Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...
Guest

Pogadajmy o samochodach :-)

Recommended Posts

Pewnie dlatego teraz te auta tak tanio stoją, bo właśnie eksploatacja potrafi skutecznie wyleczyć. Wymiana oleju- dobre kilka stów, bo 9 litrów dobrego oleju + filtr + korek(trzeba każdorazowo wymieniać, bo jest jednorazowy) swoje kosztują. Wymiana przednich klocków z tarczami- na przyzwoite trzeba liczyć ok 2 tysiące. Oczywiście poza aso porsche. Kpl opon właśnie te minimum 3-5 tysięcy. Także spalanie przy tym to niewielkie i przewidywalne koszty. A jak padnie coś poważniejszego... szkoda gadać, bo bezawaryjność tych aut nie jest tak legendarna jak kiedyś i nie dotyczy to tylko cayenne :( Długo nim jeżdże i lubię go, ale jak będę kiedyś zmieniał, to raczej pójdę w stronę innej marki...

edit: i pewnie to coś będzie z dużym, mocnym silnikiem i wstawię lpg :)

Edited by ricardo216

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cayenne to tak naprawdę touareg w zmienionej budzie.Cała obsługa i części może być robiona w ASO VW .Bez przesady z kosztami utrzymania.Te auta są produkowane w tej samej słowackiej fabryce ..Jedyne co to Porsche podrasowało skrzynię biegów na 8 stopniową(Turek 6 biegów)

Share this post


Link to post
Share on other sites

S500 nie jest od oszczędzania? Ok. Tylko po jakiego wacka jest 500 skoro piniondz czuć w S600? O CDI w S klasie już nawet nie wspominam. Slabe masz argumenty. Idąc tym tokiem rozumowania 911 powinno wystepowac tylko w wersji turbo i gt - w zaleznosci czy ktos chce N/A czy silnik z gwizdkiem. Rzuć argument broniący zwykla carrere skoro ma byc czuc piniondz a wychodzisz na biedaka bo nie stac Cie na turbo...

Edited by trollu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Master czy ja napisalem, ze moja mentalnosc zabrania jazdy samochodem w gazie?

 

Osiem, tak to wyglada lecz ja pisalem o swoich odczuciach i wrazeniach. Nikomu nie bronie miec lpg bo to kazdego wlasnego decyzja czy jezdzi lpg, pb czy on.

 

Temat zaczal sie od tego, ze fajnie kupic v8 w lpg dla osiagow i dzwieku a lpg bo oszczednosci. A ja tylko pisze, ze auta pokroju v8 nie sa dla ludzi ktorzy szukaja oszczednosci poniewaz koszta ekploatacji nie pozwola oszczedzic.

 

Ricardo tez lubie mocne auta ;) trollu s500 od s600 rozni sie tylko brakiem turbin. Jest mniej awaryjne zarazem ;)

 

Ps. Prosilem by kazdy z Was napisal mi czym jezdzi w lpg i jakie ma z tego oszczednosci. A poki co zrobil to jedynie kolega z C5 w lpg i ricardo.

Edited by overrange

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cayenne to tak naprawdę touareg w zmienionej budzie.Cała obsługa i części może być robiona w ASO VW .Bez przesady z kosztami utrzymania.Te auta są produkowane w tej samej słowackiej fabryce ..Jedyne co to Porsche podrasowało skrzynię biegów na 8 stopniową(Turek 6 biegów)

I tak i nie. Jest trochę elementów wspólnych- o nich właśnie pisałem- klocki, tarcze, części zawieszenia- to jest stosunkowo niedrogie. Natomiast rzeczy niestandaryzowane potrafią mocno zaskoczyć.

Nie zmienia to faktu, że w tym aucie normalny, standardowy serwis/wymiana może kosztować tyle co np kapitalny remont silnika w innym aucie.

Ale to ogólnie bywa zmorą w nowoczesnych autach- mnóstwo elektroniki i czasem wręcz kosmiczne technologie... które w codziennym użytku niekoniecznie się sprawdzają

Ps. Prosilem by kazdy z Was napisal mi czym jezdzi w lpg i jakie ma z tego oszczednosci. A poki co zrobil to jedynie kolega z C5 w lpg i ricardo.

Aha- w domu mamy też octavię combi(oczywiście z lpg ;) )- super auto, choć też trzeba je będzie kiedyś w końcu zmienić.

A w firmie mamy też auta z benzyniakami, ale i diesle. I w sumie nie wiem które auto najbardziej lubię.

Ale wiem na których najbardziej jakościowo się zawiodłem- i są to porsche i mercedes :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cayenne to tak naprawdę touareg w zmienionej budzie.Cała obsługa i części może być robiona w ASO VW .Bez przesady z kosztami utrzymania.Te auta są produkowane w tej samej słowackiej fabryce ..Jedyne co to Porsche podrasowało skrzynię biegów na 8 stopniową(Turek 6 biegów)

W tym konkretnym przypadku chyba podstawowa różnica to,,,, silnik? I koszty zupełnie inne. Nawet chyba do V8 Audi występującego w Tuaregu,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jakościowym, ale nie chce mi się już rozpisywać, bo z komórki piszę. W dodatku jestem na urlopie, więc już czas wskoczyć do basenu, a nie marnować czas siedząc na forum :P;) Miłego dzionka panowie- pewnie potem zajrzę :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za chwilę cała ta nasza dyskusja o V6, V8, czy gazie, pójdzie do muzeum  :P  Świat pędzi przed siebie, a w jego krwiobiegu krążą pieniądze i czy tego chcemy czy nie  pewnie już niedługo nawet u nas zaczniemy jeździć "melexami"  :D

 

post-24159-0-68794500-1472112260_thumb.jpg


A, takie obrazki będą czymś jak najbardziej normalnym.

 

post-24159-0-89155000-1472112896_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie narzekałbym. Wygląda super i podobno świetnie jeździ. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Takie obrazki u nas za 20-30 lat :D a Tesla świetna, gdyby nie ten tablet na środku deski rozdzielczej, który wygląda tragicznie ;)

Edited by Jash

ORIS Divers 65 Movember Edition     ORIS Aquis Lake Baikal Limited Edition     DOXA Sub 300 Professional

Share this post


Link to post
Share on other sites

W sumie na razie podoba mi się sam model, o silniku jeszcze nie myślałem :) prywatnym samochodem robię w ciągu roku max 10-15k km, więc nie wiem czy się pchać w ropniaki. Jak się rozglądam parę lat temu jak kupowałem obecnego Peugeota to szukałem 2.0d 90km bo właśnie był bez filtra, ale nie znalazłem teraz widzę że w rocznikach 2010 i nowsze wszytsko już z filtrami. Także nie wiem, czy za benzyna się nie rozejrzeć.

 

A co do samego samochodu to przemawia do mnie przede wszystkim komfort i wyposażenie. A cena to już whole jest bajka.

 

Wysłane z mojego XT1068 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

W C5 itp samochodach zrozumiem. Bo to samochod na codzien dla ludzi. Ale np w cayenne wzbudza to we mnie smiech  ;) 

...

Temat zaczal sie od tego, ze fajnie kupic v8 w lpg dla osiagow i dzwieku a lpg bo oszczednosci. A ja tylko pisze, ze auta pokroju v8 nie sa dla ludzi ktorzy szukaja oszczednosci poniewaz koszta ekploatacji nie pozwola oszczedzic.

 

Ps. Prosilem by kazdy z Was napisal mi czym jezdzi w lpg i jakie ma z tego oszczednosci. A poki co zrobil to jedynie kolega z C5 w lpg i ricardo.

 

Uwierz mi, Cayenne to dobre auto na codzień. I jak najbardziej dla ludzi, bo dla kogo?

Rychu daje tu przykład. Inna sprawa, że w odniesieniu do słynnej trwałości i niezawodności Porsche - ten model nie podtrzymuje tej tradycji.

 

V8 dla osiągów i dźwięku, LPG dla oszczędności? Kolego, to nie jest kwestia zerojedynkowa. Ktoś kto zarabia 1500 i jest zmuszony mieć auto - może np. wykroić budżet na samochód w wysokości 500 zł. Ktoś inny kocha auta, zarabia 30 000 i przeznaczy miesięcznie 20 000 zł bo samochód to jego drugie najczęstsze miejsce pobytu i życiowa miłość. Blisko ekstremum.

 

I w tych kwotach ( i 500 i 20000 miesięcznie ) zawiera się koszt paliwa. Ale pomiędzy takimi kwotami są sytuacje pośrednie w których człowiek może  ( I CHCE ) sobie przeznaczyć na samochód miesięczny budżet 1000, 2000 lub 3000 zł. 

 

Przeznaczasz np. 2000 zł miesięcznie i masz potrzebę jeździć 4000 km miesięcznie. Jeśli auto pali 10l a benzyna jest po 5 zł - potrzebujesz 2000 zł na samą benzynę. Na 3000 km miesięcznie potrzebujesz 1500 zł miesięcznie. Jeśli przesiądziesz się w Pandę na tę okoliczność i spali Tobie 6,67 l - potrzebujesz na 3000 km  paliwa za 1000 zł, na 4000 km - 1334 zł.

 

Mając 2000 zł miesięcznie na całkowity budżet związany z autem chciałbyś 4000 km spędzać w Pandzie? Można i tak.

Gdzie do tego koszt utraty wartości, koszt ubezpieczeń i przeglądu, koszty materiałów i części eksploatacyjnych i koszty napraw.

 

Mając rzeczone 2000 człowiek sam decyduje czy wydzieli z tego największą część na paliwo, na utratę wartości czy może na materiały i koszty eksploatacyjne.

 

Z tego co piszesz to taki Cayenne czy auto z silnikiem V8 to przede wszystkim prestiż.

 

Ale dla bardzo wielu ludzi wybór dobrego auta to wybór komfortu, dobrego prowadzenia, wyposażenia i osiągów. A prestiż jest efektem ubocznym i niektórzy z nich mają go w tzw. poważaniu.

 

Wiele świetnych aut potrafi kosztować około 400 000 zł w salonie a jako pięciolatek 100 000 zł  - tyle co nowa, przyzwocie wyposażona Octavia. Do której to Skody w mentalności wielu ludzi idealnie pasuje LPG a do S-klasy NIE.

 

Więc pytam, dla kogo jest ten pięcioletni Mercedes S z przebiegiem 100 000 km. Dla ludzi czy nadaje się już tylko na złom??

 

Dodam tylko, że po zakupie go w cenie porządnej Octavii i założeniu LPG - paliwo na 3000 km miesięcznie będzie kosztować w nim ( 14 l  LPG ) przykładowo 840 zł a w Octavii ( 8 l benzyny na 100 km ) 1200 zł. Powstaje 360 zł ( 4320 rocznie ) które prawdopodobnie z nawiązką skompensuje wyższy koszt materiałów i części eksploatacyjnych w Mercu.

 

Jesteś pewien, że lepiej w trasy wybrać się nową Octavią niż 5-letnią S-klasą? W tym samym budżecie. No cóż, masz do tego prawo. Dodam jeszcze, że pomiędzy S-klasą a Octavią są jeszcze rozwiązania pośrednie jak auta klasy średniej i wyższej.

I w każdym przypadku dzięki LPG da się przy zakładanym sumarycznym budżecie na samochód - mieć auto lepsze, bezpieczniejsze, wygodniejsze, szybsze. O prestiżu nie mówimy.

 

Używam BMW e60 528xi, Fiata Punto 2 1,2 16V, oraz BMW e39 540i.

 

Ostrożnie licząc - w ciągu 14 lat eksploatacji samochodów na LPG oszczędziłem ponad 110 000 zł.

Edited by gustaw6666

Trzyzegarkowiec. No niestety już jednak ośmio-...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

10-15 tys km na rok, to może warto zwrócić uwagę na peugota/citroena benzyna wolnossąca 1.6 16V 107KM lub 120KM.

Edited by Iceberg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tylko 5 letniej S klasy nie kupisz za 100k ;)

 

Ps. Oczywiscie, ze stara s klasa bedzie lepsza niz nowa octavia ale to koszta utrzymania starej klasy do najnizszych nie naleza wiec nie sa to auta dla szukajacych oszczednosci.

 

Ps 2. W kazdym z tych aut masz lpg? Ile Ci pala w/w auta? Wg mnie e60 i e39 nie sa drogimi autami w utrzymaniu ale f01 juz tak.

Edited by overrange

Share this post


Link to post
Share on other sites

no forum BMW padło stwierdzenie, że jeżeli ktoś mówi o e60 jako niedrogim w utrzymaniu to znaczy, że nie robił zawieszenia  ;)

paradoksalnie części do starej 7er czasami bywały droższe niż do nowego modelu, inna sprawa, że w nowych modelach jest wszystkiego więcej. W starym golfie remont zawieszenia z tyłu ograniczał się do wymiany 2 tulei na belce i amortyzatorów, a w nowym wielowahczu?  ;)

 

ja mam e46 328i z lpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tu odnośnie fajnych melexów, panowie ze łzami w oczach próbują dostać się do kabla od kibla... Na szczęście wtyczki nie pasują... :blink:

post-27317-0-49303200-1472134934_thumb.jpg

Terminal promowy Rostock...

 

Od lat jeżdżę autami z dużymi motorami i lpg, za dwa tygodnie mam termin montażu instalacji u naszego forumowego kolegi :P . Pacjent: Dodge Grand Caravan 4,0l... zobaczymy jako to będzie hulało... Stary Dodge B250, 5,2l V8 jeździ na gazie aż miło, choć muszę wykonać niezbędne regulacje. Stary pali ok. 15 l benzyny i 19 lpg... różnica jest oczywista. Jego zaletą jest ilość paliwa, którą zabiera na pokład, 148l Pb95 oraz 96l lpg...

Edited by kiniol

Porządek na serwisie o niczym nie świadczy. Często najlepsze usługi świadczone są przez geniuszy w totalnym bałaganie…

Share this post


Link to post
Share on other sites

750 F01 4.4v8 twin turbo. Nie widze tego w gazie.

E38 z wolnossacym v8 - tak.

ło matko, aktualnie to tylko gdybanie w przypadku f01 i lpg, za 10 lat kto wie, może to f01 będzie już wypluwać bebechy przez wydech a może będzie hulać na gazie. Kiedyś mówili auto z turbo i gaz? No way. A chyba swego czasu dość sławne było pewne STI z lpg. Później wszedł wtrysk bezpośredni i psioczyli że koniec z lpg. Ale jednak jeżdżą. Czy do 4.4 BiT będą wsadzać lpg? Pewnie ktoś się trafi, nawet na pewno. Czy to się będzie opłacało? Nie wiem.

 

Co do melexów to potrzeba tylko trochę czasu żeby rozbudowali sieć stacji do ładowania. Gdyby na każdej zwykłej stacji była ładowarka to problem by nie istniał. Lubię silniki spalinowe, szczególnie te które mają 5 i więcej cylindrów ale niestety ich czas powoli bo powoli ale dobiega końca, takie są realia 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taki mamy klimat, że części do nowych aut bywają droższe, m.in. dlatego ze kupuje się komplety, a nie pojedynczo. Wspomniana turbosprężarka z  kolektorem czy wahacze z niewymiennym sworzniem. Przykłady można mnożyć.

Share this post


Link to post
Share on other sites

+100KM i +150 Nm

 

f4fb88ca027d33468ea953f8536f64c1.jpg

 

Sent from my E6653 using Tapatalk


Beware the fury of a patient man.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.