Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...
Guest

Pogadajmy o samochodach :-)

Recommended Posts

Fiat 500 ma fajny wygląd zewnętrzny i w zasadzie na tym moja wiedza kończy się na temat tego modelu.

A czy Toja żona nie chciałaby zakupić Toyotę Yaris lub innego auta z tego segmentu? Wygodne, bezpieczne, łatwo się parkuje. Poza tym Toyoty słyną ze względnej niezawodności. Poza tym zbliża się koniec roku, salony będą robiły przeceny aby pozbyć się aut z rocznika 2016. Sprawdź sobie np tutaj: http://www.toyota.anwa.eu/cars/new_cars/yaris/index.json

Co do Toyoty to już wcześniej rozważaliśmy, jednakże jakoś te auta do nas "nie gadają". Zupełnie odwrotnie niż z 500X. Zauroczenie od ręki. Poza tym wolimy tym razem wyższe autko. Żona nie specjalnie baczy na krawężniki, studzienki i inne "tereny", więc doszliśmy do wniosku, że wyższe auto się lepiej u niej sprawdzi. Wysoka pozycja za kierownicą również żonie bardzo odpowiada. Tak więc jednak padnie na jakiegoś crossovera tym razem, a 500X ma to coś. To takie auto, które sam chętnie bym żonie zabierał :)

Nie wiem jak z rabatami u Fiata, ale podejrzewam, że coś się ugra. Jak wiecie, to napiszcie, jak coś to będę wiedział jak rozmawiać z dealerem ;)

 

Z innej beczki - dzwonili z Forda. Reklamacja na sprzęgło uznana w ramach gwarancji, auto do odbioru dzisiaj na 16 :)

Wadliwa tarcza sprzęgła. Tak więc Mondek wraca do mnie. Się stęskniłem po trzech dniach jeżdżenie zastępczą Fiestą (bo tylko taka mieli na ten moment wolną) w której komuś rozlał się bigos i panuje tam cały czas "zapach świąt" ;)

Edited by Osiem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wiadomo że znajdą się sztuki z dużym przebiegiem na chodzie ale na przykładzie m5 z v10 pod maską - życie pokazało, że łatwiej znaleźć zatarty silnik po 100 tys km niż jeżdżący po 200.

Diesel a benzyna to tez inna sprawa, dla zwyklego kierowcy to roznica w paliwie, dla konstruktora sprawa jest dużo szersza. Diesle jak np R6 w BMW to tak na prawde stare jednostki tylko zmieniany jest osprzet na silniku.

N57 to nowa rodzina silników wzgledem M57 - nie tylko osprzęt - inaczej mówiąc inny blok, głowica, rozrząd podobnie jak w N47 od strony koła zamachowego - jednak przy N57 nie ma z nim problemów.

 

M5 V10, S8 V10, porsche turbo i inne tego typu traktowałbym specjalnie, jak niemal ferrari. Myślę, że nie są optymalizowane pod kątem maksymalnych możliwych przebiegów do zajechania, jak najniższych kosztów seryjnej produkcji itd.

 

podstawowe V8 benzyna w klasie F (Merc S, A8, bmw 7), czy R6/ V6 w klasie E (E-klasa, A6, czy bmw 5) to silniki których sprzedaje się stosunkowo dużo i raczej są optymalizowane pod innym kątem, inna sprawa, że wpadki sie zdrzarzają.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Porsche turbo są pancerne, znane są przypadki gdzie robiły po 500 tys nalotu bez jakiejkolwiek awarii i remontu więc raczej nie stawiałbym tego silnika obok v10 specjalnej troski ;)

Czasy pancernych v8 np w BMW tez juz minely, M62 byl juz bardziej awaryjny od M60 a nowe 4.4 BiT to już zupelnie inna historia. Z R6 w benzynie podobnie

Edited by trollu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Porsche turbo są pancerne, znane są przypadki gdzie robiły po 500 tys nalotu bez jakiejkolwiek awarii i remontu więc raczej nie stawiałbym tego silnika obok v10 specjalnej troski ;)

Czasy pancernych v8 np w BMW tez juz minely, M62 byl juz bardziej awaryjny od M60 a nowe 4.4 BiT to już zupelnie inna historia. Z R6 w benzynie podobnie

czy turbo zrobi 500 000 czy milion jest mniej ważne - wyjątek potwierdzający regułę. Chodziło mi że tak czy siak należy innym okiem ogólnie patrzeć na "sportowe - wyczynowe - topowe" konstrukcje niż seryjne.

4.5 w cayenne niby spokojny V8 a też miał wady konstrukcyjne:

http://porscheclub.pl/forum/cayenne-4-5-jak-sie-ustrzec-slynnej-usterki-silnika-t11511.html

http://moto.pl/MotoPL/56,88389,14820490,4-5-v8-porsche,,19.html

czy 3.4 B6:

http://moto.pl/MotoPL/56,88389,14820490,3-4-b6-porsche,,18.html

 

co potwierdza, że wszyscy producenci popełniają błędy, że są wyjątki potwierdzające regułę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oczywiście wszystko da się policzyć i w przeciągu 5 czy 6 lat wymiana silnika to 10-20% ogólnych kosztów. Ale w przypadku awarii tę kasę musisz wyłożyć jednorazowo i czasem zaczynają się schody. Trzeba brać kredyt lub samochód czeka kilka miesięcy, aż uzbiera sie odpowiednia suma.

 

Sam ma kilku letnie auto z 3 litrowym silnikiem, nie oszukujmy się jeśli samochód ma być na toi top , to kosztuje a im starszy i bardziej luksusowy tym większe wydatki.

Edited by Szymsocho

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mam leona z końcówki 2013 roku - właśnie czekam aż remont skrzyni się skończy - przebieg 55tys, jeżdżę jak emeryt :) wiec 100 tys to wcale nie tak źle ;)

 

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mam leona z końcówki 2013 roku - właśnie czekam aż remont skrzyni się skończy - przebieg 55tys, jeżdżę jak emeryt :) wiec 100 tys to wcale nie tak źle ;)

 

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka

 

Standardzik. VW i pochodne to auta wyjątkowo skalkulowane aby za długo nie pojeździły bez awarii. Ale powoli Kia i Hjundaj ;-) ich objeżdżają. Teraz wprowadzają silniki turbo i skrzynie dwu sprzęgłowe więc niczym już nie będą ustępowały a będą zapewne mniej awaryjne. Naprawdę te dwie marki idą jak burza i niezły kawał torciku odkroili z rynku zdominowanego wcześniej przez VW, z resztą rękami samych Niemców, bo przecież centrum badawczo-rozwojowe tych marek jest w DE.

Edited by QuadrifoglioVerde

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sąsiad Fiatem 126p ciągnął przyczepę N126, a po kilku latach jeździł Fiatem 125P, więc coś w tym jest.


Co-Axial

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nowa Optima dla mnie bajka. Jedno z lepszych aut w segmencie. Koreańczycy odrobili lekcje. Mała awaryjność plus bardzo dobre spasowanie daje Optimie mocną pozycję. Mam znajomego, gdzie u nich cała flota jest w Kiach Ceed. Mają ze 20 Ceedów. Wymieniają je co trzy lata z przebiegami średnio 150 tys. Nigdy nie mieli żadnej awarii w żadnym aucie. Tylko serwis. Nie do uwierzenia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

1412619025_by_Juru.jpg?1412628693

Edited by jaszczur11

"Poprawna polszczyzna źródłem sukcesów w życiu prywatnym i zawodowym!"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zobacz cennik ale wersja prawie najwyższa (druga od góry, gdzie już masz naprawdę dużo) katalogowo 128 tys. Spokojnie możesz od tego odjąć 10 tys rabatu. Myślę, że to przyzwoita cena.

Share this post


Link to post
Share on other sites

W galerii, w której pracuję są teraz wystawione auta. Optima kompletnie do mnie nie gada. Podobnie z nową Giulią. W środku jest świetna, ale na zewnątrz już taka jakaś zwykła.


*** DOXA Sub 300 Professional ***

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rzecz gustu. Ja patrzę na całokształt i stosunek jakość/cena. Uważam, że to mocny gracz w segmencie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za 130-140 już chyba skromnie wyposażonego passata się kupi..Jednak to wg mnie fajniejsze auto.Oglądałem optimę i uważam to auto za ciekawy projekt,ale utrata wartości po 2-3 latach jest duzo wyższa niż u niemieckiej konkurencji .Wnętrze VW ma dużo fajniejsze i wykonane z lepszych materiałów.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za 130-140 już chyba skromnie wyposażonego passata się kupi..Jednak to wg mnie fajniejsze auto.Oglądałem optimę i uważam to auto za ciekawy projekt,ale utrata wartości po 2-3 latach jest duzo wyższa niż u niemieckiej konkurencji .Wnętrze VW ma dużo fajniejsze i wykonane z lepszych materiałów.

Jeden rzeczowy argument za Optimą - będzie trwalsza od Passata. Patrząc na dotychczasową awaryjność VW i Kia, to raczej nie mam pytań. Mam wrażenie, że nie siedziałeś w Optimie. Materiały są tam dobrej jakości, a spasowanie wręcz wzorowe. Z utratą wartości zgoda, ale nie każdy na to patrzy. Ja np nie patrzę :)

No i z Passatem to ona na pewno nie wygra, ale może sporo namieszać. Podejście do Kia się zmienia, a VW to VW. Jak z dobrym uczniem w szkole, nawet jak odwali kichę to i tak nikt tego nie zauważy i będzie mu darowane ;)

Edited by Osiem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rzecz gustu. Ja patrzę na całokształt i stosunek jakość/cena. Uważam, że to mocny gracz w segmencie.

 

Ja się nie znam, ale ani z zewnątrz mi się nie podoba, ani w środku a i tam materiały mnie nie powaliły.

 

Za 130-140 już chyba skromnie wyposażonego passata się kupi..Jednak to wg mnie fajniejsze auto.Oglądałem optimę i uważam to auto za ciekawy projekt,ale utrata wartości po 2-3 latach jest duzo wyższa niż u niemieckiej konkurencji .Wnętrze VW ma dużo fajniejsze i wykonane z lepszych materiałów.

 

 

Passat o ile w nowej wersji nie grzeszy urodą to jako całość jak dla mnie dużo fajniejsze auto niż ta Kia. Za te 130tys. to już bym wolał Mazdę 6, którą dizajnem z zewnątrz i wewnątrz zjada Optimę.


*** DOXA Sub 300 Professional ***

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja się nie znam, ale ani z zewnątrz mi się nie podoba, ani w środku a i tam materiały mnie nie powaliły.

 

 

 

Passat o ile w nowej wersji nie grzeszy urodą to jako całość jak dla mnie dużo fajniejsze auto niż ta Kia. Za te 130tys. to już bym wolał Mazdę 6, którą dizajnem z zewnątrz i wewnątrz zjada Optimę.

Ja od Optimy wolałem Mondeo, więc nie bronię jej za wszelką cenę, ale też nie uważam, żeby się do niej od razu uprzedzać. Ja bym jednak dał jej szansę. Moja trójka najładniejszych aut segmentu D, to Mondeo, Mazda 6 i właśnie Optima, ale - de gustibus non est disputandum.

Edited by Osiem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cene katalogowa sprawdzic moge ale nie znam polityki rabatowania koncertu kia.

 

Jak za te pieniadze to wole cytryne c5! ;)

C5 super auto, szkoda, że już go nie będą produkować, że już o HA3+ nie wspomnę. Nie rozumiem polityki Citroena względem HA. C5 podobno bardzo słabo się sprzedawało ostatnimi czasy. Citroen teraz stawia mocno na DS i liczy na nowe rynki typu Chiny i Stany, bo Europejczycy chyba za bardzo się nie dają nabrać na to ich niby premium.

Edited by Osiem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wystarczylo odmlodzic c5 badz do ds5 wrzucic ha i po problemie tak wg mnie ale ich schemat widocznie jest inny.

 

Wiem, ze za 110k mamy c5 z ha, 2.0hdi 180km w automacie, na skorach z el regulacja, podgrzewane z przodu i fotel kierowcy z masazem do tego navi i bixenon.

 

Dla mnie do 150k wyglada to tak

1. Passat- ze wzgledu na design, nowinki i wartosc odsprzedazy. Reszta c5 wygrywa :)

2. Mondeo/c5

3. Superb/ mazda6

 

Chociaz uzytkuje c5 i jazda po naszych drogach tym autem to az przyjemnosc. Passat niestety taczka na kolach.

 

I do tego niezawodnosc c5 ktorej passat moze pozazdroscic.

Edited by overrange

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak przy okazji C5 - czy auta z rocznika 2011 są w miarę niezawodne, na jaki silnik warto patrzeć?


*** DOXA Sub 300 Professional ***

Share this post


Link to post
Share on other sites

Passat niezawodności to chyba prawie wszystkim może pozazdrościć ;). Co do Twojej koncepcji na nowe C5 pełna zgoda. Ja bym w sumie jeszcze wymienił Peugeota 508 w kategorii wypisażenie/cena. Jak kupowałem auto to Pug dał mi naprawdę mocną ofertę. Za 106 tys. miałem Allure kombi 1.6 T benzyne w pełnej opcji. Było w nią nadźgane wszystko, aż nie wiem gdzie to się pomieściło ;) ale wygrało Mondeo bo dla mnie ma nieporównywalnie ładniejszą linię no i miałem dobre doświadczenia z poprzednimi generacjami.

Edited by Osiem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.