Paulus57 127469 #37351 Napisano 5 Października 2022 38 minut temu, tbn napisał(-a): Niby dlaczego? Motory używane na co dzień przez ludzi jako dojazd do pracy mają małą pojemność, te bardziej sportowe o większej pojemności są przystępne cenowo w stosunku do sportowych aut, stąd ich popularność. Jeśli chodzi o samochody, to silnik 2.0 to dalej najpopularniejsza pojemność (od lat 80), ale rośnie ilość uzyskiwanej mocy przy jednoczesnym spadku emisji CO2 i zanieczyszczeń. Downsizing to zwykły postęp technologii, rosnąca efektywność, nawet jak jest częściowo stymulowana regulacjami związanymi z ekologią. Aberracją nazwałbym amerykańskie auta w czasach taniego paliwa. Klient też szuka oszczędnych aut, patrząc na sprzedaż zwłaszcza diesli. Ogólnie samochód spalinowy powoli odchodzi do lamusa. Do tego dobre regulacje, jak ban na stare diesle w centrach miast czy dopłaty do elektryków przyspieszają transformację motoryzacji. Jeszcze parę problemów przed elektrykami, jak wydajność sieci energetycznych i zwiększanie produkcji baterii wraz z rosnącym popytem ale wierzę, ze w końcu zostaną rozwiązane i podziękujemy autom spalinowym. W niektórych krajach jak Norwegia już to się dzieje. Dopłaty i regulacje mogą skłaniać coraz więcej ludzi do posiadania elektryków, wraz z tą tendencją poważnym problemem się stanie utylizacja, recykling zużytych akumulatorów. Ta sprawa jakoś mało pojawia się w mediach. Niewątpliwym plusem elektryków jest obniżanie zanieczyszczeń w dużych aglomeracjach, ale prąd nie powstaje w kontakcie. 4 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Autor1984 11043 #37352 Napisano 5 Października 2022 2 godziny temu, Paulus57 napisał(-a): Dopłaty i regulacje mogą skłaniać coraz więcej ludzi do posiadania elektryków, wraz z tą tendencją poważnym problemem się stanie utylizacja, recykling zużytych akumulatorów. Ta sprawa jakoś mało pojawia się w mediach. Niewątpliwym plusem elektryków jest obniżanie zanieczyszczeń w dużych aglomeracjach, ale prąd nie powstaje w kontakcie. W punkt, ja wydaję Świadectwa kwalifikacyjne dla m.in. elektryków. Jak ktoś sądzi, że auto elektryczne jest "ZERO EMISSION" to należy delikwenta doinformować, że nie ma czegoś takiego w naturze... 2 "Człowiek tyle jest wart, ile warte są sprawy, którymi się zajmuje." Marek Aureliusz Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Valygaar 4607 #37353 Napisano 5 Października 2022 Wszystkim narzekającym na niewielkie pojemności skokowe uprzejmie przypominam, że silniki w bolidach F1 mają pojemność 1,6 Trochę śmieszne jest to gadanie, że silnik to musi mieć 4-5 litrów albo jeszcze więcej. Często, poza magią liczb, to nie ma jakiegokolwiek sensu i trąci miłością do motoryzacji zbudowaną na papierkach z gum turbo lub posterach z lat '80. 5 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ZawszeKwadrat 227 #37354 Napisano 5 Października 2022 (edytowane) 58 minut temu, Valygaar napisał(-a): Wszystkim narzekającym na niewielkie pojemności skokowe uprzejmie przypominam, że silniki w bolidach F1 mają pojemność 1,6 i brzmia tragicznie jak na F1 a i tak do wymiany po 2k przejechanych kilometrow. to juz lepiej safety car brzmi: Edytowane 5 Października 2022 przez ZawszeKwadrat 7 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tbn 4906 #37355 Napisano 5 Października 2022 3 godziny temu, Paulus57 napisał(-a): Dopłaty i regulacje mogą skłaniać coraz więcej ludzi do posiadania elektryków, wraz z tą tendencją poważnym problemem się stanie utylizacja, recykling zużytych akumulatorów. Ta sprawa jakoś mało pojawia się w mediach. Niewątpliwym plusem elektryków jest obniżanie zanieczyszczeń w dużych aglomeracjach, ale prąd nie powstaje w kontakcie. Zgadzam, się utylizacja/recykling to też problem, nie mniej przy rosnącym zapotrzebowaniu na lit będzie impuls do opracowywania nowych technologii. Mnie zastanawia czemu z jednej strony prowadzi się likwidacje kopciuchów i wprowadza zakaz palenia węglem, a ciągle 20 letnie diesle są wpuszczane do miast. Warszawa ma plan jakiś ograniczenia ruchu najbardziej zanieczyszczających samochodów ale w powijakach i jedyny w Polsce. A co do brzmienia aut, to ja bym nakładał mandaty na te głośne auta i motory. To śmieszne pierdzenie sportowe niby tylko hałas generuje. 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Paulus57 127469 #37356 Napisano 5 Października 2022 10 minut temu, tbn napisał(-a): Zgadzam, się utylizacja/recykling to też problem, nie mniej przy rosnącym zapotrzebowaniu na lit będzie impuls do opracowywania nowych technologii. Mnie zastanawia czemu z jednej strony prowadzi się likwidacje kopciuchów i wprowadza zakaz palenia węglem, a ciągle 20 letnie diesle są wpuszczane do miast. Warszawa ma plan jakiś ograniczenia ruchu najbardziej zanieczyszczających samochodów ale w powijakach i jedyny w Polsce. A co do brzmienia aut, to ja bym nakładał mandaty na te głośne auta i motory. To śmieszne pierdzenie sportowe niby tylko hałas generuje. Obserwuję od jakiegoś czasu takiego dziwnego gościa jeżdżącego Cinquecento malowanym pędzlem, o silniku głośniejszym od Ursusa (nie Urusa). Co do diesli, słyszałem że nowe generacje są stosunkowo czyste. Dziwnie niekonsekwentnie są traktowane samochody przerobione (nawet fabrycznie) na LPG, którego spaliny są podobno jednymi z mniej trujących. Mam wrażenie, że eko-działania nie do końca kierują się logiką i rzeczywistymi problemami. A tam, gdzie nie wiadomo o co chodzi... 1 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
trollu 718 #37357 Napisano 5 Października 2022 (edytowane) Godzinę temu, Valygaar napisał(-a): Wszystkim narzekającym na niewielkie pojemności skokowe uprzejmie przypominam, że silniki w bolidach F1 mają pojemność 1,6 no i tak to można skwitować w skrócie z pojemnością czy ilością cylindrów w samochodzie jest jak z zegarkami - po co komu Hi-beat skoro 7s26 jest całkiem spoko? Magia cyferek? Przebiegów obecnych silników F1 nie ma co poruszać a na pewno nie w negatywnym kontekście, dzisiaj mają limit 3 jednostek na sezon (jak wiadomo niewykonalny i przeważnie kończy się na 1 nadlimitowym) co ma się nijak do silników-jednorazówek które były kiedyś. Co wyścig to nowy silnik. Ogólnie F1 nie ma co porównywać do "zwykłego" świata. Mercedes próbował i władował się w bagno pt Project One. 20-30 lat temu nie było takich obostrzeń, wtedy może by się to udało - a może nie, BMW swoje V10 sygnowało technologią z F1 ale do żywcem wyjętego silnika z bolidu - daleko co do eko, diesli itd - znowu wracamy do tego tematu - kasa. "20 letni diesel" - problem jest taki, że mamy 2022 rok, 20 letni diesel to nie Golf 3 na pompie wtryskowej bez turbo tylko auta z DPF i jakby nie było nowoczesne, Tylko jak taki dieselek sobie pyrka po mieście niedogrzany to jak ma 5 lat to już ma syf w wydechu, zajechane wtryski - czyli nie musi być "20 letni" żeby był zły. Ale w miastach jednak elektryki wygrywają. Szczególnie, że są ciche i niepostrzeżenie podjeżdżają do ludzi włażących na jezdnię, zapatrzonych w smartfony Edytowane 5 Października 2022 przez trollu 1 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Chorwat 9553 #37358 Napisano 5 Października 2022 6 godzin temu, SzefSzefow napisał(-a): Brawo za wytrwalosc.. mentalnie nie bylbym w stanie jechac eko przez tyle km 😂 W sumie żaden wyczyn - po prostu jechałem zgodnie z przepisami. Miejscami może +5% od dopuszczalnej prędkości 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
irekm 1050 #37359 Napisano 5 Października 2022 (edytowane) 3 godziny temu, Valygaar napisał(-a): Wszystkim narzekającym na niewielkie pojemności skokowe uprzejmie przypominam, że silniki w bolidach F1 mają pojemność 1,6 Trochę śmieszne jest to gadanie, że silnik to musi mieć 4-5 litrów albo jeszcze więcej. Często, poza magią liczb, to nie ma jakiegokolwiek sensu i trąci miłością do motoryzacji zbudowaną na papierkach z gum turbo lub posterach z lat '80. To chyba wszystko zależy kto i do czego kupuje samochód. Ja wychodzę z założenia że silnik może być tylko zbyt mały a nigdy za duży, dlatego lubię silniki "duże lub większe" I jeżeli tylko kiedyś Ford wypuści reedycje Mustanga Boss (429) z silnikiem 7.3L, to odrazu sprzedaje swojego 5.0 I rozbijam dzieciaków skarbonki żeby taki samochód kupić. Chociaż unas w domu elektryczny jako żonowóz sprawdziłby się doskonale, tylko żona jako następny chciałaby camaro SS z 6.2 🤷 Nawet moje dzieciaki na mustanga ecoboost mówią "fake Mustang" 😁 Edytowane 5 Października 2022 przez irekm 3 Beware the fury of a patient man. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Balansujący Na Osi 1098 #37360 Napisano 5 Października 2022 1 godzinę temu, tbn napisał(-a): Mnie zastanawia czemu z jednej strony prowadzi się likwidacje kopciuchów i wprowadza zakaz palenia węglem, a ciągle 20 letnie diesle są wpuszczane do miast. Warszawa ma plan jakiś ograniczenia ruchu najbardziej zanieczyszczających samochodów ale w powijakach i jedyny w Polsce. A co do brzmienia aut, to ja bym nakładał mandaty na te głośne auta i motory. To śmieszne pierdzenie sportowe niby tylko hałas generuje. Z tymi 20 letnimi dieslami to kolega trochę przesadza, pewnie nie ma takiego diesla albo kolegę stać na nowy samochód. Ja prywatnie też nie mam 20-letniego diesla, ani żadnego, bo akurat wolę do osobowych benzynę ale stanę w ich obronie, bo tak jak juz napisał trollu każdy diesel niedogrzany będzie kopcił, nawet ten wyprowadzony prosto z salonu. A te dałnsajzingowe silniczki jak zostaną obciążone większą prędkością na autostradzie albo w pełnym ładunku to niby ekologiczne są? Przy tak dużym doladoqaniu sprężarek, żeby wyciągnąć do katalogów dużo kuni potrafią wziąć krocie oleju, znacznie większe niz przyzwoicie utrzymane dwudziestoletnie diesle o odpowiedniej pojemności za wyjątkiem kilku jednostek np. z grupy VAG. A co do głośnych wydechów mocniejszych jednostek sportowych i nie tylko, to jest to wymóg konstrukcyjny związany z osiąganymi przez te silniki parametrami i na takie akurat decybele samochody te maja homologacje. Inna sprawa to wieśtuning małolatów i tym podobnych, za to jak najbardziej. 1 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
irekm 1050 #37361 Napisano 5 Października 2022 Mi się wydaje że ludzie nie rozumieją prostej zależności Turbo silników, za każdym razem gdy turbo podaje 1bar, silnik podwaja swoją pojemność. Stąd takie małe mercedowskie 2.0 osiągają 470KM, czyli moce osiągane przez 5-cio 6-cio litrowe silniki atmosferyczne i zużywają przy tym bardzo podobne ilości paliwa, nie jest to żadne czary mary tylko prosta zależność 0 Beware the fury of a patient man. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tbn 4906 #37362 Napisano 5 Października 2022 17 minut temu, Balansujący Na Osi napisał(-a): Z tymi 20 letnimi dieslami to kolega trochę przesadza, pewnie nie ma takiego diesla albo kolegę stać na nowy samochód. Ja prywatnie też nie mam 20-letniego diesla, ani żadnego, bo akurat wolę do osobowych benzynę ale stanę w ich obronie, bo tak jak juz napisał trollu każdy diesel niedogrzany będzie kopcił, nawet ten wyprowadzony prosto z salonu. A te dałnsajzingowe silniczki jak zostaną obciążone większą prędkością na autostradzie albo w pełnym ładunku to niby ekologiczne są? Przy tak dużym doladoqaniu sprężarek, żeby wyciągnąć do katalogów dużo kuni potrafią wziąć krocie oleju, znacznie większe niz przyzwoicie utrzymane dwudziestoletnie diesle o odpowiedniej pojemności za wyjątkiem kilku jednostek np. z grupy VAG. A co do głośnych wydechów mocniejszych jednostek sportowych i nie tylko, to jest to wymóg konstrukcyjny związany z osiąganymi przez te silniki parametrami i na takie akurat decybele samochody te maja homologacje. Inna sprawa to wieśtuning małolatów i tym podobnych, za to jak najbardziej. Jakiś czas temu czytałem badania na temat silników i zanieczyszczenia w rożnych normach EURO. Nowe silniki diesla jeśli chodzi o cząstki stałe wypadały statystycznie gorzej niż benzyny od 2-3 generacje starsze. A jeśli chodzi o mnie, to nie uważam po prostu, że samochód to jakieś prawo człowieka. Jak nie możesz kupić w miarę ekologicznego samochodu to w mieście korzystaj z transportu publicznego. Polska jest importerem złomu z zachodu i żaden rząd się nie odważył nic z tym zrobić. Co do homologacji głośnych pojazdów to wystarczy zmienić przepisy. Zasady dopuszczania do ruchu powinny być takie same dla wszystkich, a normy głośności także stosować się do pojazdów sportowych. Jak ktoś potrzebuje 500-konnej hałaśliwej jednostki to może korzystać na torze. 1 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Balansujący Na Osi 1098 #37363 Napisano 5 Października 2022 3 minuty temu, tbn napisał(-a): Polska jest importerem złomu z zachodu i żaden rząd się nie odważył nic z tym zrobić. Z tym się w pełni zgadzam. Niestety wynika to wprost z takiej a nie innej zamożnosci Polaków względem krajów szeroko rozumianego zachodu. 1 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Valygaar 4607 #37364 Napisano 5 Października 2022 3 godziny temu, trollu napisał(-a): (...) z pojemnością czy ilością cylindrów w samochodzie jest jak z zegarkami - po co komu Hi-beat skoro 7s26 jest całkiem spoko? Magia cyferek? (...) to jest jednak zupełnie inna sytuacja - chcesz powiedzieć, np. że silniki 5-6l V8-V12 są technologicznie zaawansowane - rocket science, a 2.0 to proste, "prymitywne" wręcz konstrukcje? 1 godzinę temu, irekm napisał(-a): (...) Ja wychodzę z założenia że silnik może być tylko zbyt mały a nigdy za duży, dlatego lubię silniki "duże lub większe" I jeżeli tylko kiedyś Ford wypuści reedycje Mustanga Boss (429) z silnikiem 7.3L, to odrazu sprzedaje swojego 5.0 I rozbijam dzieciaków skarbonki żeby taki samochód kupić. (...) Rozumiem taką argumentację, subiektywne "lubię" Ale to jest kategoria kwestii gustu. Nie powinna mieć wpływu na obiektywną ocenę zalet i wad silników o dużej/małej pojemności. Żeby nie było - sentymentalnie również zerkam w stronę wolnossącego V12 w GT4Lusso. Ale mam też uturbione 2.0, które daje radę z większością stokowych aut, przez pojemność silnika było połowę tańsze, eksploatacja jest względnie tania, nie truje nazbyt, a nawet brzmi całkiem znośnie Dlatego, w oparciu o teorię i praktykę, ja bym był daleki od pewnej protekcjonalności względem 4 cylindrów. 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
irekm 1050 #37365 Napisano 5 Października 2022 Ja uważam że do pewnego typu samochodów 2.0 nie pasuje. Np. Nie pasuje mi 2.0 do AMG E63, obojętnie z jak dobrym motorem elektrycznym by ten silnik nie współpracował. Takich samochód do którego 2.0 mi nie pasuje jest od groma 3 Beware the fury of a patient man. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Lincoln Six Echo 70725 #37366 Napisano 5 Października 2022 Muskowóz. 3 WARTO POMAGAĆ: https://www.siepomaga.pl Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
trollu 718 #37367 Napisano 5 Października 2022 1 godzinę temu, Valygaar napisał(-a): to jest jednak zupełnie inna sytuacja - chcesz powiedzieć, np. że silniki 5-6l V8-V12 są technologicznie zaawansowane - rocket science, a 2.0 to proste, "prymitywne" wręcz konstrukcje? Teraz są tylko te skomplikowane, silników LS nie ruszamy nie można tak generalizować ale jeśli miałbym się czepić kilku przykładów to tak - szczególnie wolnossące konstrukcje w mocnych samochodach to jest inna liga. Nie jestem zegarmistrzem, na tyle wiedzy o mechanizmach zegarkowych ile mam - 7s ma balans, sprężynę naciągową i wiele innych elementów które ma też hi-beat. Więc czy jest przy nim prymitywny? No nie, wykorzystuje te same zasady pracy tylko na innym stopniu dopracowania. W każdym silniku tłokowym występują np zjawiska falowe w dolocie czy wydechu. Pisałem wcześniej o filmiku z kanału "povagowani" o silniku z nowej Z06. Polecam poszukać sobie tez informacji jak projektowano np V12 Astona Martina Valkyrie - ogrom pracy inżynierów przy projektowaniu dolotu - kosmos. Wątpię, żeby tyle samo pracy poświęcili jakiemuś 1.0 turbo - ile dmuchną tyle będzie i tyle. Będzie miał 140KM czyli całe 3 więcej niż poprzednik a przy tym w laboratorium ekologów wyjdzie, że spala 0.3L mniej. Dzisiaj nie wiem jak u innych producentów ale np BMW radzi sobie z ekologią podnosząc efektywność pracy wyższą temperaturą pracy. Robili tak już w latach 90. Zaczęli to stosować w R4 czy V8? R4 2.0 do E AMG nie pasuje, tak samo jak do XC90 które spala więcej niż X7 z 3.0 R6 Ekologia po szwedzku co do norm głośności - chyba od przyszłego roku je zaostrzają. Argument z torami - trochę jak z węglem. Nikomu zimno nie będzie bo węgla jest pełno, szaleć można na torach bo je mamy. Tylko jak zapytamy ile i w którym mieście to słychać "yyyyy, no niedaleko" 1 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Adi 4707 #37368 Napisano 6 Października 2022 21 godzin temu, Valygaar napisał(-a): Wszystkim narzekającym na niewielkie pojemności skokowe uprzejmie przypominam, że silniki w bolidach F1 mają pojemność 1,6 Trochę śmieszne jest to gadanie, że silnik to musi mieć 4-5 litrów albo jeszcze więcej. Często, poza magią liczb, to nie ma jakiegokolwiek sensu i trąci miłością do motoryzacji zbudowaną na papierkach z gum turbo lub posterach z lat '80. No i miesiąc jeżdżenia i remont............. Silnik nie musi mieć 2 czy 10 litrów. Silnik powinien być tak skonstruowany, by odpowiednia moc szła w parze z trwałością. Narzeka się bo dziś nie idzie. Nie mylmy trwałości z awaryjnością. 1 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Lincoln Six Echo 70725 #37369 Napisano 6 Października 2022 Pasowałby mi do M20 w takich samych barwach.... 2 WARTO POMAGAĆ: https://www.siepomaga.pl Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Autor1984 11043 #37370 Napisano 7 Października 2022 (edytowane) W dniu 5.10.2022 o 18:43, tbn napisał(-a): Jakiś czas temu czytałem badania na temat silników i zanieczyszczenia w rożnych normach EURO. Nowe silniki diesla jeśli chodzi o cząstki stałe wypadały statystycznie gorzej niż benzyny od 2-3 generacje starsze. A jeśli chodzi o mnie, to nie uważam po prostu, że samochód to jakieś prawo człowieka. Jak nie możesz kupić w miarę ekologicznego samochodu to w mieście korzystaj z transportu publicznego. Polska jest importerem złomu z zachodu i żaden rząd się nie odważył nic z tym zrobić. Co do homologacji głośnych pojazdów to wystarczy zmienić przepisy. Zasady dopuszczania do ruchu powinny być takie same dla wszystkich, a normy głośności także stosować się do pojazdów sportowych. Jak ktoś potrzebuje 500-konnej hałaśliwej jednostki to może korzystać na torze. Polska już od paru dobrych lat nie jest importerem złomu. Wystarczy rozejrzeć się po ulicach. Idąc Twoim tokiem rozumowania, niedługo powinni wprowadzić przepis regulujący; kto i czym może jeździć... Jak ktoś potrzebuje 500 konnej hałaśliwej jednostki to oznacza ni mniej ni więcej, że jest pasjonatem motoryzacji. Świat robi się coraz gorszy, bo nikt nie rozumie, że ta cała ekologia to potężna dźwignia biznesu, na którym zarabia się miliardy. W dniu 5.10.2022 o 22:40, trollu napisał(-a): Teraz są tylko te skomplikowane, silników LS nie ruszamy nie można tak generalizować ale jeśli miałbym się czepić kilku przykładów to tak - szczególnie wolnossące konstrukcje w mocnych samochodach to jest inna liga. Nie jestem zegarmistrzem, na tyle wiedzy o mechanizmach zegarkowych ile mam - 7s ma balans, sprężynę naciągową i wiele innych elementów które ma też hi-beat. Więc czy jest przy nim prymitywny? No nie, wykorzystuje te same zasady pracy tylko na innym stopniu dopracowania. W każdym silniku tłokowym występują np zjawiska falowe w dolocie czy wydechu. Pisałem wcześniej o filmiku z kanału "povagowani" o silniku z nowej Z06. Polecam poszukać sobie tez informacji jak projektowano np V12 Astona Martina Valkyrie - ogrom pracy inżynierów przy projektowaniu dolotu - kosmos. Wątpię, żeby tyle samo pracy poświęcili jakiemuś 1.0 turbo - ile dmuchną tyle będzie i tyle. Będzie miał 140KM czyli całe 3 więcej niż poprzednik a przy tym w laboratorium ekologów wyjdzie, że spala 0.3L mniej. Dzisiaj nie wiem jak u innych producentów ale np BMW radzi sobie z ekologią podnosząc efektywność pracy wyższą temperaturą pracy. Robili tak już w latach 90. Zaczęli to stosować w R4 czy V8? R4 2.0 do E AMG nie pasuje, tak samo jak do XC90 które spala więcej niż X7 z 3.0 R6 Ekologia po szwedzku co do norm głośności - chyba od przyszłego roku je zaostrzają. Argument z torami - trochę jak z węglem. Nikomu zimno nie będzie bo węgla jest pełno, szaleć można na torach bo je mamy. Tylko jak zapytamy ile i w którym mieście to słychać "yyyyy, no niedaleko" Jeszcze ogranicznik do 180km/h wsadzają w każde auto, które nie jest w stanie uciągnąć tej dużej masy bez awarii... Oczywiście zasłaniają się czym? No właśnie ekologią i bezpieczeństwem. Edytowane 7 Października 2022 przez Autor1984 3 "Człowiek tyle jest wart, ile warte są sprawy, którymi się zajmuje." Marek Aureliusz Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tommly 11510 #37371 Napisano 7 Października 2022 2 godziny temu, Autor1984 napisał(-a): Świat robi się coraz gorszy, bo nikt nie rozumie, że ta cała ekologia to potężna dźwignia biznesu, na którym zarabia się miliardy. J... Oczywiście zasłaniają się czym? No właśnie ekologią i bezpieczeństwem. Dokładnie tak jest, to po prostu nowy sposób na drenaż kieszeni. Jeszcze ta cała ekologia wyjdzie wszystkim bokiem (prądowo już wychodzi), a co będzie za kilkadziesiąt lat... no ale to przecież już następne pokolenie się będzie martwić utylizacją elektrośmieci, itp... Teraz wszystko co jest BIO, EKO jest na topie, nawet banany, czy kasza. 6 ..."Wszystko jest możliwe. Niemożliwe po prostu wymaga więcej czasu"... Dan Brown Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuba83 284 #37372 Napisano 7 Października 2022 https://m.youtube.com/watch?v=DCvJqZMpl4I&feature=share 1 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Autor1984 11043 #37373 Napisano 7 Października 2022 16 minut temu, tommly napisał(-a): Dokładnie tak jest, to po prostu nowy sposób na drenaż kieszeni. Jeszcze ta cała ekologia wyjdzie wszystkim bokiem (prądowo już wychodzi), a co będzie za kilkadziesiąt lat... no ale to przecież już następne pokolenie się będzie martwić utylizacją elektrośmieci, itp... Teraz wszystko co jest BIO, EKO jest na topie, nawet banany, czy kasza. Zasypią Afrykę, jak to robią cały czas... 0 "Człowiek tyle jest wart, ile warte są sprawy, którymi się zajmuje." Marek Aureliusz Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Chorwat 9553 #37374 Napisano 7 Października 2022 Piękna pogoda, to nawet udało się polatać dziś bez dachu 😎 7 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Paweł Bohacz 2864 #37375 Napisano 7 Października 2022 (edytowane) 10 minut temu, Chorwat napisał(-a): Piękna pogoda, to nawet udało się polatać dziś bez dachu 😎 Mam nadzieje, ze nie uzywales kierunkowskazow! 😅 Edytowane 7 Października 2022 przez SzefSzefow 5 www.instagram.com/pawelbohacz/ Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach