Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...
Guest

Pogadajmy o samochodach :-)

Recommended Posts

Trudno o paskudniejszy pojazd niż IS300h. Dla mnie to główny minus. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

328i szybsze, większe spalanie, IS300h wolniejszy, ekonomiczniejszy. Coś za coś.

 

Wygląd, rzecz gustu, dla mnie na tak.  Wolnossący  IS 350- 3500, V6, 306KM,  8b automat,  fajna sprawa.

post-87445-0-44255600-1471523595_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli ten 328 to wersja dwulitrowa to niech się trzyma z daleka (chyba że lubi kłęby pary z rury wydechowe) - jest fewer z chłodzeniem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Że niby brzydki, czy coś więcej...? ;)

Tylko i aż brzydki. Auto za tyle kasy ma być dobre, ale ma też cieszyć, również oko a to auto nie cieszy mojego. Design momentalnie się zestarzeje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Benzynowy turbodoładowany silnik BMW przy serii 3 tzw 328i jest problematyczny.

 

Naciąga sie łańcuch rozrządu , pada pompa oleju i to przy przebiegu 30 tys km.

 

To jest ten sam silnik co przy oznaczeniu 320i, tylko mocniejszy.

 

Podstawowa wersja ma także boryka sie z tym problemem tyle ze w mniejszym stopniu.

 

Zapraszam na forum BMW klub Polska, np do dzialu serii 5.

 

Dużo do poczytania. Były przypadki ze auto z przebiegiem 70 tys było po dwóch wymianach silnika!

 

Zalety- moc!!

Wady- jak wyżej do tego jak masz cieżka nogę spalanie w mieście 15-17l.

 

Jako nowy bym kupił ale tylko z gwarancja przedłużona do 5 lat.

Jako używkę raczej nie.

 

Koszt wymiany po za ASO rozrząd + pompa. OK 3800 zł.

 

Niestety naprawa tego elementu nie oznacza spokojnej jazdy na kolejne kilkadziesiąt tys km.

 

Sam sie przymierzałem do tego silnika, zdecydowałem sie jednak na poprawiona konstrukcje 2 litrowego diesla z silnikiem N47T( silnik we wcześniejszych wersjach także miał problem z rozrządem ). Jest akcja serwisowa na to.

 

Konkluzja: najlepszy motor to 3.0 benzyna wolnossąca :) albo klekot r6 także 3.0

Edited by czarci goniec

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sam sie przymierzałem do tego silnika, zdecydowałem sie jednak na poprawiona konstrukcje 2 litrowego diesla z silnikiem N47T( silnik we wcześniejszych wersjach także miał problem z rozrządem ). Jest akcja serwisowa na to.

 

Konkluzja: najlepszy motor to 3.0 benzyna wolnossąca :) albo klekot r6 także 3.0

 

Akcja serwisowa dla silnika N47 się zakończyła - kto się nie załapał ma pecha. Szczególne dziadostwo to były pierwsze 2 lata podukcji - koło rozrządu zintegrowane z wałek korbowym... (przy wadliwym rozrządzie)

W tej chwili (od 2 lat) 2.0d oznaczony jest jest jako B47 - póki co nie słyszałem złych opinii, ale to jeszcze krótko - zobaczymy za parę lat. Trafił do większości modeli od połowy 2015.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak dla mnie, wybor pomiedzy lexusem a BMW byłby bardzo prosty, wybralbym product Toyoty bo bardziej mi sie podoba ( dla mnie is to najladniejszy  samochod w swojej klasie)  I mechanicznie pewnie bedzie bardziej niezawodny.  Osobiście wzialbym IS350


Beware the fury of a patient man.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki za zainteresowanie Panowie. 

 

Tak jak myślałem, było więcej odniesień do BMW, w Polsce wciąż bardziej popularny samochód i mniej egzotyczny.

 

Co do kwestii wyglądu, to mojemu koledze podobają się obydwa samochody, więc kwestia wizualna nie przeważa szali jednego nad drugim. Tak jak pisałem, samochody mają być w miarę nowe, od 2014 roku, przebieg do 30k km. Okres użytkowanie (znając jego) nie dłuższy niż 2 lata. 

 

Osobiście cały czas obstawiam Lexusa, bardzo fajny samochód, może trochę za wolny (piszę o is300h), ale też nie zawalidroga, taki do miasta. Są jacyś posiadacze Lexa, jak się sprawdzają te nowe modele?

 

P.S no i ten system Mark Levinson!!!! :wub:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja wybieralem pomiedzy MB, BMW,Audi, Cadillac, Lexus I wybrałem tego ostatniego. Nie zaluje, jestem mega zadowolony ( wlasciwie to moja zona jest bo mimgo zabrala) , jezdzilem IS, ES,NX, GS,RX wszystkie sa dobre i to bardzo. Najważniejsze jak dla mnie to jest to że sie nie psuja 

Ale skoro kolega kupuje samochod na a dwa lata to akurat ta kwestia jest chyba nieistotna, nawet BMW sie nie zdazy  spier...lic w takim czasie 


Beware the fury of a patient man.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sam w czerwcu miałem podobny dylemat.

 

 

BMW F30 2012r. 2.0D  vs Lexus IS250 2013r.

 

Za Lexem przemawiał silnik V6, jednak jako fan BMW zdecydowałem sie na kolejne "śmigło".

 

Cena podobna, właściwie byłem zdecydowany na Lexa z racji iż BMW miałem kilka i chciałem coś nowego.

 

Jednak wyposażenie i wydłużona gwarancja fabryczna do końca 2017 wraz z serwisami olejowymi gratis oraz wyposażenie( m.in Harman Kardon, HeadUP) przeważyło na korzyść BMW.

 

Do tego niewielki przebieg 56 tyś km.

 

Auto kupowałem max na dwa lata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lex ma kontrowersyjną stylistykę - jednym się podoba innych bierze na wymioty :D. Z zalet... to Toyota więc raczej mało awaryjna. Minusy - słabe osiągi (nawet od F30 320i, co dopiero 328i), skrzynia CVT, duża masa co implikuje słabsze prowadzenie i gorsze osiągi, drogi serwis, dużo gorsza pozycja za kierownicą jak ktoś lubi siedzieć nisko.

 

F30 328i ma bardzo dobre osiągi, spalanie da się przeżyć (w mieście pali z 11 - 12l/100km przy normalnej jeździe), automat ZF'a jest jednym z najlepszych na rynku no i prowadzenie z innej półki niż Lex. Prawda, że N20 miewa problemy, ale nie jest to nic ponadnormatywnego przy takiej konstrukcji. Problem z pompą oleju miewają głównie auta z pierwszych roczników (2012 i wczesne 2013), łańcuch rozrządu to dzisiaj element wymienny jak kiedyś pasek, ale 30kkm to raczej jednostkowe przypadki a normą jest spokojnie ponad 100kkm (dużo zależy od warunków eksploatacji). No i najważniejsza kwestia przy tym motorze - olej wymieniamy przynajmniej dwa razy częściej niż zaleca producent, max co 15kkm, lepiej co 10kkm. Biorąc pod uwagę, że mamy 5 letni pakiet serwisowy, koszt eksploatacji jest niższy niż w Lexie. Ja bym brał BMW + pakiet naprawczy i spokój.

Share this post


Link to post
Share on other sites

enzo - napisałeś :

 

"Minusy - słabe osiągi (nawet od F30 320i, co dopiero 328i), skrzynia CVT, duża masa co implikuje słabsze prowadzenie i gorsze osiągi, drogi serwis, dużo gorsza pozycja za kierownicą jak ktoś lubi siedzieć nisko. "

 

 

Jaka skrzynia CVT ? jaki drogi serwis ? O czym Ty mówisz ? Jeśli publicznie przedstawiasz opinie i osądy to proszę wcześnie sprawdź dokładnie co i jak. Nie mów o czymś co tylko znasz z opowieści. 

Jeśli o Lexusie pisze "irekm", to wiem, że On ma wiedzę na ten temat. Wybacz, ale Twoje wywody to tylko "bajdurzenie" !


To jest techniczne  "cacko" motoryzacji zaprezentowane w ostanią sobotę przez Lexusa. Być może nie jest to najlepsze auto w tej klasie, ale daje bardzo dużo do myślenia ...post-24159-0-29100000-1471904046_thumb.jpg 


post-24159-0-20600800-1471904241_thumb.jpg

post-24159-0-92202300-1471903839_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie chciałbym urazić, ale IS 30TH to 2.5 litra w czterech cylindra + elektryka i skrzynia CVT (w hybryda tylko takie skrzynie u Lexusa i Toyoty).

Co do cen serwisu się nie wypowiadam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli ten 328 to wersja dwulitrowa to niech się trzyma z daleka (chyba że lubi kłęby pary z rury wydechowe) - jest fewer z chłodzeniem

 

O co chodzi z tą para w tym silniku? Mam taka 3 GT z 2L benzyną 184km. Jak się jeździ regularnie to nic nie dymi ale ostatnio stała około miesiąca i po tym czasie zaraz po odpaleniu puściła sporego bąka w kolorze jasno niebieskim który poleciał z wiatrem na 100 metrów dalej że aż ludzie oglądali. To norma tego silnika czy coś jest popsute?

Share this post


Link to post
Share on other sites

W IS 250 jest klasyczny automat. CVT są montowane w wersjach hybrydowych.

 

Czy serwis jest drogi? W stosunku do BMW napewno nie. Porównywalny.

Zaleta serwisu Lexa jest zawsze zastępcze auto na czas naprawy za darmo.

 

Zdumiewające w Lexie jest to ze np podstawowa wersja IS nie ma parktronika z tylu.

ASO dokłada zwykle pikacze bez wizualizacji...trochę słabe .

 

@mati

 

O takim efekcie czytałem kilka razy na forum BMW . Nie jesteś jedyny.

Podobno norma, nie wiem nie zagłębiłem sie w temat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To nie norma. U znajomego skończyło się naprawą.


Co-Axial

Share this post


Link to post
Share on other sites

enzo - napisałeś :

 

"Minusy - słabe osiągi (nawet od F30 320i, co dopiero 328i), skrzynia CVT, duża masa co implikuje słabsze prowadzenie i gorsze osiągi, drogi serwis, dużo gorsza pozycja za kierownicą jak ktoś lubi siedzieć nisko. "

 

 

Jaka skrzynia CVT ? jaki drogi serwis ? O czym Ty mówisz ? Jeśli publicznie przedstawiasz opinie i osądy to proszę wcześnie sprawdź dokładnie co i jak. Nie mów o czymś co tylko znasz z opowieści. 

Jeśli o Lexusie pisze "irekm", to wiem, że On ma wiedzę na ten temat. Wybacz, ale Twoje wywody to tylko "bajdurzenie" !

To jest techniczne  "cacko" motoryzacji zaprezentowane w ostanią sobotę przez Lexusa. Być może nie jest to najlepsze auto w tej klasie, ale daje bardzo dużo do myślenia ...attachicon.gifIMG_1833.jpg

attachicon.gifIMG_1834.jpg

 

Eugeniusz - może trchnicznie to cacko, ale ten wlot powietrza chłodzącego tylne hamulce, przedni zderzak, grill jak stare ogrodzenie z siatki masa innych przedobrzonych elementów plus "wąsy" tylnych świateł jak na facjacie Hulka Hogana  - Boże - czy ich projektanci maja afektywna dwubiegunową - nie leczoną.... ? Bardzo brzydki wóz. Uboga siostra - Toyota GT86 po założeniu szerszych kół/opon wygląda zdecydowanie lepiej. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

>>Eugeniusz Szwed

 

IS300h ma skrzynię CVT, IS250 miał zwykłego automata, dodam, że archaicznego jak na dzisiejsze standardy. Nie wiem czy zmienili skrzynię przy wprowadzeniu IS200T w miejscę 250. Wiem też ile kosztuje serwis więc odpuść sobie personalne przytyki, ok?

 

Minusem w Lexie jest imho również brak możliwości personalizacji auta - jak to w japończykach - 2-3 wersje z opcją dołożenia paru dodatków i to wszystko. Przy takim "wyborze" konfigurowanie auta europejskiego to zupełnie inny standard. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.