Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
Perpetuum Mobile

Co dalej z naszym Forum?

Rekomendowane odpowiedzi

2 minuty temu, mariusz9a napisał(-a):

Pewnie nie jest tak źle i wyolbrzymiłem to celowo. Chciałem tylko zwrócić uwagę, że trzeba by się z tym liczyć. Skoro forum jest darmowe, to trzeba przestrzegać regulaminu portalu na którym miałoby ono istnieć. Inaczej szkoda zawartości bo ktoś się doczepi i forum usunie... Trzeba będzie zaczynać od nowa, albo się kłócić z właścicielem. Raczej się pewnie to nie zdarza, ale może.

Możemy pójść w całkowicie darmową stronę i wtedy żadne serwery ani nic nas nie będą interesowały.

Można wykupić domenę i postawić własne forum. Ale to już są jakieś tam koszty - można sobie wygoglować ile takie rzeczy kosztują na rok i co jest w zamian.

Można skorzystać wtedy z darmowego skryptu, np tego phpBB, być może są lepsze - nie wiem, dawno nie siedziałem w tym temacie. Ale migracji nie widzę. Aktualny skrypt jest jakiś specyficzny, być może robiony pod to forum. Nie będzie to proste, o ile w ogóle się da. Ale moja wiedza jest nieaktualna, więc mogę już głupoty pisać i tu musiałby się wypowiedzieć ktoś kto na świeżo siedzi w temacie.

 

No ale ja pytałem się o przeniesienie treści tego, co tutaj napisano (i zobrazowano). Ja "od zera" nie mam ochoty pisać już nigdzie.


Tolerancja musi być nietolerancyjna wobec nietolerancji. Němec z Královce

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, Anansi napisał(-a):

No ale ja pytałem się o przeniesienie treści tego, co tutaj napisano (i zobrazowano). Ja "od zera" nie mam ochoty pisać już nigdzie

 

Wszyscy by woleli żeby zostało jak jest, ale najwyraźniej nie jest to możliwe. Skoro praktycznie wiemy, że forum upadnie to pytanie co wolisz? pisać od zera czy nie pisać w ogóle? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, Jan napisał(-a):

 

Wszyscy by woleli żeby zostało jak jest, ale najwyraźniej nie jest to możliwe. Skoro praktycznie wiemy, że forum upadnie to pytanie co wolisz? pisać od zera czy nie pisać w ogóle? 

 

Pozostanę przy NAWCC chociaż mi coraz trudniej pisanie idzie, zwłaszcza w obcych językach. Ale tutaj założyłem/współzałożyłem kilka tematów linkowanych na światowych forach jako najlepsze źródła wiedzy.  A niech to wszystko ch*j strzeli.


Tolerancja musi być nietolerancyjna wobec nietolerancji. Němec z Královce

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

No to własny serwer i płacenie za ten skrypt - wtedy, za zgodą aktualnych właścicieli się to przeniesie na odrębny serwer. Także wracamy do punktu wyjścia i do obecnych problemów z kosztem utrzymania 😄 Kto zarejestruje na siebie domenę? kto będzie płacił za serwer? Kto będzie utrzymywał skrypt? Także z deszczu pod rynnę :-]

 

EDIT:

Moim subiektywnym zdaniem, w grę wchodzą tak na prawdę tylko darmowe alternatywy. Zakładamy forum na portalu który umożliwia tworzenie darmowych for i dzięki temu nic nas nie interesuje i za nic nikt nie płaci. Trzeba tylko pilnować regulaminu tegoż portalu.

Edytowane przez mariusz9a

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cyt:

Wszyscy by woleli żeby zostało jak jest, ale najwyraźniej nie jest to możliwe. Skoro praktycznie wiemy, że forum upadnie to pytanie co wolisz? pisać od zera czy nie pisać w ogóle? 

 

 

Odpowiedź:

Praktycznie wiemy ?  A, pogłoski o upadaniu są przedwczesne 😜  

 

PS

nigdzie nie ma "zupy za darmo" ! 

 

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
13 minut temu, Eugeniusz Szwed napisał(-a):

Praktycznie wiemy ?  A, pogłoski o upadaniu są przedwczesne 😜

 

Trzymam kciuki ale z dotychczasowych Twoich wiadomości nie wynika nic innego. Dlatego dałem sobie bufor bezpieczeństwa w postaci słowa "praktycznie" 😉

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
23 minuty temu, Eugeniusz Szwed napisał(-a):

Cyt:

Wszyscy by woleli żeby zostało jak jest, ale najwyraźniej nie jest to możliwe. Skoro praktycznie wiemy, że forum upadnie to pytanie co wolisz? pisać od zera czy nie pisać w ogóle? 

 

 

Odpowiedź:

Praktycznie wiemy ?  A, pogłoski o upadaniu są przedwczesne 😜  

 

PS

nigdzie nie ma "zupy za darmo" ! 

 

 

 

A jak w takim razie utrzymują się takie fora, są za darmo i nie upadają 🤔🤔🤔

Screenshot_2024-05-16-12-23-27-21_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg

Screenshot_2024-05-16-12-28-31-73_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Temat podpiąłem - ważne rzeczy powinny być na samej górze. 

 

Wierzę, że wszyscy którzy wypowiadają się w obu tematach robią to z dobrych pobudek i mają na uwadze dobro forum.  Nawet jeżeli niektóre pomysły są abstrakcyjne czy utopijne. 

Chcialbym jedynie zwrócić uwagę, że jesteśmy już na drugiej stronie nowego tematu i nie ma tu żadnego wpisu/ pomysłu na pozyskanie  funduszy na funkcjonowanie KMZiZ. 

Możemy pisać o tym jak to wiele rzeczy można zrobić za darmo itd. Tylko, że to w realu można między bajki włożyć. Założenie  strony zegarkowej  - galerii gdzie miałoby się znaleźć około 2000 zdjęć  to koszt około 3 - 4 k złotych - wiem ponieważ  kolega chciał reaktywować swoją stronę i dowiadywał się o to dokładnie. A to tylko strona a w zasadzie galeria. 

 

Proponuję skupić się na pomysłach w jaki sposób  pozyskać fundusze na funkcjonowanie forum. 

Na tą chwilę mamy wpływy z;

1. Bazarek 

2. Reklamy (tu chyba nie mamy ale to  trzeba spróbować zmienić) 

3. Wpłaty Użytkowników. 

4.

5.

Jak ktoś ma konstruktywne pomysły to chyba w tym celu powstał ten temat. 

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
5 minut temu, TomcioMiki napisał(-a):

A jak w takim razie utrzymują się takie fora, są za darmo i nie upadają 🤔🤔🤔

Najprawdopodobniej właściciel je utrzymuje z własnej kasy. Już wspominałem w tamtym wątku, że "współtworzę" inne forum i podawałem koszty jego utrzymania. Nikt tej kasy nie daje. To są prywatne pieniądze, płaci ta druga osoba bo na nią jest domena. Ale jest pasjonatem więc nie oczekuje od nikogo zrzutki, nawet ode mnie (ale i dostępu bezpośrednio do serwera nie mam).

Edytowane przez mariusz9a

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, SPS napisał(-a):

Szacunkowy koszt roczny takiej operacji to kilkaset złoty maks i to za szybki serwer.

Mogę prosić o link do takiej oferty? Oczywiście ma ona spełniać wymagania forum - dużo ramu, pojemny dysk (myślę, że 1TB wystarczy), obsługiwać kilkaset ludzi ciągle na forum zalogowanych i gości i wiele wiele innych parametrów. Podaj proszę. :)


intermedia - profesjonalne rozwiązania Invision Power Board

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
7 minutes ago, DawPi said:

Mogę prosić o link do takiej oferty? Oczywiście ma ona spełniać wymagania forum - dużo ramu, pojemny dysk (myślę, że 1TB wystarczy), obsługiwać kilkaset ludzi ciągle na forum zalogowanych i gości i wiele wiele innych parametrów. Podaj proszę. :)

Korzystając z okazji, z ciekawości zapytam: jakie teraz parametry ma hosting aby uciągnąć takie forum? Odpowiedź może być na priv. Z góry dziękuję,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, TomcioMiki napisał(-a):

Tak się zastanawiam jak się n utrzymują inne fora, czasami wchodzę jako gość tutaj i nie widzę żeby to upadało, może mi to ktoś wytłumaczyć bo ja się nie znam 🤔🤔🤔

 

Screenshot_2024-05-16-12-28-31-73_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg

 

Ależ to banalnie proste, nie potrzeba nawet dedukcji, Drogi Watsonie. Rzecz w tym, że producenci zegarków od dłuższego czasu takie patronaty mają w...zaworze helowym. ;)

A może jednak się mylę i potrzebują?
74192286_Image001.thumb.jpg.302aca81cc9ab6e9874e877fdf369a99.jpg


Tolerancja musi być nietolerancyjna wobec nietolerancji. Němec z Královce

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szanowni,

pojawiają się wpisy, co do tego, że kwestie zachowania wiedzy i historii zegarmistrzostwa, postaci z nim związanych, np. Antoniego Patka, nie są przedmiotem zainteresowania, niektórych z Was. Inni wskazują, że nie interesują ich wątki poboczne: żarty, żartami, itp., kolejni nie mogą patrzeć na watkę co masz dziś na ręku itp. 

To może zacznijmy od definicji forum:

Jest to miejsce, gdzie użytkownicy mogą ze sobą dyskutować na różnorodne tematy, zadawać pytania, udzielać odpowiedzi i dzielić się swoimi doświadczeniami. Forum stwarza możliwość nawiązywania kontaktów społecznych oraz poszerzania wiedzy na interesujące tematy.

Nasze forum jest właśnie takim miejscem, gdzie osoby, które łączy wspólna pasja, mogą dyskutować, nawiązywać kontakty i rozmawiać na różne tematy. Łączy nas pasja zegarkowa ale każdy nas zajmuje się czymś innym i poza zegarkami ma również inne zainteresowania. Jeśli dany wątek nam nie odpowiada, to do niego nie wchodzimy i tyle. 

Odnosząc się do braku uzasadnienia płacenia na złożenie kwiatów pod obeliskiem upamiętniającym Antoniego Patka. Dotychczas wiele osób nie wiedziało nawet, że Patek był Polakiem. Historia zegarmistrzostwa, kontakt z osobami, które reprezentują to środowisko, możliwość wymiany informacji wiedzy, zachowanie wiedzy o tym zawodzie, jest celem działalności Stowarzyszenia, a wiedzę w tym zakresie i możliwość uczestniczenia w wydarzeniach związanych z tym środowiskiem, Stowarzyszenie przekazuje właśnie za pośrednictwem Forum. Tak jak w przypadku danych wątków tematycznych, tak i w przypadku udziału w wydarzeniach, nie ma takiego obowiązku.  Są jednak osoby na Forum, które chcą w nich brać udział. Warsztaty organizowane są pro bono. Sam ich kilka zorganizowałem i wszystko co było robione było nieodpłatne. Jedyny koszt ponoszony przez Stowarzyszenie, to koszt wejścia do muzeów. Te niestety nie są za darmo. Wszystkie tego typu wydatki pokrywane są ze składek członkowskich: opłata za adres Stowarzyszenia, bilety do muzeów. Wszelkie koszty dojazdu uczestników warsztatów i ich noclegów oraz jedzenia, pokrywane są prywatne przez uczestników warsztatów. 

Z mojej perspektywy, jeśli chcemy aby Forum przerwało, to trzeba podjąć działania, które spowodują, że znajdą się chętne osoby do umieszczenia swoich reklam czy to w formie mecenatu - bez oczekiwania na efekt, czy też w formie sponsoringu, oczekując w zamian jakiegoś efektu. W ostatnich miesiącach testowo udało mi się pozyskać firmę umieszczającą reklamy większych reklamodawców na małych forach. Na ten moment są zadowoleni i być może przedłużymy współpracę. Przychód z tych reklam uzależniony jest od oglądalności reklamy na forum. Dzisiaj to poziom kilkuset złotych, jak się zwiększy forum to i przychód z tych reklam będzie większy. 

Co do reklamodawców branżowych, to zapraszam do rozmowy osoby, które będą chciały zapłacić za umieszczenie ich reklamy i nie będą narzekały, że ktoś krytykuje ich działalność lub sprzedawane przez nie produkty. Forum ma być wolne od cenzury producenta, czy przedsiębiorcy reklamującego się na forum. 

Co do optymalizacji kosztów. Jak najbardziej należy szukać rozwiązań ograniczania kosztów ale tak aby nie wylać dziecka z kąpielą. Niezależnie od tego kto będzie właścicielem forum, to osoba taka odpowiada za właściwe działanie forum, w tym odpowiada za rozliczanie wpływów i kosztów. Zasadnym jest współpraca z biurem rachunkowym, które działa na zlecenie a nie robić to za darmo. Co można dostać za darmo, to każdy chyba wie. Jeśli ktoś ma dobre biuro rachunkowe z historią i wiarygodne, to możemy poprosić o ofertę w oparciu o informację ile zdarzeń księgowych jest miesięcznie w naszym przypadku z uwzględnieniem konieczności przygotowanie sprawozdania finansowego po zamknięciu roku. 

Celem ograniczenia zajmowanej powierzchni dyskowej, można pomysleć o kasowaniu treści, zdjęć z wątków gdzie, ktoś np. prezentuje zegarek na nadgarstku. Myśle, że po kilku miesiącach nikt już nie zagląda do starych wpisów. 

Najcenniejsze do zachowania są wątki tematyczne, z poradami technicznymi dotyczące zegarów, zegarków.  Ile na tym zaoszczędzimy? To się zobaczy. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, TomcioMiki napisał(-a):

Ciekaw jestem z czego utrzymuję się Knives.pl, też jest dosyć obszernym forum, raczej nie ma tam stowarzyszenia 🤔🤔🤔


Knives.pl do KMZiZ porównać się nie da. Dla 99,9% użytkowników knives.pl graalem jest nóż od jednego z czołowych polskich nożorobów, a całe to pokolenie nożorobów wychowało knives.pl. Na knives.pl chyba każdy dystrybutor ma swój dział i każdy oferuje stały rabat dla użytkowników. Czy użytkownicy forum KMZiZ mogą liczyć na takie przywileje? Nie, bo z punktu widzenia obrotów dystrybutora jesteśmy całkowicie nieistotni. Inna branża i inne możliwości.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 minuty temu, Hecke napisał(-a):

Celem ograniczenia zajmowanej powierzchni dyskowej, można pomysleć o kasowaniu treści, zdjęć z wątków gdzie, ktoś np. prezentuje zegarek na nadgarstku. Myśle, że po kilku miesiącach nikt już nie zagląda do starych wpisów. 

 

Ten temat już kiedyś był poruszany i z tego co pamiętam był jakiś ogólny konsensus co do kasowania starszych wpisów z wątku nadgarstkowego. Nie poszyły za tym jednak żadne techniczne działania.

Z jednej strony jest to zdecydowanie najpopularniejszy wątek na forum (bo tego o żartach już nie ma) a z drugiej strony nikt się chyba nie upiera, przy tym, że jest to wątek wysoce merytoryczny i powinien być w całości trzymany dla potomnych 😉. Próbować "przeczytać" go od początku do końca mógłby chyba tylko ktoś osadzony w zakładzie karnym i to z długoletnim wyrokiem.

Nie wiem jak dużo pamięci zajmuje ten wątek (gdyby ktoś, np. @DawPi wiedział, to może mógłby nam napisać), ale zaryzykowałbym stwierdzenie, że gdzieś około 30% - 40% całego forum to ten właśnie temat. Gdyby kasować tam wszystkie posty starsze niż rok, to mogłoby zwolnić sporo przestrzeni dyskowej i ograniczyć nieco koszty.

 

Co do usług księgowych to mam jedną uwagę. Może warto sprawdzić ile kosztuje księgowanie pozycji sprzedaży, wyciągów bankowych, VAT'u itp... związanych z pakietami sprzedaży ogłoszeń na Bazarku.

Biorąc pod uwagę miesięczny koszt usług księgowych nie można wykluczyć, że wpływy ze sprzedaży tych pakietów są mniejsze niż miesięczne koszty usług księgowych związanych z obsługą tych wpływów. Nie mam dostępu do danych i do informacji, wiec mogę tylko gdybać. Ktoś mający taką wiedzę, mógłby to sprawdzić i tę hipotezę potwierdzić lub obalić. To byłby spory paradoks, gdyby okazało się, że darmowy Bazarek byłby korzystniejszy finansowo niż odpłatny 😉.

Jak się głębiej zastanowić nad Stowarzyszeniem od strony księgowej, to jego praktycznie jedyną działalnością gospodarczą (chyba) od strony przychodów jest sprzedaż (kilkunastu/kilkudziesięciu? miesięcznie) pakietów Bazarkowych. Od strony kosztowej jest zapewne jeszcze kilka faktur miesięcznie związanych z prowadzeniem Forum. Gdyby część sprzedażowa zniknęła, to od strony usług księgowych powinien to być znaczący spadek dokumentów i pracy. Znaczący, co przy obecnych kosztach rzędu 2-3 kPLN miesięcznie mogłoby oznaczać obniżenie kosztów o....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
53 minuty temu, DawPi napisał(-a):

Mogę prosić o link do takiej oferty? Oczywiście ma ona spełniać wymagania forum - dużo ramu, pojemny dysk (myślę, że 1TB wystarczy), obsługiwać kilkaset ludzi ciągle na forum zalogowanych i gości i wiele wiele innych parametrów. Podaj proszę. :)

 

Koledze tam wyżej to chodziło pewnie o kilkaset zł miesięcznie za serwer do samodzielnego zarządzania 😉 + koszt administracji takim dedykiem + prace utrzymaniowe forum. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na wstępie, bardzo się cieszę, że @Hecke wstąpił do Stowarzyszenia. Jestem przekonany, że wyjdzie z tego dużo dobrego.

Cieszą mnie również inicjatywy z jakimi występuje Stowarzyszenie, odbudowa nagrobków Antona Hardera i jego rodziny, "akcja" Patek w Lublinie, składanie kwiatów, warsztaty... Dla mnie to nie są zmarnowane pieniądze. 

Forum jest nieodzownie związane ze Stowarzyszeniem i plan optimum, to aby tak pozostało. Problemy finansowe forum są od dawna, a forum istnieje. Była optymalizacja kosztów "serwera itp." może będzie księgowości... 

Są podjęte kroki, aby forum działało dalej i trzeba poczekać na ich realizację. Najbliższe kilkadziesiąt dni funkcjonowania jest zabezpieczone. Akcja uzbierania 400 osób wpłacających po 100 zł zgromadziła mniej niż stu chętnych. Akcja uzbierania 4000 użytkowników wpłacających 10 zł rocznie też się nie powiedzie... Szkoda, te 100 zł rocznie to nie jest dużo, a 10 zł to jest nic, a starczyłoby na pełną niezależność od podmiotów zewnętrznych.

 

Zaproponowany Plan "B" to forum bez Stowarzyszenia, ale... Lepszy rydz niż nic, tylko przypomnę, ile problemów wynikających z "natury charakterologicznej użytkowników" objawia się na takim forum, łącznie z "grożeniem" pozwami. Nie wiem ile wytrzyma ochotnik, który weźmie to na siebie. 

 

Co do tematu "Jaki zegarek mam dziś na ręku", to jest on najlepszym wskaźnikiem życia forum, pewnie też trochę miejsca zajmuje

2 godziny temu, Perpetuum Mobile napisał(-a):

(...)

ale zaryzykowałbym stwierdzenie, że gdzieś około 30% - 40% całego forum to ten właśnie temat. Gdyby kasować tam wszystkie posty starsze niż rok, to mogłoby zwolnić sporo przestrzeni dyskowej i ograniczyć nieco koszty.

Nie wiem ile procent zajmuje, przeglądać go strona po stronie nie zamierzam, ale jak się da, to bym go zostawił całego. Dokumentuje historię forum.


Małżeństwo i zegarki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Temat podpiąłem - ważne rzeczy powinny być na samej górze. 
 
Wierzę, że wszyscy którzy wypowiadają się w obu tematach robią to z dobrych pobudek i mają na uwadze dobro forum.  Nawet jeżeli niektóre pomysły są abstrakcyjne czy utopijne. 
Chcialbym jedynie zwrócić uwagę, że jesteśmy już na drugiej stronie nowego tematu i nie ma tu żadnego wpisu/ pomysłu na pozyskanie  funduszy na funkcjonowanie KMZiZ. 
Możemy pisać o tym jak to wiele rzeczy można zrobić za darmo itd. Tylko, że to w realu można między bajki włożyć. Założenie  strony zegarkowej  - galerii gdzie miałoby się znaleźć około 2000 zdjęć  to koszt około 3 - 4 k złotych - wiem ponieważ  kolega chciał reaktywować swoją stronę i dowiadywał się o to dokładnie. A to tylko strona a w zasadzie galeria. 
 
Proponuję skupić się na pomysłach w jaki sposób  pozyskać fundusze na funkcjonowanie forum. 
Na tą chwilę mamy wpływy z;
1. Bazarek 
2. Reklamy (tu chyba nie mamy ale to  trzeba spróbować zmienić) 
3. Wpłaty Użytkowników. 
4.
5.
Jak ktoś ma konstruktywne pomysły to chyba w tym celu powstał ten temat. 
 
 

Czy rozmawialiście o banerach z oficjalnymi dystrybutorami marek zegarków na Polskę ? Wiem, że kilku jest. Może chcieliby wspomóc KMZiZ ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
13 minut temu, a_team napisał(-a):


Czy rozmawialiście o banerach z oficjalnymi dystrybutorami marek zegarków na Polskę ? Wiem, że kilku jest. Może chcieliby wspomóc KMZiZ ? emoji846.png

Miałem okazję rozmawiać. Jesteśmy zbyt mali. Drugi problem brak akceptacji z ich strony negatywnych ocen zegarków dystrybuowanych przez ich firmy. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
9 godzin temu, mariusz9a napisał(-a):

Są. Na darmowych skryptach phpBB. Ale foty trzeba tam wrzucać przez jakieś zewnętrzne strony do darmowego hostingu zdjęć. A tu dużo tematów na tym bazuje, więc byłoby to utrudnienie.

 

Dla przykładu: wszystkie moje zdjęcia zamieszczane na forum są hostingowane na zewnętrznym serwerze. Wątpię aby ktoś widział różnice i aby komukolwiek z tego powodu było gorzej.


> Zegarki i inicjatywy związane z zegarkami > Kartoteka Zegarków 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja to widzę tak.

Moim zdaniem, na chwilę obecną powoli (lecz tempo niestety przyspiesza) wyczerpują się możliwości obecnego zarządu na stałe pozyskiwanie środków finansowych na utrzymanie Forum i Stowarzyszenia KMZiZ i ja się takiej sytuacji wcale nie dziwię. Napiszę więcej, jestem pełen podziwu że Eugeniusz praktycznie sam ciągnie to Forum już kilka lat i z tego co wiem sporo do tego dokłada własnych środków finansowych, czasu, paliwa, itd. 

Panowie, czytając Wasze wpisy z wielu postów można odnieść wrażenie że wybrzmiewa z nich nuta krytyki pod adresem Eugeniusza i całej reszty. Oczywiście nie chciałbym żebyście odnieśli wrażenie że jestem bezkrytyczny wobec Zarządu Stowarzyszenia KMZIZ,  ale z drugiej strony doskonale rozumiem to, że ile czasu można robić coś za darmo wkładając w to jeszcze własną kasę.

 

Więc na ten moment moja propozycja jest następująca. 

Zostawiamy tak jak jest i zatrudniamy (forma zatrudnienia nie ma znaczenia) w pełni profesjonalnego menadżera składając mu następującą niezwykle prostą ofertę lub propozycję.  

Dajemy ci wszystkie możliwości związane z wszelką reklamą na tym forum, a ty w zamian dajesz nam 5000zł miesięcznie a wszystko co zarobisz (lub przyniesiesz) powyżej na zamieszczonej tu wszelkiego typu reklamie jest twoja i możliwość przekazania nadwyżki dowolna, oczywiście zgodna z prawem. 

Wiem że w branży reklamowej i marketingowej pracuje bardzo dużo ludzi niezwykle kreatywnych i mających bardzo duże możliwości. 

Może ktoś właśnie taki się znajdzie i się tego podejmie.

IMO, warto spróbować. 


Każdy stary człowiek ma swoją historię i powód, dlaczego jest taki, a nie inny. Pomyśl o tym, zanim mnie osądzisz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 godzin temu, Perpetuum Mobile napisał(-a):

Gdyby kasować tam wszystkie posty starsze niż rok, to mogłoby zwolnić sporo przestrzeni dyskowej i ograniczyć nieco koszty.

Nic z tych rzeczy. Powierzchnia dyskowa serwerów jest dość tania. Tutaj chodzi o TU I TERAZ czyli bieżącą obsługę tak dużej ilości ludzi na forum w tej samej chwili.

To tak w dużym skrócie.

5 godzin temu, Perpetuum Mobile napisał(-a):

Nie wiem jak dużo pamięci zajmuje ten wątek (gdyby ktoś, np. @DawPi wiedział, to może mógłby nam napisać), ale zaryzykowałbym stwierdzenie, że gdzieś około 30% - 40% całego forum to ten właśnie temat.

Nie sądzę, ale mogę to policzyć tylko co to da? Jak ktoś słusznie zauważył:

2 godziny temu, AK&AK napisał(-a):

Nie wiem ile procent zajmuje, przeglądać go strona po stronie nie zamierzam, ale jak się da, to bym go zostawił całego. Dokumentuje historię forum.

 

5 godzin temu, XYS napisał(-a):

 

Koledze tam wyżej to chodziło pewnie o kilkaset zł miesięcznie za serwer do samodzielnego zarządzania 😉 + koszt administracji takim dedykiem + prace utrzymaniowe forum. 

No i właśnie. Czyli to co mamy teraz. Nie jestem tutaj od wczoraj i wiem ile to forum wymaga pracy od strony serwera i samego forum.

 

 


intermedia - profesjonalne rozwiązania Invision Power Board

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Prowadziłem przez kilka lat portal internetowy i jego koszt zamykał się w kwocie poniżej 200 zł za rok (pokrywałem osobiście). Był to portal informacyjny, felietony, pisało dla niego kilkanaście osób bez wynagrodzenia. W końcowym stadium działalności mieliśmy około 1500 artykułów (felietonów) każdy z przynajmniej jedną ilustracją graficzną. Nie wiem jak się to ma to kształtu naszego forum, ale płaciłem tylko za domenę i miejsce na serwerze. Obecnie za dwie domeny w internecie związane z moją działalnością płacę 150 zł rocznie. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
26 minut temu, dziadek napisał(-a):

Ja to widzę tak.

Moim zdaniem, na chwilę obecną powoli (lecz tempo niestety przyspiesza) wyczerpują się możliwości obecnego zarządu na stałe pozyskiwanie środków finansowych na utrzymanie Forum i Stowarzyszenia KMZiZ i ja się takiej sytuacji wcale nie dziwię. Napiszę więcej, jestem pełen podziwu że Eugeniusz praktycznie sam ciągnie to Forum już kilka lat i z tego co wiem sporo do tego dokłada własnych środków finansowych, czasu, paliwa, itd. 

Panowie, czytając Wasze wpisy z wielu postów można odnieść wrażenie że wybrzmiewa z nich nuta krytyki pod adresem Eugeniusza i całej reszty. Oczywiście nie chciałbym żebyście odnieśli wrażenie że jestem bezkrytyczny wobec Zarządu Stowarzyszenia KMZIZ,  ale z drugiej strony doskonale rozumiem to, że ile czasu można robić coś za darmo wkładając w to jeszcze własną kasę.

 

Więc na ten moment moja propozycja jest następująca. 

Zostawiamy tak jak jest i zatrudniamy (forma zatrudnienia nie ma znaczenia) w pełni profesjonalnego menadżera składając mu następującą niezwykle prostą ofertę lub propozycję.  

Dajemy ci wszystkie możliwości związane z wszelką reklamą na tym forum, a ty w zamian dajesz nam 5000zł miesięcznie a wszystko co zarobisz (lub przyniesiesz) powyżej na zamieszczonej tu wszelkiego typu reklamie jest twoja i możliwość przekazania nadwyżki dowolna, oczywiście zgodna z prawem. 

Wiem że w branży reklamowej i marketingowej pracuje bardzo dużo ludzi niezwykle kreatywnych i mających bardzo duże możliwości. 

Może ktoś właśnie taki się znajdzie i się tego podejmie.

IMO, warto spróbować. 

To może by zadziałało, ale Świat poszedł do przodu, często w złym kierunku. Gdyby to forum dotyczyło celebrytów, freak fighterów i innych tam youtuberów miało by to szansę powodzenia. Śmiem sądzić, że wówczas nie byłby potrzebny manager, samo by się kręciło. Młodego "Świata" nie interesuje A. Patek i jego wpływ na mechanikę precyzyjną. Młodzież zachwyca się obrzydliwym tałatajstwem, a nie wpływem wynalazczości w ruchu mikro mechanizmu.

To forum przepraszam za określenie "dziwaków", którzy coś tam sobie grzebią, kupują i się dokształcają...

 


"Człowiek tyle jest wart, ile warte są sprawy, którymi się zajmuje." Marek Aureliusz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Miałem okazję rozmawiać. Jesteśmy zbyt mali. Drugi problem brak akceptacji z ich strony negatywnych ocen zegarków dystrybuowanych przez ich firmy. 

Można urosnąć. Są social media, można zbudować rozpoznawalność, ale trzeba czasu. Był poruszony temat współpracy czy patronatu. Byłbym chętny na voś takiego. Info w social mediach, że np. objęło się patronat nad KMZiZ. Fajna reklama w obie strony

Jeśli forum przetrwa, to jestem chętny na baner, jeśli z forum trafi do mnie klient, dodatkowo odpalę prowizję na rzecz forum + stowarzyszenie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.