Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
Gość

Pogadajmy o samochodach :-)

Rekomendowane odpowiedzi

43 minuty temu, Toho napisał(-a):

Wystarczy pojechac M5 - dowolnym modelem - na tor, zeby szybko zweryfikowac takie kategoryczne stwierdzenie.

Posiada cechy samochodu sportowego i nasze odczucia mają drugorzędne znaczenie.

Weźmy wersje CS z modelu G30. Nie trzeba chyba nic więcej pisać. Tam wszystko się zgadza.

Może myślisz o super samochodach lub hyper carach?


"Człowiek tyle jest wart, ile warte są sprawy, którymi się zajmuje." Marek Aureliusz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

M5 autem sportowym nigdy mi się nie wydawało, bardziej klasy Gran Turismo ale oczywiście mogę się mylić

IMHO jak coś ma 4 drzwi, to autem sportowym nie jest

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
46 minut temu, pechagto napisał(-a):

M5 autem sportowym nigdy mi się nie wydawało, bardziej klasy Gran Turismo ale oczywiście mogę się mylić

IMHO jak coś ma 4 drzwi, to autem sportowym nie jest

I to fakt, zawsze auta sportowe są kojarzone z dwumiejscowymi pojazdami, takimi jak Porsche 911.
Wg nomenklatury będzie to sportowy sedan. Jednakże patrząc na wszystkie modele "CS" ciężko odmówić im takich właściwości jak wysoki stosunek mocy do masy, sportowe zawieszenie, hamulce, układ kierowniczy, skrzynia biegów, opony, etc. Dlatego napisałem, że "posiada cechy samochodu sportowego".

 

Edytowane przez Autor1984

"Człowiek tyle jest wart, ile warte są sprawy, którymi się zajmuje." Marek Aureliusz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W tym miesiącu  dostanę na testy S 580e, podobno plugin z zasięgiem 100km na samym prądzie.. Zobaczymy z czym to się je. Szkoda tylko, że wersja krótka i nie ma V8, jakby wynikało z nazwy. Postaram się wrzucić jakieś info po fakcie :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pluginy maja zwykle zmniejszone baki na benzynę. Ciekawe jaki w ogóle będzie miał zasięg, może przy tej mocy 100km na prądzie i 250km na benzynie 😆

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
52 minuty temu, Lynx27 napisał(-a):

W tym miesiącu  dostanę na testy S 580e, podobno plugin z zasięgiem 100km na samym prądzie.. Zobaczymy z czym to się je. Szkoda tylko, że wersja krótka i nie ma V8, jakby wynikało z nazwy. Postaram się wrzucić jakieś info po fakcie :)

Standardowo czekamy na relację!

Jeden ze znajomych ma właśnie S 580, a drugi S 560 u jednego z nich będę w przyszłym tygodniu tylko nie pamiętam, który jaką ma wersję, ale jak trafię to sam z ciekawości podpytam. 

 


"Człowiek tyle jest wart, ile warte są sprawy, którymi się zajmuje." Marek Aureliusz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, pechagto napisał(-a):

M5 autem sportowym nigdy mi się nie wydawało, bardziej klasy Gran Turismo ale oczywiście mogę się mylić

IMHO jak coś ma 4 drzwi, to autem sportowym nie jest

 

Subaru Impreza WRX / WRX STI, Mitsubishi Lancer Evo, etc. - raczej byly autami sportowymi mimo dwoch par drzwi.

 

 

48 minut temu, XoneX napisał(-a):

pluginy maja zwykle zmniejszone baki na benzynę. Ciekawe jaki w ogóle będzie miał zasięg, może przy tej mocy 100km na prądzie i 250km na benzynie 😆

 

67 litrow wiec dramatu nie ma. Cala seria plug-inow Mercedesa jest dobrze pomyslana i ma sens w codziennym uzytkowaniu.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, cordi7 napisał(-a):

 

Subaru Impreza WRX / WRX STI, Mitsubishi Lancer Evo, etc. - raczej byly autami sportowymi mimo dwoch par drzwi.

 

 

 

67 litrow wiec dramatu nie ma. Cala seria plug-inow Mercedesa jest dobrze pomyslana i ma sens w codziennym uzytkowaniu.

 

Faktycznie 67 litrów to niemało. Nie mogłem znaleźć takiej informacji wcześniej. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
11 minut temu, XoneX napisał(-a):

Faktycznie 67 litrów to niemało. Nie mogłem znaleźć takiej informacji wcześniej. 


Na stronie Mercedesa masz dane techniczne:

 

IMG_4438.thumb.png.6c33a2d57553c3c373b1916041efbfdf.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
14 godzin temu, Autor1984 napisał(-a):

Nie miałem okazji :)

dobrze zrobione BMW jeśli chodzi o właściwości jezdne , jeszcze lepsze od G30 , ale degradowali go szpetnym wnętrzem i ubogim wyposażeniem :(

ciekawe czy nowe M5 będzie miało szyberdach 🤔

Edytowane przez Krakus1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
23 godziny temu, Paulus57 napisał(-a):

Kolejna ciekawostka, wkrótce dostępna w Polsce za nieco ponad 130k zł. 

Mam nawet gotowy slogan reklamowy na polski rynek - I co? JAECOO! ;) 

 

piston-my-jaecoo-j7-1325-large_3777718_20240105215721.jpg

 

 

Ktoś wie ile wymienione wyżej Chińskie modele są na rynku.

Jak z ich jakością i kwestią testów zderzeniowych.

Do tego jeszcze kwestia serwisu w ASO i możliwość naprawy poza ASO. 

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
41 minut temu, Krakus1 napisał(-a):

dobrze zrobione BMW jeśli chodzi o właściwości jezdne , jeszcze lepsze od G30 , ale degradowali go szpetnym wnętrzem i ubogim wyposażeniem :(

ciekawe czy nowe M5 będzie miało szyberdach 🤔

To, że o dziwo się G60 od G30 lepiej prowadzi to już słyszałem.

Ale nie uwierzę, że G30 w specyfikacji CS gorzej wypadnie od nowej M5 :)


"Człowiek tyle jest wart, ile warte są sprawy, którymi się zajmuje." Marek Aureliusz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, Autor1984 napisał(-a):

To, że o dziwo się G60 od G30 lepiej prowadzi to już słyszałem.

Ale nie uwierzę, że G30 w specyfikacji CS gorzej wypadnie od nowej M5 :)

 

M-ki mają inne oznaczenia, M5 CS to F90, a nie G30, podobnie jak moje M3 to G80 a nie G20.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, Tommaso napisał(-a):

 

M-ki mają inne oznaczenia, M5 CS to F90, a nie G30, podobnie jak moje M3 to G80 a nie G20.

Ok. Ale ogólnie wiadomo o co chodzi. Dzięki za naprostowanie.


"Człowiek tyle jest wart, ile warte są sprawy, którymi się zajmuje." Marek Aureliusz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie M5 CS na pewno lepiej się sprawdzi na krętej drodze i jest generalnie szybsze. Ja nie rozumiem takiego 2,5t potwora, nie sądzę żebym czerpał przyjemność z jazdy takim mastodontem.

W ogóle to tęsknię za frajdą z jazdy jaką dawała mi MX5, która miała niecałe 1100 kg. I to mimo tego, że obiektywnie to nie było szybkie auto.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
10 minut temu, Remy napisał(-a):

 

 

Ktoś wie ile wymienione wyżej Chińskie modele są na rynku.

Jak z ich jakością i kwestią testów zderzeniowych.

Do tego jeszcze kwestia serwisu w ASO i możliwość naprawy poza ASO. 

 

 

Widziałem już w necie testy zderzeniowe BAIC Beijing 5 (film), ale nie pamiętam dokładnie gdzie. 

Może tu coś się dowiesz?

 

https://www.auto-swiat.pl/testy/testy-nowych-samochodow/jezdzilem-beijingiem-5-chinskim-benzynowym-suv-em-za-23-ceny-aut-konkurencji-zaczynam/c0t6hxb 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
14 godzin temu, cordi7 napisał(-a):

 

Subaru Impreza WRX / WRX STI, Mitsubishi Lancer Evo, etc. - raczej byly autami sportowymi mimo dwoch par drzwi.

 

 

Kompletnie się z tym nie zgadzam. Napisałem już to poprzednio ale dodam raz jeszcze - w mojej opinii auta sportowe nie mają 4 drzwi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To jak nazwać np starsze auta DTM-owe?

Edytowane przez Ceteth

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to daj jakiś kontra argument bo imo wrx sti jest idealnym przykładem sportowego auta 4 drzwiowego, bo równie dobrze można Ci odpisać a w mojej opinii nmoze drzwi I pogadane ;)

Wysłane z mojego SM-S921B przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
27 minut temu, pechagto napisał(-a):

 

Kompletnie się z tym nie zgadzam. Napisałem już to poprzednio ale dodam raz jeszcze - w mojej opinii auta sportowe nie mają 4 drzwi

Jasne, ale przecież to czy auto jest sportowe determinują jego osiągi, zawieszenie itp. nie buda. Sama nazwa sportowe to determinuje - dedykowane do sportu.


Instagram.com/horlobby.watches

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 minut temu, bober5264 napisał(-a):

No to daj jakiś kontra argument bo imo wrx sti jest idealnym przykładem sportowego auta 4 drzwiowego, bo równie dobrze można Ci odpisać a w mojej opinii nmoze drzwi I pogadane ;)

Wysłane z mojego SM-S921B przy użyciu Tapatalka
 

 

Nie mam argumentów, mam własne odczucia, nad łóżkiem miałem plakat Corvette, a nie Caprice, nad biurkiem miałem kolejny z F40, a nie z Fiatem Croma. Auto sportowe kojarzy mi się z lekkością prowadzenia, czym cięższe - tym trudniej to uzyskać

 

5 minut temu, Ceteth napisał(-a):

To jak nazwać np starsze auta DTM-owe?

No bez przesady, po pierwsze samochody przygotowane stricte pod wyścigi są samochodami wyścigowymi ale to nie zmienia faktu, że są oparte na normalnych samochodach. Rozszyfruj skrót DTM, przetłumacz i sam zobaczysz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
32 minuty temu, pechagto napisał(-a):

 

Nie mam argumentów, mam własne odczucia, nad łóżkiem miałem plakat Corvette, a nie Caprice, nad biurkiem miałem kolejny z F40, a nie z Fiatem Croma. Auto sportowe kojarzy mi się z lekkością prowadzenia, czym cięższe - tym trudniej to uzyskać

 

No bez przesady, po pierwsze samochody przygotowane stricte pod wyścigi są samochodami wyścigowymi ale to nie zmienia faktu, że są oparte na normalnych samochodach. Rozszyfruj skrót DTM, przetłumacz i sam zobaczysz

 

Corvette zaczelo jezdzic po zakretach dosc pozno - z lekkoscia prowadzenia pierwsze kilka wersji raczej niewiele mialo wspolnego :)

Wiem, co masz na mysli ale wydaje mi sie, ze nie da sie aplikowac takich sztywnych regul i okreslac auta sportowym na podstawie ilosci drzwi.

Jak napisal @eye_lip w gre wchodzi wiecej czynnikow; zgadzam sie natomiast iz powyzej pewnej masy to raczej GT bardziej niz auto sportowe.

 

Edytowane przez cordi7

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, pechagto napisał(-a):

 

Kompletnie się z tym nie zgadzam. Napisałem już to poprzednio ale dodam raz jeszcze - w mojej opinii auta sportowe nie mają 4 drzwi

 

Muszę pokazać ten post mojej żonie, bo cały czas narzeka, że moje auto jest zbyt sportowe. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja wiem co znaczy DTM, ale faktem jest, że niektóre z aut jeżdżących tam miały wyprodukowaną cywilną wersję tylko po to żeby ścigać się w DTM (choćby pierwsze M3, choć wiem, ze to ma 2 drzwi).

 

Idąc dalej i patrząc współcześnie. Ukochana przeze mnie Alfa Romeo Giulia była projektowana pod wersję Quadrifoglio, a wersje bardziej cywilne korzystały dzięki temu np z carbonowego wału napędowego, albo tam gdzię Q ma carbon, tam kładą aluminium. Julka zjadła po premierze czasem 7:32 na Nurburgringu takie auta jak: Ferrari 458, Porsche 911 GT3 RS 997 czy choćby Koenigsegga CCX.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
7 minut temu, Tommaso napisał(-a):

 

Muszę pokazać ten post mojej żonie, bo cały czas narzeka, że moje auto jest zbyt sportowe. 

 

hahaha pięknie 

 

6 minut temu, Ceteth napisał(-a):

Ja wiem co znaczy DTM, ale faktem jest, że niektóre z aut jeżdżących tam miały wyprodukowaną cywilną wersję tylko po to żeby ścigać się w DTM (choćby pierwsze M3, choć wiem, ze to ma 2 drzwi).

 

Idąc dalej i patrząc współcześnie. Ukochana przeze mnie Alfa Romeo Giulia była projektowana pod wersję Quadrifoglio, a wersje bardziej cywilne korzystały dzięki temu np z carbonowego wału napędowego, albo tam gdzię Q ma carbon, tam kładą aluminium. Julka zjadła po premierze czasem 7:32 na Nurburgringu takie auta jak: Ferrari 458, Porsche 911 GT3 RS 997 czy choćby Koenigsegga CCX.

 

tak samo Taycan wykręcił lepszy czas niż Corvette ale nie jest to dla mnie argumentem, że jest autem sportowym - piekielnie szybkim: tak

Dla mnie ideałem jest klasyka silnik z przodu, napęd na tył, 2 drzwi, 2 siedzenia, manual

W obecnej sytuacji życiowej musiałem zrezygnować z 2 założeń tej formuły ale pozostałem jej blisko :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.