Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
Gość

Pogadajmy o samochodach :-)

Rekomendowane odpowiedzi

4 minuty temu, Keniutek napisał(-a):

XC60 Ultra.

Ja planuję CORE. Wszystko jasne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tylko co ma wersja wyposażenia do ceny napędu?  Nieładna zagrywka...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dodam tylko, że ES300H w wersji BE jest dość ubogi. Celowałbym w Prestige. Z zasadniczych różnic jak dla mnie:

1. Reflektory matrycowe w PR vs soczewki w BE. Podobno ludzie narzekają na nie że słabo świecą. Ważny jest jednak punkt odniesienia. W moim światła adaptacyjne działają fantastycznie.

2. Regulowana długość siedziska w PR.

3. Lepsze materiały i wentylowane fotele.

4. Pamięć ustawień foteli w PR.

I pomniejsze:

1. Klapa bagażnika otwierana / zamykana nogą w PR.

2. Drewniane wstawki w PR.

3. Roleta w tylnym oknie w PR.

4. I jeszcze parę innych duperelek, niewartych wzmianki.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
14 minut temu, facecik napisał(-a):

Dodam tylko, że ES300H w wersji BE jest dość ubogi. Celowałbym w Prestige. Z zasadniczych różnic jak dla mnie:

1. Reflektory matrycowe w PR vs soczewki w BE. Podobno ludzie narzekają na nie że słabo świecą. Ważny jest jednak punkt odniesienia. W moim światła adaptacyjne działają fantastycznie.

2. Regulowana długość siedziska w PR.

3. Lepsze materiały i wentylowane fotele.

4. Pamięć ustawień foteli w PR.

I pomniejsze:

1. Klapa bagażnika otwierana / zamykana nogą w PR.

2. Drewniane wstawki w PR.

3. Roleta w tylnym oknie w PR.

4. I jeszcze parę innych duperelek, niewartych wzmianki.

 

Niestety przy ewentualnym wyborze, w moim budżecie mieści się tylko edycja Biznes. Może z 4 kołami zimowymi extra i płatnym kolorem. Poza tym pocieszam się, że choć to teraz najtańsza wersja, to i tak była niższa (Elegance). ;) Wentylowane fotele wypróbowałem i miałem dziwne odczucia, jakbym siedział na czymś mokrym. Zdecydowanie nie na mój tyłek. Jestem przyzwyczajony do niższych standardów i w Biznes mi niczego nie brakuje. No może oryginalnej skóry, ale przecież nie jest to warte dopłaty do wyższej wersji. W Kii też mam zwykłe LED-y i choć czasami ich zasięg wydaje się słaby, to i tak jest OK. Rzadko jeżdżę po zmroku. 

19 minut temu, Keniutek napisał(-a):

Tylko co ma wersja wyposażenia do ceny napędu?  Nieładna zagrywka...

Podejrzewam, że wiąże się to jakoś z innymi rzeczami w pakiecie. W PLUS dopłata jest 25k a w CORE tylko 10k. Mnie się to podoba. ;) W wersji CORE grzechem jest wzięcie T6 zamiast T8. 

Dopytaj w salonie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

^ no właśnie nie zmienia się nic oprócz silnika, dziwna sprawa.

Edytowane przez Keniutek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
33 minuty temu, Keniutek napisał(-a):

^ no właśnie nie zmienia się nic oprócz silnika, dziwna sprawa.

Pozostaje Ci potraktować jako rodzaj akcyzy albo podatku od luksusu. ;) 

A tak poważnie masz podstawy do negocjacji.

A może weź jako podstawę CORE i dodaj, co się da i porównaj z wyższą wersją? Chyba że chodzi Ci o najlepsze głośniki, to tu tylko Harman Kardon.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z HK spokojnie da się żyć, to bardzo przyzwoity system. Mam wrażenie, że między B&W a HK jest mniejsza różnica, niż między HK a podstawą. Ale ze mnie żaden przesadny audiofil.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
1 godzinę temu, Paulus57 napisał(-a):

Niestety przy ewentualnym wyborze, w moim budżecie mieści się tylko edycja Biznes. Może z 4 kołami zimowymi extra i płatnym kolorem. Poza tym pocieszam się, że choć to teraz najtańsza wersja, to i tak była niższa (Elegance). ;) Wentylowane fotele wypróbowałem i miałem dziwne odczucia, jakbym siedział na czymś mokrym. Zdecydowanie nie na mój tyłek. Jestem przyzwyczajony do niższych standardów i w Biznes mi niczego nie brakuje. No może oryginalnej skóry, ale przecież nie jest to warte dopłaty do wyższej wersji.

 

 

Czy rozwazasz auto ze stocku, czy do zamówienia? Kolega jak był ostatnio w salonie we Wrocławiu (z 2 tygi temu) to powiedzieli mu, że zamówień juz nie przyjmują na schodzący model do produkcji, a stok na najtansze biznes za 200 z hakiem juz sie wyczerpał w całej Polsce. Czy go zbałamucili? 

 

Edytowane przez StaryWilk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
6 minut temu, StaryWilk napisał(-a):

 

Czy rozwazasz auto ze stocku, czy do zamówienia? Kolega jak był ostatnio w salonie we Wrocławiu (z 2 tygi temu) to powiedzieli mu, że zamówień juz nie przyjmują na schodzący model do produkcji, a stok na najtansze biznes za 200 z hakiem juz sie wyczerpał w całej Polsce. Czy go zbałamucili? 

 

W salonie rozmawiałem 2 tygodnie temu. Być może już nieaktualne, więc pozostanie łatwiejszy wybór. ES był dla mnie jednym z wyborów. Sytuacja dotyczy Łodzi. Dwa tygodnie temu było aktualne.

34 minuty temu, Keniutek napisał(-a):

Z HK spokojnie da się żyć, to bardzo przyzwoity system. Mam wrażenie, że między B&W a HK jest mniejsza różnica, niż między HK a podstawą. Ale ze mnie żaden przesadny audiofil.

No zrób sobie "full wypas" na CORE i porównaj z tym co brałbyś na ULTRA. Najlepiej z Chatem GPT. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
Godzinę temu, Keniutek napisał(-a):

Z HK spokojnie da się żyć, to bardzo przyzwoity system. Mam wrażenie, że między B&W a HK jest mniejsza różnica, niż między HK a podstawą. Ale ze mnie żaden przesadny audiofil.

Nie myśl, że się czepiam. Ale nie masz racji. B&W - to system na prawdę o wysokiej jakości. Pertyn od tym kiedyś ględził - a jakieś tam rozeznanie chłop ma.

Różnica pomiędzy bazowym systemem, a H&K oraz B&W - to przepaść. Również mocowa na korzyść tego ostatniego. Kilkukrotnie jeździłem dłuższy czas dzięki uprzejmności Volvo z Bowersem i później wsiadając do swojego miałem wrażenie, że gra tak jak 10 głośnikowy standard stosowany w Volvo. Mi oczywiście jakoś to nie przeszkadza, ale jak ktoś jest audiofilem, poszukującym potężnej głębi i czystości brzmienia to różnica między B&W, a H&K jest znacznie wyższa, aniżeli H&K, a standardem. Nie pamiętam, ale jak wyżej wspomniałem różnica mocy to pewnie z 1000W.

Natomiast jest jedna rzecz, która nie pasuje mi do specyfikacji wnętrza, którą wybrałem. B&W wygląda znacznie gorzej przez te "aluminiaki", aniżeli H&K, który wpasował się świetnie w kardamonowe wnętrze :D 

Więc moim skromnym zdaniem - wygląd osłon głośników powinnien być "sparowany" z wnętrzem pojazdu, czyli powinno się mieć wpływ na indywidualizację koloru. 

Edytowane przez Autor1984

"Człowiek tyle jest wart, ile warte są sprawy, którymi się zajmuje." Marek Aureliusz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i wszystko jasne, widzimisię producenta. Jak nazwałeś, "podatek od luksusu". Brzydkie podejście... plus rabat chcieli dać 18.7% od ceny z konfiguratora.

 

10 minut temu, Autor1984 napisał(-a):

Nie myśl, że się czepiam. Ale nie masz racji. B&W - to system na prawdę o wysokiej jakości. Pertyn od tym kiedyś ględził - a jakieś tam rozeznanie chłop ma.

Różnica pomiędzy bazowym systemem, a H&K oraz B&W - to przepaść. Również mocowa na korzyść tego ostatniego. Kilkukrotnie jeździłem dłuższy czas dzięki uprzejmności Volvo z Bowersem i później wsiadając do swojego miałem wrażenie, że gra tak jak 10 głośnikowy standard stosowany w Volvo. Mi oczywiście jakoś to nie przeszkadza, ale jak ktoś jest audiofilem, poszukującym potężnej głębi i czystości brzmienia to różnica między B&W, a H&K jest znacznie wyższa, aniżeli H&K, a standardem. Nie pamiętam, ale jak wyżej wspomniałem różnica mocy to pewnie z 1000W.

Natomiast jest jedna rzecz, która nie pasuje mi do specyfikacji wnętrza, którą wybrałem. B&W wygląda znacznie gorzej przez te "aluminiaki", aniżeli H&K, który wpasował się świetnie w kardamonowe wnętrze :D 

Więc moim skromnym zdaniem - wygląd osłon głośników powinnien być "sparowany" z wnętrzem pojazdu, czyli powinno się mieć wpływ na indywidualizację koloru. 

Ale ja mam B&W (w xc90), mam też HK i podstawę w xc60 swoim i żony. Widać słoń nadepnął mi na ucho. Plus muzyka ze streamingu to tyłka i tak nie urwie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
19 minut temu, Autor1984 napisał(-a):

Nie myśl, że się czepiam. Ale nie masz racji. B&W - to system na prawdę o wysokiej jakości. Pertyn od tym kiedyś ględził - a jakieś tam rozeznanie chłop ma.

Różnica pomiędzy bazowym systemem, a H&K oraz B&W - to przepaść. Również mocowa na korzyść tego ostatniego. Kilkukrotnie jeździłem dłuższy czas dzięki uprzejmności Volvo z Bowersem i później wsiadając do swojego miałem wrażenie, że gra tak jak 10 głośnikowy standard stosowany w Volvo. Mi oczywiście jakoś to nie przeszkadza, ale jak ktoś jest audiofilem, poszukującym potężnej głębi i czystości brzmienia to różnica między B&W, a H&K jest znacznie wyższa, aniżeli H&K, a standardem. Nie pamiętam, ale jak wyżej wspomniałem różnica mocy to pewnie z 1000W.

Natomiast jest jedna rzecz, która nie pasuje mi do specyfikacji wnętrza, którą wybrałem. B&W wygląda znacznie gorzej przez te "aluminiaki", aniżeli H&K, który wpasował się świetnie w kardamonowe wnętrze :D 

Więc moim skromnym zdaniem - wygląd osłon głośników powinnien być "sparowany" z wnętrzem pojazdu, czyli powinno się mieć wpływ na indywidualizację koloru. 

Niestety w wersji CORE nie ma drewienek, tylko aluminium i wizualnie pasowałby B&W, ale dobrać się nie da. Poza tym dodatkową dychę z ogonkiem wydałbym na inne wyposażenie, bo podobnie jak @Keniutek mam średnią wrażliwość słuchową. :) 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
13 minut temu, Keniutek napisał(-a):

 

Ale ja mam B&W (w xc90), mam też HK i podstawę w xc60 swoim i żony. Widać słoń nadepnął mi na ucho. Plus muzyka ze streamingu to tyłka i tak nie urwie.

Czas na laryngologa ;) 

Mnie w H&K do szczęścia wystarczył subwoofer. Lubię jednak przy muzyce klubowej słyszeć bass i dobrze "wykrojone" wyższe dźwięki. Ale po doznaniach z Bowersem to przepaść. Sprawdziłem, abym nie był gołosłowny:

Standard - 220W

H&K - 600W

B&W - 1410W.


"Człowiek tyle jest wart, ile warte są sprawy, którymi się zajmuje." Marek Aureliusz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
6 minut temu, Autor1984 napisał(-a):

Czas na laryngologa ;) 

Mnie w H&K do szczęścia wystarczył subwoofer. Lubię jednak przy muzyce klubowej słyszeć bass i dobrze "wykrojone" wyższe dźwięki. Ale po doznaniach z Bowersem to przepaść. Sprawdziłem, abym nie był gołosłowny:

Standard - 220W

H&K - 600W

B&W - 1410W.

Łukasz, zamiana z HK na B&W wymagałaby rezygnacji z T8 na rzecz B5. Nie pytam Cię o wybór, bo znam Twój stosunek do PHEV-a, więc mógłbyś mi źle doradzić. ;) 

Po zniknięciu(?) ES-a z oferty Lexusa, prawdopodobnie będzie to jednak XC 60 T8 z HK. A za 4-5 lat może Genesis G80, jak Hyundai wreszcie zrozumie swój błąd. :) 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, Paulus57 napisał(-a):

Łukasz, zamiana z HK na B&W wymagałaby rezygnacji z T8 na rzecz B5. Nie pytam Cię o wybór, bo znam Twój stosunek do PHEV-a, więc mógłbyś mi źle doradzić. ;) 

Po zniknięciu(?) ES-a z oferty Lexusa, prawdopodobnie będzie to jednak XC 60 T8 z HK. A za 4-5 lat może Genesis G80, jak Hyundai wreszcie zrozumie swój błąd. :) 

Paweł ja nie namawiam, absolutnie nie. Tylko toczę batalię na forum zegarkowym o wyższości B&W nad H&K w zestawieniu z bazą :) 

Można nawet speców z działu sprzedaży podpytać, o to czy @Keniutekpowinien udać się na badanie audiometryczne. Oczywiście szanowny Kolego, to jako forma żartu. Można też uprościć sobie życie i poszukać na forach, YT, ewentualnie zapytać chata gpt, bo stał się ostatnio modny ;) 


"Człowiek tyle jest wart, ile warte są sprawy, którymi się zajmuje." Marek Aureliusz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Potwierdź sobie dostępność ES-a na własną rękę i w swojej lokalizacji oczywiście 🙂

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

uff,  udało się przed weekendem, i A6 został odebrane z serwisu, podobno jakieś sterownik bla bla.. , natomiast co mnie dziwiło, że przegląd po 30tys km nie przewiduje wymiany filtra kabinowego! , musiałem prosić żeby dodatkowo został wymieniony za dodatkową opłatę 🤨

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, StaryWilk napisał(-a):

Potwierdź sobie dostępność ES-a na własną rękę i w swojej lokalizacji oczywiście 🙂

Dopytam ewentualnie po drugiej jeździe T8. Jak najdą mnie wątpliwości co do wyboru, to popytam w Lexusie. Nie chcę im zawracać głowy, gdy aktualny nr 1 wśród kandydatów nie będzie jednoznacznie oceniony. Jak się sprawdzi T8, to zamawiam. Już nawet wybrałem kolor. Wnętrze budżetowo. 

 

 

XC60-1.jpg

 

xc60-10.jpg

 

xc60-9.jpg

 

Ładnie doświetlony wygląda tak jak w tym modelu.

 

Mulberry-Red-Volvo-EX90-front.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
24 minuty temu, Krakus1 napisał(-a):

uff,  udało się przed weekendem, i A6 został odebrane z serwisu, podobno jakieś sterownik bla bla.. , natomiast co mnie dziwiło, że przegląd po 30tys km nie przewiduje wymiany filtra kabinowego! , musiałem prosić żeby dodatkowo został wymieniony za dodatkową opłatę 🤨

Filtr kabinowy wymienia się samemu minimum raz w roku, a najlepiej co pół roku. Kup dobry węglowy i wymień sobie sam. Proste i tanie. Ufff, trochę to Twoje audi chwilą oddechu od epopei z XC60😀.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na mnie wrażenie zrobił "zielony". Nie tak fajny jak khaki z Lexusa ale i tak pozytywnie zaskoczył. Ten "czerwony" ze

zdjęcia, wygląda znacznie lepiej niż w katalogu.

Nie mogę za to znaleźć w Volvo, opcji pomarańczowej skóry... może już nie da się domówić do XC60 :(

Nie da się także zamówić 3 strafowej klimy 🙄

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
17 minut temu, XoneX napisał(-a):

Różowy?

Mulberry red, czyli morwowa czerwień. Męskie oko może to widzieć jako róż. ;) 

5 minut temu, Keniutek napisał(-a):

Na mnie wrażenie zrobił "zielony". Nie tak fajny jak khaki z Lexusa ale i tak pozytywnie zaskoczył. Ten "czerwony" ze

zdjęcia, wygląda znacznie lepiej niż w katalogu.

Nie mogę za to znaleźć w Volvo, opcji pomarańczowej skóry... może już nie da się domówić do XC60 :(

Nie da się także zamówić 3 strafowej klimy 🙄

Ładnie oddane kolory to są tylko w katalogu Lexusa. Skóry (sztuczne) są tylko czarna i jasna. Ta druga wg mnie beż, choć w opisie zieleń. Tego w życiu bym tak nie określił. Nappa jest szara i czarna. W Santa Fe jest jasno-brązowy kolor, podobnie dostępny jest też w ES-ie. No, ale Volvo sobie odpuściło... 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Siedzę przy Czeskiej granicy i wpadają mi ich reklamy.

 

Lexus ES 300 h, wersja Takumi Edtion - 1 099 000 CZK

 

Po średnim NBP to będzie jakieś 190 000 PLN.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
7 godzin temu, Keniutek napisał(-a):

Z HK spokojnie da się żyć, to bardzo przyzwoity system. Mam wrażenie, że między B&W a HK jest mniejsza różnica, niż między HK a podstawą. Ale ze mnie żaden przesadny audiofil.

 

Dziś sprawdziłem, tak w Alfie jest HK. 

Jest dobry. Też nie jestem audiofikem, ale mam jakieś tam pojęcie, bo kiedyś jarałem się hi-fi, porównywaniem brzmienia kolumn w różnych zestawach, z różnymi wzmacniaczami itd. 

Nigdy nie miałem kasy na hi-end, ale koniec końców i tak uważam, że przyzwoite hi-fi wystarczy, żeby naprawdę cieszyć się muzyką.

 

Tak jak w domu, w aucie system musi być dobry. Nie "audiofilski". Dobry. W miarę neutralny, "muzykalny", mieć "pełne" i raczej ciepłe brzmienie i przede wszystkim ma nie męczyć. 

 

System HK w Alfie jest naprawdę dobry. W zasadzue nie ma żadnej wady, do której mógłbym się przyczepić. 


Miłego dnia!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, Paulus57 napisał(-a):

Dopytam ewentualnie po drugiej jeździe T8. Jak najdą mnie wątpliwości co do wyboru, to popytam w Lexusie. Nie chcę im zawracać głowy, gdy aktualny nr 1 wśród kandydatów nie będzie jednoznacznie oceniony. Jak się sprawdzi T8, to zamawiam. Już nawet wybrałem kolor. Wnętrze budżetowo. 

 

 

XC60-1.jpg

 

xc60-10.jpg

 

xc60-9.jpg

 

Ładnie doświetlony wygląda tak jak w tym modelu.

 

Mulberry-Red-Volvo-EX90-front.jpg

Ten kolor na żywo wygląda obłędnie. Nawet sprzedawca strzelił mulberry red, po moim stwierdzeniu, że mam już kolor upatrzony. 


"Człowiek tyle jest wart, ile warte są sprawy, którymi się zajmuje." Marek Aureliusz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.