Balansujący Na Osi 1100 #23601 Napisano 24 Stycznia 2019 (edytowane) jak wywnioskowałeś z tamtego zdania, że B6 ma lżejszy wał to nie wiem. To, że wagę urywa się na przeciwwagach wału to ogólnik, trzeba tutaj patrzeć na konkretny przypadekCały czas pisze o mniejszych masach wirujacych nie o lżejszym wale korbowym samym w sobie, co ostatecznie ma i tak ten sam skutek, a właśnie taki, że B szybciej wkręca sie na obroty i tego nie zmienisz. I napisze jeszcze raz, kolega pytał o różnice pomiędzy silnikami R, B i V, nie o "konkretne przypadki".1800 jest B61500 tez.1000, 1100 i 1200 to B4 Edytowane 24 Stycznia 2019 przez Balansujący Na Osi 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
trollu 721 #23602 Napisano 24 Stycznia 2019 B szybciej wkręca sie na obroty i tego nie zmienisz. skoro tak to ok 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
irekm 1050 #23603 Napisano 24 Stycznia 2019 Cały czas pisze o mniejszych masach wirujacych nie o lżejszym wale korbowym samym w sobie, co ostatecznie ma i tak ten sam skutek, a właśnie taki, że B szybciej wkręca sie na obroty i tego nie zmienisz. I napisze jeszcze raz, kolega pytał o różnice pomiędzy silnikami R, B i V, nie o "konkretne przypadki". 1500 tez.1000, 1100 i 1200 to B4Ale to są stare modele, wydawało mi się że piszemy o obecnie produkowanych bokserach 0 Beware the fury of a patient man. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
StaryWilk 694 #23604 Napisano 24 Stycznia 2019 Doradźcie proszę - czym się różnią te 2 oleje, Oba są 5w40 ACEA A3 / B4 ; API SM(bez Energy) SN (Energy) / CF, i czy mogę wybrać dowolny (tańszy) ?Auto to citroen 1.6 hdi 90 KM, 2007 rok, bez dpf. Wg instrukcji powinien być ten bez Energy i on ma niby approvala PEUGEOT CITROEN Benzyna i Diesel PSA B71 2296.Niektóre approvale iinych producentów się pokrywają, inne nie. https://allegro.pl/oferta/olej-total-quartz-9000-5w40-5l-5167747208https://allegro.pl/oferta/total-quartz-energy-9000-5w40-sn-cf-a3-b4-5l-7568662425 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Balansujący Na Osi 1100 #23605 Napisano 24 Stycznia 2019 SM i SN to oleje do silników benzynowych. CF do diesla. Odpowiedz juz wynika z tego sama 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
irekm 1050 #23606 Napisano 24 Stycznia 2019 Nie wiem jakie są wymagania PSA, ale obydwa te oleje spełniają normę Porsche A40, czyli będą full SAPS in HTHS powyżej 3.5.Jeden z nich mógł po prostu nigdy nie być testowany " against" normy PSA.Według mnie różnica będzie bardzo niewielka. Jeden z tych olejów spełnia norma MB 229.5 a drugi nie, a jednym z wymagań jest utrzymywanie tbn przez dłuższy czas. Norma 229.5 pozwala w silnikach Mercedesa wydłużyć okres pomiędzy wymiana mi oleju 0 Beware the fury of a patient man. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tommly 11610 #23607 Napisano 24 Stycznia 2019 Doradźcie proszę - czym się różnią te 2 oleje, Oba są 5w40 ACEA A3 / B4 ; API SM(bez Energy) SN (Energy) / CF, i czy mogę wybrać dowolny (tańszy) ?Auto to citroen 1.6 hdi 90 KM, 2007 rok, bez dpf. Wg instrukcji powinien być ten bez Energy i on ma niby approvala PEUGEOT CITROEN Benzyna i Diesel PSA B71 2296.Niektóre approvale iinych producentów się pokrywają, inne nie. https://allegro.pl/oferta/olej-total-quartz-9000-5w40-5l-5167747208https://allegro.pl/oferta/total-quartz-energy-9000-5w40-sn-cf-a3-b4-5l-7568662425Bierz wg specyfikacji. Chodzi o zawartość popiołów, itd...Mam identyczny motor w Partnerze 2009 i leję MOTULA 8100 X-Cess 5W/40 ACEA A3/B4 API SN/CF 0 ..."Wszystko jest możliwe. Niemożliwe po prostu wymaga więcej czasu"... Dan Brown Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
StaryWilk 694 #23608 Napisano 24 Stycznia 2019 SM i SN to oleje do silników benzynowych. CF do diesla. Odpowiedz juz wynika z tego sama Oba są uniwersalne, tzn jeden jest SM/CF, drugi SN/CF. Aha do tej pory był 5w30 zalany, może przy nim pozostać? Od wymiany do wymiany bez dolewek. 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tommly 11610 #23609 Napisano 24 Stycznia 2019 (edytowane) Oba są uniwersalne, tzn jeden jest SM/CF, drugi SN/CF. Aha do tej pory był 5w30 zalany, może przy nim pozostać? Od wymiany do wymiany bez dolewek.https://www.motul.com/pl/pl/products/8100-x-clean-efe-5w30 Najlepiej wejdź na strony konfiguratorów producentów olejów i posprawdzaj. Większość producentów ma na swoich stronach dobór oleju do auta. Edytowane 24 Stycznia 2019 przez tommly 0 ..."Wszystko jest możliwe. Niemożliwe po prostu wymaga więcej czasu"... Dan Brown Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Balansujący Na Osi 1100 #23610 Napisano 24 Stycznia 2019 Aha do tej pory był 5w30 zalany, może przy nim pozostać? Od wymiany do wymiany bez dolewek.Ja bym zalał 5w/40 od Motula. Ja na takim jezdze w benzynie. Zreszta producent twojego samochodu zapewne dopuszcza i 30 i 40. 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
StaryWilk 694 #23611 Napisano 24 Stycznia 2019 https://www.motul.com/pl/pl/products/8100-x-clean-efe-5w30 Najlepiej wejdź na strony konfiguratorów producentów olejów i posprawdzaj. Większość producentów ma na swoich stronach dobór oleju do auta.na stronie producenta total są jakies gupoty, nie ma xsary piscasso 1.6 hdi 90 KM, 2007 rok, bez fap. Do tej pory był, jak wspomniałem total 5w30 (jaki dokładnie nie wiem), jeszcze nie zmieniałem od zakupu, zaraz pyknie 13000 km. najbliższe to by było np. to Berlingo 1.6 HDi 90, 2008Rekomendacja: 1st choice QUARTZ INEO ECS 5W30http://dobierz-olej.totalpolska.pl/pl/equipment/cars%2Fcitroen%2F2008%2Fdiesel%2Fberlingo_1_6_hdi_90_dv6ated_66kw_berlingo_EFt8PjB7sale z drugiej strony jest uwaga Modele wyposażone w filtry cząstek stałych Diesel (DPF), QUARTZ INEO ECS 5W30Ciekawe po co ten olej rekomendują do auta bez dpf? Z kolei dla wersji Berlingo 1.6 HDi 90, 2008 z DPF już dopuszają takie: 1st choice QUARTZ INEO ECS 5W30 2nd choice QUARTZ ENERGY 9000 5W-40http://dobierz-olej.totalpolska.pl/pl/equipment/cars%2Fcitroen%2F2008%2Fdiesel%2Fberlingo_1_6_hdi_90_dpf_berlingo_EFt8PdzBD A z kolei dla innej konfiguracji - berlingo 2007, 1.6 hdi 75 KM:Rekomendacja: 1st choice QUARTZ 9000 5W40 Zalecenia alternatywne: QUARTZ 9000 5W40; QUARTZ ENERGY 9000 5W-40 / QUARTZ 7000 ENERGY 10W40http://dobierz-olej.totalpolska.pl/pl/equipment/cars%2Fcitroen%2F2007%2Fdiesel%2Fberlingo_1_6_hdi_75_berlingo_EFt8PjLKZ Widać, że konfigurator totala działa jak chce.Ja bym zalał 5w/40 od Motula. Ja na takim jezdze w benzynie. Zreszta producent twojego samochodu zapewne dopuszcza i 30 i 40. w instrukcji z 2007 roku mam do wyboru:Total Quartz 7000 10W40 - nie sprawdzałem ceny, bo tego nie chceTotal Quartz 9000 5W40 (89 zł)Total Quartz Energy 9000 0W30 (oprócz HDI z FAP) - nie sprawdzałem ceny, bo tego nie chceTotal Quartz Ineo ECS 5W30 - tego obstawiam ze jest zalany. (105 zł) Czy może być tak, że Total Quartz Energy 9000 5W40, który jest najtańszy (77 zł), w czymś mu nie przypasuje? 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tommly 11610 #23612 Napisano 24 Stycznia 2019 Ten silnik jest stosowany w różnych modelach PSA i nie tylko Tak jak Ci pisałem zwróć uwagę na to aby był C2/C3 i może być 5W30 oraz 5W40. 0 ..."Wszystko jest możliwe. Niemożliwe po prostu wymaga więcej czasu"... Dan Brown Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
StaryWilk 694 #23613 Napisano 24 Stycznia 2019 Ten silnik jest stosowany w różnych modelach PSA i nie tylko Tak jak Ci pisałem zwróć uwagę na to aby był C2/C3 i może być 5W30 oraz 5W40.C2/C3 nie są przypadkiem do DPF potrzebne?http://warsztat.castrol.pl/wiadomosci/tajemnicze-symbole/Podsumowując: norma ACEA nie określa jakości oleju, a jego parametry i zastosowanie. Castrol EDGE 5W-30 z normą C3 to konwencjonalny olej średniopopiołowy. Oleje z normą C2 np. Castrol Magnatec 5W-30 C2, są bardziej energooszczędne, ale przed ich zastosowaniem należy sprawdzić rekomendacje producenta. https://zmienolej.pl/pl/57-c2C2 - Stabilny, zachowujący właściwości olej przeznaczony do stosowania w pojazdach wyposażonych w filtr cząstek stałych DPF lub katalizator TWC w samochodach osobowych o wysokich osiągach i silnikach wysokoprężnych oraz benzynowych lekkich konstrukcji wymagających stosowania olejów o niskim tarciu, niskiej lepkości, 2.9mPa*s HTHS. Oleje te zwiększają żywotność DPF i TWC i korzystnie wpływają na zużycie paliwa. Ostrzeżenie: oleje te nie nadają się do stosowania w niektórych silnikach. W razie wątpliwości należy zapoznać się z instrukcją obsługi. 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rafi87 585 #23614 Napisano 25 Stycznia 2019 Olej zgodny ze specyfikacją producenta, od wymiany do wymiany bez dolewek wiec bez sensu szukać innego. 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szwed 1069 #23615 Napisano 25 Stycznia 2019 Co do waszych wcześniejszych rozmów o V6/8 R itp.Co prawda nie od samochodu ale ciekawie wygląda! 0 Zegarkow!!! Ile by nie bylo to i tak jest za malo!!! Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
meXy 350 #23616 Napisano 25 Stycznia 2019 Bristol? 0 Co-Axial Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szwed 1069 #23617 Napisano 25 Stycznia 2019 Nie wiem szczerze mówiąc.Będąc raz już w nie istniejącym muzeum tylko go szybko minąłem. 0 Zegarkow!!! Ile by nie bylo to i tak jest za malo!!! Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
trollu 721 #23618 Napisano 25 Stycznia 2019 (edytowane) o ile dobrze widzę to już podwójna gwiazda czyli kres możliwości silnika gwiazdowego widziałem kiedyś foty motocykla zbudowanego na takim silniku bo ciężko tutaj mówić o silniku "w" motocyklu A tutaj samochód z silnikiem RR Merlin - długa maska w Monachium w muzeum BMW też są powystawiane silniki gwiazdowe i chyba jeden czy dwa przepływowe, z czasów, kiedy BMW robiło to, od czego ma nazwę Edytowane 25 Stycznia 2019 przez trollu 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
irekm 1050 #23619 Napisano 25 Stycznia 2019 o ile dobrze widzę to już podwójna gwiazda czyli kres możliwości silnika gwiazdowego widziałem kiedyś foty motocykla zbudowanego na takim silniku bo ciężko tutaj mówić o silniku "w" motocyklu A tutaj samochód z silnikiem RR Merlin - długa maska w Monachium w muzeum BMW też są powystawiane silniki gwiazdowe i chyba jeden czy dwa przepływowe, z czasów, kiedy BMW robiło to, od czego ma nazwę Do kresu możliwości gwiazdy duuuzo temu silnikowi brakuje Sent from my SM-G950W using Tapatalk 0 Beware the fury of a patient man. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vandit 1078 #23620 Napisano 25 Stycznia 2019 Ja skromnie dzisiaj V8 4.4 odsniezalem S8 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
trollu 721 #23621 Napisano 25 Stycznia 2019 poczwórna gwiazda tak czy inaczej V12 z tłokowych okazał się lepszy 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vandit 1078 #23622 Napisano 25 Stycznia 2019 V12 pomijając osiągi to kultura pracy i dzwiek wywala z kapci, czekam na nową m760 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
irekm 1050 #23623 Napisano 25 Stycznia 2019 poczwórna gwiazda tak czy inaczej V12 z tłokowych okazał się lepszy Ani trochę tak nie było 0 Beware the fury of a patient man. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kiniol 2281 #23624 Napisano 25 Stycznia 2019 Ani trochę tak nie byłoA jak było?Ja skromnie dzisiaj V8 4.4 odsniezalem S8 A ja wyjąłem akumulator z V8 5.2, bo zimno 0 Porządek na serwisie o niczym nie świadczy. Często najlepsze usługi świadczone są przez geniuszy w totalnym bałaganie… Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
irekm 1050 #23625 Napisano 25 Stycznia 2019 Gwiazdowy silnik był zdecydowanie "lepszy", jestem pewien że moja definicja lepszy jest inny niż kolegi, dam sobie głowę uciąć że chodziło koledze o Vmax. niż V12.Także ktoś musi sobie określić co dla niego jest "lepszy", i jak chce to sobie poszukać co i dlaczego 0 Beware the fury of a patient man. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach