rafal7933 6 #19576 Napisano 10 Września 2017 No za w sumie nie wiele wiecej mozna Mazde 6 kupic,A i Mazda 3 całkiem fajne auto.VW to ceny jakies z kosmosu...A wybierajac miedzy Mazda 3 a VW Golfem,moim zdanie Mazda zdecydowany faworyt. 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
irekm 1050 #19577 Napisano 10 Września 2017 Piotrek, trasa, średnio jadę 120-140km/h Silnik, 3.5l, spalanie około 8.5l Sent from my SM-G950W using Tapatalk 0 Beware the fury of a patient man. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rafi87 585 #19578 Napisano 10 Września 2017 Panowie mam pytanie z innej beczki. Co byście polecili nowego z salonu jeśli chodzi o segment C? Moje wymagania to bardzo dobre prowadzenie auta w zakrętach,dobre czucie układu kierowniczego co w dzisiejszych elektrycznych wspomaganiach jest rzadkością, oraz jakiś fajny benzynowy silnik. Budżet około 80-90 tyś. Focus czy Civic? A może coś innego w tej klasie jeździ lepiej?W tym przedziale tylko Civic R3 1.0 , co jak dla mnie od razu go eliminuje. Albo Fokus 1.5T albo Mazda 3 2.0. 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Adi 4707 #19579 Napisano 10 Września 2017 Mazda 3 2.0 165 KM. 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mam_rolexa 0 #19580 Napisano 10 Września 2017 (edytowane) W tym przedziale tylko Civic R3 1.0 , co jak dla mnie od razu go eliminuje. Albo Fokus 1.5T albo Mazda 3 2.0.czemu ten silnik eliminuje to auto? Wyposażenie civic oferuje chyba bardzo dobre jeśli chodzi o cenę. Mazdę też biorę pod uwagę. Ale wracając do civica to 1.0 jest za słaby, czy może okazać się mało trwały? Z tego co wiem ma 129 koni. Nie jest to demon prędkości ale też chyba nie jest zamulony jak wolnossące 100 konne jednostki 1.4 lub około 115 konne 1.6 innych marek? No za w sumie nie wiele wiecej mozna Mazde 6 kupic,A i Mazda 3 całkiem fajne auto.VW to ceny jakies z kosmosu...A wybierajac miedzy Mazda 3 a VW Golfem,moim zdanie Mazda zdecydowany faworyt.Co do mazdy to podoba mi się ogólnie 3-ka i 6-tak ale przerażają mnie te opinie o rdzy w tych autach. Chce auto kupić na ładnych parę lat. Wiem że w hondach i fordach też z tym jest różnie ale jednak na ten temat najwięcej złego słyszałem o mazdzie. Edytowane 10 Września 2017 przez mam_rolexa 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
overrange 47 #19581 Napisano 10 Września 2017 Miałem golfa vi, eksploatuje dziś nowego focusa 2017. Golf highline, focus titanium wiec oba na jednym poziomie. Golf był jednak lepiej wykończony i w detalach bardziej dopracowany aczkolwiek oba auta są bardzo przyjemne no i focus dużo tańszy od golfa, a wcale nie uważam, ze gorszy Moje amatorskie spostrzeżenia. Mazda 3 super auto ale trochę surowa. Golf dla mnie czołówka. Focus optimum w swojej cenie. Ceed plastikowy ale fajne autko. Megane piękny design. Auris niezawodny jednak taki golas przy konkurencji. Astra plastikowa. Tipo typowy budżetowiec. Reszty nie porywnywalem Jeśli auto na całe życie wybrałbym mazdę, jeśli na jakiś czas to z w/w jednak golf mi najbardziej podchodził pod względem przemyślanych detali czy jakości wnętrza. Zobacz i ocen pod swoim względem każdy ceni co innego . 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mam_rolexa 0 #19582 Napisano 10 Września 2017 (edytowane) Miałem golfa vi, eksploatuje dziś nowego focusa 2017.Napisz coś więcej jak focus się trzyma drogi? Jakie jest zawieszenie? Jak stosunek podsterowności do nadsterowności? Jaki układ kierowniczy? Jest naturalny jak przy wspomaganiu hydraulicznym czy sztuczny jak np w ceedzie? Ceeda ma mój ojciec. Jeżdże tym autem od czasu do czasu i mnie nie leży w ogóle. Jakościowo koreańczycy poszli do przodu, ale jak dla mnie auto beznadziejnie miękkie i brak wyczucia za kierownicą. Do tego to wspomaganie, to jakaś udręka. Mnie to auto strasznie męczy. Edytowane 10 Września 2017 przez mam_rolexa 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rafal7933 6 #19583 Napisano 10 Września 2017 Mazda miała problemy z rdza,ale chyba raczej sadze ze poprawili sie w temacie.Podwozie zawsze mozesz sobie zabezpieczyc osobno.Koszty nie sa ogromnie duze,a zawsze mozna.Na forach Mazdy,wiekszosc pisze ze w tej kwesti jest lepiej niz w pierwszych modelach np 6-tki.Najlepiej wybierz sie na jazdy próbne do Forda i Mazdy i bedziesz miał rzeczywiste porównanie. 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
overrange 47 #19584 Napisano 10 Września 2017 Dokładnie tak jak kolega wyżej pisze wybierz się na jazdę próbna. Z ceedem miałem tyle styczności co nic. Focusem jeżdżę już 5ty miesiąc. Dla mnie prowadzi się dobrze ale nie używam go na torze tylko na publicznej drodze przy normalnej jeździe i do takiej jazdy nadaje sie bez problemu. Na nierównościach jest także dość sprężysty. Nie narzekałem tez na prowadzenie w golfie jednak nie miałem obu aut w tym samym czasie by podać opinie rzeczywista. Miałem wrażenie, ze golf jednak był sztywniejszy przez co mniej komfortowy niż focus, a prowadził się wydaje mi się, ze podobnie jak Ford. Natomiast fotele w golfie dla mnie były wygodniejsze jednak ciężej się do niego wsiadało i wysiadalo. System obsługi audio czy intuicyjności w VW był bardziej przemyślany wg mnie. Oba auta są ciekawe. Nie wiem na jakim stopniu zakupu jesteś bo chodzą plotki, ze nie długo pojawi się nowy focus może to będzie dobry moment na zakup auta jeśli rozważasz forda . Mi osobiście bardziej podoba się golf od focusa jednak focus jest jakby takim samochodem "duchem" na którego mało kto zwraca uwagę mimo, ze nie ma się on czego wstydzić. Ford po prostu jest i robi to do czego został stworzony. Do przemieszczania się z punktu a do punktu b, bez zbędnych fajerwerków ale z tak samo dobrym wyposażeniem "użytkowym" i dobrym prowadzeniem. Uważam, ze jest to auto niedoceniane. Polecam jazdę próbna. Pomoże Ci Ona podjąć słuszna decyzje bo to co dla jednego jest zaleta dla innego może być wada. 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rafi87 585 #19585 Napisano 10 Września 2017 czemu ten silnik eliminuje to auto? Wyposażenie civic oferuje chyba bardzo dobre jeśli chodzi o cenę. Mazdę też biorę pod uwagę. Ale wracając do civica to 1.0 jest za słaby, czy może okazać się mało trwały? Z tego co wiem ma 129 koni. Nie jest to demon prędkości ale też chyba nie jest zamulony jak wolnossące 100 konne jednostki 1.4 lub około 115 konne 1.6 innych marek? Eliminuje poniewaz to 3 cyl. Wybiorę auto mocniejsze i 4 cyl z bardziej harmonijną pracą. Trwałość w tej chwili trudno oceniać, to nowa jednostka. Co ciekawe w civicu jest doladowane R3 1.0/129KM, a w np HRV jest wolnossace R4 1.5/130KM Koledzy wyzej wspominali, trzeba odbyć jazdy probne, bo każdy ceni co innego. 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
QuadrifoglioVerde 3874 #19586 Napisano 10 Września 2017 (edytowane) Rdzą bym się nie przejmował w ogóle. Skoro masz kasę na nowe auto to pewnie nie kupujesz go na 20 lat tylko na góra 8. A przez te 8 lat Ci nie zgnije, spokojna głowa. Najwięcej zależy od użytkownika, jak będziesz dbał tak będziesz miał. Zimą częste mycie auta i problem będzie Ci nie znany.Ludziom w Polsce się finansowo poprawiło i te rozważania co będzie z autem za 15-20 lat są zabawne. Nikt tymi nowymi autami nie będzie tyle jeździł, nawet nie są projektowane pod takie użytkowanie. Systemy pokładowe się tak zestarzeją, że nie będziesz chciał tym jeździć. Dziś w każdym niemal aucie po 100tys trzeba już zacząć coś grzebać. Napiszę Ci tak: Jeśli jesteś wysoki tj masz powyżej 180cm, kup Golfa albo Focusa. Toyota będzie mniej wygodna ( zakres regulacji kierownicy wzdłużny jest zbyt mały ), Mazda 3 jest najciaśniejszym kompaktem, natomiast Honda odpada w ogóle. Japończycy od lat uparcie robią Civica bardzo niskiego, owszem fajnie się trzyma drogi, jest fajny feeling z jazdy ale ja 186cm szuram głową o podsufitkę na najniższym ustawieniu fotela. Zarówno w tym najnowszym Civicu jak i jego poprzedniku.Szkoda! bo gdyby nie to to zdecydowanie poleciłbym Ci tego nowego Civica bo jest najnowocześniejszym autem w klasie C, w zasadzie to już takie troszkę premium. Do koreańców nic nie mam, ale ich stylistyka mi nie odpowiada, są zbyt porozciągane i takie chcą się przypodobać wszystkim. Mało oryginalne. Golf czy Civic sa konsekwentne, sa ikonami albo je lubisz albo nienawidzisz. Edytowane 10 Września 2017 przez QuadrifoglioVerde 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rafal7933 6 #19587 Napisano 10 Września 2017 No własnie.Tylko kurcze z tymi compaktami to tak jest dziwna sprawa.Czesto wieksze auta z segmentu D wydaja sie bardziej rozsadnym zakupem.Mazda super silniki,od chyba zawsze auta uznawane za mało awaryjne i byc moze dlatego konstruktorzy nie poszli droga downsizingu.Sadze ze jak trafisz do dealera Mazdy,to i tak bardziej zainteresujesz sie 6-tka.Mazda 3 2.0 165km fajne autko,chociaz prowadzenie,własciwosci jezdne (sadzac po wpisach na tym najbardziej Ci zalezy-tu zdecydowanie wygra Focus),no i jakosc wnetrza w 3-ce hm....zobacz sam 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gustaw6666 324 #19588 Napisano 11 Września 2017 (edytowane) https://youtu.be/zydutwfNJ9cNie wiedziałem, że Mazda 3 jest aż tak tandetnie zrobiona. Słyszałem, że głośna i ciasna ale te uchybienia jakościowe przywodzą na myśl Dacie. Dobrze, że przynajmniej im się udało nieźle ograniczyć zużycie paliwa pomimo sporej pojemności. Ogólnie raczej słaba pozycja w swojej klasie. Ja w klasie kompakt ponownie wybrałbym Golfa, przychylam się do najczestszej opinii, że to zdecydowanie najlepsze auto w klasie. Nawet jeśli nie wygrywa którychś pojedynczych konkurencji - wszędzie jest w czołówce. Nie ma punktów słabych, które mogłyby wkurzać, świetnie jeździ. Ja do najtańszej wersji dokupiłem fotele sportowe które kosztowali jakieś 1000 zł wraz z szufladami, podłokietnikiem z tyłu i lepszą tapicerką. Cichutkie, wygodne, zwinne i praktyczne auto, gdybym kupił go z silnikiem 150 KM i automatem to nazwałbym go najbardziej uniwersalnym autem na Świecie. Edytowane 11 Września 2017 przez gustaw6666 0 Trzyzegarkowiec. No niestety już jednak ośmio-... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gustaw6666 324 #19589 Napisano 11 Września 2017 (edytowane) Piotrek, trasa, średnio jadę 120-140km/h Silnik, 3.5l, spalanie około 8.5lIrek, to nadzwyczaj dobry wynik, ile mniej więcej w takich warunkach pali 5,7? Jeszcze a propos downsizingu - dużo jest krytycznych głosów pod adresem chociażby litrowych silników. Trzeba jednak zauważyć, że one w cennikach nie wypierają dwulitrowcow tylko raczej silniki atmosferyczne 1,3-1,4. I w porównaniach z nimi robią z nich pod względem mocy, elastyczności i zużycia paliwa przyslowiowy wiatrak. Edytowane 11 Września 2017 przez gustaw6666 0 Trzyzegarkowiec. No niestety już jednak ośmio-... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
irekm 1050 #19590 Napisano 11 Września 2017 Piotrek trochę namieszalem w moich postach. V8 było w trucku I do tego się odnosiłem. Zdjęcie jest z Lexusa GS, wyszło dużo lepiej niż myslalem 0 Beware the fury of a patient man. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gustaw6666 324 #19591 Napisano 11 Września 2017 (edytowane) Aa, oki. A jaka to wersja Lexusa? Inna sprawa, że wbrew wielu domniemaniom amerykańskie 5,7 bywają zaskakująco oszczędne. Jeździłem jakiś czas 300M i to paliło mniej i było mocniejsze od mojej BMW 540i e39. Edytowane 11 Września 2017 przez gustaw6666 0 Trzyzegarkowiec. No niestety już jednak ośmio-... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
irekm 1050 #19592 Napisano 11 Września 2017 (edytowane) GS 350awd Ale na wysokościach rzędu 2000-2500m czuć mocno duża utratę mocy, wg matematyki w moim wypadku było to - 80KM Edytowane 11 Września 2017 przez irekm 0 Beware the fury of a patient man. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gustaw6666 324 #19593 Napisano 11 Września 2017 (edytowane) Wynik od bardzo dobrego do niewiarygodnie niskiego w zależności od tego czy przeważały prędkości bliżej 120 czy 140. Z całą pewnością np. moje e60 3,0 258 KM AWD nawet przy zaledwie 120 kph potrzebowało około dyszkę benzyny. To potężny spadek mocy, nie zdawałem sobie sprawy ze skali tego zjawiska. Edytowane 11 Września 2017 przez gustaw6666 0 Trzyzegarkowiec. No niestety już jednak ośmio-... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
irekm 1050 #19594 Napisano 11 Września 2017 (edytowane) Miałem trochę czasu na przetestowanie spalania w trasie.W piątek zrobiłem 1150km, średnia wyszła mi 8.4l, średnia prędkość wyszła mi trochę ponad 100km/h, czyli wychodziło by że jechałem częściej w okolicach 120km/h W sobotę zrobiłem ponad 800km, średnia wyszła 8.7l a jechałem zdecydowanie szybciej częściej 140*niz 120, ale pamiętaj że zdarzały się Zadko bo Zadko odcinki że jechałem 90-100km/h. Ale średnia prędkość z tego dnia wyszła mi większą niż piątku. Dzisiaj zrobiłem 700km I średnia wyszła mi 8.5l. Osobiście myślałem że jak zamieszczę się w 10l/100km to będzie dobrze a wyszło dużo lepiej.Nie są to pomiary laboratoryjne i wartości po przecinku mogą się delikatnie wahać.Ale wiem dokładnie że spalal mi poniżej 9l, zbiornik mam 65l I wiem po ilu km dotankowywalem ile paliwa.Chyba cały czas jechałem z tylnym wiatrem albo mam jakiś nadzwyczajnie oszczędny egzemplarz. Nigdy wcześniej tego nie sprawdzałem i wydawało mi się za pali dużo wiecej Poniżej zdjęcie z wysokosciomierza już na trochę niższych wysokosciach I taka okolica Edytowane 11 Września 2017 przez irekm 0 Beware the fury of a patient man. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
BraWo100 16 #19595 Napisano 11 Września 2017 Panowie mam pytanie z innej beczki. Co byście polecili nowego z salonu jeśli chodzi o segment C? Moje wymagania to bardzo dobre prowadzenie auta w zakrętach,dobre czucie układu kierowniczego co w dzisiejszych elektrycznych wspomaganiach jest rzadkością, oraz jakiś fajny benzynowy silnik. Budżet około 80-90 tyś. Focus czy Civic? A może coś innego w tej klasie jeździ lepiej?Hej Sprawdź jeszcze nowego LEONA, przejedz się bo fajnie się prowadzi. Ale dopiero 1,8 TSI ma wielowachacz z tyłu niższe wersje mają belkę. Za ok 90 tyś wyrwiesz fajną wersję FR powoli zaczynają sie już wyprzedaże (przynajmniej dodają już zimowki) ja sie prawie zdecydowałem ale wybrałem "nudną" skodę VRS 245 w kombi 0 Seiko_BM + GW-9200 + GW-M5610 + Citizen_CB0011-18E + DAMASKO_DC_56 = WNM Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Adi 4707 #19596 Napisano 11 Września 2017 Nie wiedziałem, że Mazda 3 jest aż tak tandetnie zrobiona. Słyszałem, że głośna i ciasna ale te uchybienia jakościowe przywodzą na myśl Dacie. Dobrze, że przynajmniej im się udało nieźle ograniczyć zużycie paliwa pomimo sporej pojemności. Ogólnie raczej słaba pozycja w swojej klasie. Piotrusiu - a na jakiej podstawie twierdzisz, że "aż tak tandetnie" i ze az porównanie do Dacii. Oglądałem Sandero i Logana, Logana mieliśmy kilka dni jako zastępcze i porównywanie tego do mazdy 3 czy czegokolwiek to lekka przesada. Wykładziny są w 3 słabe to fakt. Waga zagłówka to dziwne kryterium - a o niczym innym w filmiku nie było odnośnie jakości 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
switch107 375 #19597 Napisano 11 Września 2017 Ja porownywalem 1.0 (125KM) Focusa z 1,6 (125km lub 120KM - nie pamietam już) i wybrałem 1.0. Cichszy, moim zdaniem dynamiczniejszy w mieście i dodatkowo był z 6 biegową skrzynią (do 1,6 nawet nie ma tego w opcji). Kupiłem 1.0 i nie mogę złego słowa powiedzieć o tym aucie. Do tego niższy podatek i ubezpieczenia 0 nie spiesz się .... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rafi87 585 #19598 Napisano 11 Września 2017 Czesto wieksze auta z segmentu D wydaja sie bardziej rozsadnym zakupem.To kolejna opcja, a przy zbliżających się wyprzedażach rocznika i budżecie do 90k będzie w czym wybierać. 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gvizdek 161 #19599 Napisano 11 Września 2017 DylematAuto ok. 70.000 zł brutto Czy kupić 2-letnia OCTAVIĘ III z minimalnym przebiegiem np. 20tyś - segment cCzy np. 7-letnie VOLVO XC60 z przebiegiem ok. 100tyś - SUV 1. świeże auto, bdb wyposażone, przebieg prawie żadne, jedynie ptak na masce 2. większe, gorzej wyposażone w stosunku do ad.1, ale to zawsze Volvo a nie Skoda Szukam auta rodzinnego, miasto+długie trasy 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Lawnowerman 927 #19600 Napisano 11 Września 2017 (edytowane) DylematAuto ok. 70.000 zł brutto Czy kupić 2-letnia OCTAVIĘ III z minimalnym przebiegiem np. 20tyś - segment cCzy np. 7-letnie VOLVO XC60 z przebiegiem ok. 100tyś - SUV 1. świeże auto, bdb wyposażone, przebieg prawie żadne, jedynie ptak na masce 2. większe, gorzej wyposażone w stosunku do ad.1, ale to zawsze Volvo a nie Skoda Szukam auta rodzinnego, miasto+długie trasy Zalezy na ile lat i skad jest finasowanie zakupu?Piszac brutto rozumiem za masz dzialalnoac Imo wplac na nowa Octavie w jakims leasingu albo wynajmie dlugoterminowym. 3 lata i nastepny. Edytowane 11 Września 2017 przez Lawnowerman 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach