Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
News will be here
miromat

Renowacje tarcz - przed i po.

Rekomendowane odpowiedzi

Widać renowację. Nie ma tragedii, ale od razu widać, niestety


Czas, to coś, co mówi, jak długo musimy czekać...

a305ed90f05795c0.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość xylog

Prawda jest taka, że chyba żaden renowator po przygotowaniu projektu nie umożliwia zatwierdzenia go przez zleceniodawcę. Może wtedy dałoby się uniknąć takich felerów. A może w czasie projektowania tego nie widać? Ciekawe jak to wygląda u tych zza Odry, gdzieś tu linki były, czy też są takie niedoróbki?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A możesz sprecyzować co jest nie tak? Dla porównania daje tarcze sprzed renowacji.

post-62423-0-99593700-1393565960_thumb.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość xylog

Taką tarczę oddałeś do malowania? :(

 

Czy tam jest pierścień wokól tarczy sekundowej?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To jest jeszcze zdjęcie sprzed próby usunięcia paprochów. Niestety była to nieudana próba :wacko:  i tarcza juz nie wyglądała dobrze. Moze tak wygląda na zdjęciu ale nie ma tam żadnego pierścienia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wielkość i grubość napisu zenith jest inna, oraz indeks godziny 7 różni się z oryginałem. To moje spostrzeżenia na pierwszy rzut oka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szczerze nie ma tragedii.. Ale purysci zawsze znajda niuanse do których mozna sie przyczepić :) . Poskladaj całość a wtedy ocenimy całokształt

Edytowane przez sneer

Omega Speedmaster 105.002, Rolex GMT 1675, Zenith El Primero A384, Tag Heuer Monaco cal12, Heuer Montreal cal12, Breitling Long Playing, Certina Chronolympic cal234, Zenith Defy Subsea 600mt, Breitling Chronomatic... parę, ...i sam nie wiem kiedy to się skończy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na tarczy sekundnika był zdaje się szlif słoneczny, teraz nie ma na pewno. To moim zdaniem największa strata. Z indeksami nie jest tak źle, napis Zenith rzeczywiście był inny, ale powiedzmy, że rzeczywiście nie ma tragedii.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiadomo, że tarcza tarczy nierówna i wykonawca również,

ale ile średnio to kosztuje? Za przykład weźmy powyższą Zenith

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok 250 z fosforem i wypełnieniem wskazówek

 

 

Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Prawda jest taka, że chyba żaden renowator po przygotowaniu projektu nie umożliwia zatwierdzenia go przez zleceniodawcę. Może wtedy dałoby się uniknąć takich felerów. A może w czasie projektowania tego nie widać? Ciekawe jak to wygląda u tych zza Odry, gdzieś tu linki były, czy też są takie niedoróbki?

Dziś odebrałem swojego Atlantica po reklamacji wskazówki sekundnika i pytałem, czy jest możliwość zobaczenia projektu "ich" tarczy przed naniesieniem i powiedzieli, że w dobie email'i nie ma problemu. Tak więc jeśli zażyczymy sobie zobaczyć przed nałożeniem pewnie nam podeślą tylko trzeba jasno poprosić. Jedno jest pewne następne tarcze jak będę robił to na pewno zrobię listę życzeń i powiem, że nie zapłacę jeśli coś będzie niezgodne z adnotacjami.


Kupię wszystko, rozsądek zachowując, co ma związek z marką ENICAR.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość xylog

Jeśli taką możliwość stworzą, to pewnie będzie mniej różnych "kwiatków"

Może się mylę, ale oni nie tworzą nowego modelu na podstawie odnawianej tarczy, tylko próbują odtworzyć tę tarczę od nowa. Dlatego mają różne długości napisów, korzystają z bazy wzorów co powoduje różnice w czcionce.

Gdyby w projekcie nakładali napisy na już istniejące takich błędów mogliby uniknąć.

Ale pewnie są ograniczeni np. czcionką, która nie do końca pasuje do starych napisów, czy odstępami między literami. A pewnie praca nad każdą literą osobno jest po prostu nieopłacalna.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skoro my potrafimy wyłapać różnice w napisach, to z pewnością zrobiliby to wykonawcy, gdyby im na tym zależało. Być może prawdą jest, że takie idealne odwzorowanie jest pracochłonne i mało opłacalne przy takich cenach, więc póki klient kupuje, biznes się kręci i "wszyscy" prócz forumowiczy są zadowoleni. Ale zdarzają się przyzwoicie wykonane renowacje, może nie idealne, ale akceptowalne. 


"You may delay but time will not" Benjamin Franklin

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pisałem to juz wielokrotnie, ale stale temat wraca, więc jeszcze raz:

Gdy zegarek kosztuje kilkaset złotych, cena renowacji tarczy nie może przecież przekroczyć jakiegoś pułapu, to wtedy renowatorowi nie opłaca się robić specjalnej matrycy do (najprawdopodobniej) jednorazowego użytku, której koszt wytworzenia może przekroczyć koszt renowacji. Każdy renowator ma jakąś tam "bibliotekę" gotowców i w tym przypadku z niej korzysta. Jest chyba oczywiste, że zakład który działa na rynku od dawna ma większą tą "bibliotekę" i dlatego prawdopodobieństwo, że tarcza robiona u niego nie bedzie zbytnio odbiegała od oryginału jest większe niż u świeżego renowatora. Miedzy innymi dlatego zakłady zagraniczne (niektóre) są tu lepsze od naszych. Z tarczami do drogich zegarków takich problemów nie ma, bo koszty specjalnych wymagań co do renowacji, to i tak niewielki procent ceny zegarka.

To jedna sprawa, a druga to zwyczajne błędy i niedoróbki, które zdarzaj się w każdym zakładzie renowacyjnym, ale w zakładzie o wysokiej renomie, który o te renomę dba, powinny one być wyłapywane przed wydaniem tarczy właścicielowi i poprawiane.


Piotr Ratyński

 

   Adhibe rationem difficultatibus. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zebrało mi się kilka zegarków do odnowienia. Niestety tarcze muszą iść do renowacji. Problem w tym, że już nie wiem do kogo to puścić w kraju. Większość komentarzy w tym wątku jest negatywnych. Kiedyś robiłem kilka tarcz w Wawie, ale nie do końca byłem zadowolony z obsługi. Korzystałem też z jednego zakładu w Łodzi - może znowu tam wyślę....

Kogo aktualnie polecacie?

Mam do zrobienia Doxę, dwie Delbany, Pallasa, Certinę i Tissocika:

post-36237-0-60701600-1393780090_thumb.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

2. tarcza Bałtyk kupiona za pięć złotych z mechanizmem i tutaj zależało mi na wiernej kopii o czym poinformowałem a mam:

 

na indeksach kropki z lumą oraz napis made in poland pisany razem

attachicon.gifbaltyk.jpg

a prosiłem i pokazałem w książce, która u nich leży. Na szczęście miała zamienić tarczę inną, którą mam w oryginale. I teraz dylemat.

 

Odebrana tarcza z poprawki, muszę przyznać, że jest dobrze. Napis Made in Poland właściwy jak w oryginale oraz znikły kropki lumy.

Oceńcie sami...

post-62679-0-23560400-1394552396_thumb.jpg


Kupię wszystko, rozsądek zachowując, co ma związek z marką ENICAR.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zaiste lepiej ale jeszcze są mankamenty.

1. przy 12 jakiś był pęcherz przy malowaniu i się nie rozszedł.

2. przy 2 indeksie też jakieś zadrapania?

3. przy indeksie 8 jakiś farfocel.

 

Ja też wybieram się z tą mą tarczą Omegi na poprawki. Zobaczymy jak Panowie sobie poradzą.

 

Czy któryś z panów posiada lub wie gdzie zdobyć fotki Omegi bumperka pozłacanego w wersji na Hamerykę. Potrzebne właśnie do renowacji a Głowaccy twierdzą, że nie mają żadnych wzorów. Na stronie Omegi według numeru koperty nie ma zamieszczonej fotki.

Cholera gdzieś zapodziałem nr ref. a zegar jest na Pięknej. Jutro zadzwonię i spytam o niego.


<p>Czasem lec-e w gruchy :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Indeks na 10 za bardzo nie styka :(

poza tym lepiej niż było. ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zaiste lepiej ale jeszcze są mankamenty.

1. przy 12 jakiś był pęcherz przy malowaniu i się nie rozszedł.

2. przy 2 indeksie też jakieś zadrapania?

3. przy indeksie 8 jakiś farfocel.

 

Ja też wybieram się z tą mą tarczą Omegi na poprawki. Zobaczymy jak Panowie sobie poradzą.

 

Czy któryś z panów posiada lub wie gdzie zdobyć fotki Omegi bumperka pozłacanego w wersji na Hamerykę. Potrzebne właśnie do renowacji a Głowaccy twierdzą, że nie mają żadnych wzorów. Na stronie Omegi według numeru koperty nie ma zamieszczonej fotki.

Cholera gdzieś zapodziałem nr ref. a zegar jest na Pięknej. Jutro zadzwonię i spytam o niego.

 

 

Ślij do Poznania, mają więcej wzorów i czas oczekiwania krótszy, jakość lepsza...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poproszę kolegę, właściciela zakładu, by się przyłożył ;) Ale on tak czy siak trzyma poziom.

Edytowane przez kiniol

Porządek na serwisie o niczym nie świadczy. Często najlepsze usługi świadczone są przez geniuszy w totalnym bałaganie…

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dacie mi ewentualny namiar i tel.?


<p>Czasem lec-e w gruchy :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy można dla orientacji jakie ceny są w Poznaniu ?? Jaki koszt by był takiej tarczy Bałtyka - tak dla porównania.


Kupię wszystko, rozsądek zachowując, co ma związek z marką ENICAR.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.