Kojiro 127 #5426 Napisano 29 Marca 2011 (edytowane) . Edytowane 7 Stycznia przez Kojiro 0 . Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Adi 4711 #5427 Napisano 29 Marca 2011 Krzychu - Superb był pomyślany jako limuzyna, ale max budżetowa. Stylistyka, proporcje, jakość plastików itp. podporządkowane zostały idei - jak najwięcej miejsca - szczególnie z tyłu za jak najmniejsze pieniądze. Mamy więc auto, które jak pisali koledzy - ilością miejsca bije teoretycznie większych i nobliwszych konkurentów, ale kosztem nieproporcjonalnie krótkiej maski, paskudnie nadmuchanego odwłoka, i bryły kabiny totalnie niespójnej z reszta auta (szczególnie tylne drzwi - to jakieś kuriozum). Poprzedni model ogromną ilość miejsca wewnątrz miał zapewnione dzięki rozstawowi osi z przedłużanej płyty podłogowej, która przyjeżdżała do Mlada Boleslav z...Chin. Nowa wersja ma sporo mniejszy rozstaw osi - stąd odbiło się to na totalnie zachwianych proporcjach. Oczywiście gusty, guściki itp każdy ma, ale z klasyczną linia limuzyny ma to tyle wspólnego co Kamaz z roadsterem. W kombi sytuacja wygląda sporo lepiej - choć finezji nadal nie widać.Jakość plastików - niby niezła, ale jakoś trzeba było zrobić auto w cenie passata lub niższej o ilości miejsca jak w A8. TA masa tanio wyglądających chromów, pseudodrewno jak z "tunningowych" plastikowych elementów naklejanych na deska itp, itd. To świetny wóz za rozsądną kasę - ale na litość boską - jak on może się podobać? Super walory uzytkowe i 0 estetycznych 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kojiro 127 #5428 Napisano 29 Marca 2011 (edytowane) . Edytowane 7 Stycznia przez Kojiro 0 . Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
QuadrifoglioVerde 3945 #5429 Napisano 29 Marca 2011 (edytowane) Krzychu - Superb był pomyślany jako limuzyna, ale max budżetowa. Stylistyka, proporcje, jakość plastików itp. podporządkowane zostały idei - jak najwięcej miejsca - szczególnie z tyłu za jak najmniejsze pieniądze. Mamy więc auto, które jak pisali koledzy - ilością miejsca bije teoretycznie większych i nobliwszych konkurentów, ale kosztem nieproporcjonalnie krótkiej maski, paskudnie nadmuchanego odwłoka, i bryły kabiny totalnie niespójnej z reszta auta (szczególnie tylne drzwi - to jakieś kuriozum). Poprzedni model ogromną ilość miejsca wewnątrz miał zapewnione dzięki rozstawowi osi z przedłużanej płyty podłogowej, która przyjeżdżała do Mlada Boleslav z...Chin. Nowa wersja ma sporo mniejszy rozstaw osi - stąd odbiło się to na totalnie zachwianych proporcjach. Oczywiście gusty, guściki itp każdy ma, ale z klasyczną linia limuzyny ma to tyle wspólnego co Kamaz z roadsterem. W kombi sytuacja wygląda sporo lepiej - choć finezji nadal nie widać.Jakość plastików - niby niezła, ale jakoś trzeba było zrobić auto w cenie passata lub niższej o ilości miejsca jak w A8. TA masa tanio wyglądających chromów, pseudodrewno jak z "tunningowych" plastikowych elementów naklejanych na deska itp, itd. To świetny wóz za rozsądną kasę - ale na litość boską - jak on może się podobać? Super walory uzytkowe i 0 estetycznych Superb to idealny wóz dla urzędników miejskich itd. Jest wygodny, duży i nikt nie będzie tak podle patrzał na kurę na masce....niż jakby pokupowali Audi A8 albo Beemki 7mki. Pozwala wtopić się w tło :] ....faktycznie stylistyka nie bardzo...Najnormalniej wyglądającym autem Skody wciąż pozostaje Octavia....każdej generacji. Edytowane 29 Marca 2011 przez marcomartin 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MacieK_K 0 #5430 Napisano 29 Marca 2011 Kojiro nie wiem czy do końca wiesz o co chodzi z tym wykresem spalania do przebiegu mocy/nm To jest spalanie podczas wykorzystywania mocy w danym punkcie obrotowym. Czytaj ciskanie gazu. Jeżeli utrzymujemy prędkość spalanie ZAWSZE będzie najmniejsze przy niskich obrotach. Cały ten wykres ma pokazać, że podczas przyspieszania należy zredukować bieg i użyć wyższych obrotów ponieważ spalanie jest w nich bardziej efektywne i czas potrzebny na wyprzedzenie krótszy co powoduje mniejsze spalanie. Ty interpretujesz ten wykres tak że najlepiej utrzymywać obroty na poziomie 3800rpm bo spali mniej niż przy 1500rpm. 0 [Tissot Couturier Chrono / Seiko FFF / Kentex Skyman Pilot] Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Adi 4711 #5431 Napisano 29 Marca 2011 Octavia - poza również "nierzucaniem" się w oczy - co bywa zaletą - jest najbardziej spójnym i ciekawym pojazdem spod znaku Skody. Yeti, Roomster i Superb - w konkursie na najszpetniejsze auta okupwałyby czołowe pozycje. Owszem - każdy ma inny gust, ale mało kto powie że baśniowy ogr to ładna istota. 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Darek-zegarek 2 #5432 Napisano 29 Marca 2011 Widzę ,że trzeba ważyć każde słowo O.K. koledzy ,przekonaliście mnie,że ma Madzia więcej pali.Żyłem w nieświadomości,napisałem "bzdury" Sorry za zamieszanie. Superb o której wspominałem ,będzie dopiero w maju 0 Za wszystkie niezrozumiałe wpisy.Wszystkich przepraszam.Uśmiechnijmy się :-)) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lewandek 56 #5433 Napisano 29 Marca 2011 Troszkę Panowie szukacie dziury w całym: http://www.v10.pl/Nowa,Skoda,Superb,Combi,galeria,1251.htmlNie wydaje mi się, żeby to auto odbiegało proporcjami, wykonaniem i ogólną estetyką od innych aut, nawet teoretycznie wyższej klasy. Co do jakości plastików, proponuję obejrzeć wnętrze nowego Mercedesa klasy C. Pomijając cenę Superb ma sensowne rozwiązania - np przednie światła, automatycznie zamykana klapa bagażnika, czy system organizacji wnętrza bagażnika w kombi. Plastikowe drewno można znaleźć w Lexusie LS600h, pomijam paskudny zegarek na jego desce. Spora część elementów jest ta sama, co w autach Audi/VW. 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
QuadrifoglioVerde 3945 #5434 Napisano 29 Marca 2011 Troszkę Panowie szukacie dziury w całym: http://www.v10.pl/No...leria,1251.htmlNie wydaje mi się, żeby to auto odbiegało proporcjami, wykonaniem i ogólną estetyką od innych aut, nawet teoretycznie wyższej klasy. Co do jakości plastików, proponuję obejrzeć wnętrze nowego Mercedesa klasy C. Pomijając cenę Superb ma sensowne rozwiązania - np przednie światła, automatycznie zamykana klapa bagażnika, czy system organizacji wnętrza bagażnika w kombi. Plastikowe drewno można znaleźć w Lexusie LS600h, pomijam paskudny zegarek na jego desce. Spora część elementów jest ta sama, co w autach Audi/VW. Ależ nikt nie czynił z tego co wymieniłeś zarzutów. Superb to dobre auto....rozprawialiśmy tylko nad wyglądem i ''prestiżem'' 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lewandek 56 #5435 Napisano 29 Marca 2011 (edytowane) Prestiżu brak - ze względu na znaczek. Co do wyglądu, wydaje mi się, że kombi wygląda proporcjonalnie (ma dość duży zwis przedni ale też bez przesady). Ogólnie nie jest to auto do leczenia kompleksów ale za cenę nowego Superba można przecież sprawić sobie żółtego Hummera H2. Edytowane 29 Marca 2011 przez lewandek 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
QuadrifoglioVerde 3945 #5436 Napisano 29 Marca 2011 (edytowane) nie tylko ze względu na znaczek. Po prostu to auto nie wzbudza żadnych pozytywnych emocji.....mało kto nazwie go pięknym. Zgadza się Kombi ładniejsze.Miałem okazje jechac jako pasażejro z kolegą z jakims silnikiem 200 kuni ...i o dziwo nie wciskało w fotel. A taka C klasa z benzyną 1.6 wciska . Na dzien dzisiejszy jak ktos mnie zapyta co kupic passata czy superba to mu polece superba ....ale nie ze wzgledu na wygląd co poprostu dostajemy wiecej za mniej. Edytowane 29 Marca 2011 przez marcomartin 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marcinkowski 7 #5437 Napisano 29 Marca 2011 Troszkę Panowie szukacie dziury w całym: http://www.v10.pl/Nowa,Skoda,Superb,Combi,galeria,1251.htmlNie wydaje mi się, żeby to auto odbiegało proporcjami, wykonaniem i ogólną estetyką od innych aut, nawet teoretycznie wyższej klasy. Co do jakości plastików, proponuję obejrzeć wnętrze nowego Mercedesa klasy C. Pomijając cenę Superb ma sensowne rozwiązania - np przednie światła, automatycznie zamykana klapa bagażnika, czy system organizacji wnętrza bagażnika w kombi. Plastikowe drewno można znaleźć w Lexusie LS600h, pomijam paskudny zegarek na jego desce. Spora część elementów jest ta sama, co w autach Audi/VW. Lexus jest japończykiem a więc plastikowe drewno jest w pełni zrozumiałym dodatkiem Pomimo mojej osobistej niechęci do Renault, piękne drewno można znaleźć m.in. w Lagunie III Initiale Paris. Jeżeli chodzi o wspólne elementy Skody i Audi/VW to mogę się zgodzić jedynie jeśli chodzi o elementy silnika, czy inne części mechaniczne. W środku nie dopatrzyłem się żadnego identycznego. Superb jest fajny, wygodny lecz niewiarygodnie tandetny w środku. Plastiki przypominają mi te spotykane w Fabii czy Clio. To wcale nie musi być wadą dla niektórych gdyż nadal jest to bardzo niezawodne i przestronne auto (szczególnie zaskakuje przestronność tyłu). Aczkolwiek tak jak koledzy wspominali, ja także nie kupiłbym Skody ze względu na kurczaka na masce. P.S. Porównanie przestronności SuperB do A8 czy A8L jest raczej nie na miejscu ;P 0 Marcin Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lewandek 56 #5438 Napisano 29 Marca 2011 Słabo patrzyłeś:- lusterko wsteczne,- radio/nawigacja,- poszycie słupków B (nawiewy identyczne jak w A6 kombi),- panel klimatyzacji,- nawet atrapa anteny na dachu jest identyczna. Nie rozumiem dlaczego porownanie bezwzględnej ilości miejsca Superb i A8 wydaje Ci się nie na miejscu? Przy okazji pisze (i mówi) się Superb, a nie SuperB. 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marcinkowski 7 #5439 Napisano 29 Marca 2011 (edytowane) Jesli kolega ma zamiar czepiac sie slowek i szczegolow to:-lusterko być może tego nie wiem.-radio/nawigacja, panel klimatyzacji to nie elementy majace wplyw na wrazenia estetyczne, szczegolnie dotyk-elementy slupkow maja inne numery katalogowe niz w A6 by ETKA-atrapa, nie jest atrapą i jest praktycznie identyczna w kazdym aucie grupy (chodzi o antene systemu nawigacji?)-SuperB ewidentnie zle nacisniety shift Porównanie A8 i Superb nie na miejscu gdyz w A8 jest stanowczo przestronniej, pomijajac wszelkie inne aspekty i cene oczywiscie. Polecam wizyte w salonie.Sam kolega pisal cos o Hummerze H2 w cenie Superba zdaje sie, to wybitnie niestosowne porównanie P.S. Przekomarzamy się jak dzieci ja juz sie wiecej nie wypowiadam ;P Edytowane 29 Marca 2011 przez Marcinkowski 0 Marcin Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lewandek 56 #5440 Napisano 29 Marca 2011 W środku nie dopatrzyłem się żadnego identycznego. Pomagałem tylko Ci się "dopatrzyć". 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawel1380 0 #5441 Napisano 29 Marca 2011 (edytowane) Wygrzebałem przykładowy wykres, który dobrze pokazuje tendencję. No ale zawsze znajdzie się jakiś wujek Mietek, który jeździ po swojemu i jemu komputer pokazuje, że spala tyle a tyle i co mu będą jakieś inżyniery z teorią wyjeżdżać Kojiro mylisz trochę ekonomię z efektywnością.EOT O widzę że Maciek mnie ubiegł.. Edytowane 29 Marca 2011 przez pawel1380 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kojiro 127 #5442 Napisano 29 Marca 2011 (edytowane) . Edytowane 7 Stycznia przez Kojiro 0 . Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krzychu26 0 #5443 Napisano 29 Marca 2011 Wydaję mi się, że szukacie dziury w całym z tym Superbem. Dużo miejsca to nie dobrze bo bryła nieproporcjonalna, gdyby bryła była ładna,a le miejsca mało to też byłoby psioczenie. Są słabsze plastiki, ale niższa cena to źle, byłyby lepsze plastiki i wyższa cena też byłoby źle. No, ale to Polska. Skodzie udało się zrobić świetne, wygodne auto, ale umówmy się, w tej branży nic nie ma za darmo. P.S W tamtym tygodniu kolega dostał na pierwsze auto od rodziców Honde Civic Type-R z 2002 roku. Według mnie brzydkie jak jesienna noc, ale za to jak to jeździ. Miodzio. 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawel1380 0 #5444 Napisano 29 Marca 2011 To akurat pokazuje wykres wskaźnika dynamicznego, a nie ten. Rzeczywista wartość spalania dla danych obrotów, to wartość efektywna odczytana z wykresu, pomnożona przez wartość mocy dla tych samych obrotów. To w połączeniu z krótszym czasem jazdy daje ostatecznie optymalną wartość spalania trochę poniżej punktu maksymalnego momentu, o czym już pisałem. I jeśli masz szczytowy moment w okolicach 4000-4500rpm, to tak, mniej spali na odcinku 100km przy 3800rpm niż przy 1500rpm. Zresztą jak wolisz, mam dobry humor bo właśnie wróciłem z pozytywnie zakończonej rozmowy o pracę, więc nie chce mi się kłócić. Pozdrawiam Jestes w błędzie. Ale skoro masz dobry humor bo dostałeś pracę to tak to zostawmy 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
klapouch 1 #5445 Napisano 29 Marca 2011 Panowie wydaje mi sie, ze troche z ta skoda przesadzacie. Oczywiscie bryla to kwestia gustu, ale imho tragedii nie ma ani w sedanie ani tym bardziej w kombi. Co do wnetrza to nie widzialem na zywo, musze nadrobic, ale nie chce mi sie wierzyc, zeby byly jeszcze gorsze niz w passacie:) 0 Seiko Aviator SNK809K2 modified ;p ;Sturmanskie Arctic 2623/0241181 ;Vodolaz; Seiko SKX007; Poljot Aviator Automatic; Simths PRS-27; Poljot De Luxe; Citizen VO10-6612H; Stowa Marine Automatic; Klubowy Zeno Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kojiro 127 #5446 Napisano 29 Marca 2011 (edytowane) . Edytowane 7 Stycznia przez Kojiro 0 . Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawel1380 0 #5447 Napisano 29 Marca 2011 BTW Do tego czasu poczytaj trochę o technikach ekonomicznej jazdy. I wrócimy do tematu. 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kojiro 127 #5448 Napisano 29 Marca 2011 (edytowane) . Edytowane 7 Stycznia przez Kojiro 0 . Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawel1380 0 #5449 Napisano 29 Marca 2011 (edytowane) Ekonomista,matematyk A co to ma do rzeczy?Muszę być fizykiem żeby stwierdzić że jesteś w błędzie jeśli chodzi o istotę ekonomicznej jazdy? I tak na szybciutko.Pisałeś o silnikach w motocyklach jako przykład.Tu sa dane mojego motocykla.Powiedz proszę przy jakich obrotach utrzymując stałą predkość będzie najmniejsze spalanie. CBR 600 RR PC37 ('05-'06)Typ silnika: Chłodzony cieczą, 4-suwowy, 16-zaworowy, 4-cylindrowy, rzędowy DOHCPojemność: 599 cm3Średnica x skok tłoka: 67 x 42,5 mmStopień sprężania: 12,0:1Układ zasilania: Elektroniczny wtrysk paliwa PGM-DSFIMax. moc: 117 KM (86 kW) / 13 000 obr/minMax. moment obrotowy: 66 Nm / 11 000 obr/minUkład zapłonowy: Sterowany komputerowo cyfrowy tranzystorowy z elektronicznym wyprzedzeniemRozrusznik: ElektrycznySkrzynia biegów: 6-biegowaPrzeniesienie napędu: Łańcuch O-Ring Nr 525Wymiary (dł. x szer. x wys.): 2010 x 695 x 1115 mmRozstaw osi: 1395 mmWysokość siedzenia: 820 mmPrześwit: 130 mmPojemność zbiornika paliwa: 18 litrów (w tym 3,5 litra rezerwy)Masa pojazdu w stanie suchym: 163 kg Edytowane 29 Marca 2011 przez pawel1380 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kojiro 127 #5450 Napisano 29 Marca 2011 (edytowane) . Edytowane 7 Stycznia przez Kojiro 0 . Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach