Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
News will be here
Gość

Pogadajmy o samochodach :-)

Rekomendowane odpowiedzi

...

Jednak potem wsiadlem do obsmianego przez Doriana vw golfa "siodemki" i jednak auta VAG sa po prostu szyte na mnie.

...

Po prostu twierdzę, że są ciekawsze auta niż VW.

Z drugiej strony zastanawiam się, jak przy Twoim wzroście jeździ Ci się kompaktem?

 

 

1,6 i 200KM... koniec świata. Ten downsizing spowoduje, że silnik z przebiegiem 150.000 będzie się nadawał do remontu.

Jak wytrzyma tyle.

O to w tym chodzi. Serwisy muszą z czegoś żyć. ;):(


W dniu 22.12.2014 o 11:43, Cezar. napisał:

... mądrzy zrozumieją, a reszcie nie wytłumaczysz...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po prostu twierdzę, że są ciekawsze auta niż VW.

Z drugiej strony zastanawiam się, jak przy Twoim wzroście jeździ Ci się kompaktem?

 

 

 

Kompakt kompatkowi nie równy. W miniaczu miałem więcej miejsca jako kierowca niż w wszelkiej maści Alfach (tunel środkowy fatalnie poprowadzony) czy Mazdach. Teraz jeżdżę BMW F20 i również perfect. Nie wiem może to dlatego, że BMW zawsze jako priorytet brało kierowcę i jego pozycję za kierownicą. Mam 194cm wzrostu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bartek, w końcu dostałeś!

I nie napiszesz jak się jeździ?!?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No właśnie, tak jak te volkswagenowe 1,4 160 KM, kto miał z tym do czynienia, to wie co to za badziewie.

200 KM to ma prawo mieć 2,5 V6...

Jeśli to w Polo czy Golfie to luzik. Ale w Suberbie?

 

Kompakt kompatkowi nie równy. W miniaczu miałem więcej miejsca jako kierowca niż w wszelkiej maści Alfach (tunel środkowy fatalnie poprowadzony) czy Mazdach. Teraz jeżdżę BMW F20 i również perfect. Nie wiem może to dlatego, że BMW zawsze jako priorytet brało kierowcę i jego pozycję za kierownicą. Mam 194cm wzrostu.

To prawda, że są różnice w projektowaniu przestrzeni w kabinie.

Wystarczy porównać przestrzeń w Mondeo z BMW 3.


W dniu 22.12.2014 o 11:43, Cezar. napisał:

... mądrzy zrozumieją, a reszcie nie wytłumaczysz...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

To prawda, że są różnice w projektowaniu przestrzeni w kabinie.

Wystarczy porównać przestrzeń w Mondeo z BMW 3.

 

Z przodu czy z tyłu? Bo w zależności od tego wnioski będą diametralnie różne ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Znajomy trafił na "wspaniały" silnik VW 1,4tsi o mocy 160KM.

Przed końcem 4 lat suma kosztów napraw przekroczyła 21tys.zł.

Na szczęście wykupił dodatkowe ubezpieczenie od napraw za bodaj 3tys.zł.

Jak sprzedał samochód po zakończeniu napraw dowiedział się że kolejne poważne awarie to tylko kwestia czasu.

http://www.auto-swiat.pl/eksploatacja/1-4-tsi-grozi-powaznymi-awariami/grxb9

 

Dlatego nie warto kupować nowych modeli/ lub modeli z nowymi silnikami.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z przodu czy z tyłu? Bo w zależności od tego wnioski będą diametralnie różne ;)

Z tyłu. Z przodu nie miałem możliwości.


W dniu 22.12.2014 o 11:43, Cezar. napisał:

... mądrzy zrozumieją, a reszcie nie wytłumaczysz...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bartek, w końcu dostałeś!

I nie napiszesz jak się jeździ?!?

Tak, w końcu ...

Kończę dotarcie silnika, nie mogę wyczuć hamulców M-kowych (dużo lepiej czyt.pewniej jak narazie hamuje mi się w żony E90). Adaptacyjne zawieszenie - bajka na Wrocław. Silnik (elastyczność, reakcja na gaz) i wydech - poezja :rolleyes:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hamulce M-kowe są ostre, trudniej je wyczuć, za to opóźnienie mają genialne i ciężko je przegrzać.

Najbardziej zazdroszczę Ci silnika... :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Jednak potem wsiadlem do obsmianego przez Doriana vw golfa "siodemki" i jednak auta VAG sa po prostu szyty na miarę

Mam podobne odczucia, odbyłem dziesiątki jazd próbnych różnymi autami przeważnie "premium" i właśnie Golf wydawał się szyty na miarę.

JACEK

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

buahaha

post-86437-0-54224200-1449517312.jpg


Przyjaźń jest wszystkim. Przyjaźń to coś więcej niż talent. Więcej niż władza. Prawie się równa rodzinie. Nigdy o tym nie zapominaj.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dwa tygodnie temu miałem przyjemność jazdy Audi S8 5.2l V10  dokładnie taki jak na zdjęciu - samochód już trochę wiekowy bo z 2007 roku ale moc mu została - to co robi 450KM jest po prostu nie do opisania.Samochód kupił mój kumpel strasznie się na niego napalił no i w końcu kupił 

Nie odmówiliśmy sobie przyjemności wypadu autostradą w kierunku Drezna  :)

6 godzinna jazda większość po autostradzie i około 150km po naszych wertepach zaskutkowało wchłonięciem prawie 130litrów benzyny  -_-  -_-  -_-

Dla mnie to porażka - jazda niesamowita przyspieszanie po prostu nieziemskie ale spalanie na poziomie między 23 a 32litry to jakieś nieporozumienie 

post-68206-0-66173000-1449520781_thumb.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem kiedyś RS4. Po mieście paliła ok 24l, poza fajnym dźwiękiem wydechu i silnika oraz ładnym wyglądem auto nie dawało żadnej frajdy z jazdy. Duża masa, płużenie przodem w zakręcie i problemy silnika 4.2 skutecznie mnie do Audi na lata zniechęciły. Jedynie warta uwagi jest obecnie moim zdaniem RS7 ale ta cena...

Mówię oczywiście o autach z zacięciem sportowym bo A6(limuzyna czy kombi) po liftingu w S-line to przepiękny samochód do przemieszczania się dla całej rodzinki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dwa tygodnie temu miałem przyjemność jazdy Audi S8 5.2l V10  dokładnie taki jak na zdjęciu - samochód już trochę wiekowy bo z 2007 roku ale moc mu została - to co robi 450KM jest po prostu nie do opisania.Samochód kupił mój kumpel strasznie się na niego napalił no i w końcu kupił 

Nie odmówiliśmy sobie przyjemności wypadu autostradą w kierunku Drezna   :)

6 godzinna jazda większość po autostradzie i około 150km po naszych wertepach zaskutkowało wchłonięciem prawie 130litrów benzyny   -_-   -_-   -_-

Dla mnie to porażka - jazda niesamowita przyspieszanie po prostu nieziemskie ale spalanie na poziomie między 23 a 32litry to jakieś nieporozumienie 

 

 

To wszystko zależy od preferencji. Moja teściowa namawiała teścia na nowego Koreańczyka w kombi bo jest nowe i praktyczne. Teść kupił 14 letniego Merca V6 w kabriolecie

P.s bardzo udane małżeństwo, chodź mogłoby sie wydawać po moim wpisie, ze nie

Edytowane przez pepepatryk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem kiedyś RS4. Po mieście paliła ok 24l, poza fajnym dźwiękiem wydechu i silnika oraz ładnym wyglądem auto nie dawało żadnej frajdy z jazdy. Duża masa, płużenie przodem w zakręcie i problemy silnika 4.2 skutecznie mnie do Audi na lata zniechęciły. Jedynie warta uwagi jest obecnie moim zdaniem RS7 ale ta cena...

Mówię oczywiście o autach z zacięciem sportowym bo A6(limuzyna czy kombi) po liftingu w S-line to przepiękny samochód do przemieszczania się dla całej rodzinki.

 

 

Tak to jest, jak włoży się osiem cylindrów do auta projektowanego na cztery. Choćby się nie wiem jak inżynierowie nagłowili przy ustawianiu zawieszenia to fizyki nie oszukają.

Jeździłem kiedyś sporo dwoma A6 C5 quattro w tym samym czasie - 2,8V6 i 4,2V8. I ta z mniejszym silnikiem IMO znacznie lepiej zachowywała się na drodze.

 

A jak Twoje pudełko radzi sobie z takim dużym sinikiem? ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak to jest, jak włoży się osiem cylindrów do auta projektowanego na cztery. Choćby się nie wiem jak inżynierowie nagłowili przy ustawianiu zawieszenia to fizyki nie oszukają.

Jeździłem kiedyś sporo dwoma A6 C5 quattro w tym samym czasie - 2,8V6 i 4,2V8. I ta z mniejszym silnikiem IMO znacznie lepiej zachowywała się na drodze.

 

A jak Twoje pudełko radzi sobie z takim dużym sinikiem? ;)

Wiesz Tomku, że najważniejszy jest rozkład mas a w Audi pozostawiało to wiele do życzenia. Ja celowo wziąłem 4x4 w moim bo chcę efektywnie przenosić moc a nie tylko w piękny słoneczny dzień na równej nawierzchni której u nas jak na lekarstwo. Auto jest bardzo stabilne przy wyższych prędkościach, bardzo mnie to zaskoczyło...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiem, stąd moja uwaga o fizyce.

A jak jest u Ciebie, bo jednak duży silnik i dodatkowy napęd na przód trochę zaburzają rozkład mas, nie jest nadsterowne?

Z tego co widzę waży niecałe dwieście kg mniej niż moje A6 i 220 kg więcej niż podstawowe 118i. W dodatku to 220 kg jest głównie z przodu...

 

Zresztą nie ma co teoretyzować, musisz dać mi potestować  :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rozkład mas to 56/44 czyli tragedii nie ma. Bardzo długo myślałem nad tym czy brać x-drive ale przy tej mocy i naszej zmiennej pogodzie postawilem wlasnie na niego aby efektywnie wykorzystywać moc (ale i tak duzo bardziej lubie jeździc RWD).

Aha na jazdę zapraszam :-)

Edytowane przez Bartek79

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wrzuć więcej zdjęć z wyprawy. Gratuluję przedsięwzięcia, a artykuł w TopGear świetny!

Dzięki. Trochę żenada z tym co zrobili z mapą, szczególnie po tym jak dostali linka do trasy na Google maps. Zdjęcia z jakimś opisem mogę gdzieś na forum wrzucić ale ja w miarę tu świeżak więc trochę nie wypada

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No właśnie, tak jak te volkswagenowe 1,4 160 KM, kto miał z tym do czynienia, to wie co to za badziewie.

200 KM to ma prawo mieć 2,5 V6...

Hmmm Abarth 1,4 220 koni i silnik nie do zajechania. A można i 300 zrobić. Downsizing nie ma tu nic do rzeczy. W VW chodziło o eksperymentalne turbo z kompresorem w tej wersji 160km.

Dobry fachowiec tak wystroi mały silnik z turbo że napędzi on wstydu również tym ze znaczkiem M czy S ;)

Zawsze można to sprawdzić osobiście :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do silnika 1.6 200 km to fakt, że ma co robić w tym aucie. Masa to 1825 kg. Natomiast po wczorajszej lektzurze forum Espace do 1 w nocy, dałem sobie spokój. Zostaje przy Mondku. Samochody maja po 3 miesiące a ludzie nie nadązają z nimi do serwisu. Tu coś odpada, amory z tyłu siadają po 5 tys km itd, porażka. Tłumaczą sobie, że kupili auto premium za kasę średniaka i takie rzeczy mogą się zdarzać. To oczywiście gadanie bez sensu, muszą się jakoś pocieszać, bo dać za auto 160 tys i latać po serwisach to nieporozumienie. Fakt auto piękne, duże z dobrych materiałów ale na szczęście trafiłem na forum do działu usterki i ta lektura mnie skutecznie wyleczyła z tego auta. Także zostaję przy

post-57311-0-24698800-1449556894_thumb.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 moc mu została

przy FSI to dość odważna opinia  :lol:  hamownia wszystko by zweryfikowała. Poza tym te V10 lubią pluć korbami, niech kumpel uważa ;)

co do spalania to jak ktoś po ciężkiej limuzynie z automatem, napędem na 4 koła, oponami szerokości walca drogowego i 10 garami spodziewa się przy butowaniu spalania jak w pandzie to po prostu trafił nie do tego auta do którego miał trafić ;)

co do budowania auta na 4 a nie na 8 garów - w przypadku audi to raczej nie to. Alu V12 będzie lżejsze niż R6 z żeliwa, rozkład masy też nam wszystkiego nie mówi o audi ale wystarczy spojrzeć jak jest umieszczony silnik, tutaj wychodzi fizyka i dlaczego audi ciągną przodem - silnik wisi przed przednią osią i nawet przy wyważeniu 50/50 (bo mogliby np dociążyć tył) auto i tak będzie pluć przodem bo silnik je pociągnie. 911 są bdb wyważone nawet te stare a chyba wszyscy znają "stereotypy" o prowadzeniu się porsche z silnikiem za tylną osią. W drifcie lata masa różnych samochodów, nawet lexus LFA czy Murcielago (Japończycy mają rozmach :P ) a 911 jakoś nie widać i to raczej nie problem z ceną samochodu.

 

Indywidualne strojenie samochodu to też inny temat - auta z fabryki wychodzą z jednym i tym samym softem, który jest mniejszym lub większym kompromisem pomiędzy wieloma rzeczami a każdy silnik musi pracować i trzymać określone parametry. Strojenie konkretnego egzemplarza w przypadku wielotysięcznych serii odpada z wiadomych względów

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

przy FSI to dość odważna opinia   :lol:  hamownia wszystko by zweryfikowała. Poza tym te V10 lubią pluć korbami, niech kumpel uważa  ;)

co do spalania to jak ktoś po ciężkiej limuzynie z automatem, napędem na 4 koła, oponami szerokości walca drogowego i 10 garami spodziewa się przy butowaniu spalania jak w pandzie to po prostu trafił nie do tego auta do którego miał trafić  ;)

Z tą mocą i wrażeniami to pisałem o sobie :D - sam latam skodziną superb 140KM i różnica jest ogromna tyle że mój rekord na 100km to 4.5litra przy prędkości 90km/h na 6 biegu a u kumpla zejść poniżej 18 to wyczyn  :lol:  :lol:  :lol:  tylko on miał tego świadomość bo ma jeszcze Discowery 3 i tez mu siorbie - ma jeszcze dziuka i kilka A4 w dieslu więc oszczędnie ma czym jeździć - tego ma bo chce  ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przy FSI to dość odważna opinia  :lol:  hamownia wszystko by zweryfikowała

 

 

To prawda. Ja po 2 latach miałem 313KM z 420 papierowych :lol:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wydech - poezja :rolleyes:

Wydech czy syntezator w głośnikach? W BMW nie ma juz dobrze brzmiących układów wydechowych, przynajmniej nie dla tych słuchających z zewnątrz :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.