Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
Gość

Pogadajmy o samochodach :-)

Rekomendowane odpowiedzi

22 minuty temu, StaryWilk napisał(-a):

 

Planujesz cos poprawić w audio, skoro w Bentleyu B&O odstawili taką kaszanę, to się domyślam co musi być w audi ... 🤨😉

 

 

Tak to jest w VW (Bentley) z audio Samsunga (B&O). Reszta to tylko wspomnienie po markach, które coś kiedyś znaczyły.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, Tommaso napisał(-a):

Wyłączyłem tą funkcję natychmiast po zakupie, bo spowalniał mnie na łukach do prędkości typowych raczej dla ciągników, a nie dla samochodów...

w Audi , czy w BMW ? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, StaryWilk napisał(-a):

 

Planujesz cos poprawić w audio, skoro w Bentleyu B&O odstawili taką kaszanę, to się domyślam co musi być w audi ... 🤨😉

 

 

narazie nie , bardzo dobrze gra w A6. B&O robi systemy dla różnych marek np Lambo Urus który też nie najlepiej brzmi , podobno w Audi A6 I A8 jest najlepsze brzmienie od B&O  

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przejechane pierwsze 10k km. W tym czasie dolałem 1l oleju. 2/3 to autostrady, reszta zakorkowane miasta. Średnia spalania 8,1l/100km, a średnia prędkość 61km//h. Ten Q5 posiada więcej wad jak zalet, ale d*pę wozi. 🙃

20240906_191035.jpg


To jest moje zdanie i ja je całkowicie popieram.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Litr oleju na 10 kkm? To norma u Audi, czy tylko ten silnik tak ma?

Ja w Volvo i Mercedesie nie dolewam nic między przeglądami (ok.13-15 kkm).


I'm not myself, but not dead and not for sale...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
7 minut temu, lukebor napisał(-a):

Litr oleju na 10 kkm? To norma u Audi, czy tylko ten silnik tak ma?

Ja w Volvo i Mercedesie nie dolewam nic między przeglądami (ok.13-15 kkm).

Znajomy dolewał połówkę na 1000 w 2 litrowym dieslu. Ja w Audi z V6 około litra na 4kkm.

Ale znajomy, który kupił zmienił olej o innych parametrach, nie tych rekomendowanych i był spokój.

W Volvo nie mam strat, w BMW też spokój a 7kkm juz nakręcone.

W Volvo w zasadzie to raz mi pokazało, że "wyprodukował" ;) Co jest pewną normą gdy poruszamy się dieslem z DPF na krótkich dystansach w mieście.

Edytowane przez Autor1984

"Człowiek tyle jest wart, ile warte są sprawy, którymi się zajmuje." Marek Aureliusz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Znajomy dolewał połówkę na 1000 w 2 litrowym dieslu. Ja w Audi z V6 około litra na 4kkm.
Ale znajomy, który kupił zmienił olej o innych parametrach, nie tych rekomendowanych i był spokój.
W Volvo nie mam strat, w BMW też spokój a 7kkm juz nakręcone.
W Volvo w zasadzie to raz mi pokazało, że "wyprodukował" Co jest pewną normą gdy poruszamy się dieslem z DPF na krótkich dystansach w mieście.

Jednym słowem olejożerne te Audi ;-)

I'm not myself, but not dead and not for sale...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja w tym temacie jeszcze się nie wypowiem bo za mało najechałem, ale olejozerna to była moja honda Civic ix z 2012 bo brała ok 1l/1000 w tym roczniku wymienili pierscienie na tłokach na bardziej 'eko' i puszczały na potęgę olej do komory spalania

Wysłane z mojego SM-S921B przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
11 minut temu, lukebor napisał(-a):


Jednym słowem olejożerne te Audi 😉

Nie koniecznie.

Czasem jest to spasowanie elementów silnika, czasem tolerancja na tłokach i cylindrach, a czasem "odpowiednio" dobrany olej rekomendowany przez producenta 😆 I zapewne często wady konstrukcyjne.

Np w mustangu było podobno pasowanie na tyle "luźne" więc żarł mi oleju na potęgę, co ma uzasadnienie, bo podczas upalania następuje duża rozszerzalność cieplna.

A rekomendowali jak poniżej. Więc dolewka 1 litra co 2 - 3kkm przy normalnej codziennej jeździe. Nie pamiętam dokładnie.

20210611_210002.jpg

Edytowane przez Autor1984

"Człowiek tyle jest wart, ile warte są sprawy, którymi się zajmuje." Marek Aureliusz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, lukebor napisał(-a):

Litr oleju na 10 kkm? To norma u Audi, czy tylko ten silnik tak ma?

Ja w Volvo i Mercedesie nie dolewam nic między przeglądami (ok.13-15 kkm).

Nowy silnik musiał się ułożyć. W Tiguanie miałem podobnie. Po "dotarciu" wytrzymywał do przeglądu bez dolewek. Przejechałem nim jakieś 150k km. 


To jest moje zdanie i ja je całkowicie popieram.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nowy silnik musiał się ułożyć. W Tiguanie miałem podobnie. Po "dotarciu" wytrzymywał do przeglądu bez dolewek. Przejechałem nim jakieś 150k km. 

I tego Ci życzę!

I'm not myself, but not dead and not for sale...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Żonobus kupiony

…jedno z bani

 

 

IMG_4703.jpeg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie ten sam silnik co u Mariusza i oleju nie bierze. Obecnie 28 tys. km. Pierwsza zmiana po 2,5 tys. km na Millersa, druga po 15 tys. km i teraz będzie kolejna. Wcześniej miałem dwa audi i dwa vw. Zawsze olej zmieniałem w podobny sposób. Nigdy nie miałem problemu z ubytkami pomiędzy wymianami.


IWC

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja dzis pierwszy raz jezdzilem z aktywnym tempomatem i jyz rozumiem skąd zachwyty, świetna sprawa
Ale ladowarka indukcyjna to nieporozumienie, na telefonie moznaby sadzone zrobic

Wysłane z mojego SM-S921B przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Fajna rzecz , w połączeniu z asystentem pasa ruchu , już od kilku tygodni uczę się go , bo nigdy nie miałem tego systemu wcześniej , i mogę podzielić się kilkoma uwagami :

- warto monitorować na VC , czy auto widzi pojazd przed nim - zielony pojazd na radarze - , bo nie rzadko są sytuacje np. pojazd przede mną zmienia pas, i radar nie od razu widzi kolejny pojazd przed nim . lub  włączający się do ruch pojazd z podporządkowanej , co skutkuje się prawie awaryjnym , nieprzyjemnym hamowaniem 

- lepiej nie korzystać z asystenta pasa ruchu w mieście , czy podczas stania w korku , bo wtedy auto jest utrzymane w środku jezdni , co utrudnia przejazd motocyklistów i rowerzystów , raczej widzę go tylko na trasie.

- domyślnie ,odległość od innego pojazdu jest ustawiona na 3 kreski , warto od razu zmniejszać na jedną , i tak jest całkiem bezpieczna odległość .

- i najważniejsza rzecz , podczas korzystania z adaptacyjnego tempomatu - zwłaszcza na drogach krajowych ,gminnych, czy w mieście , uważać na pieszych stojących przy pasach , bo system ich nie widzi , i przez delikatnie uśpioną koncentrację można ich nie zauważać , bardzo głupia sytuacja 😳 

ja teraz uczę się systemu asystent parkowania plus 😉

17 godzin temu, pawel007 napisał(-a):

Żonobus kupiony

…jedno z bani

 

 

IMG_4703.jpeg

Szerokości ! , wygląda jak Maserati z przodu 😉

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na autostradzie mam ustawioną odległość do poprzedzającego mnie auta na 3 kreski. 


To jest moje zdanie i ja je całkowicie popieram.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
31 minut temu, Krakus1 napisał(-a):

Szerokości ! , wygląda jak Maserati z przodu 😉

Jak połączenie Levante i Focusa :)


"Człowiek tyle jest wart, ile warte są sprawy, którymi się zajmuje." Marek Aureliusz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
50 minut temu, Krakus1 napisał(-a):

 

Szerokości ! , wygląda jak Maserati z przodu 😉

Honda, honda- lepiej jezdzi niz wygląda 😉

Miasto 90%- lepszych nie bylo wg. mnie w tej kasie.

Nawet tylne kanapy ma podgrzewane- dzieciom przypasuje.

A wyglad? Mamlo jest budzetowych samochodow nie przypominajacych „czegoś”🤷‍♂️

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 7.09.2024 o 11:37, mario1971 napisał(-a):

Nowy silnik musiał się ułożyć. W Tiguanie miałem podobnie. Po "dotarciu" wytrzymywał do przeglądu bez dolewek. Przejechałem nim jakieś 150k km. 

U mnie się niestety nie ułożył. Pół litra na ok 4 tys. km 😕

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem FIATa Stilo który od nowości żarł olej. Nic mu więcej nie dolegało, jeździł ładnie, nie dymił, nie załatwił katalizatora, mechanik mówił, że 1.4 tak ma i one wszystkie "biorą" mniej lub więcej. 

Auto przejeździlo kilkanaście lat i poszło na sprzedaż. 

Fakt 0,5l na kilka tysięcy wkurza, ale niekoniecznie musi świadczyć o poważnej awarii... 


Miłego dnia!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.