Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
News will be here
Gość

Pogadajmy o samochodach :-)

Rekomendowane odpowiedzi

Odkąd interesuję się motoryzacją - nie widziałem testu porównawczego w klasie wyższej niż auta miejskie który wygrał jakikolwiek Fiat. Odkąd autami zajmuję się zawodowo - nie dziwi mnie to i jest dla mnie jasne dlaczego.


Trzyzegarkowiec. No niestety już jednak ośmio-...

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tipo gra w tej samej lidze co Rapid a nie Fabia. I tutaj Rapid dostaje srogie lanie od Tipo, bo Tipo jest zdecydowanie ładniejsze. Wykończenie wnętrza jest na tym samym mizernym poziomie. W obu autach jest cholernie smutno a plastiki wszędzie są twarde. Zawieszenie Tipo ma nieco lepsze, lepiej resoruje a trwałość będzie dokładnie identyczna jak Skodziny czyli po 100tys, padną zawieszenia a dodatkowo Skodzina może miec problemy z silnikiem, sprzęgłem itd...bo ładują tam naprawdę kiepskie podzespoły. Fiat wytrzyma trochę dłużej.

gustaw jak Cię lubię to większych bredni an temat techniki Audi w Skodzie nie słyszałem. Z techniką VW się zgodzę, ale Audi ma ine zawieszenia, w większości nie ma tam belek skrętnych, są wahacze. Wyciszenie to też inna klasa, materiały w środku absolutna przepaść, kompletnie inny sort, blachy tłoczone z zupełnie inną tolerancją, składane takze z inną tolerancją, ocynkowane w pełni w Audi.

Można porównywać VW do skody czy Seata ale nie do Audi. Z biegiem czasu te różnice są nawet coraz większe i Audi wyraźnie odjechało reszcie stawki.

Edytowane przez QuadrifoglioVerde

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A układy napędowe chociażby?

Elektronika?

 

Adrian, jeśli przyjrzysz się moim postom na temat moich własnych zegarków - będziesz wiedział, że z nas dwóch kwaśne winogrona i słodkie cytryny uprawiasz tylko Ty :)

 

Zbieżność rozwiązań i wspólnota techniczna Audi i reszty marek koncernu nie deprecjonuje tej pierwszej gdy broni się jakością.

Inaczej było z niektórymi częściami Forda w niektórych modelach Jaguara.

Edytowane przez gustaw6666

Trzyzegarkowiec. No niestety już jednak ośmio-...

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Audi od A4 montuje silniki wzdłuż, w skodzie wzdłużnie ułożonego silnika nie znajdziesz chyba, nigdy nie wnikałem. A inaczej ułożony silnik to inne skrzynie itd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, że różnic je bez liku. Co nie zmienia faktu, że z dóbr zawartych w Audi korzysta szeroko cała reszta bandy.


Trzyzegarkowiec. No niestety już jednak ośmio-...

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A układy napędowe chociażby?

Elektronika?

 

Adrian, jeśli przyjrzysz się moim postom na temat moich własnych zegarków - będziesz wiedział, że z nas dwóch kwaśne winogrona i słodkie cytryny uprawiasz tylko Ty :)

 

Zbieżność rozwiązań i wspólnota techniczna Audi i reszty marek koncernu nie deprecjonuje tej pierwszej gdy broni się jakością.

Inaczej było z niektórymi częściami Forda w niektórych modelach Jaguara.

 

Akurat ani VW ani Audi nie bardzo ma się czym pochwalić jeśli chodzi o napędy, więc to żadna zaleta przemawiająca na ich korzyść. Mocne motory Audi żłopią olej jak opętane, wszystkie silniki  koncernu VW oszukują na spalaniu, bo to co podaje producent odnośnie spalania to kpiny i trzeba zawsze dodawać minimum 2-3 litry/100km przy emeryckiej jeździe. Inni producenci mają w tych oszustwach jednak więcej umiaru. Sporo wpadek z silnikami 2.0 tdi, potem 1.4 tsi, a jeszcze wcześniej nieudane eksperymenty z silnikami FSI. No i ten klekot....cichsze silniki diesla do maszyn rolniczych chyba już nawet Isuzu wkłada :D ? A jaka to w Skodzie jest elektronika której nie ma konkurencja ?

Edytowane przez QuadrifoglioVerde

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja poruszam sie tak

Do pracy3bea27d82662469a17216d2cb760d6ee.jpg

W zimie na nartyc845654ac1a9929a59ca2dfc7afaef24.jpg

W lecie rekreacyjnie1b0de1f1b22e20fa2e3da59fde4c28be.jpg

I najnowszy nabytek19792abf721423a98291bc3fe45e3035.jpgbc34bf314c734e8756143e1b23982a56.jpg

Żona jezdzi impreza 2013

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalkv

Edytowane przez piotrek39

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja tam mam ze stajni Fiata miłe wspomnienia, wprawdzie obecnie wszystkie auta w rodzinie mają znaczek Hondy, ale sentyment pozostał. Alfa 166 pozostanie u mnie niedoścignionym wzorem, a siedmioletnia jazda Lancią bez żadnej awarii też zapada w pamięć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Weszło też nowe C3, ale te plastiki na drzwiach w stylu Cactusa odrzucają. Jak znajdę dzisiaj czas to podjadę do Skody skonfigurować Rapida jak Tipo i zobaczymy jak to wyjdzie. Co do Audi, to uważam ta markę głownie za spasowanie i materiały. Co do mechaniki to bym się nie podniecał ;) Jedyne auto Audi jakie bym brał w ciemno to RS7.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Audi od A4 montuje silniki wzdłuż, w skodzie wzdłużnie ułożonego silnika nie znajdziesz chyba, nigdy nie wnikałem. A inaczej ułożony silnik to inne skrzynie itd

 

superb I, miał oczywiście wzdłużnie silnik, bo bazował na passacie b5

Tipo gra w tej samej lidze co Rapid a nie Fabia.

Przecież to dokładnie ta sama klasa - segment B.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Akurat ani VW ani Audi nie bardzo ma się czym pochwalić jeśli chodzi o napędy, więc to żadna zaleta przemawiająca na ich korzyść. Mocne motory Audi żłopią olej jak opętane, wszystkie silniki  koncernu VW oszukują na spalaniu, bo to co podaje producent odnośnie spalania to kpiny i trzeba zawsze dodawać minimum 2-3 litry/100km przy emeryckiej jeździe. Inni producenci mają w tych oszustwach jednak więcej umiaru. Sporo wpadek z silnikami 2.0 tdi, potem 1.4 tsi, a jeszcze wcześniej nieudane eksperymenty z silnikami FSI. No i ten klekot....cichsze silniki diesla do maszyn rolniczych chyba już nawet Isuzu wkłada :D ? A jaka to w Skodzie jest elektronika której nie ma konkurencja ?

 

Wg testów nowe diesle VW są najmniej szkodliwe dla otoczenia.

http://www.samar.pl/__/3/3.a/90314/Nowe-diesle-Volkswagena-najmniej-szkodliwe.html?12p.s=295713807.7&12p.a=90314&locale=pl_PL

Wzdłużne Audi ma chyba tylko w 4x4 jak ma quattro nie na Haldexie

 

wszystkie A4 mają wzdłużnie nawet 1.6 benzyna 100 KM i napęd na przód. Konstrukcja nie jest dosotosowana do tego, żeby sobie żąglować ustawieniem silnika raz tak, raz tak.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Akurat ani VW ani Audi nie bardzo ma się czym pochwalić jeśli chodzi o napędy, więc to żadna zaleta przemawiająca na ich korzyść. Mocne motory Audi żłopią olej jak opętane, wszystkie silniki  koncernu VW oszukują na spalaniu, bo to co podaje producent odnośnie spalania to kpiny i trzeba zawsze dodawać minimum 2-3 litry/100km przy emeryckiej jeździe. Inni producenci mają w tych oszustwach jednak więcej umiaru. Sporo wpadek z silnikami 2.0 tdi, potem 1.4 tsi, a jeszcze wcześniej nieudane eksperymenty z silnikami FSI. No i ten klekot....cichsze silniki diesla do maszyn rolniczych chyba już nawet Isuzu wkłada :D ? A jaka to w Skodzie jest elektronika której nie ma konkurencja ?

 

 

Marcin, pieprzysz głupoty i tyle.

Mój V6 TDI ma 92 tys. km i między wymianami (ok. 25 tys. km) nie dolewam ani grama. Chyba, że 580 NM to nadal nie jest dla Ciebie mocny motor?

Oszukują na spalaniu - może i tak, ale pali mi po mieście 9 l/100 km, a na trasie 6,5-7,5, dając przy tym osiągi 6 sekund do 100 km/h. A wierz mi, mojej jeździe daleko do emeryckiej.

Klekot? Zaprasza na odsłuchy. :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Diesle nie biorą oleju,miałem 3.0 tdi i nic nie dolewałem,podobnie 2.0tdi CR .Natomiast miałem A6 2.0 TFSI i ten brał olej mimo,że miał tylko 70 tys przebiegu.W ASO powiedziano mi,że te silniki mają tę wadę,ze przy większych obrotach żłopią olej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Diesle nie biorą oleju,miałem 3.0 tdi i nic nie dolewałem,podobnie 2.0tdi CR .Natomiast miałem A6 2.0 TFSI i ten brał olej mimo,że miał tylko 70 tys przebiegu.W ASO powiedziano mi,że te silniki mają tę wadę,ze przy większych obrotach żłopią olej.

 

 

Akis, to była wada silnika 2.0 TFSI 211 KM, w późniejszej wersji 225 KM brał już znacznie mniej oleju - sąsiad ma A4 z tym silnikiem i też nic nie dolewa między wymianami, schodzi mu dokładnie od maximum do miniumum.

Klient ma A6 z 3.0 TFSI i też nie ma z tym żadnych problemów.

 

Czyli generalnie nie wszystkie mocne, tylko benzynowe. I nie wszystkie benzynowe, tylko jeden - 211 KM.  :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do klekotu VW, tankowałem niedawno na Orlenie, obok mnie załoga tankowała Rosomaka. Czekałem na moment odpalenia silnika, spodziewałem się potężnego huku, a ten zapalił światła i odjechał. Jakby był pojazdem elektrycznym! Moment wstydu prz

eżyłem gdy odpaliłem TDI PD, był głośniejszy od Rosomaka...


Co-Axial

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Z tego co się orientuję to @Lawnowerman ma rację.

 

 

przecież to można jednym kliknięciem w necie sprawdzić, nie musi sie wydawać :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odkąd interesuję się motoryzacją - nie widziałem testu porównawczego w klasie wyższej niż auta miejskie który wygrał jakikolwiek Fiat. Odkąd autami zajmuję się zawodowo - nie dziwi mnie to i jest dla mnie jasne dlaczego.

 

Testy są dla Ciebie wyznacznikiem tego co dobre i złe? Hmm, dla mnie to jedynie pewne wskazówki, bo wystarczy w teście pokazać przez szkło powiekszające wady np. Peugeota, który ma przegrać, a o wadach np. VW nie wspominać za wiele, rozpływając się za to nad jego zaletami. A w innym teście będzie zupełnie odwrotnie.

 

Chciałbym być dobrze zrozumiany, sam czytam testy, ale czasami piszą tam takie głupoty, że należy to wszystko dzielić przez pół.

 

Strasznie autorytarnie piszesz o Fiacie, jeździłeś dłuższy czas np. Bravo?

Sorki, ale to trochę brzmi jak opinia taksówkarza, który turla się od 15 lat W124 i dla niego prawie każdy inny samochód to śmietnik.

Schematy, schematy, schematy...

 

Nie twierdzę, że FIAT to och i ach, ale moim zdaniem należy oceniać każdy model przez pryzmat tego co daje za dane pieniądze.

I wsiąść, dotknąć, poczuć, a najlepiej spędzić trochę czasu za kierownicą (im więcej, tym bardziej wiarygodna opinia).

A Bravo było naprawdę udanym modelem.

Skoro tak ufasz testom, zerkinj w różne raporty usterkowości Bravo, zdziwisz się jakie samochody były gorsze od Bravo.

 

Pozdrawiam

Tomek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wszyscy oszukuja na spalaniu. Wole kazdego niemca od tandetnego wlocha. Najezdzilem sie Fiatami z segmentu nizszego/sredniego i nie polecam, nawet jak silnik jest udany to elektronika i wszystkie pierdoly od uchwytu klapy do kratki nawiewu rypią sie jak leci. Lepiej miec Fabie niz kazdego Fiata, chociaz szkoda bo 500 mi sie podoba i kupilbym dziewczynie.

Ja też akurat dla 500 zrobiłbym wyjątek. Widzę pewną prawidłowość, że im mniejszy Fiat tym lepszy.

Poza tym mam Punto i podobnie jak wcześniejsze Fiaty poznałem go dość dobrze. Ostatnio, żona musiała gdzieś kawałek pojechać więc zostawiłem jej BMW i po Luminora wyskoczyłem Fiatem. Oczywiście dał radę z atrakcjami i podczas oczekiwania w Macu na awaryjnych zaciął się ich włącznik i spędziłem upojnie pół godziny na rozwiązywaniu problemu.


Trzyzegarkowiec. No niestety już jednak ośmio-...

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Fiat małe autka rzeczywiście potrafi robić. Nasza służbowa Panda, choć trzęsie jak nieszczęście, a wygłuszeń nie ma żadnych, bo chyba zapomnieli zamontować, służy już 10 lat bez najmniejszej awarii.

Natomiast prywatnie Fiata miałem tylko raz - kiedyś byłem młody i głupi i kupiłem nowego Fiata Temprę 1,6 z salonu. To była absolutna porażka, mógłbym napisać książkę o niedoróbkach, awariach, błędach konstrukcyjnych itd. 

A zaczęło się od tego, że nie dojechałem z salonu do domu (4 km), bo się popsuła i wróciła na lawecie...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wzdłużne Audi ma chyba tylko w 4x4 jak ma quattro nie na Haldexie

Wszystkie A4 mają torsena w quattro? Ale ogólnie jest tak jak pisał StaryWilk, buda jest przystosowana pod silnik wzdłuż i nie ma opcji żeby kombinować z poprzecznym ustawianiem silnika.

Edytowane przez trollu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wszystkie silniki  koncernu VW oszukują na spalaniu, bo to co podaje producent odnośnie spalania to kpiny i trzeba zawsze dodawać minimum 2-3 litry/100km przy emeryckiej jeździe. Inni producenci mają w tych oszustwach jednak więcej umiaru.

odniosę się tylko do tego.

 

VW ani żaden inny koncern nie oszukuje na spalaniu, bo nie dostałby homolagacji na sprzedaż. Pomiary zużycia paliwa odbywają się dla wszytskich producentów na danych kontynentach (inne w Ameryce, inne w Europie) wg tych samych zasad (norm) z dopuszczalnymi pewnymi modyfikacjami modeli do testów. Producenci mniej lub bardziej potrafią to wykorzystać. Z kolei użytkownik musi umieć to świadomie zinterpretować, a najlepiej odbyć jazdę testową jeśli interesuje go rzeczywiste spalanie w ruchu miejskim w Warszawie, lub na trasie DK5, lub na autostradzie A4 - w takich albo innych warunkach.

Edytowane przez StaryWilk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   2 użytkowników

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.