Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
News will be here
Gość

Pogadajmy o samochodach :-)

Rekomendowane odpowiedzi

Jw. Auto z historią kolizyjną?


Trzyzegarkowiec. No niestety już jednak ośmio-...

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poproszę o pomoc.

Toyota Auris, po wymianie zarowki dalej nie działa prawy stop, da radę to zrobić, czy elektryk?

:)

Nie mów, że nie oddałeś auta do serwisu na zmianę żarówki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z jaką prędkością po autostradzie, Hiobie?

 

Jakie czasy przyspieszenia do setki jesteś w stanie uzyskać w M3?

 

 

Samochód osiąga ponad 320 km/h. Pozwól,ze to ile ja nim jechałem, pozostanie moją tajemnicą. :D  Jest jednak na YT film a identycznym samochodem, identyczny kompresor, jadący 337 km/h.

 

Z przyspieszeniem do setki, wraz ze wzrostem mocy, zaczynamy mieć poważny problem. Po prostu zwykłe opony nie są w stanie przenosić takich mocy, a opony czysto wyczynowe mają swoje ograniczenia: Albo są to opony na tor dragsterów i słabo trzymają samochód na zakrętach, albo są to opony "półwyścigowe", które po pierwsze muszą być odpowiednio rozgrzane, a po drugie mają wysoką cenę i niskie przebiegi. Trochę lepszym wykładnikiem jest przyspieszenie, powiedzmy, od 110 do 210 km/h. Tutaj zestawienie kilku aut, czasy od 70 do 130 mph (112 do 209 km/h)

 

2015 Lamborghini Huracan LP 610-4, 602 KM, 3440 funtów - 6,6 sekundy,

2016 McLaren 570S, 562 KM, 3189 funtów - 6,7 sekundy,

2008 BMW M3 E90 ESS Supercharger, 601 KM, 3650 funtów -7,0 sekund,

2017 Porsche 911 Turbo S, 580 KM, 3563 funtów - 7,3 sekundy,

2017 Audi R8 V10 Plus, 610 KM, 3684 funty- 7,4 sekundy,

2016 Porsche 911 GT3 RS, 500 KM, 3292 funty - 7,5 sekundy,

2016 Cadillac CTS-V, 640 KM, 4128 funtów - 8,0 sekund,

2016 Dodge Charger SRT Hellcat, 707 KM, 4576 funtów - 8,1 sekundy,

2015 Chevrolet Corvette Z06, 650 KM, 3536 funtów - 8,1 sekundy,

2016 Mercedes AMG GT-S, 503 KM, 3683 funty - 8,3 sekundy,

2015 BMW M5  575 KM, 4300 funtów - 8,7 sekundy,

2014 Porsche 911 GT3, 475 KM, 3269 funtów - 8,8 sekundy,

2017 Porsche 911Carrera 4S, 420 KM, 3510 funtów - 9,7 sekundy,

2016 Ford Mustang Shelby GT 350R, 526 KM, 3708 funtów - 10,0 sekundy,

2015 Shelby Super Snake (Mustang), 850 KM, 3831 funtów - 10,4 sekundy,

2015 Porsche 911 Carrera GTS, 430 KM, 3341 funtów - 10,4 sekundy,

2017 Porsche 911 Carrera S Cabrio, 420 KM, 3514 funtów - 10,4 sekundy,

2017 Porsche 911Carrera, 370 KM, 3229 funtów - 10,7 sekundy,

2017 Chevrolet Corvette Grand Sport, 460 KM, 3450 funtów - 10,7 sekundy

Jak widzisz, na trzecim miejscu jest moje BMW, czas zmierzony tutaj:

 

 

Prawdę mówiąc wiele szybkich aut dostaje zaliczki przy takich prędkościach. Na przykład Tesla S P85D, z którą miałbym problem "do setki", w tym zakresie prędkości zostaje daleko w tyle, mimo swoich niemal 700 KM - 12,5 sekundy.  Tak więc ciągle, mimo swoich dziewięciu już niemal lat, moja eMeczka radzi sobie nieźle. :D

 

Nie mów, że nie oddałeś auta do serwisu na zmianę żarówki

 

Ja z Audi A4 B7 pojechałem do ASO wymienić żarówkę. Trzeba albo zdjąć zderzak, albo mieć rączkę trzyletniego  dziecka, żeby się tam dostać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

bmw to totalna padaczka a ich autoryzowany serwis to kpina 

 

Co do serwisu ASO w Polsce trudno mi się wypowiadać, bo nie korzystam. Tutaj, w Stanach, są rewelacyjni, choć nie są tani.  Natomiast co do stwierdzenia, że, cytuję, "bmw to totalna padaczka", to mógłbyś to jakoś obiektywnie uzasadnić? Jakieś statystyki? Czy jest to jedynie Twoja opinia, bo po prostu nie lubisz BMW?

 

Nie interesują mnie opowieści typu "kolega jechał i mu korba wyszła bokiem", tylko konkretne statystyki. Bo jeśli chodzi o jednostkowe przypadki, to akurat mam w rodzinie i we własnym garażu kilka aut tej marki - i zero problemów. Zatem albo mamy wyjątkowe szczęście, albo nie jest to "totalna padaczka".

 

Badania rynku używanych aut w Stanach pokazują, że BMW "trójka" raczej radzi sobie "średnio", to znaczy w grupie aut swej klasy trzyma się w pobliżu statystycznego środka:

 

 

InClassQIR.png

 

Layout.png

 

M3 wypada nawet lepiej niż "cywilne" trójki, ale to pewnie wynika także z faktu, że mają mniejsze przebiegi.

 

Layout.png

 

A tak wyglądają wykresy dla najpopularniejszych aut, kompaktów i "mid size":

 

InClassQIR.png

 

(Ford Fusion to Mondeo w Europie)

 

InClassQIR.png

 

Tak więc wcale BMW "3" nie wypada tutaj źle. Może to nie jest jeszcze jakość Toyoty Camry, ale ciągle lepiej, niż VW Golf i Jetta, Ford Focus, Mazda 6, czy Audi A3/A4

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gustaw jezdzilem golfem i to bardzo przyjemne auto, a tak z ciekawosci rzucilem okiem na kia i zaskoczyl mnie ten 7 biegowy automat i brak dwumasy. Tylko jakie to jest auto w praktyce? Ktos ma jakies doswiadczenia? ;)

 

Irek ten avalon z Twoich zdjec wyglada bardzo przyzwoicie.

 

Ile kosztuje u Was taki dobrze wyposazony z mocna benzyna no i jaka to benzyna? :)

 

Ps. Czemu q50 uwazacie za gorsze od swojej niemieckiej konkurencji?

Hiob, odpisal juz o cenie Avalona, a silnik?  Standartowy v6 Toyoty czyli 3.5l 


Beware the fury of a patient man.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hiobie, mam 750i od kilku lat i problemy o których wcześniej pisałem. To upoważnia mnie do takiej, a nie innej oceny tego pojazdu oraz jego serwisu. Cieszę się, że Tobie auto tej marki służy, mnie wyszło bokiem.  Audi z silnikiem FSI kiedyś także.

Zdaję sobie sprawę, że nie ma reguły: miałem Lagunę II (zwaną królową lawet) i przejechałem nią 280 tys. km zupełnie bezawaryjnie. Do dziś jeździ w rodzinie i trzyma się dzielnie. Skoda Felicja potrafiła zrobić 450 tys km i odpalała na dotknięcie.

 

Zawsze serwisuję auta w ASO, więc nie uwzględniam w swojej ocenie partactwa mechaników, dlatego moja opinia jest jak najbardziej obiektywna. 


Co-Axial

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Widzialem. Pytanie zadalem przed odpowiedzia hioba :) znalazlem tez info, ze jest tam 200KM hybryda. To ta sama jednostka co w is300h?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kupując nowe auto klasy wyższej widzę tylko jedno rozwiązanie - używać tak długo dopóki działa fabryczna gwarancja, a potem bezwzględnie się pozbywać. Ceny nowych części w ASO powalają na kolana, już lepiej wziąć następne nowe auto.

Ale muszę przyznać, że pomimo swojej awaryjności samochody BMW mają coś w sobie. Miałem dwa, obydwa dość awaryjne, ale i tak teraz, gdy rozglądam się za nowym autem, bardziej skłaniam się ku BMW niż ku Audi, które użytkuje praktycznie bezawaryjnie od trzech lat. I nie potrafię tego wytłumaczyć...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiesz ze nie wiem, u nas nie ma  IS hybrid na rynku.  

Ale przypuszczam ze tak,  4cyl 2.5l plus elektryczny silnik, tak? 


Beware the fury of a patient man.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam kolege wlocha ktoremu sie dobrze dzieje :), jezdzil S klasami cały czas narzekal ze cos jest nie tak, zmienił na bmw opini nie zmienił, kupił Maserati I wg niego to była najwieksza Kicha z tych wszystkich. Ostatnio jak sie z nim widzialem jezdzil LS :D


Beware the fury of a patient man.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam prośbę do moderatorów - połączmy obydwa wątki motoryzacyjne.

I tak poruszamy na obydwóch bardzo podobne tematy...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

narazie nic nie opowiada  :)


Beware the fury of a patient man.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam prośbę do moderatorów - połączmy obydwa wątki motoryzacyjne.

I tak poruszamy na obydwóch bardzo podobne tematy...

Tomek, najlepiej zrobić to prxez zgloszenie posta do moderacji, dodatkowo zamieszczajac linki do obu tematów.

Pozdrawiam, Marek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak wyżej. BMW ma jakieś trudno wytłumaczalne "coś", którego nie posiada np. Audi, które zazwyczaj jeździ porównywalnie dobrze do odpowiedniego BMW, przynajmniej ja tego nie czuję.

 

Podejrzewam, że na poziomie supersamochodów podobna magia, niezależna od wartości obiektywnych może towarzyszyć porównaniu Ferrari z Lamborghini.


Trzyzegarkowiec. No niestety już jednak ośmio-...

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hiobie, mam 750i od kilku lat i problemy o których wcześniej pisałem. To upoważnia mnie do takiej, a nie innej oceny tego pojazdu oraz jego serwisu. Cieszę się, że Tobie auto tej marki służy, mnie wyszło bokiem.  

 

 

 

W zestawieniu, które podlinkowałem powyżej rzeczywiście "siódemka" wypada fatalnie. Akurat z tym modelem nie miałem żadnych doświadczeń.  http://longtermqualityindex.com/vehicles/BMW_7_Series.html  

 

InClassQIR.png

 

Layout.png

 

Szwagier jeździ "Piątką" GT, która jest chyba budowana na płycie podłogowej "siódemki" i nie słyszałem, by miał z nią jakieś problemy, ale to jednak w statystykach jest ujęte z innymi "piątkami" - poza tym to bardzo mało popularny model. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli pomijajac pierwszy wykres, gdzie Toyota jest na drugim miejscu, wszystkie inne kategorie wygraly produkty Toyoty :)

 

LS w swojej kategorii 

GS w swojej 

IS jest drugi 

Male samochody Toyota prius 

Mysle ze male pick up bedzie to Tacoma 

Duze pick up to Tundra 

Itd

 

Edit 

 

Juz sprawdzilem,  jest dokladnie tak jak pisalem powyżej :D

Edytowane przez irekm

Beware the fury of a patient man.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli pomijajac pierwszy wykres, gdzie Toyota jest na drugim miejscu, wszystkie inne kategorie wygraly produkty Toyoty :)

 

LS w swojej kategorii 

GS w swojej 

IS jest drugi 

Male samochody Toyota prius 

Mysle ze male pick up bedzie to Tacoma 

Duze pick up to Tundra 

Itd

 

Edit 

 

Juz sprawdzilem,  jest dokladnie tak jak pisalem powyżej :D

 

Należy tylko pamiętać, że akurat ta organizacja swój ranking bazuje tylko na awariach związanych z układem napędowym, a więc silniki i skrzynie biegów, a swoje dane uzyskują z aukcji samochodowych. Oczywiście każda próba zebrania statystycznych danych będzie zawierała jakieś uogólnienia, czasem nawet zakłamania. Na aukcje często trafiają samochody nieco gorsze od przeciętnych - na przykład dealer nowych aut te lepsze, które otrzymał z zamiany za nowe trzyma na placu, gorsze wysyła na aukcję, ale mimo to pewne nauki z takich statystyk można wyciągnąć - na przykład taką, że jak nie chcemy mieć problemów, to powinniśmy kupić Toyotę. :D 

 

Problem jedynie z tym, że Toyota nie produkuje w zasadzie aut dla "entuzjastów", aut, na widok których szybciej bije serce.  Prawdą jest i to, że większość ludzi szuka właśnie takich aut, jak Toyota, a szybsze bicie serca załatwia sobie w innych dziedzinach życia. :D 

 

Przykład Toyoty pokazuje też jak absurdalna jest idea, że producenci celowo robią auta mało trwałe, z "wbudowanym defektem", bo najwięcej zarabiają na naprawach w ASO. Jest to absurd z kilku powodów. Po pierwsze w USA, największym rynku zbytu dla samochodów, to nie producent jest właścicielem stacji ASO. Są to u nas w 100% niezależne firmy - wymaga tego prawo. Po drugie, poza nielicznymi wyjątkami, wszystkie firmy znane z marnej jakości pobankrutowały - przykładem jest tu motoryzacja brytyjska, dziś już nieistniejąca, a te, które robią solidne auta rozkwitają - Toyota, Honda, czy Mercedes, który z niszowej firmy wyrósł na giganta, głównie dzięki niezniszczalnemu modelowi W123. 

 

Dlaczego zatem auta się psują? To proste: Bo oprócz inżynierów auta konstruują też księgowi, a to powoduje, że zawsze się idzie na jakieś kompromisy. Nie wszystko też da się przewidzieć, więc wpadki zdarzają się najlepszym. Nawet Toyocie.

 

Zarabia się na nowych autach, ale nabywcy nowych aut w największych rynkach zbytu, jak USA, czy kraje Europy Zachodniej, zmieniają je co trzy - cztery lata. Jeśli auto ma reputację bezawaryjnego, uzyskuje dobrą cenę na wtórnym rynku, a klient powraca, by nabyć następne. Jak auto ma problemy techniczne, to klient sprzedaje go tanio i nie kupi już następnego wozu tej marki. My mieliśmy taką sytuację z Mazdą 6. Mazda robi dobre auta, ale moja żona nawet gdyby dostała jakąś w prezencie, oddałaby ją komu innemu. Nigdy w naszym garażu już nie będzie Mazdy - a tę szóstkę kupiliśmy nowiutką. 

 

Toyoty też pewnie nie będzie, ale to z innych powodów, choć aktualna wersja Avalona bardzo mi się podoba. Poprzednie były bezpłciowe, po prostu brzydkie, ta jest ładna w środku i z zewnątrz, ma dobre opinie w testach i na pewno byłaby rozsądnym zakupem. 

 

Zrobione

 

Dzięki. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   1 użytkownik

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.