Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
Gość

Pogadajmy o samochodach :-)

Rekomendowane odpowiedzi

dziwi mnie, że aso nie chce robić na gwarancji, pewnie ma za to płacone od producenta. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ASO wysłało zapytanie do BMW, które odpowiedziało, że to jest stan  zgodny z ich standardami, tak w skrócie.


JACEK

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gdybym miał gdzie to trzymać, to bym kupił, ech
12155d33284c79ea192ec873fc187f4a.jpg
681b0e81687a28e5acb872f64f7991cb.jpg


..."Wszys­tko jest możli­we. Niemożli­we po pros­tu wy­maga więcej cza­su"... Dan Brown

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, jacus napisał(-a):

ASO wysłało zapytanie do BMW, które odpowiedziało, że to jest stan  zgodny z ich standardami, tak w skrócie.

A płaci się cebuliony za tą jakość 😁😁😁

49 minut temu, tommly napisał(-a):

Gdybym miał gdzie to trzymać, to bym kupił, ech emoji7.png
12155d33284c79ea192ec873fc187f4a.jpg
681b0e81687a28e5acb872f64f7991cb.jpg

Gaz bym tylko wywalił 😁😁😁

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, jacus napisał(-a):

 

sierpień 2025r, nalot praktycznie żaden,

też uważam, że masakra zwłaszcza podejście do klienta, bo wpadki mogą się zdarzyć ale zawsze można wyjść z twarzą

🤦‍♂️

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, Remy napisał(-a):

Ciekawe co Niemieckie ASO by odpowiedziało...

 

 

Wydech jest poza gwarancją

Wyjątkiem jest katalizator i sondy ale bez uszkodzeń mechanicznych

 

tapatalked

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ASO wysłało zapytanie do BMW, które odpowiedziało, że to jest stan  zgodny z ich standardami, tak w skrócie.
No i dlatego, że mają takie standardy to zaczynają ich wygryzać chińczyki. Oby tak dalej, to nie skończy
 
 
Wydech jest poza gwarancją
Wyjątkiem jest katalizator i sondy ale bez uszkodzeń mechanicznych
 
tapatalked
A nie ma przypadkiem 6 miesięcy? Czy coś w tym stylu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 minut temu, mandaryn44 napisał(-a):

A nie ma przypadkiem 6 miesięcy? Czy coś w tym stylu.

 

 

Tak czasem piszą na niemieckim motor-talku ale mam x5 od dealera z Bocholt i wydech był wycięty z gwarancji

Wiem że może dać umowę serwisową bez wyłączeń jako gest handlowy na rok ale ja wybrałem fabryczne 2 lata

W końcówce drugiego roku wymienili mi skrzynie i napędy 37tys € bez zbędnego pieprzenia

 

tapatalked

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, tommly napisał(-a):

Gdybym miał gdzie to trzymać, to bym kupił, ech emoji7.png
12155d33284c79ea192ec873fc187f4a.jpg
681b0e81687a28e5acb872f64f7991cb.jpg

Najlepszą opcją jest 500 ;) 

Ogólnie 600 - to poszukiwany klasyk ze względu na V12, ale podobno kosztowny w naprawie + drogi osprzęt. 

W140 - to marzenie, które muszę prędzej czy później spełnić. Kolega Michał @Lynx27ma piękną loszkę.

Wersja Grand Edition 

 

Edytowane przez Autor1984

"Człowiek tyle jest wart, ile warte są sprawy, którymi się zajmuje." Marek Aureliusz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, Czujnik napisał(-a):

 

 

Tak czasem piszą na niemieckim motor-talku ale mam x5 od dealera z Bocholt i wydech był wycięty z gwarancji

Wiem że może dać umowę serwisową bez wyłączeń jako gest handlowy na rok ale ja wybrałem fabryczne 2 lata

W końcówce drugiego roku wymienili mi skrzynie i napędy 37tys € bez zbędnego pieprzenia

 

tapatalked

Po niespełna 2 latach padła Ci skrzynia i napęd? 
Myślałem, że moje byłe XC90 to był szczyt szmelcu, ale widzę, że się myliłem 😁

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
11 godzin temu, Osiem napisał(-a):

Po niespełna 2 latach padła Ci skrzynia i napęd? 

 

 

Tak, przy przebiegu 70tys km

Jakieś zawory w sterowniku nie otwierały się prawidłowo, zmniejszone smarowanie, wyższa temp. itd

Plus uszkodzenie mech. różnicowego przez niewłaściwe zmiany biegów

Niezauważalne w normalnej jeździe i po prostu któregoś dnia zesrała się  ;) 

Nie takie historie wyskakują w tych klocach  ;) 

 

tapatalked

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
55 minut temu, Czujnik napisał(-a):

 

 

Tak, przy przebiegu 70tys km

Jakieś zawory w sterowniku nie otwierały się prawidłowo, zmniejszone smarowanie, wyższa temp. itd

Plus uszkodzenie mech. różnicowego przez niewłaściwe zmiany biegów

Niezauważalne w normalnej jeździe i po prostu któregoś dnia zesrała się  ;) 

Nie takie historie wyskakują w tych klocach  ;) 

 

tapatalked

Jak to czyta ktoś, kto ma ochotę na takie auto po gwarancji, to może się spocić 😁

I tak dobrze, że dojechała do 70 kkm. Moje XC90 to przy takim przebiegu by chyba wybuchło. Przy 45 kkm miałem już pół auta wymienione 😁

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam od kilkunastu lat ziomka-sąsiada, który pracuje dla niemieckiego automotive (głównie BMW i MB). Rzadko się widujemy, bo jeździ po Europie i gdzieś tam jeszcze.

 

Ucięliśmy sobie pogawędkę na chodniku dwa dni temu, również o motoryzacji. Sprzedał mi kilka plotek z branży oraz swojego garażu. Odnośnie problemów forumowicza z BMW, to tenże kolega ma (właściwie miał do niedawna) dwa pojazdy: 7er 750Li oraz X50d M. Pierwszy sprzedał po tym, jak dwa razy totalnie się rozkraczył na autostradzie - jakiś fakap silnika. Drugi właśnie sprzedaje, bo jest głównie w serwisie. Ogromne problemy z układem hamulcowym oraz zawieszeniem. Ma przedłużoną gwarancję i uznają mu te wady, ale ma dość. Planuje kupić "jakieś japońskie małe gówno".

 

Co do MB to odradza kupowanie czegokolwiek poza E i S. Szczególnie wypusty węgierskie, które ponoć po cichu, ale bardzo sprawnie zamieniają się w chińskie bebechy opatrzone gwiazdą. Ciekawy ten niemiecki plan na walkę z chińszczyzną 🤔

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
47 minut temu, Valygaar napisał(-a):

Mam od kilkunastu lat ziomka-sąsiada, który pracuje dla niemieckiego automotive (głównie BMW i MB). Rzadko się widujemy, bo jeździ po Europie i gdzieś tam jeszcze.

 

Ucięliśmy sobie pogawędkę na chodniku dwa dni temu, również o motoryzacji. Sprzedał mi kilka plotek z branży oraz swojego garażu. Odnośnie problemów forumowicza z BMW, to tenże kolega ma (właściwie miał do niedawna) dwa pojazdy: 7er 750Li oraz X50d M. Pierwszy sprzedał po tym, jak dwa razy totalnie się rozkraczył na autostradzie - jakiś fakap silnika. Drugi właśnie sprzedaje, bo jest głównie w serwisie. Ogromne problemy z układem hamulcowym oraz zawieszeniem. Ma przedłużoną gwarancję i uznają mu te wady, ale ma dość. Planuje kupić "jakieś japońskie małe gówno".

 

Co do MB to odradza kupowanie czegokolwiek poza E i S. Szczególnie wypusty węgierskie, które ponoć po cichu, ale bardzo sprawnie zamieniają się w chińskie bebechy opatrzone gwiazdą. Ciekawy ten niemiecki plan na walkę z chińszczyzną 🤔

 

A w ogłoszeniach: sprzedam bezwypadkowe auto, serwisowane wyłącznie w aso, itd. itp. ... 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, Valygaar napisał(-a):

Ogromne problemy z układem hamulcowym oraz zawieszeniem

 

 

Hamulce w x5M to temat rzeka, kto ma ten wie 

No i nie jest tanio oj nie  ;) 

 

tapatalked

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, Valygaar napisał(-a):

Mam od kilkunastu lat ziomka-sąsiada, który pracuje dla niemieckiego automotive (głównie BMW i MB). Rzadko się widujemy, bo jeździ po Europie i gdzieś tam jeszcze.

 

Ucięliśmy sobie pogawędkę na chodniku dwa dni temu, również o motoryzacji. Sprzedał mi kilka plotek z branży oraz swojego garażu. Odnośnie problemów forumowicza z BMW, to tenże kolega ma (właściwie miał do niedawna) dwa pojazdy: 7er 750Li oraz X50d M. Pierwszy sprzedał po tym, jak dwa razy totalnie się rozkraczył na autostradzie - jakiś fakap silnika. Drugi właśnie sprzedaje, bo jest głównie w serwisie. Ogromne problemy z układem hamulcowym oraz zawieszeniem. Ma przedłużoną gwarancję i uznają mu te wady, ale ma dość. Planuje kupić "jakieś japońskie małe gówno".

 

Co do MB to odradza kupowanie czegokolwiek poza E i S. Szczególnie wypusty węgierskie, które ponoć po cichu, ale bardzo sprawnie zamieniają się w chińskie bebechy opatrzone gwiazdą. Ciekawy ten niemiecki plan na walkę z chińszczyzną 🤔

 

Ta 7mka to F01/02?


"Człowiek tyle jest wart, ile warte są sprawy, którymi się zajmuje." Marek Aureliusz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
35 minut temu, Autor1984 napisał(-a):

Ta 7mka to F01/02?

G12

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, Valygaar napisał(-a):

G12

Czyli rozwinięcie N63, który był silnikiem "miną", o którym kiedyś wspominał w nieniejszym temacie Łukasz @trollu 
Sam bym kiedyś na tą minę nadepnął...

Musiał mieć pecha, bo N63R przy regularnym serwisie, podobno wykazywał/uje się niezłą trwałością. Poprawiono smarowanie i chłodzenie.

W przypadku wspomnianego n63 - problemem była sama konstrukcja tj. umieszczenie turbin między głowicami - co powodowało ogromne obciążenie termiczne jednostki, a too w rezultacie skutkowało większym zużyciem i awariami. 


"Człowiek tyle jest wart, ile warte są sprawy, którymi się zajmuje." Marek Aureliusz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, Valygaar napisał(-a):

Co do MB to odradza kupowanie czegokolwiek poza E i S. Szczególnie wypusty węgierskie, które ponoć po cichu, ale bardzo sprawnie zamieniają się w chińskie bebechy opatrzone gwiazdą. Ciekawy ten niemiecki plan na walkę z chińszczyzną

 

No i wszystko pieknie tylko jak dla mnie - dla dwoch osob kupowanie stodoly E jest totalnym bezsensem.

Drozsze przeglady, drozsze przedluzenie gwarancji, drozsze ubezpieczenie itp. - zeby wozic powietrze...

Pomijam kwestie parkowania w mojej dosc ciasnej i zatloczonej miescinie i inne trywialne drobiazgi.

 

Dla mnie segment premium anihiluje sie sam, podcinajac galaz, na ktorej siedzi.

Przy absurdalnych cenach i spadajacej jakosci materialow oraz ogolnej jakosci... coz.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 Lepiej wyrobić sobie opinię na podstawie statystyki niż internetowych wpisów.

https://car-recalls.eu/reliability/reliability-tuv-report-2024-2-3-years/

 

Jeśli chodzi o rosnącą awaryjność, to jest to prawda dla niektórych modeli , dla innych spada. Jak wybieramy auto to chyba dobrze poszukać rzeczywistych danych, wyjdzie że C klasa ma mniej awarii niż E klasa. 
 

Druga sprawa spadająca jakość. I znów , pewnie zależy. Dla mnie przesiadka z F30 do nowej G20 to była poprawa w każdym aspekcie: zawieszenie, wyciszenie kabiny, jakość materiałow (ogolnie, w detalu może bym coś znalazl co wolałem w starej). Do tego silnik b48 to znacznie lepsza konstrukcja niż n20. Wniosek, że auta są co raz lepsze ? Też nie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 godzin temu, Autor1984 napisał(-a):

Czyli rozwinięcie N63, który był silnikiem "miną", o którym kiedyś wspominał w nieniejszym temacie Łukasz @trollu 
Sam bym kiedyś na tą minę nadepnął...

Musiał mieć pecha, bo N63R przy regularnym serwisie, podobno wykazywał/uje się niezłą trwałością. Poprawiono smarowanie i chłodzenie.

W przypadku wspomnianego n63 - problemem była sama konstrukcja tj. umieszczenie turbin między głowicami - co powodowało ogromne obciążenie termiczne jednostki, a too w rezultacie skutkowało większym zużyciem i awariami. 

 

"Hot vee" to koncepcja konstrukcji, a nie problem. Jak każde rozwiązanie ma swoje wady i zalety. Jedni sobie lepiej radzą, inni gorzej z tym rozwiązaniem. Obecnie ta konstrukcja jest / była stosowana m.in. przez Mercedesa 4.0 AMG (M177/M178), VW (Audi/ Porsche/ Bentley) 4.0 wcześniej EA824, obecnie EA825, czy Cadillaca. 

Nie wspominając, że np. Ford (ten USA) miał diesla 6.7 w konstrukcji hot vee, czy jakieś egzotyki typu Mclaren. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cały czas jestem pod wrażeniem spalania. Tu wynik z dzisiejszej trasy. 1200km na jednym tankowaniu robi wrażenie. 

1000084195.jpg


To jest moje zdanie i ja je całkowicie popieram.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
10 godzin temu, Krakus1 napisał(-a):

w końcu się udało 

 

20250924_123110.jpg

Ale o co  chodzi ?  🤔

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, StaryWilk napisał(-a):

 

"Hot vee" to koncepcja konstrukcji, a nie problem. Jak każde rozwiązanie ma swoje wady i zalety. Jedni sobie lepiej radzą, inni gorzej z tym rozwiązaniem. Obecnie ta konstrukcja jest / była stosowana m.in. przez Mercedesa 4.0 AMG (M177/M178), VW (Audi/ Porsche/ Bentley) 4.0 wcześniej EA824, obecnie EA825, czy Cadillaca. 

Nie wspominając, że np. Ford (ten USA) miał diesla 6.7 w konstrukcji hot vee, czy jakieś egzotyki typu Mclaren. 

Naturalnie to koncepcja, którą zastosowalo Ferrari, ale jednym z pierwszych produkowanych seryjnie hotV był właśnie n63. W mysl zasady lepiej uczyć sie na cudzych błędach niż własnych, inni producenci dostrzegając wiele zalet takiej konstrukcji, rowniez zastosowali je w swoich pojazdach. Ale te rowniez były awaryjne, pewnie nie w takim stopniu jak pierwsze wypusty z BMW. A w przełożeniu na to, na co każdy użytkownik samochodów zwraca uwagę, mianowicie trwałość jednostki - w moim przekonaniu bylo mimo wszystko problematyczne.


"Człowiek tyle jest wart, ile warte są sprawy, którymi się zajmuje." Marek Aureliusz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.