Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...
Guest

Pogadajmy o samochodach :-)

Recommended Posts

A u mnie była taka sama sytuacja - nigdzie nie kapało, wszystko szczelne,suche, olej bez śladów, korek, bagnet wszystko gitara a płynu ubywało i to sporo.

Gościu w warsztacie w końcu wsypał mi do zbiorniczka wyrównawczego proszek do uszczelniania chłodnic - wszystko ustało i było ok aż do sprzedania samochodu po chyba 3 latach.

Jak ubywa to gdzieś ucieka no nie ma siły - tylko serwis nie jest w stanie tego stwierdzić do czasu aż dziura będzie na tyle duża że nie zdąży odparować i zacznie kapać albo pójdzie biały dymek z rury

Często jak jest gdzieś wyciek z chłodnicy to czuć np po ostrzejszej jeździe - stajemy otwieramy maskę i jest charakterystyczna woń odparowanego przegrzanego płynu

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 godzin temu, dziadek napisał:

Może nawet i tam kiedyś wypiję wyborne miejscowe piwo, ale na kempingu we własnym apartamencie Iveco de luxe z otwartymi na oścież drzwiami z tyłu albo z boku. :D 

 

Również dobra koncepcja! :D

 

11 godzin temu, dziadek napisał:

Mnie bardziej interesuje odludzie, świat zabity dechami i dzicz, a nie autostrady i jakieś tam miejskie klimaty. :)

Im mniej ludzi na horyzoncie tym lepiej.  Na emeryturze będę akceptował  tylko obecność mojej wspaniałej żywicielki, czyli żony i nikogo więcej.  :)

 

W takim wypadku przydałby się EarthRoamer na bazie F550 :wub:

 

Carbon-Fiber-EarthRoamer-LTi-IMG_0257-2-

 

IMG_0570-3000-x-2000.jpg

 

IMG_0589-3000-x-2000.jpg

 

IMG_0593-3000-x-2000.jpg

 

 

 


Zegarki to emocje i nawet najbogatsza historia oraz najlepsze parametry na papierze nie wygrają z głosem serca - Passero

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, Tommaso napisał:

w serwisie, podejrzewając potencjalne problemy  z chłodnicą EGR zrobiono mi test szczelności układu pod wysokim ciśnieniem i wszystko wypadło bez zarzutu.

 

 

ewentualna nieszczelnosc chlodnicy egr wystapi przy wysokiej temperaturze i uchylonym zaworze (w czasie jazdy) a nie przy statycznej probie cisnieniowej

wiekszosc modeli z ostatnich lat lapie sie na akcje serwisowe zwiazane z egr

 

 

4 godziny temu, Tommaso napisał:

Każą jeździć i się nie przejmować

 

 

jezeli wymiana egr na twoj koszt to oczywiscie tak

 

 

11 godzin temu, Wywar napisał:

Kolega kupil nowe subaru i ubywa mu ciagle plynu chlodniczego

 

 

temat popularny na forach subaru w de i nl, w nowych autach problemy z odpowietrzeniem i uszczelkami pod termostatem

w starszych ze sporym przebiegiem uszczelki pod glowicami (w subaru sa 2)

zaproponuj koledze zeby zarejestrowal sie na polskim forum subaru, to kopalnia wiedzy

 

tapatalked

verstuurd vanaf mijn iphone

Share this post


Link to post
Share on other sites
41 minut temu, Czujnik napisał:

 

 

ewentualna nieszczelnosc chlodnicy egr wystapi przy wysokiej temperaturze i uchylonym zaworze (w czasie jazdy) a nie przy statycznej probie cisnieniowej

wiekszosc modeli z ostatnich lat lapie sie na akcje serwisowe zwiazane z egr

 

 

 

 

jezeli wymiana egr na twoj koszt to oczywiscie tak

 

 

 

 

 

Samochód jest na gwarancji, ale niewiele mogę zrobić. Chłodnica EGR wygląda na suchą, a nie wymuszę na nich wymiany profilaktycznie, skoro wszystkie przewidziane przez producenta testy diagnostyczne zakończyły się pozytywnie. Inna sprawa, czy ubywające 200-250 ml co 20 tys. km to jest w ogóle poważny problem? Problemy z chłodnicą EGR na razie potwierdzono tylko w dieslach i tam jest akcja serwisowa, o benzynach nie słyszałem.

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 godzin temu, Tommaso napisał:

czy ubywające 200-250 ml co 20 tys. km to jest w ogóle poważny problem?

 

nie

poza tym zgloszenie serwisowe i proby cisnieniowe masz wpisane w system i w razie problemow wyciagniesz to

 

tapatalked

verstuurd vanaf mijn iphone

Share this post


Link to post
Share on other sites
22 godziny temu, Wywar napisał:

Kolega kupil nowe subaru i ubywa mu ciagle plynu chlodniczego, nic nie wycieka, oleju na bagnecie nie przybywa, korek bez brazowego nalotu i nic nie cieknie,  30 tys na liczniku i litr plynu dodane albo lepiej, serwis mowi ze wszystko ok, wie ktos co to moze byc?

Subaru miewa problemy z uszczelkami pod głowicą...


Porządek na serwisie o niczym nie świadczy. Często najlepsze usługi świadczone są przez geniuszy w totalnym bałaganie…

Share this post


Link to post
Share on other sites

wady fabryczne mogą trafić się zawsze, żyjemy w czasach, gdzie w ASO można dostać krzywy wał korbowy więc nic nie powinno już dziwić 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Już widać, że '20 będzie ciekawym rokiem również pod wzgledem jakości  wyprodukowanych w nim samochodów

Już widać, że '20 będzie ciekawym rokiem również pod wzgledem jakości  wyprodukowanych w nim samochodów

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 2.12.2020 o 13:34, Tommaso napisał:

Samochód jest na gwarancji, ale niewiele mogę zrobić. Chłodnica EGR wygląda na suchą, a nie wymuszę na nich wymiany profilaktycznie, skoro wszystkie przewidziane przez producenta testy diagnostyczne zakończyły się pozytywnie. Inna sprawa, czy ubywające 200-250 ml co 20 tys. km to jest w ogóle poważny problem? Problemy z chłodnicą EGR na razie potwierdzono tylko w dieslach i tam jest akcja serwisowa, o benzynach nie słyszałem.

Ja jestem po wymianie EGR w dieslu, ale wymieniali każdemu , bez pytania co się dzieje . A te 200 ml  ubytku na 20tys, to naprawdę żaden problem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przy końcu roku znów mnie bierze na zmianę wozidełka 🤣

Nie mieścimy się zbytnio w i30 i myślę nad jakimś crossoverem/kombi/suvem, dostałem dobrą ofertę od dealera na Tucsona z odkupem mojej "taczki".

Po głowie jeszcze chodzi rumunka z dzielnym 1.0 LPG - na tapecie była Arona oraz Captur ale gabaryt bagażnika odstrzelił je w przedbiegach.

Macie może jakieś propozycje z budżetowych pojazdów dla 2+2 i pies ?

 

 

Pozdrawiam wieczornie.


"Pies jest jedyną istotą na świecie , która bardziej kocha Ciebie niż samego siebie"./J. Billings /

Share this post


Link to post
Share on other sites

Widzieliście yarisa GR, dla mnie wow czekałem na taki samochód od celicy gt4, szkoda tylko, że silnik 3 cylindrowy i dźwięk z głośników ale reszta mega


Pozdrawiam,

Janek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Potrzebuję małej porady, sprzedałem ostatnio swojego Forda i poszukuję czegoś nowego (UŻYWANEGO). Budżet max 30 tys. 

Wymogi:
- benzyna myślę, że łatwiej znaleźć zadbaną benzynę niż diesela 

- automat

- kombi 

 

W pierwszej kolejności brałem pod uwagę Hyundaia i30 II choć benzynę 1.6 w automacie ciężko znaleźć, głównie poflotowe diesle... 

Kolejne auto to Laguna III 2.0T oraz Mazda 6 II 2.0. 
Orientujecie się jak jest z blachami w tych Mazdach? Nadal rdzewieją jak szalone? 
 

To są 3 modele, które rozważam ze względu na dobre opinie z jakimi spotkałem się w intrenecie na temat tych silników oraz skrzyń. Wiem, że są to klasyczne hydrokinetyczne automaty. 

Z powyższych jeździłem jedynie Mazdą, ale w dieslu i manualu. Całkiem przyjemne auto, 

 

Macie jeszcze jakieś propozycje? 

Edited by miliarder

Share this post


Link to post
Share on other sites

milarder Laguna III z silnikiem 2.0T to bardzo dobra opcja, niestety ale miałem styczność tylko z manualem i o automacie nic Ci nie powiem. Jeżeli chodzi o blachy to chyba też lepiej będzie się trzymać od Mazdy ;)


..."Wszys­tko jest możli­we. Niemożli­we po pros­tu wy­maga więcej cza­su"... Dan Brown

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, miliarder napisał:

Wiem, że są to klasyczne hydrokinetyczne automaty. 

Sprawdź może producenta skrzyń a potem poszukaj opini..

 


Pozdrawiam Mirek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeździłem obecnym modelem Mazdy 6 w benzynie i z automatem. Chyba jakieś 170 KM z okładem. Zdecydowanie nie polecam. Niestety, ale bez turbiny to się może fajnie jeździ „amerykańcami” z silnikami o pojemności czterech litrów a nie 2.0
Automatyczna skrzynia biegów w Maździe lata świetlne za DSG z VW. Ta Mazda to było jedno z moich większych rozczarowań motoryzacyjnych.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Laguna 2.0 T z automatem nie polecam. W mieście 14 litrów spalanie a i w trasie ciężko poniżej 11 zejść

Share this post


Link to post
Share on other sites

miliarder powinien szukać Bentley'a, ale jeśli jest ekscentrykiem polecę Skodę Octavię Combi. 

 

To samochód, który tak dyskretny, że nie widać go w mieście, na parkingu, ani w dziale księgowości... 😉


Co-Axial

Share this post


Link to post
Share on other sites
33 minuty temu, meXy napisał:

miliarder powinien szukać Bentley'a, ale jeśli jest ekscentrykiem polecę Skodę Octavię Combi. 

 

To samochód, który tak dyskretny, że nie widać go w mieście, na parkingu, ani w dziale księgowości... 😉

 

Mój nick na forum to dość śmieszna sprawa, ktoś pomyśli, że snob jakich mało, ale zakładając konto na forum przeszło 10 lat temu, w przeglądarce włączyło się autouzupełnianie i w ten o to sposób jest miliarder. Słowa dość często używaliśmy wśród znajomych w luźnej rozmowie jeszcze na Gadu Gadu (pamiętacie taki komunikator?) w stylu: Na ile piw idziemy? ODP: Miliardy. Taka anegdotka.

 

OK wracając do tematu no właśnie Skoda Octavia podobnie jak Passat wydaje mi się, że ciężko znaleźć niekombinowany egzemplarz a jeżeli pewniak to po flotowy. Nie wiem jak DSG wytrzymują wysokie przebiegi, Jeździłem kilkoma z DSG no i bajka, ładnie biegi wskakują, ale to  były dość świeże auta...  

 

Sądziłem, że te Laguny trochę mniej palą.. W LPG nie chcę się bawić. Mam złe wspomnienia... 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@miliarder

 

Skrzynia DSG jest montowana od jesieni 2003.

Ja mam DSG 6 w VW Caddy, ma przejechane 220747 km i zachowuje sie bez zarzutu. Jestem bardzo zadowolony z tej skrzyni.

Olej w skrzyni byl wymieniany przy 78079 km i przy 182966 km.

Na pewno znajdziesz odpowiadajacy Ci samochod z ta skrzynia.

pozdrawiam

Edited by Andrzej Wachowicz

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie zawodowo takie wozidło, leje pod korek póki nie zobaczę ropy, na AT spała 9,5l na zimowkach 8,7. Nie przkraczam 120km/ h, wiadomo że to nie wyścigowa. 2.5 144km, wrzucony chip na ok.160km. Jestem mega zadowolony. 

20200606_195206.jpg


EDOX C1 DIVER 70157 3 NIN, SEIKO SAMuRAJ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.