Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
News will be here
Gość

Pogadajmy o samochodach :-)

Rekomendowane odpowiedzi

Jesteś fanem filmów i testów:

https://www.youtube.com/watch?v=bKtnczk8Mxk

 

Ciekawy test zrobiony w różnych temperaturach i na suchym i na mokrym.  Tylko że droga hamowania od 80km/h.,   Na suchym przy 8 st Twoja zimówka wyhamuje ponad 4m dalej niż Twoja letnia. (9 min filmu). 

Co ciekawe, nawet w temperaturze 0 stopni, Twoja zimówka zahamuje odrobinę dalej niż Twoja letnia.

Oczywiście im cieplej, tym różnica będzie większa.  Przy 100km/h  i temp +15, która we Wrocławiu zimą jak wiesz zdarza się bardzo często - to spokojnie będzie bliżej 10m różnicy.

 

Więc konkretne pytanie :

Czy  10 stycznia zmienisz opony na letnie, jeśli Jarosław Kret zapowie 15 stopni na plusie, czy świadomie wsiądziesz do auta, które zahamuje 5,6 (a może i 10) metrów dalej ??\

A sam jak napisałeś - liczy się każdy metr !

 

Film ten - nota bene pokazuje, iż jeśli patrzeć tylko przez pryzmat bezpieczeństwa i pewności zachowania na drodze przy zmiennej pogodzie , bez problemu kosztów, czy problemów z wymianą - słuszna wydaje się koncepcja kolegi, który w Polsce zimą jeździ na całorocznych, natomiast w samym lecie - na letnich.  

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, że nie zmienił ani razu, ergo - wg tej jego pokrętnej logiki, najzwyczajniej w świecie lekceważy bezpieczeństwo swoje, swoich dzieci i innych użytkowników dróg. Nie mówiąc o tej biednej dziewczynce ;)

Zresztą sam widzisz, przy pierwszym takim pytaniu (czy żongluje letnimi <---> zimowymi, jak temperatury rosną do 10 - 15*C i powyżej), to ulotnił się jak kamfora, bo tyle właśnie w rzeczywistości są warte te jego dywagacje i mądrości.

 

Ogólnie wiadomo, że wojaczka całoroczne vs sezonowe nie ma jednego wygranego, bo każdy sam powinien wiedzieć, jakie laczki zapewnią bezpieczną jazdę danym pojazdem i w danych warunkach w jakich jeździ.

 

Zresztą z doświadczeń moich i znajomych, czy nawet internetowych czytadeł, wydaje się, że w gruncie rzeczy najważniejsze jest to, aby opona nie była zużyta. Co mi po zimowej w zimie, jeśli jest łysa ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A co w takim przypadku?

 

Rano temp. +10

Parę godzin później, patrz zdjęcie poniżej.

 

Dedykowana zimowa opona ledwo sobie radziła. Te ciemne paski za ciężarówka to najczystszy lód jaki można sobie tylko wyobrazić.

Jakie opony są najlepsze na takie dni? 38026de2b007c6d9f68c6786bcf3e00b.jpg

 

Sent from my SM-G975W using Tapatalk

 

To jest przykład że wczoraj

Edytowane przez irekm

Beware the fury of a patient man.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No ale co z tym +10c rano, oczywiście jak to unas teraz jest pogoda deszczowa


Beware the fury of a patient man.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Irku. Kolega prz1 niedawno wkleił film o amerykańskich i europejskich oponach :) czyli najlepiej- Europejska:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Anomalia pogodowe, ktore moga sie zdarzyc ;)

attachicon.gifgfdytdg.JPG

attachicon.giffsfvsdfs.JPG

Phi, to nic.

Pincher Creek Alberta, temperatura zmieniła się z - 19c do +22C, zapomniałem dodać że w ciągu 1h, slownie jedna godzina

Irku. Kolega prz1 niedawno wkleił film o amerykańskich i europejskich oponach :) czyli najlepiej- Europejska:)

Jeżdżę na zimowych Dunlopach made in Japan

Edytowane przez irekm

Beware the fury of a patient man.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Phi, to nic.

Pincher Creek Alberta, temperatura zmieniła się z - 19c do +22C, zapomniałem dodać że w ciągu 1h, slownie jedna godzina

 

 

na takie coś chyba nikt i nic nie jest przygotowane? Anomalii nie ma co brać pod uwagę - bo to trochę jak bąkiem - przychodzi i nic nie da się z tym zrobić  ;)  a jeśli to częsty przypadek - zimówka. Są tacy, co cały rok jeżdżą na letnich a inni na zimówkach. Jeśli mam wybierać mniejsze zło to wolę zimówkę latem niż letnią zimą (w śniegu). I od razu - nie popadajmy w skrajności z upałami +40, nagrzanym asfaltem, topieniem się zimówki itd. Zimówka przy +30 przeżyje, letnia przy -2 i kopnym śniegu - w sumie też ale co to za życie  ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie to nje jest anomalia a zwykle położenie, w Vancouver +10C I deszcz kawałek dalej takie cuda, co roku jest tak samo. Więc jaka opona jest najlepsza w tych warunkach? Bo ja uważam że letnia i zimowa to najlepsze co może być.

Umnie zmiana klimatu to właściwie 30min jazdy samochodem.

Edytowane przez irekm

Beware the fury of a patient man.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Śmiesznie, to się czyta, jak ktoś nie umie czytać ze zrozumieniem, a później stara się zabłysnąć.

Wskaż gdzie napisałem o M4 ma płycie poślizgowej?

Napisałem, że M4 uczy pokory, i na mokrej autostradzie jest wewnętrzny opór przed wciśnięciem gazu do podłogi, nawet pomimo tych wszystkich systemów. To auto i na suchym potrafi stracić trakcję przy zmianie z 3 na 4.

Takiego oporu nie mam za to w ciężkim suvie z 4x4.

Koniec tematu, bo ciężko dyskutować z ludźmi nie umiejącymi czytać ze zrozumieniem.

Czytam ze zrozumieniem i tak wlasnie cie zrozumialem, skoro piszesz pierw o tym, że masz opór z gazem w deche jak swoim M4 jedziesz na mokrej autostradzie, a potem robisz wywody o zwiększaniu prędkości o 1 km/h na płycie, wiec tak można to zrozumieć, że sprawdziłeś to tymże samochodem, dlatego nie wyjeżdżaj mi tu z takimi tekstami.

 

Widzę, że masz jakieś kompleksy i nie umiesz dyskutowac rzeczowo. Fajnie, że na płycie sprawdziłeś kiedy auto traci przyczepność, tylko nie wiem czy wyciągnąłeś z tego właściwe wnioski.

Edytowane przez Balansujący Na Osi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie to nje jest anomalia a zwykle położenie, w Vancouver +10C I deszcz kawałek dalej takie cuda, co roku jest tak samo. Więc jaka opona jest najlepsza w tych warunkach? Bo ja uważam że letnia i zimowa to najlepsze co może być.

Umnie zmiana klimatu to właściwie 30min jazdy samochodem.

W takiej sytuacji całoroczna bdb na śniegu ma największy sens wg mnie.


Trzyzegarkowiec. No niestety już jednak ośmio-...

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Piotrek, nie zgadzam się, pomimo tego że na jednym samochodzie mam all season gumy.

Wolałbym latem jeździć na zimowej oponie niż zima na "letniej", domyślam się że rozumiesz o co mi chodzi.

Za często jeżdżę po takich drogach żeby nie zdawać sobie sprawy jak ogromną rolę spełniają dobre zimowki. BTW opona ze śnieżynka spełnia minimum wymogów opony zimowej i za taką można ją uznać.

I tak jak ze wszystkim są lepsze opony zimoweni gorsze, lepsze i gorsze letnie itd.

Co nie zmienia faktu że rynek opon all season rośnie w bardzo szybkim tempie i gumy te są coraz lepsze. Poczytajcie sobie o Michellinach all season zaprojektowanych specjalnie do nowej Corvette C8

Edytowane przez irekm

Beware the fury of a patient man.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i tego troche nie ogarniam bo jeśli rozmawiamy o "mało wymagających" hatchach, Suvach (z pominięciem tych pokroju Trackhawka, X5M etc) - ok, wielosezon ma sens. Ale w stricte sportowym samochodzie ze sporą nadwyżką mocy na jednej osi? Takie rzeczy tylko w jueesju :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poczytałeś o tej oponie? :D


Beware the fury of a patient man.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Piotrek, nie zgadzam się, pomimo tego że na jednym samochodzie mam all season gumy.

Wolałbym latem jeździć na zimowej oponie niż zima na "letniej", domyślam się że rozumiesz o co mi chodzi.

Oczywiście, że tak. Niezależnie od minusów danych opon na sucho czy mokro - krytyczne są warunki typowo zimowe.

 

Przy czym świadomie poleciłbym w świetle powyższego nadal V4S bo one na śniegu nie odbiegają od topowych zimówek.


Trzyzegarkowiec. No niestety już jednak ośmio-...

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli mają śnieżynke to są zimowe opony, stąd może te nieporozumienie wynikające z nazewnictwa.

Powinno być w miarę jasno, all season, letnie, zimowe. U was jest jeszcze pojęcie całoroczne które unas narazie jeszcze nie istnieje, z zamysłu all season to opona całoroczna, ale na takich daleko byś na wyżej pokazanej drodze nie dojechał, może do najbliższego zakrętu lub rowu.

Edytowane przez irekm

Beware the fury of a patient man.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A co w takim przypadku?

Rano temp. +10

Parę godzin później, patrz zdjęcie poniżej.

Dedykowana zimowa opona ledwo sobie radziła. Te ciemne paski za ciężarówka to najczystszy lód jaki można sobie tylko wyobrazić.

Jakie opony są najlepsze na takie dni? [img=https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200125/38026de2b007c6d9f68c6786bcf3

Sent from my SM-G975W using Tapatalk

To jest przykład że wczoraj

Jeździć na letnich a w bagażniku wozić zimówki i na poboczu zmienić szybciutko. ;)

Przecież to jest proste jak kilku metrowy sznurek w kieszeni. :D


W dniu 22.12.2014 o 11:43, Cezar. napisał:

... mądrzy zrozumieją, a reszcie nie wytłumaczysz...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

 

Jeździć na letnich a w bagażniku wozić zimówki i na poboczu zmienić szybciutko. ;)

Przecież to jest proste jak kilku metrowy sznurek w kieszeni. :D

można prościej - zamiast zimówek wozić łańcuchy; wtedy nawet lód w lecie nie straszny

 

 

 

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli mają śnieżynke to są zimowe opony, stąd może te nieporozumienie wynikające z nazewnictwa.

Powinno być w miarę jasno, all season, letnie, zimowe. U was jest jeszcze pojęcie całoroczne które unas narazie jeszcze nie istnieje, z zamysłu all season to opona całoroczna, ale na takich daleko byś na wyżej pokazanej drodze nie dojechał, może do najbliższego zakrętu lub rowu.

ok, teraz rozumiem. Co do takiej opony w Vette - znów klient nasz pan. Ale może do tego to wszystko zmierza, jak tak dalej pójdzie to latem będziemy latać na letnich a w okresie listopad-kwiecień na letnich z delikatnym przystosowaniem do jazdy po śniegu. Ja tej zimy ani razu łopaty do śniegu w ręce nie miałem 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja w tym roku w ogóle śniegu nie widziałem.


To jest moje zdanie i ja je całkowicie popieram.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja chyba 3 razy z czego 2 sypało tak, że po 10 min nie było śladu. Raz było miejscami z 1cm i trzymało się pół dnia  ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W Krk kilka dni temu padał. Ale przez chwilę i "zaraz" stopniał. :(

 

I na co mi te zimówki


W dniu 22.12.2014 o 11:43, Cezar. napisał:

... mądrzy zrozumieją, a reszcie nie wytłumaczysz...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.