Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...
Guest

Pogadajmy o samochodach :-)

Recommended Posts

co chcesz osiągnąć popadając w skrajności?  ;)

zagazowane porsche to wstyd, no niby tak ale trzeba patrzeć po środku. Pierwsza gen cayenne - teraz to już stary strup, ale porsche. W przypadku nastoletniego auta znaczek porsche staje się kulą u nogi bo auto zaczyna się psuć, ceny części drogie więc auto szybko tanieje i staje się dostępne dla szerszego grona. Jak lecisz trasą to nie wiesz czy eSa ma LPG. Ale w pierdziawie 1.4 nie wyprzedzisz 3 tirów bo ci mocy pod nogą braknie a esa z podtlnekiem LPG śmignie bez problemu. Tak jak było już napisane - gaz to nie styl bycia, mam auto z lpg, gaz jest upierdliwy bo mniejszy zasięg, butla w kole ale co z zapasem? Kolejna rzecz, która może i będzie się psuć ale wybierając zagazowane 2.8 a 1.2 w Pb wybiorę 2.8 bo nie stoję w korkach w mieście i po prostu przydaje się trochę mocy na wyprzedzanie.  Jak ktoś kupił auto żeby się pokazać przed sąsiadem to jego brocha, będziesz mu ściągał skarpetki jak założy je do sandałów?  ;)

 

taki przykład: masz 15zł/h, Pb po 4.5zł, LPG 1.8zł, w DE masz 15eu/h, uerosuper po 1.3eu, gaz? a kogo to interesuje skoro Pb jest w akceptowalnej cenie? tutaj jest sedno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale tez nie patrzmy na to, ze ktos kto ma 15zl/h kupuje s500 bo to nie auto na jego kieszen.

 

Gaz poniekad masz racje gdy ktos faktycznie duzo jezdzi i szuka oszczednosci. Ale nie gdy kupuje sie np v8 w lpg by tanio jezdzic, a opony łyse.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Citroen 1.6hdi 112 z 2011. Kolo 200kkm miał dolewany płyn do FAP. Koło 220kkm jakiś czujnik common rail. Teraz ma 270kkm i będzie wymieniana dwumasa. Poza tym tylko rzeczy eksploatacyjne. Bardzo dobry samochód jak za te pieniądze (komfort/wyposażenie/cena).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Żal d*pę mi ściska jak spotykam się z np. 750 na 20", a ogranicznik już dawno nie istnieje. Wg mnie jest to pierwszy styczny punkt samochodu z podłożem mający jeden z największych czynników wpływających na nasze bezpieczeństwo. Tu też uważasz, że powinno się szukać oszczędności?

Edited by overrange

Share this post


Link to post
Share on other sites

ale sugerujesz, że ktoś kupuje 750i, nie stać go więc śmiga na łysych gumach ale gdyby kupił pandę to co roku miałby kasę na nowiutkie pirelli z najwyższej półki? :lol:  to się nazywa mentalność, ją się zmienia latami, w pokoleniach. Jak ktoś drutuje i jest tak nauczony to nie ważne czy ma kase czy nie to będzie to robić, bo tak lubi, bo tak uważa, bo tak, dla zasady ;)

 

a tak na prawdę rozchodzi się tylko o jedno  :lol:

7a0c89ee4c8e25706dd89724c5cfb1ba.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja wychodzę z założenia, że jak ktoś głupio oszczędza, to 2 razy za to płaci. Niedawno musiałem kupić kpl opon i uznałem, że nie stać mnie na najwyższą półkę, ale 4 koła za 4 koła jakimś żydzeniem też bym nie nazwał. Opony kupuję tylko nówki, klocków hamulcowych nie szlifuję do blachy, oleju też nie filtruję ponownie i nie używam 3 razy, ale uznałem, że w dobrą instalację lpg warto zainwestować

Share this post


Link to post
Share on other sites

To nie jest to samo. Cel i efekt jest podobny, ale to inne metody. Jeśli każde tankowanie jest do pełna i nie lejesz paliwa od "kazia" z beczki to FAP nie sprawia żadnych problemów. Dpf nie jest tak "pobłażliwy".

A ja dalej mówię, że to samo. Cytat:

Filtr cząstek stałych[edytuj] Filtr cząstek stałych (ang. diesel particulate filter, DPF ; fr. filtre à particules, FAP ) – filtr montowany w układach wydechowych silników wysokoprężnych, oczyszczający gazy spalinowe z cząstek sadzy i popiołu.

 

Samo oznaczenie DPF czy FAP nie określa rodzaju filtra czy jest mokry czy suchy. Zwyczajowo tak się przyjęło, z racji tego że w citroenach i peżotach (francuskie auta) najczęściej stosowane były filtry rodzaju mokrego (filtr po francusku to FAP). 

 

Inaczej mówiąc FAP może być mokry lub suchy, DPF może być mokry lub suchy.

Po niemiecku będzie Partikelfilter.

Edited by StaryWilk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Śmiem twierdzić, że taką e65 można kupić już za +- 35k co nie będzie problemem bo przecież był ktoś pół roku w Anglii czy pracując w fabryce dostał kredyt lecz problem pojawia się gdy po sezonie okazuje się, że opony do niej to wydatek kilku tysięcy. Do tego pare koni pod maską takiej BMW przyczyni się do znikania bieżnika w ekspresowo szybkim tempie w porównaniu do takiej pandy gdzie jedna opona 13" to wydatek 150-200zł.

 

Ricardo oczywiście można szukać oszczędności jednak jeśli auto jak te bmw ma w okolicach 300km to opony też powinny być przystosowane do takiej mocy samochodu, oraz mieć odpowiednią nośność. Rozumiem, że nie muszą to być najdroższe jakie są bo jeśli ktoś zdrowo podchodzi do samochodu jak i jego eksploatacji to i te ze średniej półki będą wystarczające. Tylko nawet te ze średniej półki w rozmiarze 19-20" nie będą wcale takie tanie.

 

Reasumując nie mam nic do LPG jeśli faktycznie płyną z tego oszczędności i auto jest na bieżąco serwisowane,a przez pryzmat kilkudziesięciu przejechanym km można zaoszczędzić dużo pieniędzy (o ile silnik w takim samochodzie jest do tego lpg przystosowany).

 

Jednak przez Cześków Cebularzy jest jak jest, że najlepiej musi być duże Audi, BMW, Mercedes o sporej mocy by pod remizą objechać gulfy i passerati w TDI, a to, że korek wlewu gazu w zderzaku i łyse opony (jak i wiele innych rzeczy już dawno do wymiany) nie ma najmniejszego wpływu bo maniura wyrwana na ryk V8 w LPG nie ma o tym bladego pojęcia, że nie długo może zginąć w trumnie na kołach.

 

 

I z takich właśnie Cebularzy kupujących np. Cayenne w LPG, które pierwszą młodość ma już za sobą, a cenowo wychodzi dość korzystnie mam ubaw. Bo szukając oszczędności w LPG aż strach pomyśleć w jakim stanie są tarcze, klocki, amortyzatory itp itd.

 

Zamiast kupić porządne auto typu XC90 ludzie na siłę chcą komuś coś pokazać. Tylko co? Bo dla mnie to głupota.

 

Nigdy bym nie kupił samochodu na którego serwis, utrzymanie nie byłoby mnie stać, a sprzedając swój samochód nie chciałbym mieć nikogo na sumieniu, że przed sprzedażą samochód został odpicowany, a tak na prawdę nie długo strzeli np. wahacz.

 

 

comment_p3crYhBeL0Rix9W1FWzJi37pxPluTzsE

Share this post


Link to post
Share on other sites

Śmiem twierdzić, że taką e65 można kupić już za +- 35k co nie będzie problemem bo przecież był ktoś pół roku w Anglii czy pracując w fabryce dostał kredyt lecz problem pojawia się gdy po sezonie okazuje się, że opony do niej to wydatek kilku tysięcy. Do tego pare koni pod maską takiej BMW przyczyni się do znikania bieżnika w ekspresowo szybkim tempie w porównaniu do takiej pandy gdzie jedna opona 13" to wydatek 150-200zł.

 

 

Masz błędne założenie na starcie, zakładasz, że każdy kto jeździ na gazie oszczędza na bezpieczeństwie i nie stać go na opony i kupił luksusowego trupa za grosze. Jak nie zmienisz podejścia to się nie dogadamy.

Nie mam konkretnych danych także nie mogę się tym podeprzeć ale za granicą przeważnie jest tak, dużo jeździsz=diesel jazda po mieście/mniejsze trasy=benzyna.

Dlaczego w Dubaju na gazie nie jeżdżą? Przecież taniej...

 

Jaka jest cena benzyny w Dubaju i jaka jest dostępność lpg w tym kraju?

 

Ile aut za granicą w Holandi, Włoszech i Turcji jeździ na gazie? Ile jeszcze jeździ w innych krajach np. na metanie?

 

Jak nie wiesz to poczytaj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przecież dobrze wiesz, że rozmawiamy o 2 różnych rozwiązaniach. Pytał kolega o Peugeota. Tam jest mokry, nazywany "potocznie" FAP. O suchych nikt w branży motoryzacyjnej nie mówi FAP. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

StaryWilk i Xpovoc oraz Trollu widzę, że merytorycznie rozjechaliście obu kolegów więc nic nie mam do dodania :)

 

Pudzianowski powiedział bodajże jeszcze, że po co ma wydawać dwa razy więcej jeśli bez różnicy w jeździe może wydać mniej?!?!

Po co, w imię czego?!

Jako ciekawostkę dodam, że żółtego Hummera Pudziana osobiście stroiłem pod koniec 2006 roku. A instalację tam miał taką, że mimo iż to była już 4 generacja - to była "pożal się Boże" w stosunku do poziomu dzisiejszego.

Edited by gustaw6666

Trzyzegarkowiec. No niestety już jednak ośmio-...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Temat gazu w aucie to temat rzeka...ile ludzi , tyle opini.

Ja osobiscie nie lubie i nie używam lpg w swoich autach ,rozumiem firmy i niektórych użytkowników prywatnych.

Ale nigdy nie zrozumiem ludzi posiadających "samochody klasyczne" na niedziele i wpakowany w takie "perelki" gaz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z ciekawosci w jakich samochodach macie gaz i ile zrobiliscie km? butla z lpg w kole zapasowym czy w bagazniku?

 

Nie rozumiem tez czemu broniac gaz nie bronicie tak zaciekle tanich podrobek markowych zegarkow? Przeciez np taki tissel za 1k jest 30x tanszy niz jego pierwowzor i tez pokazuje godzine, a wyglada niemal identycznie ;)

 

W linku ponizej znalazlem wypowiedz pudziana na temat lpg w jego hummerze i Mercedesie:

 

http://moto.wp.pl/martykul.html?kat=55194&wid=16726208

 

 

 

Ps. Samochody typu S500 nie sa stworzone do oszczedzania. To samochody w ktorych "czuc pieniadz", a nie smrod gazu ;)

Edited by overrange

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z ciekawosci w jakich samochodach macie gaz i ile zrobiliscie km? butla z lpg w kole zapasowym czy w bagazniku?

Nie rozumiem tez czemu broniac gaz nie bronicie tak zaciekle tanich podrobek markowych zegarkow? Przeciez np taki tissel za 1k jest 30x tanszy niz jego pierwowzor i tez pokazuje godzine, a wyglada niemal identycznie ;)

W linku ponizej znalazlem wypowiedz pudziana na temat lpg w jego hummerze i Mercedesie:

http://moto.wp.pl/martykul.html?kat=55194&wid=16726208

Jesli chodzi o gaz to jest jeszcze kwestia ochrony srodowiska. W Krakowie kilku radnych pracuje na uchwala, ktora dawalaby specjalne bonusy dla sakochodow z lpg. Niestety mentalnosci sie nie przeskoczy, np zakaz wjazdu na parkingi podziemne, uzasadniany wiedza sprzed dwudziestu lat

Share this post


Link to post
Share on other sites

mam LPG w citroenie c5 1.8 - dla mnie gaz to nie tylko oszczędność ale także kwestia psychlogiczna, leje zawsze do pełna, nie przeliczam jechać gdzieś nie jechać? a ile mi spali? itd

Butla w kole, nie jeżdzę dużo w trasy, głównie miasto, ale lpg zakładałem świadomie.

Spalanie benzyny było 11l, gazu spala 13l. Rachunek chyba prosty.

 

Sednem dyskusji jest post kolegi Ricardo:

"Zawsze też można kupić dobre auto z v8, zagazować, a potem mieć głęboko gdzieś co inni sobie o tym myślą :) A komfort dobrego auta i dźwięk v8 ciężko czymkolwiek zastąpić"

 

:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

To śmiej się głośno, bo ja m. in. mam też lpg w cayenne z v8

 

edit: cytrynka to samochód na codzień dla ludzi, a porsche dla kogo jest? Nie może być na codzień? Czy nie jest dla ludzi?

Edited by ricardo216

Share this post


Link to post
Share on other sites

nie, no śmieję się z tą zmianą.

w dalszym cięgu nie wierze że auto które przejeżdza 10 tys rocznie nie ma nic do roboty w zawieszeniu po kilku latach.

Moze jakbys w niemchcech mieszkał to tak.

kupowałem kilka lat temu A6 c5 3.0 silnik ciężko wolno nie jeżdżę i nie rozwodze się nad autem. Przed kupnem w necie czytałem ze zawieszenie to się co chwila robi bo takie awaryjne. Przez ten czas miałem jeden wahacz do wymiany. Ta awaryjność to mit od tych co kupują komplet wahaczy po 200 zł uda zdziwieni po 5 kkm ze coś szwankuje. Zawsze kupowałem zawieszenie lemfoldera w każdym aucie jakie miałem i zawsze było mało do roboty.

 

Wysłane z mojego SM-N910C

Share this post


Link to post
Share on other sites

Glosno nie bede sie smial ;)

 

Dlugo juz masz lpg w tym cayenne? Kupiles z lpg czy montowales sam? Jakie oszczednosci?

 

Piszac, auto dla ludzi mialem na mysli przecietnego Kowalskiego.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy długo- najdłużej jak do tej pory z wszystkich moich aut- z 5 lat. Sam montowałem. Czy dużo jeżdżę? To trudne pytanie. Pewnie z dobrych kilkadziesiąt tys. km, ale rozkłada się to na kilka aut. Nie liczę oszczędności jak niektórzy, w sensie, że jak przejadę ileś km, to zwróci się instalacja, a w tym roku zaoszczędzę ileś tam zł. Po prostu jak najdzie mnie mnie w piątek wieczorem ochota skoczyć na weekend nad morze czy w góry, to mam komfort nie przejmowania się tym czy to "opłaca mi się". I spalanie na poziomie 25-30 litrów nie powoduje żadnego dyskomfortu psychicznego...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wiec w Twoim przypadku sie kalkuluje i Ci tego nie mam prawa bronic.

Co nie zmienia faktu, ze nie chcialbym porsche w lpg. Moja mentalnosc mowi, ze nie wypada. Twoja z praktyki jak widze, ze sie oplaca. Oboje inaczej do tego podchodzimy poniewaz moje auto nie pali 20l, a Twoje tak i patrzysz na to inaczej.

 

Jak ogolnie z eksploatacja takiego porsche i jaki masz nalatany przebieg calkowity?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cała jatka przez 3 strony, po to, żeby na końcu wszyscy nawzajem uznali rację innych ;)

A tak serio, to też mógłbym mieć Cayenne w gazie i nie czułbym się gorszy :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

.

Co nie zmienia faktu, ze nie chcialbym porsche w lpg. Moja mentalnosc mowi, ze nie wypada.

A jaka to mentalnosć, ktora zabrania jazdy samochodem z instalacją gazową?, pytam bo też może taką jestem "dotkniety' jezdzac na benzynie...

Pozdrawiam, Marek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.