Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
Gość

Pogadajmy o samochodach :-)

Rekomendowane odpowiedzi

Potwierdzam :) pamiętam jak kupowałem swoje volvo v50 t5, przyjaciel pytał czemu "dziadkowoz" kupuje :) jego mina jak go wsadzilem za kierownice i kazałem depnac - bezcenna :D

Podobnie z fokusem 1.6 T :D, seria 150KM, po programie 205KM, a wygląda jak tysiące innych.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na mnie często się nacinają na skrzyżowaniach hothatchami. Bo z tyłu napis TDI, więc robią przegazówkę obok na światłach, a potem się dziwią, że oglądają mojego tedeika z tyłu...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podobnie z fokusem 1.6 T :D, seria 150KM, po programie 205KM, a wygląda jak tysiące innych.

No ja mam serie 220km/320nm od 1500 obrotow :) i spiew 5 garów :) z reszta te silniki wlasnie do focusow tez kladli :) ale do ST :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Drogie opony nie zawsze są najlepsze. Wiem to na swoim przykładzie. Na letnich 20" Pirelli Scorpion przejechałem zaledwie 45 000 km i już są bez bieżnika - do wymiany. W lecie na asfalcie trzymały auto jak trzeba, natomiast jesienią nierozgrzane na mokrej nawierzchni przy tempetaturze 4-6 stopni były tak twarde, że auto na rondzie potrafiło "iść bokiem". Teraz mam założone zimówki także Pirelli Scorpion Winter i tu wszystko chodzi jak należy. Na wiosnę będę kupował letniaki i na pewno nie bedzie to marka Pirelli!

Wysłane z mojego S9 przy użyciu Tapatalka

Prowadziliśmy tu wiele dyskusji, że niby letnie nawet na mrozie jak sucho to lepsze od zimowych a Ty takie herezje... ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Prowadziliśmy tu wiele dyskusji, że niby letnie nawet na mrozie jak sucho to lepsze od zimowych a Ty takie herezje... ;)

Jasne, letnie na mrozie na suchej drodze...takie właśnie miałem w moim pierwszym aucie. Był to Fiat 125p poj. 1300

 

Wysłane z mojego S9 przy użyciu Tapatalka


To jest moje zdanie i ja je całkowicie popieram.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jasne, letnie na mrozie na suchej drodze...takie właśnie miałem w moim pierwszym aucie. Był to Fiat 125p poj. 1300

Wysłane z mojego S9 przy użyciu Tapatalka

To nie byly letnie, w tamtych czasach wszystkie lub bardziej poprawnie prawie wszystkie opony krajowe były gumami całorocznymi z bieznikiem D124 chyba ze na kanciku miałeś opone z tzw. zachodu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Opony jak opony ciekawi mnie czy wyczuwacie ich twardość jadąc samochodem?

Na zimę warto kupić opony nowe i jeździć aż bieżnik nie zejdzie ponad połowę wtedy zimówka przestaje być zimówką 

Aby opony zmiękły wystarczy zmniejszyć ciśnienie zamiast 2,2 dać 1.8 to wyczuwalnie "zmiękczy" oponę 

Czyli podsumowując - jak najwyższy bieżnik, mniejsze ciśnienie i będzie dobrze 

Ja non stop latam po górach, miałem różne zimowe opony i najgorzej trzymały michelin (kopałem się w każdym śniegu totalna porażka) a najlepiej nalewki ale one wyły niemiłosiernie na asfalcie 

Teraz mam Barum - tanie i dają radę 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na mnie często się nacinają na skrzyżowaniach hothatchami. Bo z tyłu napis TDI, więc robią przegazówkę obok na światłach, a potem się dziwią, że oglądają mojego tedeika z tyłu...

Mam dokładnie tak samo jak jeżdżę F150 :D

 

Miny kierowców, priceless


Beware the fury of a patient man.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Opony jak opony ciekawi mnie czy wyczuwacie ich twardość jadąc samochodem?

Na zimę warto kupić opony nowe i jeździć aż bieżnik nie zejdzie ponad połowę wtedy zimówka przestaje być zimówką

Aby opony zmiękły wystarczy zmniejszyć ciśnienie zamiast 2,2 dać 1.8 to wyczuwalnie "zmiękczy" oponę

Czyli podsumowując - jak najwyższy bieżnik, mniejsze ciśnienie i będzie dobrze

Ja non stop latam po górach, miałem różne zimowe opony i najgorzej trzymały michelin (kopałem się w każdym śniegu totalna porażka) a najlepiej nalewki ale one wyły niemiłosiernie na asfalcie

Teraz mam Barum - tanie i dają radę

 

Jak ktos ogólnie "czuje auto" to na pewno wyczuje różnice w miekkosci opony niezależnie czy to zima czy lato itd. Czuć nawet czy już gumą jest już rozgrana od jazdy czy nie :)

 

A z tym zmniejszeniem powietrza to trzeba pamiętać, że przy zbyt niskim ciśnieniu od pewnego momentu opona robi sie wklęsła w środkowej części co odbija sie negatywnie na przyczepnosci.

Edytowane przez Balansujący Na Osi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Wywar

Michelin crosclimate, opona letnia z dopuszczeniem na zime czy jakos tam :) jest duzo testow i opini ale malo na sniegu, ja sniegu mam duzo to moge polecic bo gdzie nie wjade w lesie to wyjade, ale raczej twarda opona

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Marianie a do jakiego auta to potrzebujesz? Do Golfa rok temu brałeś Goodyear Vector 4Seasons. Jakie wrażenia?


Trzyzegarkowiec. No niestety już jednak ośmio-...

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Aj tam opony. Brać ze szrotu, najlepiej z wystającymi drutami, to nie trzeba w takich łańcuchów na śnieg ❄:-)

Edytowane przez albiNOS 01

Kocham Zegarki i nie dlatego, że pokazują która jest godzina.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No ja mam serie 220km/320nm od 1500 obrotow :) i spiew 5 garów :) z reszta te silniki wlasnie do focusow tez kladli :) ale do ST :)

R5 to była wizytówka volvo :), ale już w nowych modelach przez ekologów, nieobecna.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najgorsze opony jakie miałem to były Barum, guma już na oko była jakaś taka dziwna śliska i miały taki szary odcień nawet po wyplakowaniu ( opony były 4 letnie więc...to nie efekt starzenia ) . Na jakiejkolwiek śliskiej nawierzchni tańczyły. Ponoć w Chorwacji 80% ludzi jeździ na zimówkach latem i w ogóle nie zmienia opon.

Edytowane przez QuadrifoglioVerde

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przeginają niekiedy z downsizingiem.

 

Aczkolwiek uczciwie muszę przyznać, że 2,0 4 cyl + turbo + elektryk w BMW 330e f30 robi miazgę z 4,4 V8 plus vanos w 540i e39.

Najgorsze opony jakie miałem to były Barum, guma już na oko była jakaś taka dziwna śliska i miały taki szary odcień nawet po wyplakowaniu ( opony były 4 letnie więc...to nie efekt starzenia ) . Na jakiejkolwiek śliskiej nawierzchni tańczyły. Ponoć w Chorwacji 80% ludzi jeździ na zimówkach latem i w ogóle nie zmienia opon.

W Polsce też sporo osób tak robi. Tak właśnie głupie frazesy i stereotypy sprawiły, że ludzie zamiast jezdzić na oponach całorocznych, jeżdżą cały rok na zimówkach. A w takiej Chorwacji to już w ogóle kuriozum, zrozumiałbym to ewentualnie częściowo w Skandynawii...

Trzyzegarkowiec. No niestety już jednak ośmio-...

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najgorsze opony jakie miałem to były Barum, guma już na oko była jakaś taka dziwna śliska i miały taki szary odcień nawet po wyplakowaniu ( opony były 4 letnie więc...to nie efekt starzenia ) . Na jakiejkolwiek śliskiej nawierzchni tańczyły. Ponoć w Chorwacji 80% ludzi jeździ na zimówkach latem i w ogóle nie zmienia opon.

Moje są czarne - może jakieś trefne kupiłeś albo co ... nie wiem - ja tam jeżdżę drugi sezon i jest ok 

Z Chorwatami to prawda - nie wiem o co chodzi z tymi zimówkami ale np w tym roku w Rogoznicy wszyscy miejscowi mieli zimówki nawet z kumplem polewaliśmy z tego po kilku głębszych.Oni ogólnie nie dbają o samochody, prawie z wszystkich schodzi klar od słońca, wszystkie poobijane i porysowane - większość samochodów nawet osób w miarę zamożnych to stare modele i bez klimy 

Kapiący olej z silnika to norma u nich  :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przeginają niekiedy z downsizingiem.

 

Aczkolwiek uczciwie muszę przyznać, że 2,0 4 cyl + turbo + elektryk w BMW 330e f30 robi miazgę z 4,4 V8 plus vanos w 540i e39.

 

gdyby nie robiło to byłoby już dziwnie  :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

M5 Competition też robi miazge :)

 

IMG-20181207-113813.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W życiu się nim nie przejadę.

Żeby na niego nie zachorować...

 

A powiedz jak oceniasz M2 competition vs zwykłe M2?

Edytowane przez Tommaso

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A powiedz jak oceniasz M2 competition vs zwykłe M2?

 

competion ma w końcu mega wygodne fotele (i ładniejsze), lepiej hamuje....osiągi jak dla mnie ciężkie do zauważenia w stosunku do M2 jeśli chodzi o "normalna" jazdę

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A nowy wydech?

Zawieszenie jest takie samo, czy twardsze?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

competion jest twardsza, nowy wydech jest sporo cichszy w porównaniu do m2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No właśnie - patrząc jak wielką puchę wcisnęli pod podłogę z tyłu, tego właśnie się niestety spodziewałem...

Co do twardości, to też zmiana na minus, poprzednie było super wyważone pomiędzy komfortem i pewnością prowadzenia.

Za to fotele i podejrzewam, że hamulce (niestety jedno i drugie za dopłatą) zdecydowanie na plus. 

Do foteli się przymierzałem, ale jeszcze nie jechałem competition.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak mnie kiedyś będzie stać na nową M-kę, to zamówię z pakietem nieemowskim, że tak to określę. Człowiek na starość jakiś się skromniejszy robi.


Kocham Zegarki i nie dlatego, że pokazują która jest godzina.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.