Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
News will be here
Gość

Pogadajmy o samochodach :-)

Rekomendowane odpowiedzi

No za w sumie nie wiele wiecej mozna Mazde 6 kupic,A i Mazda 3 całkiem fajne auto.VW to ceny jakies z kosmosu...A wybierajac miedzy Mazda 3 a VW Golfem,moim zdanie Mazda zdecydowany faworyt.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Piotrek, trasa, średnio jadę 120-140km/h

 

Silnik, 3.5l, spalanie około 8.5l2f41cc4bc5d23a5a68b1a4d3e9a2baef.jpg

 

Sent from my SM-G950W using Tapatalk


Beware the fury of a patient man.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie mam pytanie z innej beczki. Co byście polecili nowego z salonu jeśli chodzi o segment C? Moje wymagania to bardzo dobre prowadzenie auta w zakrętach,dobre czucie układu kierowniczego co w dzisiejszych elektrycznych wspomaganiach jest rzadkością, oraz jakiś fajny benzynowy silnik. Budżet około 80-90 tyś. Focus czy Civic? A może coś innego w tej klasie jeździ lepiej?

W tym przedziale tylko Civic  R3 1.0 , co jak dla mnie od razu go eliminuje. Albo Fokus 1.5T albo Mazda 3 2.0.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W tym przedziale tylko Civic  R3 1.0 , co jak dla mnie od razu go eliminuje. Albo Fokus 1.5T albo Mazda 3 2.0.

czemu ten silnik eliminuje to auto?  Wyposażenie civic oferuje chyba bardzo dobre jeśli chodzi o cenę. Mazdę też biorę pod uwagę. Ale wracając do civica to 1.0 jest za słaby, czy może okazać się mało trwały? Z tego co wiem ma 129 koni. Nie jest to demon prędkości ale też chyba nie jest zamulony jak wolnossące 100 konne jednostki 1.4 lub około 115 konne 1.6 innych marek? 

No za w sumie nie wiele wiecej mozna Mazde 6 kupic,A i Mazda 3 całkiem fajne auto.VW to ceny jakies z kosmosu...A wybierajac miedzy Mazda 3 a VW Golfem,moim zdanie Mazda zdecydowany faworyt.

Co do mazdy to podoba mi się ogólnie 3-ka i 6-tak ale przerażają mnie te opinie o rdzy w tych autach. Chce auto kupić na ładnych parę lat. Wiem że w hondach i fordach też z tym jest różnie ale jednak na ten temat najwięcej złego słyszałem o mazdzie.

Edytowane przez mam_rolexa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem golfa vi, eksploatuje dziś nowego focusa 2017. Golf highline, focus titanium wiec oba na jednym poziomie. Golf był jednak lepiej wykończony i w detalach bardziej dopracowany aczkolwiek oba auta są bardzo przyjemne no i focus dużo tańszy od golfa, a wcale nie uważam, ze gorszy :)

 

Moje amatorskie spostrzeżenia.

 

Mazda 3 super auto ale trochę surowa.

Golf dla mnie czołówka.

Focus optimum w swojej cenie.

Ceed plastikowy ale fajne autko.

Megane piękny design.

Auris niezawodny jednak taki golas przy konkurencji.

Astra plastikowa.

Tipo typowy budżetowiec.

 

Reszty nie porywnywalem

 

Jeśli auto na całe życie wybrałbym mazdę, jeśli na jakiś czas to z w/w jednak golf mi najbardziej podchodził pod względem przemyślanych detali czy jakości wnętrza.

 

Zobacz i ocen pod swoim względem każdy ceni co innego :).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem golfa vi, eksploatuje dziś nowego focusa 2017.

Napisz coś więcej jak focus się trzyma drogi? Jakie jest zawieszenie? Jak stosunek podsterowności do nadsterowności? Jaki układ kierowniczy? Jest naturalny jak przy wspomaganiu hydraulicznym czy sztuczny jak np w ceedzie?  Ceeda ma mój ojciec. Jeżdże tym autem od czasu do czasu i mnie nie leży w ogóle. Jakościowo koreańczycy poszli do przodu, ale jak dla mnie auto beznadziejnie miękkie i brak wyczucia za kierownicą. Do tego to wspomaganie, to jakaś udręka. Mnie to auto strasznie męczy.

Edytowane przez mam_rolexa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mazda miała problemy z rdza,ale chyba raczej sadze ze poprawili sie w temacie.Podwozie zawsze mozesz sobie zabezpieczyc osobno.Koszty nie sa ogromnie duze,a zawsze mozna.Na forach Mazdy,wiekszosc pisze ze w tej kwesti jest lepiej niz w pierwszych modelach np 6-tki.Najlepiej wybierz sie na jazdy próbne do Forda i Mazdy i bedziesz miał rzeczywiste porównanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak jak kolega wyżej pisze wybierz się na jazdę próbna. Z ceedem miałem tyle styczności co nic. Focusem jeżdżę już 5ty miesiąc. Dla mnie prowadzi się dobrze ale nie używam go na torze tylko na publicznej drodze przy normalnej jeździe i do takiej jazdy nadaje sie bez problemu. Na nierównościach jest także dość sprężysty. Nie narzekałem tez na prowadzenie w golfie jednak nie miałem obu aut w tym samym czasie by podać opinie rzeczywista. Miałem wrażenie, ze golf jednak był sztywniejszy przez co mniej komfortowy niż focus, a prowadził się wydaje mi się, ze podobnie jak Ford. Natomiast fotele w golfie dla mnie były wygodniejsze jednak ciężej się do niego wsiadało i wysiadalo. System obsługi audio czy intuicyjności w VW był bardziej przemyślany wg mnie. Oba auta są ciekawe. Nie wiem na jakim stopniu zakupu jesteś bo chodzą plotki, ze nie długo pojawi się nowy focus może to będzie dobry moment na zakup auta jeśli rozważasz forda :).

 

Mi osobiście bardziej podoba się golf od focusa jednak focus jest jakby takim samochodem "duchem" na którego mało kto zwraca uwagę mimo, ze nie ma się on czego wstydzić. Ford po prostu jest i robi to do czego został stworzony. Do przemieszczania się z punktu a do punktu b, bez zbędnych fajerwerków ale z tak samo dobrym wyposażeniem "użytkowym" i dobrym prowadzeniem. Uważam, ze jest to auto niedoceniane.

 

Polecam jazdę próbna. Pomoże Ci Ona podjąć słuszna decyzje bo to co dla jednego jest zaleta dla innego może być wada.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czemu ten silnik eliminuje to auto?  Wyposażenie civic oferuje chyba bardzo dobre jeśli chodzi o cenę. Mazdę też biorę pod uwagę. Ale wracając do civica to 1.0 jest za słaby, czy może okazać się mało trwały? Z tego co wiem ma 129 koni. Nie jest to demon prędkości ale też chyba nie jest zamulony jak wolnossące 100 konne jednostki 1.4 lub około 115 konne 1.6 innych marek? 

Eliminuje poniewaz to 3 cyl. Wybiorę auto mocniejsze i 4 cyl z bardziej  harmonijną pracą.  Trwałość w tej chwili trudno oceniać, to nowa jednostka.  Co ciekawe w civicu jest  doladowane R3 1.0/129KM, a w np HRV jest wolnossace R4 1.5/130KM

 

 

Koledzy wyzej wspominali,  trzeba odbyć jazdy probne, bo każdy ceni co innego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rdzą bym się nie przejmował w ogóle. Skoro masz kasę na nowe auto to pewnie nie kupujesz go na 20 lat tylko na góra 8. A przez te 8 lat Ci nie zgnije, spokojna głowa. Najwięcej zależy od użytkownika, jak będziesz dbał tak będziesz miał. Zimą częste mycie auta i problem będzie Ci nie znany.

Ludziom w Polsce się finansowo poprawiło i te rozważania co będzie z autem za 15-20 lat są zabawne. Nikt tymi nowymi autami nie będzie tyle jeździł, nawet nie są projektowane pod takie użytkowanie. Systemy pokładowe się tak zestarzeją, że nie będziesz chciał tym jeździć. Dziś w każdym niemal aucie po 100tys trzeba już zacząć coś grzebać.

 

Napiszę Ci tak: Jeśli jesteś wysoki tj masz powyżej 180cm, kup Golfa albo Focusa. Toyota będzie mniej wygodna ( zakres regulacji kierownicy wzdłużny jest zbyt mały ), Mazda 3 jest najciaśniejszym kompaktem, natomiast Honda odpada w ogóle. Japończycy od lat uparcie robią Civica bardzo niskiego, owszem fajnie się trzyma drogi, jest fajny feeling z jazdy ale ja 186cm szuram głową o podsufitkę na najniższym ustawieniu fotela. Zarówno w tym najnowszym Civicu jak i jego poprzedniku.

Szkoda! bo gdyby nie to to zdecydowanie poleciłbym Ci tego nowego Civica bo jest najnowocześniejszym autem w klasie C, w zasadzie to już takie troszkę premium.

 

Do koreańców nic nie mam, ale ich stylistyka mi nie odpowiada, są zbyt porozciągane i takie chcą się przypodobać wszystkim. Mało oryginalne. Golf czy Civic sa konsekwentne, sa ikonami albo je lubisz albo nienawidzisz.

Edytowane przez QuadrifoglioVerde

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No własnie.Tylko kurcze z tymi compaktami to tak jest dziwna sprawa.Czesto wieksze auta z segmentu D wydaja sie bardziej rozsadnym zakupem.Mazda super silniki,od chyba zawsze auta uznawane za mało awaryjne i byc moze dlatego konstruktorzy nie poszli droga downsizingu.Sadze ze jak trafisz do dealera Mazdy,to i tak bardziej zainteresujesz sie 6-tka.Mazda 3 2.0 165km fajne autko,chociaz prowadzenie,własciwosci jezdne (sadzac po wpisach na tym najbardziej Ci zalezy-tu zdecydowanie wygra Focus),no i jakosc wnetrza w 3-ce hm....zobacz sam

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie wiedziałem, że Mazda 3 jest aż tak tandetnie zrobiona. Słyszałem, że głośna i ciasna ale te uchybienia jakościowe przywodzą na myśl Dacie. Dobrze, że przynajmniej im się udało nieźle ograniczyć zużycie paliwa pomimo sporej pojemności. Ogólnie raczej słaba pozycja w swojej klasie.

 

Ja w klasie kompakt ponownie wybrałbym Golfa, przychylam się do najczestszej opinii, że to zdecydowanie najlepsze auto w klasie. Nawet jeśli nie wygrywa którychś pojedynczych konkurencji - wszędzie jest w czołówce. Nie ma punktów słabych, które mogłyby wkurzać, świetnie jeździ. Ja do najtańszej wersji dokupiłem fotele sportowe które kosztowali jakieś 1000 zł wraz z szufladami, podłokietnikiem z tyłu i lepszą tapicerką. Cichutkie, wygodne, zwinne i praktyczne auto, gdybym kupił go z silnikiem 150 KM i automatem to nazwałbym go najbardziej uniwersalnym autem na Świecie.

Edytowane przez gustaw6666

Trzyzegarkowiec. No niestety już jednak ośmio-...

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Piotrek, trasa, średnio jadę 120-140km/h

 

Silnik, 3.5l, spalanie około 8.5l

Irek, to nadzwyczaj dobry wynik, ile mniej więcej w takich warunkach pali 5,7?

 

Jeszcze a propos downsizingu - dużo jest krytycznych głosów pod adresem chociażby litrowych silników. Trzeba jednak zauważyć, że one w cennikach nie wypierają dwulitrowcow tylko raczej silniki atmosferyczne 1,3-1,4. I w porównaniach z nimi robią z nich pod względem mocy, elastyczności i zużycia paliwa przyslowiowy wiatrak.

Edytowane przez gustaw6666

Trzyzegarkowiec. No niestety już jednak ośmio-...

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Piotrek trochę namieszalem w moich postach.

 

V8 było w trucku I do tego się odnosiłem.

 

Zdjęcie jest z Lexusa GS, wyszło dużo lepiej niż myslalem


Beware the fury of a patient man.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Aa, oki. A jaka to wersja Lexusa?

 

 

Inna sprawa, że wbrew wielu domniemaniom amerykańskie 5,7 bywają zaskakująco oszczędne. Jeździłem jakiś czas 300M i to paliło mniej i było mocniejsze od mojej BMW 540i e39.

Edytowane przez gustaw6666

Trzyzegarkowiec. No niestety już jednak ośmio-...

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

GS 350awd

 

Ale na wysokościach rzędu 2000-2500m czuć mocno duża utratę mocy, wg matematyki w moim wypadku było to - 80KM

Edytowane przez irekm

Beware the fury of a patient man.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wynik od bardzo dobrego do niewiarygodnie niskiego w zależności od tego czy przeważały prędkości bliżej 120 czy 140. Z całą pewnością np. moje e60 3,0 258 KM AWD nawet przy zaledwie 120 kph potrzebowało około dyszkę benzyny.

 

To potężny spadek mocy, nie zdawałem sobie sprawy ze skali tego zjawiska.

Edytowane przez gustaw6666

Trzyzegarkowiec. No niestety już jednak ośmio-...

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem trochę czasu na przetestowanie spalania w trasie.

W piątek zrobiłem 1150km, średnia wyszła mi 8.4l, średnia prędkość wyszła mi trochę ponad 100km/h, czyli wychodziło by że jechałem częściej w okolicach 120km/h

 

W sobotę zrobiłem ponad 800km, średnia wyszła 8.7l a jechałem zdecydowanie szybciej częściej 140*niz 120, ale pamiętaj że zdarzały się Zadko bo Zadko odcinki że jechałem 90-100km/h. Ale średnia prędkość z tego dnia wyszła mi większą niż piątku.

 

Dzisiaj zrobiłem 700km I średnia wyszła mi 8.5l.

 

Osobiście myślałem że jak zamieszczę się w 10l/100km to będzie dobrze a wyszło dużo lepiej.

Nie są to pomiary laboratoryjne i wartości po przecinku mogą się delikatnie wahać.

Ale wiem dokładnie że spalal mi poniżej 9l, zbiornik mam 65l I wiem po ilu km dotankowywalem ile paliwa.

Chyba cały czas jechałem z tylnym wiatrem :) albo mam jakiś nadzwyczajnie oszczędny egzemplarz.

 

Nigdy wcześniej tego nie sprawdzałem i wydawało mi się za pali dużo wiecej

 

Poniżej zdjęcie z wysokosciomierza już na trochę niższych wysokosciach

 

af9f23763903a1ec49df3ccc007d6910.jpg

 

I taka okolica

 

d20c34a9924c0ee461bf2e500d20cec4.jpg

 

12db62a50c8c7a4525c4da90e0b3f6f7.jpg

 

 

2765123702db095aa7b3a969ca63b36b.jpg

 

ba2061f453e63a221be9aef0a1be7f9c.jpg

 

7f0db2825e21b73b1ff29d103075d440.jpg

 

9201a1f261f3f9c05e58ba1b1ee5dfb4.jpg

Edytowane przez irekm

Beware the fury of a patient man.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie mam pytanie z innej beczki. Co byście polecili nowego z salonu jeśli chodzi o segment C? Moje wymagania to bardzo dobre prowadzenie auta w zakrętach,dobre czucie układu kierowniczego co w dzisiejszych elektrycznych wspomaganiach jest rzadkością, oraz jakiś fajny benzynowy silnik. Budżet około 80-90 tyś. Focus czy Civic? A może coś innego w tej klasie jeździ lepiej?

Hej

 

Sprawdź jeszcze nowego LEONA, przejedz się bo fajnie się prowadzi. Ale dopiero 1,8 TSI ma wielowachacz z tyłu niższe wersje mają belkę. Za ok 90 tyś wyrwiesz fajną wersję FR powoli zaczynają sie już wyprzedaże (przynajmniej dodają już zimowki)

 

ja sie prawie zdecydowałem ale wybrałem "nudną" skodę VRS 245 w kombi ;)


Seiko_BM + GW-9200 + GW-M5610 + Citizen_CB0011-18E + DAMASKO_DC_56 = WNM :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiedziałem, że Mazda 3 jest aż tak tandetnie zrobiona. Słyszałem, że głośna i ciasna ale te uchybienia jakościowe przywodzą na myśl Dacie. Dobrze, że przynajmniej im się udało nieźle ograniczyć zużycie paliwa pomimo sporej pojemności. Ogólnie raczej słaba pozycja w swojej klasie.

 

Piotrusiu - a na jakiej podstawie twierdzisz, że "aż tak tandetnie" i ze az porównanie do Dacii. Oglądałem Sandero i Logana, Logana mieliśmy kilka dni jako zastępcze  i porównywanie tego do mazdy 3 czy czegokolwiek to lekka przesada. Wykładziny są w 3 słabe to fakt. Waga zagłówka to dziwne kryterium - a o niczym innym w filmiku nie było odnośnie jakości 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja porownywalem 1.0 (125KM) Focusa z 1,6 (125km lub 120KM - nie pamietam już) i wybrałem 1.0. Cichszy, moim zdaniem dynamiczniejszy w mieście i dodatkowo był z 6 biegową skrzynią (do 1,6 nawet nie ma tego w opcji). Kupiłem 1.0 i nie mogę złego słowa powiedzieć o tym aucie. Do tego niższy podatek i ubezpieczenia


nie spiesz się ....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czesto wieksze auta z segmentu D wydaja sie bardziej rozsadnym zakupem.

To kolejna opcja, a  przy zbliżających się wyprzedażach rocznika i budżecie do 90k będzie w czym wybierać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dylemat

Auto ok. 70.000 zł brutto

 

Czy kupić 2-letnia OCTAVIĘ III z minimalnym przebiegiem np. 20tyś - segment c

Czy np. 7-letnie VOLVO XC60 z przebiegiem ok. 100tyś - SUV

 

1. świeże auto, bdb wyposażone, przebieg prawie żadne, jedynie ptak na masce ;)

2. większe, gorzej wyposażone w stosunku do ad.1, ale to zawsze Volvo a nie Skoda  :lol:

 

Szukam auta rodzinnego, miasto+długie trasy  :rolleyes:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dylemat

Auto ok. 70.000 zł brutto

 

Czy kupić 2-letnia OCTAVIĘ III z minimalnym przebiegiem np. 20tyś - segment c

Czy np. 7-letnie VOLVO XC60 z przebiegiem ok. 100tyś - SUV

 

1. świeże auto, bdb wyposażone, przebieg prawie żadne, jedynie ptak na masce ;)

2. większe, gorzej wyposażone w stosunku do ad.1, ale to zawsze Volvo a nie Skoda :lol:

 

Szukam auta rodzinnego, miasto+długie trasy :rolleyes:

Zalezy na ile lat i skad jest finasowanie zakupu?

Piszac brutto rozumiem za masz dzialalnoac

 

Imo wplac na nowa Octavie w jakims leasingu albo wynajmie dlugoterminowym. 3 lata i nastepny.

Edytowane przez Lawnowerman

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.