Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
News will be here
Gość

Pogadajmy o samochodach :-)

Rekomendowane odpowiedzi

pawel1380: Wiem, za co próbujesz mnie złapać, że dla konkretnego silnika względem jego własnego zakresu to nie będą wysokie obroty, bo kręci się dużo wyżej, ale nie o to mi chodziło. Chodziło mi o bezwzględną wysokość obrotów. Przykłady silników? Np. jakieś 70% silników motocyklowych.

 

maciek: jesteś ciekaw, to sprawdź na odcinku 100km i podziel się wrażeniami. Teoria bierze się z doświadczeń, jest coś takiego jak wykres spalania od obrotów, zapoznaj się :rolleyes:

Edytowane przez Kojiro

Krzysiek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Krzychu - Superb był pomyślany jako limuzyna, ale max budżetowa. Stylistyka, proporcje, jakość plastików itp. podporządkowane zostały idei - jak najwięcej miejsca - szczególnie z tyłu za jak najmniejsze pieniądze. Mamy więc auto, które jak pisali koledzy - ilością miejsca bije teoretycznie większych i nobliwszych konkurentów, ale kosztem nieproporcjonalnie krótkiej maski, paskudnie nadmuchanego odwłoka, i bryły kabiny totalnie niespójnej z reszta auta (szczególnie tylne drzwi - to jakieś kuriozum). Poprzedni model ogromną ilość miejsca wewnątrz miał zapewnione dzięki rozstawowi osi z przedłużanej płyty podłogowej, która przyjeżdżała do Mlada Boleslav z...Chin. Nowa wersja ma sporo mniejszy rozstaw osi - stąd odbiło się to na totalnie zachwianych proporcjach. Oczywiście gusty, guściki itp każdy ma, ale z klasyczną linia limuzyny ma to tyle wspólnego co Kamaz z roadsterem. W kombi sytuacja wygląda sporo lepiej - choć finezji nadal nie widać.

Jakość plastików - niby niezła, ale jakoś trzeba było zrobić auto w cenie passata lub niższej o ilości miejsca jak w A8. TA masa tanio wyglądających chromów, pseudodrewno jak z "tunningowych" plastikowych elementów naklejanych na deska itp, itd. To świetny wóz za rozsądną kasę - ale na litość boską - jak on może się podobać? Super walory uzytkowe i 0 estetycznych :rolleyes::lol:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wygrzebałem przykładowy wykres, który dobrze pokazuje tendencję. No ale zawsze znajdzie się jakiś wujek Mietek, który jeździ po swojemu i jemu komputer pokazuje, że spala tyle a tyle i co mu będą jakieś inżyniery z teorią wyjeżdżać :rolleyes:

 

post-7611-0-17035400-1331830938.jpg


Krzysiek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Krzychu - Superb był pomyślany jako limuzyna, ale max budżetowa. Stylistyka, proporcje, jakość plastików itp. podporządkowane zostały idei - jak najwięcej miejsca - szczególnie z tyłu za jak najmniejsze pieniądze. Mamy więc auto, które jak pisali koledzy - ilością miejsca bije teoretycznie większych i nobliwszych konkurentów, ale kosztem nieproporcjonalnie krótkiej maski, paskudnie nadmuchanego odwłoka, i bryły kabiny totalnie niespójnej z reszta auta (szczególnie tylne drzwi - to jakieś kuriozum). Poprzedni model ogromną ilość miejsca wewnątrz miał zapewnione dzięki rozstawowi osi z przedłużanej płyty podłogowej, która przyjeżdżała do Mlada Boleslav z...Chin. Nowa wersja ma sporo mniejszy rozstaw osi - stąd odbiło się to na totalnie zachwianych proporcjach. Oczywiście gusty, guściki itp każdy ma, ale z klasyczną linia limuzyny ma to tyle wspólnego co Kamaz z roadsterem. W kombi sytuacja wygląda sporo lepiej - choć finezji nadal nie widać.

Jakość plastików - niby niezła, ale jakoś trzeba było zrobić auto w cenie passata lub niższej o ilości miejsca jak w A8. TA masa tanio wyglądających chromów, pseudodrewno jak z "tunningowych" plastikowych elementów naklejanych na deska itp, itd. To świetny wóz za rozsądną kasę - ale na litość boską - jak on może się podobać? Super walory uzytkowe i 0 estetycznych :rolleyes::lol:

 

Superb to idealny wóz dla urzędników miejskich itd. Jest wygodny, duży i nikt nie będzie tak podle patrzał na kurę na masce....niż jakby pokupowali Audi A8 albo Beemki 7mki. Pozwala wtopić się w tło :] ....faktycznie stylistyka nie bardzo...Najnormalniej wyglądającym autem Skody wciąż pozostaje Octavia....każdej generacji.

Edytowane przez marcomartin

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kojiro nie wiem czy do końca wiesz o co chodzi z tym wykresem spalania do przebiegu mocy/nm

 

To jest spalanie podczas wykorzystywania mocy w danym punkcie obrotowym. Czytaj ciskanie gazu. Jeżeli utrzymujemy prędkość spalanie ZAWSZE będzie najmniejsze przy niskich obrotach. Cały ten wykres ma pokazać, że podczas przyspieszania należy zredukować bieg i użyć wyższych obrotów ponieważ spalanie jest w nich bardziej efektywne i czas potrzebny na wyprzedzenie krótszy co powoduje mniejsze spalanie.

 

Ty interpretujesz ten wykres tak że najlepiej utrzymywać obroty na poziomie 3800rpm bo spali mniej niż przy 1500rpm.


[Tissot Couturier Chrono / Seiko FFF / Kentex Skyman Pilot]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Octavia - poza również "nierzucaniem" się w oczy - co bywa zaletą - jest najbardziej spójnym i ciekawym pojazdem spod znaku Skody.

Yeti, Roomster i Superb - w konkursie na najszpetniejsze auta okupwałyby czołowe pozycje. Owszem - każdy ma inny gust, ale mało kto powie że baśniowy ogr to ładna istota. :rolleyes:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Widzę ,że trzeba ważyć każde słowo :rolleyes:

 

O.K. koledzy ,przekonaliście mnie,że ma Madzia więcej pali.

Żyłem w nieświadomości,napisałem "bzdury" :lol:

Sorry za zamieszanie.

 

Superb o której wspominałem ,będzie dopiero w maju :)


Za wszystkie niezrozumiałe wpisy.Wszystkich przepraszam.

Uśmiechnijmy się :-))

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Troszkę Panowie szukacie dziury w całym: http://www.v10.pl/Nowa,Skoda,Superb,Combi,galeria,1251.html

Nie wydaje mi się, żeby to auto odbiegało proporcjami, wykonaniem i ogólną estetyką od innych aut, nawet teoretycznie wyższej klasy. Co do jakości plastików, proponuję obejrzeć wnętrze nowego Mercedesa klasy C.

 

Pomijając cenę Superb ma sensowne rozwiązania - np przednie światła, automatycznie zamykana klapa bagażnika, czy system organizacji wnętrza bagażnika w kombi. Plastikowe drewno można znaleźć w Lexusie LS600h, pomijam paskudny zegarek na jego desce. Spora część elementów jest ta sama, co w autach Audi/VW.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Troszkę Panowie szukacie dziury w całym: http://www.v10.pl/No...leria,1251.html

Nie wydaje mi się, żeby to auto odbiegało proporcjami, wykonaniem i ogólną estetyką od innych aut, nawet teoretycznie wyższej klasy. Co do jakości plastików, proponuję obejrzeć wnętrze nowego Mercedesa klasy C.

 

Pomijając cenę Superb ma sensowne rozwiązania - np przednie światła, automatycznie zamykana klapa bagażnika, czy system organizacji wnętrza bagażnika w kombi. Plastikowe drewno można znaleźć w Lexusie LS600h, pomijam paskudny zegarek na jego desce. Spora część elementów jest ta sama, co w autach Audi/VW.

 

Ależ nikt nie czynił z tego co wymieniłeś zarzutów. Superb to dobre auto....rozprawialiśmy tylko nad wyglądem i ''prestiżem''

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Prestiżu brak - ze względu na znaczek.

Co do wyglądu, wydaje mi się, że kombi wygląda proporcjonalnie (ma dość duży zwis przedni ale też bez przesady).

 

Ogólnie nie jest to auto do leczenia kompleksów ale za cenę nowego Superba można przecież sprawić sobie żółtego Hummera H2.

Edytowane przez lewandek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie tylko ze względu na znaczek. Po prostu to auto nie wzbudza żadnych pozytywnych emocji.....mało kto nazwie go pięknym. Zgadza się Kombi ładniejsze.

Miałem okazje jechac jako pasażejro z kolegą z jakims silnikiem 200 kuni ...i o dziwo nie wciskało w fotel. A taka C klasa z benzyną 1.6 wciska :rolleyes: . Na dzien dzisiejszy jak ktos mnie zapyta co kupic passata czy superba to mu polece superba ....ale nie ze wzgledu na wygląd co poprostu dostajemy wiecej za mniej.

Edytowane przez marcomartin

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Troszkę Panowie szukacie dziury w całym: http://www.v10.pl/Nowa,Skoda,Superb,Combi,galeria,1251.html

Nie wydaje mi się, żeby to auto odbiegało proporcjami, wykonaniem i ogólną estetyką od innych aut, nawet teoretycznie wyższej klasy. Co do jakości plastików, proponuję obejrzeć wnętrze nowego Mercedesa klasy C.

 

Pomijając cenę Superb ma sensowne rozwiązania - np przednie światła, automatycznie zamykana klapa bagażnika, czy system organizacji wnętrza bagażnika w kombi. Plastikowe drewno można znaleźć w Lexusie LS600h, pomijam paskudny zegarek na jego desce. Spora część elementów jest ta sama, co w autach Audi/VW.

 

Lexus jest japończykiem a więc plastikowe drewno jest w pełni zrozumiałym dodatkiem :rolleyes: Pomimo mojej osobistej niechęci do Renault, piękne drewno można znaleźć m.in. w Lagunie III Initiale Paris.

 

Jeżeli chodzi o wspólne elementy Skody i Audi/VW to mogę się zgodzić jedynie jeśli chodzi o elementy silnika, czy inne części mechaniczne. W środku nie dopatrzyłem się żadnego identycznego. Superb jest fajny, wygodny lecz niewiarygodnie tandetny w środku. Plastiki przypominają mi te spotykane w Fabii czy Clio. To wcale nie musi być wadą dla niektórych gdyż nadal jest to bardzo niezawodne i przestronne auto (szczególnie zaskakuje przestronność tyłu).

Aczkolwiek tak jak koledzy wspominali, ja także nie kupiłbym Skody ze względu na kurczaka na masce.

 

P.S. Porównanie przestronności SuperB do A8 czy A8L jest raczej nie na miejscu ;P


Marcin

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Słabo patrzyłeś:

- lusterko wsteczne,

- radio/nawigacja,

- poszycie słupków B (nawiewy identyczne jak w A6 kombi),

- panel klimatyzacji,

- nawet atrapa anteny na dachu jest identyczna.

 

Nie rozumiem dlaczego porownanie bezwzględnej ilości miejsca Superb i A8 wydaje Ci się nie na miejscu? Przy okazji pisze (i mówi) się Superb, a nie SuperB.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jesli kolega ma zamiar czepiac sie slowek i szczegolow to:

-lusterko być może tego nie wiem.

-radio/nawigacja, panel klimatyzacji to nie elementy majace wplyw na wrazenia estetyczne, szczegolnie dotyk

-elementy slupkow maja inne numery katalogowe niz w A6 by ETKA

-atrapa, nie jest atrapą i jest praktycznie identyczna w kazdym aucie grupy (chodzi o antene systemu nawigacji?)

-SuperB ewidentnie zle nacisniety shift

 

Porównanie A8 i Superb nie na miejscu gdyz w A8 jest stanowczo przestronniej, pomijajac wszelkie inne aspekty i cene oczywiscie. Polecam wizyte w salonie.

Sam kolega pisal cos o Hummerze H2 w cenie Superba zdaje sie, to wybitnie niestosowne porównanie :rolleyes:

 

 

P.S. Przekomarzamy się jak dzieci :lol: ja juz sie wiecej nie wypowiadam ;P

Edytowane przez Marcinkowski

Marcin

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W środku nie dopatrzyłem się żadnego identycznego.

 

Pomagałem tylko Ci się "dopatrzyć".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wygrzebałem przykładowy wykres, który dobrze pokazuje tendencję. No ale zawsze znajdzie się jakiś wujek Mietek, który jeździ po swojemu i jemu komputer pokazuje, że spala tyle a tyle i co mu będą jakieś inżyniery z teorią wyjeżdżać :rolleyes:

 

post-23770-0-60498800-1331830994.jpg

Kojiro mylisz trochę ekonomię z efektywnością.

EOT

O widzę że Maciek mnie ubiegł..

Edytowane przez pawel1380

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cały ten wykres ma pokazać, że podczas przyspieszania należy zredukować bieg i użyć wyższych obrotów

 

To akurat pokazuje wykres wskaźnika dynamicznego, a nie ten.

 

Ty interpretujesz ten wykres tak że najlepiej utrzymywać obroty na poziomie 3800rpm bo spali mniej niż przy 1500rpm.

 

Rzeczywista wartość spalania dla danych obrotów, to wartość efektywna odczytana z wykresu, pomnożona przez wartość mocy dla tych samych obrotów. To w połączeniu z krótszym czasem jazdy daje ostatecznie optymalną wartość spalania trochę poniżej punktu maksymalnego momentu, o czym już pisałem. I jeśli masz szczytowy moment w okolicach 4000-4500rpm, to tak, mniej spali na odcinku 100km przy 3800rpm niż przy 1500rpm. Zresztą jak wolisz, mam dobry humor bo właśnie wróciłem z pozytywnie zakończonej rozmowy o pracę, więc nie chce mi się kłócić. Pozdrawiam :rolleyes:


Krzysiek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wydaję mi się, że szukacie dziury w całym z tym Superbem. Dużo miejsca to nie dobrze bo bryła nieproporcjonalna, gdyby bryła była ładna,a le miejsca mało to też byłoby psioczenie. Są słabsze plastiki, ale niższa cena to źle, byłyby lepsze plastiki i wyższa cena też byłoby źle. No, ale to Polska. Skodzie udało się zrobić świetne, wygodne auto, ale umówmy się, w tej branży nic nie ma za darmo.

 

P.S W tamtym tygodniu kolega dostał na pierwsze auto od rodziców Honde Civic Type-R z 2002 roku. Według mnie brzydkie jak jesienna noc, ale za to jak to jeździ. Miodzio.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To akurat pokazuje wykres wskaźnika dynamicznego, a nie ten.

 

 

 

Rzeczywista wartość spalania dla danych obrotów, to wartość efektywna odczytana z wykresu, pomnożona przez wartość mocy dla tych samych obrotów. To w połączeniu z krótszym czasem jazdy daje ostatecznie optymalną wartość spalania trochę poniżej punktu maksymalnego momentu, o czym już pisałem. I jeśli masz szczytowy moment w okolicach 4000-4500rpm, to tak, mniej spali na odcinku 100km przy 3800rpm niż przy 1500rpm. Zresztą jak wolisz, mam dobry humor bo właśnie wróciłem z pozytywnie zakończonej rozmowy o pracę, więc nie chce mi się kłócić. Pozdrawiam :D

Jestes w błędzie. :)

Ale skoro masz dobry humor bo dostałeś pracę to tak to zostawmy :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie wydaje mi sie, ze troche z ta skoda przesadzacie. Oczywiscie bryla to kwestia gustu, ale imho tragedii nie ma ani w sedanie ani tym bardziej w kombi. Co do wnetrza to nie widzialem na zywo, musze nadrobic, ale nie chce mi sie wierzyc, zeby byly jeszcze gorsze niz w passacie:)


Seiko Aviator SNK809K2 modified ;p ;Sturmanskie Arctic 2623/0241181 ;Vodolaz; Seiko SKX007; Poljot Aviator Automatic; Simths PRS-27; Poljot De Luxe; Citizen VO10-6612H; Stowa Marine Automatic; Klubowy Zeno

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie sądzę, abym był błędzie, co spróbuję udowodnić, ale nie dzisiaj :D

 

Co do Superba, jest to podobno samochód o największym stopniu zadowolenia z zakupu wśród klientów. Nie pamiętam, gdzie to słyszałem/czytałem.

Edytowane przez Kojiro

Krzysiek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

BTW Do tego czasu poczytaj trochę o technikach ekonomicznej jazdy.

I wrócimy do tematu.

:D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ekonomista,matematyk :) A co to ma do rzeczy?

Muszę być fizykiem żeby stwierdzić że jesteś w błędzie jeśli chodzi o istotę ekonomicznej jazdy? :D

I tak na szybciutko.

Pisałeś o silnikach w motocyklach jako przykład.

Tu sa dane mojego motocykla.

Powiedz proszę przy jakich obrotach utrzymując stałą predkość będzie najmniejsze spalanie. :)

CBR 600 RR PC37 ('05-'06)

Typ silnika: Chłodzony cieczą, 4-suwowy, 16-zaworowy, 4-cylindrowy, rzędowy DOHC

Pojemność: 599 cm3

Średnica x skok tłoka: 67 x 42,5 mm

Stopień sprężania: 12,0:1

Układ zasilania: Elektroniczny wtrysk paliwa PGM-DSFI

Max. moc: 117 KM (86 kW) / 13 000 obr/min

Max. moment obrotowy: 66 Nm / 11 000 obr/min

Układ zapłonowy: Sterowany komputerowo cyfrowy tranzystorowy z elektronicznym wyprzedzeniem

Rozrusznik: Elektryczny

Skrzynia biegów: 6-biegowa

Przeniesienie napędu: Łańcuch O-Ring Nr 525

Wymiary (dł. x szer. x wys.): 2010 x 695 x 1115 mm

Rozstaw osi: 1395 mm

Wysokość siedzenia: 820 mm

Prześwit: 130 mm

Pojemność zbiornika paliwa: 18 litrów (w tym 3,5 litra rezerwy)

Masa pojazdu w stanie suchym: 163 kg

Edytowane przez pawel1380

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.