem Wam, ze auto bardzo mi sie spodobało. Cena jak dla mnie zaporowa, musiałbym z rodzina pod most sie przeprowadzić. Moze za dwa trzy lata wpadnie w moje ręce używka. Takie oto cusik:A tutaj (niech Moderator połączy posty, czy samo to sie stanie) akcja serwisowa i efekt: Pomazali takim o czymś to cos co do kół idzie...I jeszcze jakas fita dla odmiany Edytowane 22 Lutego 2017 przez albiNOS 01 0 Kocham Zegarki i nie dlatego, że pokazują która jest godzina. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Adi 4707 #17974 Napisano 22 Lutego 2017 Bliźniaczy Tucson wygląda z milion razy lepiej. Jak poprzednia Sportage była świetna z wyglądu - tak aktualna to jakiś koszmarek. 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rafi87 585 #17975 Napisano 22 Lutego 2017 Sportage sama w sobie fajna, aktualny przód i soczewki ala Cayenne, poprzedni przód bardziej mi się podobal. 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach