Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
News will be here
Gość

Pogadajmy o samochodach :-)

Rekomendowane odpowiedzi

Cały czas dyskutujecie a to nie my tylko producent decyduje o pozycjonowaniu swojej marki. A wewnątrz klasy premium będą przecież różnice. Jedno auto będzie lepsze a inne gorsze. W koncernie Fiat marką Lancia jest pozycjonowana jako premium czy się to nam podoba czy nie. Tak samo infiniti. To bezpośredni konkurent Lexusa. A czy lepszy, gorszy to zupełnie inna bajka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Teraz każdy jakieś spojrzenie na konkretną markę ma ale zmienia się to, że marka X pojawia się w jakimś segmencie rynku, gdzie kiedyś jej nie było. W przypadku jednych mówi się o "aspiracjach" (np Phaeton) a w przypadku innych o "rozmienianiu się na drobne" np Rolls, Bentley i terenówka (?!)

Audi R8 to trochę naciągane porównanie do 911. Audi nie ma rywala dla 911, za to patrząc na budowę samochodu, układ silnika to R8 trzeba by porównać do Carrery GT czy 918 a tu już nie ma co porównywać. Poza tym - audi kiedyś nie było w segmencie 2 miejscowych super-sportów. No ale porównuje się bo cena podobna, moc podobna itd. To czasami jest niesprawiedliwe bo osiągami np 911 może być porównywalne z np M6 ale to nie zmienia faktu, że od samej idei te auta są zupełnie inne. Jakościowo Porsche zawsze było ponad resztą niemieckich aut, to chyba się utrzymuje. Porsche nie uderza w segment prezydencki, Merc ma S65AMG ale oni kombinują bo Maybach im padł, mają niby wersję Maybach, wszystko to wojna o prestiż ale jak podjedzie RR (czyli rywal dawnego Maybacha) to chyba wiadomo komu przypada większy splendor. Porsche za to nie ma rywala dla A klasy w dieslu, golfa gti czy bmw 3. A to wpływa na postrzeganie marki. Podjedziesz mercedesem - ok, pełno takich na parkingu. Podjedź 20 letnim 911 to od razu masz +10pkt co nie zawsze jest dobre - współpracownicy, zleceniodawcy czy pracodawcy patrzą na znaczek, masz Porsche - masz kasę, nikt nie patrzy na to, że ma 20 lat i kosztuje tyle co golf na którego nikt nie zwróciłby uwagi. Nie wszyscy ale tak jest, znam różne historie 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Fiat chyba nie do końca ma pomysł na Lancię . O ile na Alfę jakiś ma, to Lancia ni komfortowa ni sportowa. Z resztą VW z Seatem też ma pewien problem. Bo niby ma to być marka usportowiona ale silniki takie same jak w VW, ani odrobinę mocniejsze. Środek zawsze gorszy, stylistyka bardziej sportowa i to wszystko.

Jechałem wczoraj Seatem Ateca, 4x4, 1.4 150km w manualu. Auto co najwyżej poprawne, zero emocji, ładne z zewnątrz ale w środku jak nei weźmiesz najdroższej wersji za chyba 130tys to do 100tys masz ciemność widzę ciemność...smutno...

Dobrze trzyma się drogi, ale na kostce tarabani :/ , nie chcę wiedzieć jakby było na większych nierównościach. Niby 4x4 ale w teren to bym się bał o kręgosłup.

Ale się sprzedaje bo jakby chcieć kupić to na auto trzeba czekać do Kwietnia!, bo fabryka nie przyjmuje już zamówień.

Edytowane przez QuadrifoglioVerde

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czegoś Seatom brakuje, wykonania stylistycznie jednego kroku, choćby smaczków aby czuć sportowego ducha, jakim dysponuje chociażby Alfa i to w najtańszych, podstawowych wersjach.

 

To tak względne jak z prestiżem zegarków. Tako jako rzecze Adrian - producent taką Lancię określa jako premium, czy nam się podoba czy nie. I jednocześnie ta Lancia będąc przez producenta pozycjonowana DWIE półki prestiżu wyżej niż Skoda ( Skoda to niższa półka niż VW) - jest na takim np. polskim rynku prestiżowa mniej. Wg moich obserwacji.

Edytowane przez gustaw6666

Trzyzegarkowiec. No niestety już jednak ośmio-...

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Flagowy Lancia to Chrysler o finezji wrót od starej obory. Niestety. Poprzednia Thema to też pomyłka...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Flagowy Lancia to Chrysler o finezji wrót od starej obory. Niestety. Poprzednia Thema to też pomyłka...

 

Poprzednia Thema była ciekawa i jak najbardziej było to premium ale zbyt odjechana aby zdobyć większą popularność. Dzięki temu można ją teraz kupić za grosze na rynku wtórnym z czerwoną skórą :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale obecna thema oferuje wiecej niz skoda swoim superb wiec uklasowal bym lancie wyzej od skody. W sumie to thema daje nawet wiecej niz passat :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Thema jest super, środek jest naprawdę git, świetne materiały, ale za bardzo przebija amerykaniec na zewnątrz. Włosi starali się nadać tej kwadraturze włoskiego sznytu, częściowo się to udało ale nie zrobisz z czołgu Ferrari.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mi sie thema bardzo podoba. Nawet nie wiedzialem, ze oferuje tyle za tyle... dobry wspolczynnik ceny do specyfiki (patrzac na 3-4letnie).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie zabardzo wiem jak z Lanciami teraz w Europie jest ale jak Lancia to Chrysler 200 i 300 to do premium troszke jej brakuje

Tu chrysler to nic nadzwyczajnego swego czasu jak Mercedes go miał

jezdziłem pacyficom i wspominam ją nie najlepiej

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czemu wg mnie infiniti jest premium? Za jakosc materialow, za silniki, za technologie, za innowacje, za cene jaka trzeba zaplacic, za nietuzinkowosc i za niski wskaznik awaryjnosci.

A teraz slucham czemu wg Ciebie nie jest premium :)

Silniki są obecnie Renault, technologia też Renault, innowacje im nie wyszły, bo już wycofują się ze swojego układu kierowniczego (auta po lifcie już wyposażone są inaczej). Nietuzinkowość? A co to ma do premium. BMW, Audi, Mercedes sprzedaje się w milionach i nie są nietuzinkowe. Czyli nie są premium? Niski wskaźnik awaryjności ma Kia i Hyundai i nie są premium.

Nowe Q30 to A klasa Mercedesa w innym wdzianku. Zobaczymy jak ich nowe duże SUV-y będą wyglądały, ale pewnie dostaną już silniki Renault.

Próbują być premium, ale nie idzie. Robią to po małej linii oporu, a tak się nie da. Trzeba być konsekwentnym tak jak to robiła Toyota z Lexus. Ale Renault nie pozwoli na to. Dlatego dla mnie to lepiej wyposażone Nissany i nic więcej. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jakie dokladnie silniki Infiniti przejelo od Renault?  3.5 v6, 3.7 v6,  5.6 v8, czy moze nowe 3.0 v6tt, moze 2.0t?  


Beware the fury of a patient man.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

chodzą słuchy, że nissan budował 3.5 we współpracy z reno, stąd śmiechy że w 350Z jest silnik z renówki 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A gdzie takie sluchy chodza?  3.5 jest rozwinieciem  vq30de, silnik z lat 90' 


V6 nissana sa baaardzo dobre,  miałem q50 przez miesiac, zanim zdecydowalem sie go zamienic na GS. 

Dobry samochod za stasunkowo nieduze pieniadza do tego co oferuje,  niemiecja konkurencja jest zdecydowanie drozsza a podstawowy 3.7 nissana rozklada niemcow na lopatki


Beware the fury of a patient man.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak załatwiałem, ale jeśli myślisz, że powiedzieli: "sorry, spieprzyliśmy" to się mylisz. dostajesz wstępny kosztorys naprawy i albo akceptujesz albo wypad za bramę. jeśli idziesz do sądu to masz auto na rok lub dwa z głowy

 

 

 

 

bmw to totalna padaczka a ich autoryzowany serwis to kpina 


Co-Axial

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Michal, a czy napisalem, ze mercedes nie jest premium? Twierdze, ze infiniti jest bardzo dobrym autem i na pewno jest premium. Nietuzinkowosc? Tak bo widzac takie q50 na ulicy wiesz jaki to model i wiesz, ze to jest infiniti. Patrzac na nowe e klade to z daleka mozna sie jobnac czy to c czy s klasa ;)

 

Nie mowie o dieslach bo na takie auta nie patrze i pare postow wyzej pisalem, ze gdybym kupowal nowego diesla premium kupilbym mercedesa/audi/bmw jednak benzyne to na dzis dzien bylaby ze stajni lexus/infiniti. Duza wolnossaca jednostka, a nie jakies pierdo 2.0 turbo 300km ;)

 

Irek przyznaje Ci racje.

 

Nawet jesli te 3.5 czy 3.7 bylo robione przy udziale reno to im wyszlo czego nie mozna powiedziec o np 2.0t 245KM z bmw czy 1.6 156, ktore jest nawet w citroenach, a w serwisach laduje na podnosnikach z rozrzadem do wymiany ;)

Edytowane przez overrange

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ach te Wasze internety .... kilka rzeczy na temat serii  silnikow vq

 

Research and development for Nissan VQ began in 1983, Nissan based on the "feather" the development of ideas, lightweight, efficient, energy-saving demands of the new V6.....

 

 After six years of research and development, 570 billion yen in investment later, in 1994, the first factory in Japan IWAKIP VQ engine put into production....

 

The new high-performance engine in production then gradually replace the VG series engine, began to Nissan's large vehicles on the service. Listed in the year Nissan CEFIRO (grace), and it's equipped with a VQ-series 2.0L, 2.5L and 3.0L three displacement of the engine, the following year, 3.0L displacement of the VQ30DE engine for the first time won the United States "Ward's Auto World "" World Top Ten Engines "award. The next six years, VQ30DE also continuously selected.


To the present point of view, VQ30DE engine, and not too many highlights of the technology at all, but at the time of its technical level has reached a very high standard, 6 cylinder with a 60 ° V-type design, the design of both the angle ensure the best engine but also to ensure that the basic dimensions of the engine's highly smooth running, so that the engine's acoustic performance to be strengthened. Use the time leading DOHC DOHC, 24-valve structure, bore and stroke of 93mm and 73.3mm, compression ratio of 10.0:1, short-stroke design of a typical high-speed engine, according to a different tune, VQ35DE maximum power To 142-170kw/6400rpm, maximum torque 278-294Nm/4400rpm. Is to present the mainstream V6 engine standard, its performance does not fall behind.


....

 

 In 2001, the Nissan VQ engine matches the VVT ​​technology and introduced a new VQ35DE, the old version of the VQ30DE engine gradually withdraw from this stage of history....

 

 

In 2001, the newly developed engine replaced the VQ30DE VQ35DE Nissan to become the main V6 engine, though still the DOHC VQ35DE DOHC 24-valve structure, the aluminum cylinder block structure, but it was after the cylinder re-design, bore and stroke of 95.5mm and 81.4mm, compression ratio 10.3:1, and skewed towards the high speed VQ30DE than more neutral bore and stroke ratio improved low speed engine performance. VQ35DE most prominent feature is malleable, and easily adapted for a wide range, both in performance-oriented 350Z also the sounds of nature or emphasis on comfort, you can find in its presence.


Beware the fury of a patient man.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobra, a co powiecie o kia ceed 1.6 diesel z 7b automatem?:) ponoc jest dwusprzeglowy, duzo odbiega od dsg w skodzie czy vw?;) jak ogolnie auto jako auto?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na pewno auto wyglądem zamiata VW czy Skodzinę....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja wiem, że w Infinity są oferowane jeszcze silniki o dużych pojemnościach. Ale zobaczymy co przyniesie przyszłość. Dla mnie jednak ostatnie modele tej marki to równia pochyła. Zaczęło się od niezrozumiałej zmiany oznaczeń. Później słabe Q50, które nie ma szans z konkurencją, no i A klasa w postaci Q30. To mogło być premium, ale w tym momencie nie jest. Obojętnie co chcą nam wmówić spece od PR. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Konrad, przejedź się Golfem i Ceedem. Nic więcej nie trzeba będzie pisać. Poniżej wczorajszy zakup ale nie dla mnie tylko jako służbowy dla mojej pracownicy. Golas plus kilka opcji a mimo to rewelacja.

post-68982-0-82918600-1482011649_thumb.jpeg

Edytowane przez gustaw6666

Trzyzegarkowiec. No niestety już jednak ośmio-...

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Widzę Piotrek, że stanąłeś przy dystrybutorze jak klasyczna blondynka... ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak, wszystkie brunetki akurat zajęły lewe strony wszystkich pozostałych dystrybutorów i zostało tylko miejsce dla blondynki :D

 

Bardzo ciekawe porównanie z Favoritem, tym bardziej że cena bardzo podobna, Golf odrobinę tańszy.

Edytowane przez gustaw6666

Trzyzegarkowiec. No niestety już jednak ośmio-...

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja też ale te węże wyglądały obiecująco ;)


Trzyzegarkowiec. No niestety już jednak ośmio-...

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.